Skocz do zawartości

M4A3E8 Sherman "Easy Eight" 1/35 - RFM


patrykd

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, MayonesEXG7 napisał:

m4e8-easy-eight-sherman-medium-tanks-of-the-u.s.-11th-armored-division-crossing-the-muhl-river-near-neufelden-austria.-may-4-1945.jpg

 

Z jakiej jednostki, był Patryk ten pojazd ?

 

11 Dywizja Pancerna, podczas przekraczania rzeki Muhl w miejscowości Neufelden w Austrii. 4 maja 1945.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zabawa z malowaniem zaczęta. Tym razem wrzucam nietypowo zdjęcia ukazujące położone cienie pod kolorem bazowym.  Na to idzie kolor bazowy, a potem 2 rozjaśnienia.  Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Jestem otwarty na sugestie póki nie zamaluję tego bazą :)

 

image.thumb.jpeg.32fd9efe4056e78966bbf27f1027cc3a.jpeg

 

312434777_Shermankolorbazowycienie1.thumb.jpg.2158972cc4a616e7e07f2b7e6783a7db.jpg

 

 

343381927_Shermankolorbazowycienie2.thumb.jpg.863a45ce30504aa1006e63fed1435530.jpg

 

209532604_Shermankolorbazowycienie3.thumb.jpg.bb540cd0b3dfa19e64073e109c2051bc.jpg

 

914796218_Shermankolorbazowycienie4.thumb.jpg.abaa9140b1297476bd321a9f34cdcf8d.jpg

 

Edytowane przez patrykd
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Evildead napisał:

Ciekawie kombinujesz, tylko czy ten kolor nie za bardzo teraz wpada w żółty ?, choć można jeszcze jakiś filtr zielony później dać , trzeba patrzyć dalej :)

Mam w  pełni te samo odczucie że wpada w żółty (oliwkowy). Ale patrząc na zestaw rozjaśnienia są już bardziej w zieleń wpadające. Pierwszy raz stosuje ten zestaw. Jak będzie za żółto zastosuję jakiś filtr. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba,że dasz olive gruun , a nie zamalowując całkowicie zółty- wygląda jak dunkelgelb :), uzyskasz roznajśnienia zieleni . gdzie będziesz chciał.

 

Sam olive green jest grubo za ciemny, a tu masz yellowstone to wal- zobaczysz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bulik58 napisał:

 

Nie znam sie na malowaniu II wojennych amikow ale zawsze kojarzylem ich sprzet z takim kolorem , podobnym do tego jaki ma modelowy Sherman.

 

Ja model zawsze maluję jaśniejszym kolorem niż bazowy Olive Drab, przyjedzie filtr, wash, oleje i pigmenty. Po tych zabiegach model znacznie ściemnieje.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, bulik58 napisał:

To wiem , moje pytanie dotyczylo bardziej ,, rozjasnien zachodzacych w kolor zielony,, 

Tylko tam pytajnika nie było, to można też opacznie to zrozumieć :)

Edytowane przez Evildead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że sporo kontrowersji do koloru bazowego. Zatem już nie będę wrzucał poszczególnych etapów malowania. Efekt końcowy i ostateczny za to wygląda tak  jak poniżej. Osobiście podoba mi się ten kolor. Na pewno ściemnieje po lakierze. Nie obyło się też  bez urawania małej części. Potem ją dokleję.

 

1830187300_Ostateczniepo2rozjanieniach1.thumb.jpg.f20c9521e97b7c8eae073cc5fdd5ffcd.jpg

1158618664_Ostateczniepo2rozjanieniach21.thumb.jpg.1ca867f4d4e8b83d45604865acf8c22d.jpg1228450059_Ostateczniepo2rozjanieniach4.thumb.jpg.9b6439ff8901c25a1f481fe267afcd88.jpg

287518266_Ostateczniepo2rozjanieniach51.thumb.jpg.907b2dfdbbd9837c9db399990b001a67.jpg

1467687528_Ostateczniepo2rozjanieniach31.thumb.jpg.e9c34795cbeba34d8a973e09e2e4a18f.jpg

 

 

Edytowane przez patrykd
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, copycat napisał:

Wujek Nocna Zmiana pomalował w podobne kolory, ale sam nie wiem, dla mnie to inny kolor. Chociaż  malowanie pierwsza klasa. Zobaczymy jak swojego pomaluję za jakieś 10 lat.

 

No tak kolor wujka też nie podobny do olivedrab a mimo to model mi się podobał. Takie kolorki po prostu wychodzą z tego zestawu co mam i koniec dyskusji. 

