Skocz do zawartości

Douglas SBD Dauntless 1:72 Hobby 2000


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, greatgonzo napisał:

Uważaj, możesz się przyzwyczaić :).

Jak widzisz jest pewien postęp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pora na ostatnie "bezbarwne" fototrawione detale

 IMG_20220101_220127.thumb.jpg.00976108d29f88a4c82b521e49fc4594.jpg

 

IMG_20220101_220342.thumb.jpg.588c4052f52ef78fd76efc96faec519a.jpg

 

IMG_20220101_220729_1.thumb.jpg.e9e33deb68bcbce2cbf353e5834c0d7d.jpg

 

Odpowiednio zagięta belka, która znajdzie się po lewej stronie od fotela pilota

IMG_20220101_222109_1.thumb.jpg.042245db54462c791d9d5c9b00fe11e3.jpg

 

Całość wygląda tak:

IMG_20220101_222840_1.thumb.jpg.bbfce2a493926e09c12a9be7dbae3d38.jpg

 

IMG_20220101_222840_1.thumb.jpg.4a60ee9ff0a4c6dc3677aa08f7d8ca30.jpg

 

 

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały egzamin z czystości dotychczasowej pracy: primer :)

 

IMG_20220101_223928.thumb.jpg.bbfc6cf214624de64e9cd2d7181f5291.jpgIMG_20220101_223956_1.thumb.jpg.6ac98b9b8bdb57255e03137bf95708ed.jpg

IMG_20220101_224032_1.thumb.jpg.977448b4cb9230e9e6b7365c4cd4fd49.jpg

IMG_20220101_224043_1.thumb.jpg.1f9dd9044bfef1e22e1257e50b26ba00.jpg

IMG_20220101_224058_1.thumb.jpg.556ec00db4b5d55b563aeff6bb264ade.jpg

IMG_20220101_224107_1.thumb.jpg.64bd8cd03acdda36ff08096b70f4a17d.jpg

Jak dla mnie jest akceptowalnie :)

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieramy się za karabin

IMG_20220101_225609_1.thumb.jpg.3c8a4b0607647c6cdf5985108970dd4c.jpg

IMG_20220101_232107_1.thumb.jpg.9846371f60e3c35fef493b8b652ba0f2.jpg

 

I tutaj mam pytanie do znawców :) Pierścień zaprojektowany jest przez producenta tak, że siedzi głęboko a mi zależy, żeby karabin był ładnie wyeksponowany a nie gdzieś pochowany. Pierścień zgodnie z instrukcją osadzony jest ząbkami (czerwona strzałka) na dwóch kołkach w kadłubie. Czy można ten pierścień jakoś podnieść? On był ruchomy również góra-dół? Czy jeśli mam blachy to powinien być umocowany na tych szynach (zielone strzałki). Dzięki!

 

IMG_20220101_232313_1_LI.thumb.jpg.25a99678f3af1311f602557ea343cffc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Hello napisał:

Nie myśl , że się wymądrzam ale czarny podkład jest lepszy . Więcej widać . A o to chodzi .

Bardzo dobrze idzie 👍.

 

Dzięki! Tak, planuję to normalnie przejechać to po całości czarnym AK i dopiero bazowy. BTW właśnie wypsikuje ten który mam więc lada chwila zamówię od razu czarny :)

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kozborn napisał:

Czy można ten pierścień jakoś podnieść?

 

Mi się wydaje ( z naciskiem na wydaje ) , że on tylko się przechylał góra-dół razem z fotelem . Tak na zdjęciach dojrzałem . Nie bierz tego na pewnik , nie chce Cię w błąd wprowadzić . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co znalazłem to masz rację :)

Pin on Airplane Nostalgia

 

A tu widać, że pierścień jest praktycznie na wysokości krawędzi kadłuba

Coś mi mówi, że będę musiał tam coś pokombinować.

Plik:Twin Browning machine guns of a Douglas SBD-3 1942.jpg – Wikipedia,  wolna encyklopedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przy tym, jak ładnie sobie radzisz z blaszkami, sugerowałbym zastąpienie lufek lub wręcz karabinów jakimś aftermarketem - np. Gaspatch. W przeciwieńtwie do wielu detali gdzieś tam w głębi kokpitu, "polewaczki" to pierwsza rzecz na którą pada wzrok, która skupia uwagę. 

2. Tę płytę pancerną "szczelca" nakleiłeś na plastik? Powątpiewam, ale jesli tak, to zostaw raczej samą blaszkę.

Pozdrawiam,

Michał

Edytowane przez socjo1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, socjo1 napisał:

1. Przy tym, jak ładnie sobie radzisz z blaszkami, sugerowałbym zastąpienie lufek lub karabinów jakimś aftermarketem - np. Gaspatch

2. Tę płytę pancerną "szczelca" nakleiłeś na plastik? Powątpiewam, ale jesli tak, to zostaw raczej samą blaszkę.

Pozdrawiam,

Michał

1. Eeee szczerze mówiąc to mi się nie chce :) ALE może się zrehabilituję tym, że 

 

                                                                                                                 UWAGA

 

raczej na pewno nie wykorzystam flapsów od Airesa i pójdę w zestawik PE od Eduarda. Wewnętrzne ścianki Airesa mają zero detali, a tam się przecież od cholery dzieje, z czego wnoszę, że są projektowane raczej jako zamknięte :) a ja chcę zrobić otwarte i seksownie czerwone. Ale czuję, że to jednak będzie rzeź 😕 Anyway KTO CHCIAŁBY nietykane zamknięte, pięknie dziurkowane flapsy do Dauntlessa - zapraszam do kontaktu.

