gasparo74 Posted Sunday at 09:53 AM Share Posted Sunday at 09:53 AM Szanowni Forumowicze, prośba o pomoc. Mam PROCONa i od jakiegoś czasu mały kłopot z malowaniem: otóż powietrze przepływa przez aerograf cały czas (tzn. nawet wtedy, kiedy spust nie jest wciśnięty). Sam spust działa jak należy - ciśnienie zwiększa się, farba podawana jest z większym ciśnieniem, ale na "biegu jałowym" (czyli bez dotykania spustu) powietrze przepływa cały czas. Próbowałem już chyba wszystkich możliwości: nasmarowałem spust, wymieniłem uszczelki, ale problem nie znika. Może znajdzie się Ekspert, który pomoże mi w rozwiązaniu tego problemu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juffre Posted Sunday at 10:17 AM Share Posted Sunday at 10:17 AM Może zaciął Ci się zawór od spustu. Rozkręć go i zobacz co tam się dzieje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
push-up78 Posted Sunday at 10:39 AM Share Posted Sunday at 10:39 AM Ile czasu go użytkujesz?Mam ten sam model i szczerze to zastanawiam się co faktycznie jest przyczyną.Obstawiam coś z zaworkiem powietrznym nad wężykiem.Sprężynka może uszczelka w zaworku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted Sunday at 10:41 AM Share Posted Sunday at 10:41 AM 38 minut temu, gasparo74 napisał: Próbowałem już chyba wszystkich możliwości: nasmarowałem spust, wymieniłem uszczelki, ale problem nie znika. No to sprawdź czy dobrze włożyłeś iglicę która steruje zaworem. Powinna być wkładana uszczelką do góry. Odwrotnie daje objawy które opisałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gasparo74 Posted Sunday at 10:31 PM Author Share Posted Sunday at 10:31 PM 11 godzin temu, marek d napisał: No to sprawdź czy dobrze włożyłeś iglicę która steruje zaworem. Powinna być wkładana uszczelką do góry. Odwrotnie daje objawy które opisałeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gasparo74 Posted Sunday at 10:32 PM Author Share Posted Sunday at 10:32 PM Dziękuję za odpowiedź. Tę kwestię też sprawdzałem, uszczelka jest ułożona we właściwy sposób. Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gasparo74 Posted Sunday at 10:35 PM Author Share Posted Sunday at 10:35 PM 12 godzin temu, Juffre napisał: Może zaciął Ci się zawór od spustu. Rozkręć go i zobacz co tam się dzieje Dzięki za zainteresowanie. Sprawdzę raz jeszcze, chociaż na moje oko, to wszystko jest w porządku. Gdy próbuję aerograf "na sucho", widać że wszystko działa, iglica wysuwa się, zastanawiam się tylko, czy jest możliwa sytuacja, w której np zawór zbyt mocno dociska iglicę przez cały czas. Ale to wydaje mi się raczej niemożliwe, bo chyba nie ma takiej możliwości, żeby zawór był źle zamontowany? Postaram się wrzucić video, może wtedy będzie jaśniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gasparo74 Posted Sunday at 10:36 PM Author Share Posted Sunday at 10:36 PM 11 godzin temu, push-up78 napisał: Ile czasu go użytkujesz?Mam ten sam model i szczerze to zastanawiam się co faktycznie jest przyczyną.Obstawiam coś z zaworkiem powietrznym nad wężykiem.Sprężynka może uszczelka w zaworku. Dziękuję za zainteresowanie, spróbuję to jeszcze raz posprawdzać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
merlin_70 Posted Monday at 05:29 AM Share Posted Monday at 05:29 AM To miejsce w aero , które wskazał kol marek d też należy dokładnie nasmarować. I to może być przyczyna. I jedno pytanie czy w przypadku gdy podciągniesz do góry spust to przestaje lecieć powietrze ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted Monday at 06:43 PM Share Posted Monday at 06:43 PM Maluję Proconem od 14 lat bez żadnych problemów. Dopływem powietrza steruje iglica o której była mowa wyżej. Są dwie możliwości by to źle działało. Pierwszą opisałem wyżej. Druga: W dniu 19.06.2022 o 11:53, gasparo74 napisał: wymieniłem uszczelki, ale problem nie znika. Jest możliwość że uszczelka jest nie z tej strony iglicy ci trzeba. Powinna być z jej krótszej strony. Nie jestem expertem / na forum są tacy podobno i aż dziw że nie piszą/ pół dnia knułem z moimi proconami by uzyskać to o czym piszesz. Moje spostrzeżenia opisałem. Może ktoś inny znajdzie przyczynę i opisze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted Monday at 08:08 PM Share Posted Monday at 08:08 PM (edited) Godzinę temu, marek d napisał: pół dnia knułem z moimi proconami by uzyskać to o czym piszesz. Jesteś chyba pierwszym człowiekiem na forum, który umyślnie psuje aerograf i chyba nie da rady. Edited Monday at 08:09 PM by giberes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gasparo74 Posted Monday at 09:46 PM Author Share Posted Monday at 09:46 PM 16 godzin temu, merlin_70 napisał: To miejsce w aero , które wskazał kol marek d też należy dokładnie nasmarować. I to może być przyczyna. I jedno pytanie czy w przypadku gdy podciągniesz do góry spust to przestaje lecieć powietrze ? Nie. Próbowałem, ale powietrze leci nawet, jak spust jest pociągnięty w górę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted Tuesday at 06:49 AM Share Posted Tuesday at 06:49 AM (edited) 9 godzin temu, gasparo74 napisał: Próbowałem, ale powietrze leci nawet, jak spust jest pociągnięty w górę Rozkręć zawór jak na zdjęciu powyżej. I pokaż jak wyglądają u Ciebie te wszystkie TRZY (z uszczelką 4) elementy. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Jeśli powietrze leci bez względu na położenie spustu, to po prostu uszczelka nie domyka kanału. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest niewiele. Brudna lub wadliwa uszczelka, brudny kanał zaworu, zacierająca się iglica zaworu, za słaba lub słabo dokręcona sprężyna. To wszystko. Pęknięcie kanału/gniazda zaworu jest mało prawdopodobne. Edited Tuesday at 06:52 AM by HKK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek1124 Posted Tuesday at 12:13 PM Share Posted Tuesday at 12:13 PM Sugeruję zacząć serwis od ostatniej wymienionej przez kolegę HKK przyczyny tzn.: "za słaba lub słabo dokręcona sprężyna" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.