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie, zakurzony czołg na czarno białym zdjęciu, którego zakres tonalny jest marny, staje się wyznacznikiem jasności koloru farby oryginalnej. Do tego teoria być może prawdziwa im mniejszy model tym jaśniej, bo wtedy lepiej wychodzi w odbiorze. I w ten sposób mamy jasno szary panzer grey i piaskowy oliv drab. Ale to tak na boku, takie przemyślenia. Bo model mi się podoba.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można odmówić tego, że ładnie to wygląda ale też nie można do końca powiedzieć, że jest to już właściwie nasycony OD. Właśnie o nasycenie barwą a nie o samą jasność chodzi, więc bezbarwny i różne washe same z siebie nie poprawią dostatecznie sytuacji. Często tak mam jak kładę kolor na czarno białą powierzchnię - zatracają się trochę efekty podskórne ale kolor jest bliższy temu czym powinien być. Tutaj  przy wykorzystaniu zestawu do modulacji mógłbym się domyślić, że producent mocno ten kolor wybielił albo już na samym modelu "hajlajty" zajmują za dużą powierzchnię. Osobiście prysnąłbym mocno rozcieńczonym bazowym raz lub dwa bo kontrasty masz mocne i na pewno dużo na tym nie stracisz a skierujesz kolor na właściwe tory i nie będziesz się musiał mocno głowić jak weathering na nim zrobić, bo farba  i tak będzie wyglądała na wypłowiałą. Zawsze też możesz zastosować olejną Olive Drab jako biedronka/pionowe mazy i też powinno ciekawie wyglądać. Z resztą zrobisz jak uznasz. Pokazałeś już wcześniej, że znasz się na rzeczy więc i tak jestem 99% przekonany że wyjdzie co najmniej bardzo dobry model.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TAW napisał:

Nie można odmówić tego, że ładnie to wygląda ale też nie można do końca powiedzieć, że jest to już właściwie nasycony OD. Właśnie o nasycenie barwą a nie o samą jasność chodzi, więc bezbarwny i różne washe same z siebie nie poprawią dostatecznie sytuacji. Często tak mam jak kładę kolor na czarno białą powierzchnię - zatracają się trochę efekty podskórne ale kolor jest bliższy temu czym powinien być. Tutaj  przy wykorzystaniu zestawu do modulacji mógłbym się domyślić, że producent mocno ten kolor wybielił albo już na samym modelu "hajlajty" zajmują za dużą powierzchnię. Osobiście prysnąłbym mocno rozcieńczonym bazowym raz lub dwa bo kontrasty masz mocne i na pewno dużo na tym nie stracisz a skierujesz kolor na właściwe tory i nie będziesz się musiał mocno głowić jak weathering na nim zrobić, bo farba  i tak będzie wyglądała na wypłowiałą. Zawsze też możesz zastosować olejną Olive Drab jako biedronka/pionowe mazy i też powinno ciekawie wyglądać. Z resztą zrobisz jak uznasz. Pokazałeś już wcześniej, że znasz się na rzeczy więc i tak jestem 99% przekonany że wyjdzie co najmniej bardzo dobry model.

 

Szczerze to chyba za dużo tych rozjaśnień poszło bo chciałem mieć b. dużo kontrastu. Rozjaśnienia od Mr hobby są w ogóle nie w kolor olive drab (są tak jak widać takie jasno-zielone) stąd rozbieżność między kolorem typowym dla Shermana a moim szkaradzieństwem. Wydaje mi się, że mógłbym zaryzykować zrobienie filtra, ale strasznie ściemnieje wtedy model i tego się strasznie boję. Poza tym nie mogę znaleźć  farby olejnej w kolorze olive drab, a akrylami nie chcę filtrów robić bo łatwo o błąd bez odwrotu. Mógłbym także faktycznie spróbować bazą rozrzedzoną prysnąć, bo ona jest bardziej żółta i nasycenie by wzrosło, ale znów wszystko ściemnieje, a w kolor i tak nigdy nie trafię.

Generalnie patrząc na zestaw modulacji od Mr hobby i grafikę na ich pudełku  to ich olive drab ni chu chu nie przypomina tego koloru

image.png.c148f99644090cb2f51dd9ff26ee3e8e.png

ชุดสีพิเศษ CS581 Mr.Hobby Color Modulation Set Olive Drab (U.S.A. WW 2)

 

 

Patrząc na grafiki z modulacji innych producentów sprawa wygląda podobnie.