 

                                                                                                                  OKAZJA!

 

2. Dobrze przypuszczasz, tam jest sama blaszka.

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, socjo1 napisał:

W przeciwieńtwie do wielu detali gdzieś tam w głębi kokpitu, "polewaczki" to pierwsza rzecz na którą pada wzrok, która skupia uwagę. 

Kuźwa jest coś w tym 😕 

 

Arrgggggh kusi 

daunt.thumb.jpg.53b13dc811b46424b71b2eaf5a44eed3.jpg

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kozborn napisał:

1. Eeee szczerze mówiąc to mi się nie chce :)                                                                                                       

 

Dłubiesz Panie w tych czeluściach kokpitu jak kret w granicie, a wymiana tych "klusków" i zaaplikowanie gotowców to bezwstydnie i ostentacyjnie łatwe i przyjemne  frajdolarstwo. Ale zrobisz, jak chcesz.

Edytowane przez socjo1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahhhh kuźwa bo miałem nie udziwniać :) Model, blaszki edka i flapsy. I patrz co się dzieje :) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, kozborn napisał:

Ahhhh kuźwa bo miałem nie udziwniać :) Model, blaszki edka i flapsy. I patrz co się dzieje :) 

 

No, co się dzieje? Równia pochyła, jak zawsze 😉

 

No dobra: nie, nie zmieniaj, ale usuń te zdjęcia prawdziwych maszyn i karabinów, to możemy komisyjnie ustalić, że te zestawowe są fajne i w ogóle lepsze jak oryginały. 😝 Nie takie rzeczy po forumach można wyczytać.

EDIT:

Pomyśl nad Gaspaczami. Naprawdę wyglądają fajnie:

https://www.hyperscale.com/2020/reviews/accessories/gaspatchgunsreview2020bg_2.htm

gaspatchbrowning72reviewbg_3.JPG

 

 

Edytowane przez socjo1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dountlessy podchodziły na ok 4 km. To oznacza, że zimno, ale wciąż na plusie. W przypadku samolotów wysokościowych kabiny były zamknięte i ogrzewane. Nawet jeśli system nie był idealny i piloci marzli, to jednak bez przesady... . A w filmie panowie konwersują na jeszcze niższej wysokości, skoro nie mają na twarzach masek tlenowych.

I to nie jest główny powód by nie marnować czasu na ten film. Moim zdaniem jest marnie zrobiony i zwyczajnie nudny.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, greatgonzo napisał:

Dountlessy podchodziły na ok 4 km. To oznacza, że zimno, ale wciąż na plusie. W przypadku samolotów wysokościowych kabiny były zamknięte i ogrzewane. Nawet jeśli system nie był idealny i piloci marzli, to jednak bez przesady... .

I to nie jest główny powód by nie marnować czasu na ten film. Moim zdaniem jest marnie zrobiony i zwyczajnie nudny.

Powietrze ochładza się wraz ze wzrostem wysokości o 0,6°C / 100m do tego dochodzi czynnik chłodzenia zależny od prędkości lotu. A Dauntlessy podchodziły pod 8000m. A mi chodziło o fakt poruszenia tego tematu. Znasz inny film w którym jest poruszana ta kwestia ? Co do samego filmu, może i nie oscarowy, ale opowiada historię. Prawdziwą historię, do momentu który jest znany, dalej oczywiście jest domniemanie, zrealizowane na podstawie wielu wspomnień ( tych co przeżyli). Jeśli nudą jest to ,co przeżywali lotnicy czekający na ratunek, to poczytaj trochę wspomnień owych lotników, może nudnych ( to nie Bond). Miłej lektury.

Edytowane przez kopernik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na serio chcesz iść w tę stronę? Bo następnym krokiem będzie zdefiniowanie ile tych wspomnień mam przeczytać, żeby zaczęły być ciekawe. Nie wiem jak oszacowałeś ile już udało mi się przeczytać, ale musiałeś to zrobić, o ile rada ma mieć jakieś logiczne podstawy.

To powyżej to oczywiście bez znaczenia, napisane by się droczyć, bo przecież nie ma jak określić przyczyn znudzenia z mojej poprzedniej wypowiedzi bez klasycznego chochoła.

 

Nie, jednak się podroczę: Co u diabła pułap SBD ma wspólnego z tym tematem?

W jaki sposób zmieszczenie oczywistego przelicznika zmniejszania się wartości temperatury wraz  z wysokością może zrobić coś innego niż potwierdzić to co napisałem?

 

Ja oczywiście zakładam, że uczestnicy tego forum doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ludzie miewają różne opinie o filmach i jeśli ktoś prezentuje swoją, to nie robi nic innego, niż właśnie to: wyraża swoją opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotnictwo, to nie jest mój dział, ale zaglądam tu często, bo jako dzieciak zaczynałem oczywiście od samolotów. Dodatkowo Pertek, Flisowski i seria "Tygrysów" o wojnie na Pacyfiku zrobiły swoje. Dlatego zawsze z przyjemnością śledzę warsztaty samolotów z tego teatru działań. Tu zanosi się na ekstra model. 

PS- rekomenduję wersję cabrio. Bez owiewki, żeby to wszystko było w kabinie widać🤪

Dobra robota.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makinen Dzięki. Ale przewiduje jeszcze spore komplikację po drodze - mam wrażenie że te otwarte flapsy dadzą mi się ostro we znaki. Niemniej zapraszam do śledzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.