Skocz do zawartości

Douglas SBD Dauntless 1:72 Hobby 2000


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

Tymczasem na warsztacie. Raz kozie śmierć.

IMG_20220109_124358_1.thumb.jpg.5a4f07c1b7d7c8fd5dbb7f5b2dd25b34.jpg

Pociągnąłem całość glossem.

IMG_20220109_131647.thumb.jpg.bd2e7dc3109d0fa7d6552a7d4e290260.jpg

IMG_20220109_131647.thumb.jpg.b73ffd9d42100092d2094032a85e6a79.jpg

Wieczorem zrobię wash bo na jasnej ośce jest jednak trochę detali do wyeksponowania..

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

William Recce pisze, że mechanikę hamulców malowano w kolorze spodu. Srebrny jest podejrzany, bo niekoniecznie zgodny ze standardem i utrudniający produkcję. NMF w samolocie wojskowym z tego czasu w zasadzie wykluczony, a w samolocie morskim nie do pomyślenia.

Jeżeli przyjmujemy wersję z różnym kolorem dla klap pod centropłatem (a chyba trudno przyjąć inną), to moim zdaniem kolor spodu jest lepszym wyborem niż biały. Taka wersja wpisuje się w ogólne zasady malowania samolotów USNavy, a ten biały wziąłby się trochę z kosmosu. Ale w Dauntlessy to ja nie bardzo umiem.

Edytowane przez greatgonzo
  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, greatgonzo napisał:

William Recce pisze, że mechanikę hamulców malowano w kolorze spodu. Srebrny jest podejrzany, bo niekoniecznie zgodny ze standardem i utrudniający produkcję. NMF w samolocie wojskowym z tego czasu w zasadzie wykluczony, a w samolocie morskim nie do pomyślenia.

Jeżeli przyjmujemy wersję z różnym kolorem dla klap pod centropłatem (a chyba trudno przyjąć inną), to moim zdaniem kolor spodu jest lepszym wyborem niż biały. Taka wersja wpisuje się w ogólne zasady malowania samolotów USNavy, a ten biały wziąłby się trochę z kosmosu. Ale w Dauntlessy to ja nie bardzo umiem.

Uwzględniwszy to co piszesz, oddałem celny strzał :) Mechanika w kolorze spodu, całość pod kadłubem też w kolorze spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Moses napisał:

to bedzie piekny model :)

Dzięki, ale nie chwalmy dnia :) Dziś wieczorem kończenie hamulców, a pewnie i złożymy kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Zgodnie z zapowiedzią. Hamulce pokryte w środku glossem od Vallejo. Do tego wpuściłem black panel liner. Generalnie jestem przeciwnikiem stosowania czarnego washa bez potrzeby, ale sądzę, że akurat na tych powierzchniach nieźle zagrał.

 

Podkadłubowy prezentuje się tak:

IMG_20220110_000129.thumb.jpg.0514780804d9df9a208b1d3fc61c214c.jpg

IMG_20220110_000136.thumb.jpg.b712913a9fbbf357d763c7abefab8343.jpg

IMG_20220110_000412_1.thumb.jpg.e1ce2c3933e3cc4cc39544553a9f286a.jpg

IMG_20220110_000438_1.thumb.jpg.7d088614b89475736c0990941f622a6f.jpg

IMG_20220110_000521_1.thumb.jpg.392c290f920e6faacc4a3918f07cef6a.jpg

IMG_20220110_000533_1.jpg

 

A to bliźnięta ze skrzydeł:

IMG_20220110_000402_1.thumb.jpg.7ae986b8b80a2386cdf1723552e52a5c.jpgIMG_20220110_000346_1.thumb.jpg.e38ebe0d55c41e08bd1bb31c285acac0.jpgIMG_20220110_000304_1.thumb.jpg.2231bb98926154d95ab9fa01d7c625e7.jpgIMG_20220110_000252.thumb.jpg.44d5b162afa381fb81c14a6cdca696bb.jpg

IMG_20220110_000346_1.thumb.jpg.372d312347b30b43ecc040d5fd97340c.jpgIMG_20220110_000402_1.thumb.jpg.dce72d6d3b57da919d2960397d50c571.jpg

Może dodać jeszcze naprawdę delikatne srebrne obicia/ryski tu i tam, jak sądzicie?

Edytowane przez kozborn
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora zacząć martwić się o ulokowanie tego wszystkiego w miejscu przeznaczenia. To nie jest coś, co tygrysy lubią najbardziej. Nie wiem jak Wy, pewnie macie całe miriady drobnych piłeczek i pewnie za głowę się chwycicie, albo Was zęby rozbolą - ale ja to ryję skalpelem z zachowaniem bezpiecznego marginesu.

IMG_20220110_105718_1.thumb.jpg.01607ffa34ccb15ab7eb0f47bf8e18a3.jpg

IMG_20220110_110731_1.thumb.jpg.382f80d1ff6ec5140365a7f98078ecc6.jpg

IMG_20220110_110905.thumb.jpg.5bf025477fba3319d9eda7bb2c974ace.jpg

Tak to wygląda po wstępnej obróbce.

IMG_20220110_113726.thumb.jpg.c914fcc9ca5c6d3da373cc766a435081.jpg

 

Niestety całość wymaga potem jeszcze sporo szlifu i przycinania z w miarę dużą dokładnością, coby nie naderżnąć za mocno. Ale udało się to względnie spasować. Wychodzi na to, że grubość elementu jest minimalnie większa aniżeli grubość skrzydła, ale liczę, że nie będzie się to bardzo rzucać w oczy, zwłaszcza, że element łączy się z całością "na zgięciu".