 

Na chwilę obecną mam zamiar teraz położyć lakier i zobaczyć czy już za ciemno nie będzie. Bo jak teraz coś jeszcze przyciemnię przed lakierem to może potem być już nie do uratowania to malowanie. Potem pobawię się pod spodem czołgu z filtrem bądź  biedronką, bądź rozrzedzoną bazą i zobaczę co z tego wyjdzie. W ostateczności model trafi do zmywacza do farb jak będzie beznadziejnie. 

 

PS. Dzięki za krytyczne uwagi wszystkiem.

Edytowane przez patrykd
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz próbował metodą doświadczalną więc do jakiegoś rozwiązania na pewno dojdziesz :super: Mi się wydaje, że kupienie takiego zestawu do modulacji to jest trochę jak założenie sobie kagańca. Odcienie mamy już sztywno krok po kroku narzucone i trzeba się z góry nastawić na cztery etapy malowania czy nam to w danym momencie pasuje czy już wyglądałby na to, że jest już dobrze. A tu się okazuje że pasowałoby jeszcze ten najjaśniejszy gdzieś położyć.

Ze swojego jako takiego doświadczenia napiszę tylko, że często boimy się, że po samym malowaniu model nam ściemniej po bezbarwnym i olejach. Jest w tym trochę racji, ale tak naprawdę jedynie trochę. Model wyraźnie ciemnieje po lakierze błyszczącym - fakt niezaprzeczalny! Ale ten efekt jest w 80% odwracalny przy końcowym zabezpieczeniu modelu lakierem matowym - w efekcie wracamy prawie (bo na pewno nie całkowicie) do punku wyjścia przed pierwszym bezbarwnym. Druga sprawa, że model ciemnieje po olejach - moim zdaniem nieprawda. Wszystko zależy czego i jak będziemy używać. Pozwolisz, że przytoczę przykład z własnego podwórka. Model malowany Olive Drab na czarno białym jak to u mnie najczęściej bywa. kolaz.thumb.jpg.656170f16e924645f11a64ffa3ca933f.jpg

Jak widać na drugim zdjęciu (to jeszcze przed położeniem lakieru błyszczącego) to ciemny jak tabaka w rogu i wogóle na tym etapie słabo rokował pod wzgledem modelarskim - bo jak teraz taki ciemny to dopiero jaki będzie na końcu? Ale jak się nie jedzie washem po całości albo chociaż dobrze się go potem wyciera i zastosuje jakieś biele, żółcie, jasne odcienie ziemiste i z brązów np ochrę to można nawet "oszukać przeznaczenie" i wyjść jaśniej niż się do tego wchodziło. Ja jeszcze musiałem użyć całkiem niemałą ilość zieleni bo nie chciałem go w takim mocnym brązie. Także nie ma się co bać kiedy wydaje się, że jest trochę za ciemno choć wiadomo, że jak jest jaśniej to jest potem łatwiej.

A olejny olive drab (oryginalny)  umieszasz sobie z ochry i czarnego - do weatheringu Shermana będziesz miał jak znalazł :)

  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, TAW napisał:

Będziesz próbował metodą doświadczalną więc do jakiegoś rozwiązania na pewno dojdziesz :super: Mi się wydaje, że kupienie takiego zestawu do modulacji to jest trochę jak założenie sobie kagańca. Odcienie mamy już sztywno krok po kroku narzucone i trzeba się z góry nastawić na cztery etapy malowania czy nam to w danym momencie pasuje czy już wyglądałby na to, że jest już dobrze. A tu się okazuje że pasowałoby jeszcze ten najjaśniejszy gdzieś położyć.

Ze swojego jako takiego doświadczenia napiszę tylko, że często boimy się, że po samym malowaniu model nam ściemniej po bezbarwnym i olejach. Jest w tym trochę racji, ale tak naprawdę jedynie trochę. Model wyraźnie ciemnieje po lakierze błyszczącym - fakt niezaprzeczalny! Ale ten efekt jest w 80% odwracalny przy końcowym zabezpieczeniu modelu lakierem matowym - w efekcie wracamy prawie (bo na pewno nie całkowicie) do punku wyjścia przed pierwszym bezbarwnym. Druga sprawa, że model ciemnieje po olejach - moim zdaniem nieprawda. Wszystko zależy czego i jak będziemy używać. Pozwolisz, że przytoczę przykład z własnego podwórka. Model malowany Olive Drab na czarno białym jak to u mnie najczęściej bywa. kolaz.thumb.jpg.656170f16e924645f11a64ffa3ca933f.jpg