IMG_20220110_114802_1.thumb.jpg.822a931f85872a3f010031eb5607e6cd.jpg

IMG_20220110_114317_1.thumb.jpg.d31381bb640de7790d7ba390dd6c518a.jpg

Edytowane przez kozborn
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze zaczynam od rysika Trumpetera, staram się pogłębiać line podziału w miejscu cięcia najgłębiej jak to możliwie a później jak mam już prześwit światła przez plastik to od wewnątrz nacinam skalpelem. 

Ten sposób szlifowane ogranicza do minimum i linia cięcia wychodzi w miare prosto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy otwartych klapach niewielka różnica grubości nie powinna rzucać się w oczy. Po prostu pamiętaj o niej podczas robienia zdjęć i nie fotografuj zbyt dokładnie tych rejonów.

Edytowane przez zaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zaruk napisał:

Po prostu pamiętaj o niej podczas robienia zdjęć i nie fotografuj zbyt dokładnie tych rejonów.

Tak zamierzam :) ukrywamy niedostatki :) warsztat to inna sprawa. Ktoś to info o innej szerokości może uznać za przydatne. 

 

12 minut temu, sjr napisał:

Ten sposób szlifowane ogranicza do minimum i linia cięcia wychodzi w miare prosto :)

Unikam rycia w liniach podziałowych. Zawsze trochę mi to zniekształcało plastik 😕 ale może u Ciebie się sprawdza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotr2498 napisał:

Czy skalpelem, czy piłką, każda metoda jest dobra, byle działa, a u Ciebie wygląda to całkiem ok :) 

Dzięki. Wieczorem powtórka z rozrywki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kozborn napisał:

Tak zamierzam :) ukrywamy niedostatki :) 

 

W absolutnej ostateczności możesz też sięgnąć po stary pancerniacki numer i walnąć tam trochę błota - uznamy, że Dauntless bardzo nisko wyszedł z nurkowania nad Guadalcanalem :szczerbol:

Piękne rzeczy, chyba też hamulce Airesa tanio sprzedam 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, makinen napisał:

Ekstra kolor i wykonanie. Świetnie będzie kontrastowało z kolorem maszyny.

Taki mam zamiar, zapraszam do dalszego śledzenia! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim będę kontynuować małe ogłoszonko: świetne żywiczki do Dauntlessa z pierwszego krojenia tanio > chętni na priv 😆

IMG_20220110_222932_1.thumb.jpg.6d98edece57c1f0f9f7f2486a50fe521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ten wieczór nie należał od łatwych. Na początek jak wyżej krojenie drugiego skrzydła, wraz z ogólnym pucowaniem, więc generalnie - jeśli o mnie chodzi - to nie należy do przyjemności. Wszystkich chętnych ostrzegam, że faktycznie jest tam sporo polerowania, żeby stosowne blachy w miarę właściwie dopasować.

Potem spasowałem górne i dolne powierzchnie skrzydeł, skleiłem z kadłubem, przyłożyłem z bijącym w nadziei sercem środkowy hamulec i... fanfary.

IMG_20220110_232730_LI.thumb.jpg.5402841d770d190980f906417a3d1dd0.jpg

 

Niby instrukcja od Edka przewiduje, że kadłub i wnętrze górnych powierzchni skrzydeł należy stosownie "pochudzić", no ale... wierzajcie mi, że ja już to tam robiłem i to niekrótko :)

No ale OK jadę z papierem dalej. Trę, trę, a efekt w zasadzie taki jak na obrazku.

Rozpacz.

Nie chciała góra do Mahometa, musiał Mahomet do góry i nie nienawidźcie mnie. Kołek rozporowy z wykałaczki :) uniosłem całą powierzchnię.

IMG_20220110_233752_1.thumb.jpg.8583928bc45ff44dd0acba11fde9f2d1.jpg

 

Dzięki temu otrzymałem to:

IMG_20220111_001945_1.thumb.jpg.3e8b1783edf98806c1b4c37c1daedab1.jpg

 

Mogłoby być lepiej, ale chyba więcej nie wyczaruję.

 

Na koniec przymiarki z resztą blaszek. Na razie na skrzydłach bez kleju:

IMG_20220111_000129_1.thumb.jpg.d02e2cda853964a7aa7d204ce74c9432.jpgIMG_20220111_000120.thumb.jpg.54c6c8866b140e07198d86b79d0e963d.jpgIMG_20220111_000109_1.thumb.jpg.a11827e8014bf4baf74f4e68d0574f74.jpgIMG_20220111_000059.thumb.jpg.2ab29ae0bdab149dccbba6cef24de8e3.jpgIMG_20220111_000050_1.thumb.jpg.b30aee24f87557d4e4b81726e0e8223f.jpg

IMG_20220111_000050_1.thumb.jpg.f2357708c3715d66783edf79bcc3972c.jpg

IMG_20220111_000120.thumb.jpg.a3c12645c1996a99e803b1ae77861f4c.jpg

Wiem, że jest uflejony jak nigdy, ale serio dziś było sporo plastikowego kurzu :)

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten ból. Robienie otwartych klap w moim ostatnim Fw-190 było podobne. Pół biedy z tym zaginaniem blach i wycinaniem miejsca w plastiku, to poszło w miarę szybko i sprawnie, ale te szlifowanie było najgorszą, najbardziej żmudną robotą, o kurzu i syfie wokół już nie wspominając (oczywiście żeby wszystko w miarę grało, trzeba było odchudzić plastik bardziej niż przewidywał Edek, do takiego stopnia, że skrzydło było prawie transparentne w miejscu montowania górnych części klap).

Edytowane przez piotr2498
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.