Jak widać na drugim zdjęciu (to jeszcze przed położeniem lakieru błyszczącego) to ciemny jak tabaka w rogu i wogóle na tym etapie słabo rokował pod wzgledem modelarskim - bo jak teraz taki ciemny to dopiero jaki będzie na końcu? Ale jak się nie jedzie washem po całości albo chociaż dobrze się go potem wyciera i zastosuje jakieś biele, żółcie, jasne odcienie ziemiste i z brązów np ochrę to można nawet "oszukać przeznaczenie" i wyjść jaśniej niż się do tego wchodziło. Ja jeszcze musiałem użyć całkiem niemałą ilość zieleni bo nie chciałem go w takim mocnym brązie. Także nie ma się co bać kiedy wydaje się, że jest trochę za ciemno choć wiadomo, że jak jest jaśniej to jest potem łatwiej.

A olejny olive drab (oryginalny)  umieszasz sobie z ochry i czarnego - do weatheringu Shermana będziesz miał jak znalazł :)

Dzięki za porady na pewno się przydadzą podczas eksperymentowania. Myślę że jednak zaatakuje go mgielką z olivdraba. Na pewno nasyci to zieleń. Oczywiście eksperymenty będą od spodu. Kontrasty są duże więc nie powinno być chyba aż tak źle. Zawsze jeszcze można próbować lokalnie rozjaśnić olejami jak będzie za ciemno. Jak nic z tego nie wyjdzie to zmywam całość i lecę od nowa. Czym zmieniłeś odcień olejami czy mgielką zieleni z jakiejś farby?

Ps. Ten zestaw którego uzywam nie jest zły tylko malarz do d... 

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, patrykd napisał:

Czym zmieniłeś odcień olejami czy mgielką zieleni z jakiejś farby?

Sam odcień z brązu na zieleń to zmienione tylko olejami na zasadzie gęstej biedronki bardzo równomiernie rozcieranej. Była tam jeszcze mgiełka pod sam koniec z z farby flat earth ale tak zachowawczo popryskana, że właściwie pomijalna. Cała robota to oleje i lakier matowy na sam koniec.

33 minuty temu, patrykd napisał:

Ps. Ten zestaw którego uzywam nie jest zły tylko malarz do d... 

I tu to się cholernie nie zgodzę. Malarz jest bardzo dobry i nie potrzebuje takich zestawów. Taki zestaw właśnie ogranicza dobrego malarza bo narzuca odcienie i etapy rozjaśnień i może górnolotnie to powiem: z artystycznej wizji robi proces technologiczny (najpierw pomaluj tym, potem tamtym a na koniec takim bo MY sobie tak to właśnie założyliśmy). Może dobre dla kogoś kto zaczyna, albo jeszcze nie ma wiary we własne umiejętności bo jednak jak masz podane krok po kroku to wydaje się łatwiejsze. Zresztą każdy dobry malarz artysta miesza sobie kolory pośrednie sam na palecie. Jakiś tego powód musi być :)

 

EDIT.

Jak już będziesz robił testy to weź pod uwagę clear green z Tamki. Farba przeźroczysta więc nasyci ale nic nie powinna zasłonić. Ale jakim odcieniem nasyci tak przygotowaną powierzchnie to nie wiem, więc jakby co to testuj od spodu.

Edytowane przez TAW
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, TAW napisał:

 

Jak już będziesz robił testy to weź pod uwagę clear green z Tamki. Farba przeźroczysta więc nasyci ale nic nie powinna zasłonić. Ale jakim odcieniem nasyci tak przygotowaną powierzchnie to nie wiem, więc jakby co to testuj od spodu.

Mam jeszcze lepszy pomysł. Po co eksperymentować na modelu jak mogę hips pomalować na boku tym samym zestawem i tam patrzeć co z tego da się zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Uległ uszkodzeniu mój główny aparat. Zdjęcie zrobione zatem "małpką. Ciężko na niej ustawić odpowiedni balans bieli i przez to oddać idealnie  rzeczywisty kolor modelu.  Nałożyłem  filtr olejny z koloru olive drab, który wymieszany był z żółtego i czarnego.  Zostaje jak jest nic więcej już z tym nie wskóram.

 

Dla porównaniu przed filtrem

 

1158618664_Ostateczniepo2rozjanieniach21.thumb.jpg.1ca867f4d4e8b83d45604865acf8c22d.jpg

 

I wersja ostateczna

 

image.thumb.jpeg.c8a74a032ca73c15164dea39589cf700.jpeg

Edytowane przez patrykd
  • Like 15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.