Skocz do zawartości

Na warsztacie 1/35


Konrad-Ciba

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 months later...
14 godzin temu, Konrad-Ciba napisał:

Walki z Japończykami. Wszystkie gotowe na obicia poza ostatnim. Tam jeszcze trzeba washa i jakieś roślinki. 

IMG_4109.jpeg

DSC00763.jpeg

C1B22352-AC03-454B-A23A-27D9F1C37E21.jpeg

IMG_4125.jpeg

Na Chi-ha to już te późno wojenne kamo ?  Bo piaskowy i brąz idealnie pasują, ale imho zielony jest trochę za ciemny. Pod spodem foto dosyć ładnie pokazujące późne kamo i dosyć dokładnie widać, że zielony jest dosyć kontrastujący z brązem.

70007111_691489721325629_2684659326584356864_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient znalazł w sieci zdjęcia tego pojazdu i okazało się, że czołg na zimmerit. Model był już pomalowany. Facet nie mógł tego przeboleć - braku zimmeritu. Dał mi model i pieniądze na przeróbkę. Zmyłem farbę, trochę dodałem i robię po swojemu. 

Edytowane przez Konrad-Ciba
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to ładny składak z Kurlandii... dobrze, że tylko się przyczepił do zimmu, bo ogólnie to późne H produkcji Vomagu i faktycznie jak byś chciał go zrobić 1:1 to jeszcze trochę zmian by trzeba było zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Szakalaka813 napisał:

Ogólnie to ładny składak z Kurlandii... dobrze, że tylko się przyczepił do zimmu, bo ogólnie to późne H produkcji Vomagu i faktycznie jak byś chciał go zrobić 1:1 to jeszcze trochę zmian by trzeba było zrobić :)

Możliwe. Ja się na tym nie znam. Chciałem sobie tą B1 zrobić i sobie zrobię. Niedługo coś posiedzę. Przyszło pare fantów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Szakalaka813 napisał:

... bo ogólnie to późne H produkcji Vomagu ... .

Pz.Beob.Wg.lV - montowano TYLKO z podwoziami Nibelungen i tylko w wersji Ausf.J - pierwsze 7 sztuk zaakceptowane w lipcu 1944 roku. 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, meser262 napisał:

Pz.Beob.Wg.lV - montowano TYLKO z podwoziami Nibelungen i tylko w wersji Ausf.J - pierwsze 7 sztuk zaakceptowane w lipcu 1944 roku. 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Piszę o wozie 201 z Kurlandii będącym przypuszczalnie składakiem. Ten posiada bardzo dużo detali pasujących do właśnie Vomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, meser262 napisał:

Pz.Beob.Wg.lV - montowano TYLKO z podwoziami Nibelungen i tylko w wersji Ausf.J - pierwsze 7 sztuk zaakceptowane w lipcu 1944 roku. 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Pozwolę sobie zamieścić w celach dyskusji fotki tego egzemplarza. Są dosyć słabej jakości, ale idzie dosyć łatwo zidentyfikować :
- wózki jezdne mocowane na 10 śrubach,
- osłona wentylatora na wieży typu lekkiego,
 
- 3 podwójne mocowania na dodatkowe ogniwa gąsienic na prawym błotniku,
- "wzór" śrub  mocujących wieżowe schurzeny, 
- wzór zimmeritu, szczególnie na przodzie wieży, itd...
Te i parę innych szczegółów wg. mnie prowadzą właśnie do tego co napisałem wyżej - że to składak na bazie H Vomagu.
Oczywiście można się dopatrzyć tam też kilku elementów z pojazdów Niba jak np. tłoczone osłony piast kół jezdnych :)   

6872362737_0723b0f780_o.jpg

6872362913_243c778602_o.jpg

PzBeobWgIVAusfJ-AusfHhull-Kurland1945---1.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem pierwsze 7 pojazdów zaakceptowano w lipcu 1944 roku.
Jednak cały "plan" przebudowy takowych pojazdów zaczął się dużowcześniej. 
Planowano że pierwsze 10 sztuk będą gotowe w kwietniu 1944 roku. Jak widać nastąpiło kilku miesięczne opóźnienie.
Dlatego między innymi osłona wentylatora lekka - od lipca 1944 wprowadzono ciężką osłonę.
Pełny skład śrub mocujących spokojnie w tym czasie jeszcze był używany.
Przy takiej jakości fotek o zimmericie nie wspomnę.
Mocowanie zapasowych gąsek z prawej strony na wieszaku jak najbardziej Nibelunga. Powinny wisieć na boku - spadły na błotnik.
Wszystko opisane jest w Panzer Tracts No.4-03

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez meser262
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, meser262 napisał:

Tak jak pisałem pierwsze 7 pojazdów zaakceptowano w lipcu 1944 roku.
Jednak cały "plan" przebudowy takowych pojazdów zaczął się dużowcześniej. 
Planowano że pierwsze 10 sztuk będą gotowe w kwietniu 1944 roku. Jak widać nastąpiło kilku miesięczne opóźnienie.
Dlatego między innymi osłona wentylatora lekka - od lipca 1944 wprowadzono ciężką osłonę.
Pełny skład śrub mocujących spokojnie w tym czasie jeszcze był używany.
Przy takiej jakości fotek o zimmericie nie wspomnę.
Mocowanie zapasowych gąsek z prawej strony na wieszaku jak najbardziej Nibelunga. Powinny wisieć na boku - spadły na błotnik.
Wszystko opisane jest w Panzer Tracts No.4-03

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Z częścią oczywiście się całkowicie zgadzam, jednak trochę poobrabiałem fotki i podopasowywałem do innych znanych mi pojazdów:

1. Zimmerit, po lekkim podbiciu fotek dosyć dobrze widać miejsca "połączenie" warstw poziomych, ich ilość i wielkość zgadza się z pojazdem i wzorem Vomagu np. z Panzer wraków 8 (rozdział Operacja Cobra)  oraz z poniższym zdjęciem ( foty 1-5),
2.  Zdjęcie 6 (żółty filtr) - myślę, że dosyć dobrze widać ustawienie śrub mocujących schurzen - środkowa wysunięta do przodu ( typowy element Vomagu oraz częściowo Kruppa),
3. No i te błotniki, a właściwie mocowanie dodatkowych gąsienic - dla mnie identycznie ja na kolejnym zdjęciu ( panzer wraki 8 ) - te 3 mocowania są symetrycznie ustawione względem siebie (2 są otwarte - płaskowniki są podniesione do góry)  i są bardzo proporcjonalne do otworów po dolnych chwytach względem  wyżej omawianego zdjęcia. 

Tutaj takie moje podsumowanie co idzie wyczytać z 3 zdjęć,
Możliwe, że fabryka przerobiła po prostu pojazd vomagu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

6037940801_feeb4b4590_o.jpg

panzerIVH535-2_zps1ca723db.jpg

panzerIVH535-3_zps8352b2da (1).jpg

3.jpg

4.jpg

6.jpg

Edytowane przez Szakalaka813
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie się wątek rozwinął. A ja sobie coś porobiłem.
Przerobiłem mocowanie dodatkowych ogniw na boku. Rurka się ugina ale po pomalowaniu i przyklejeniu będzie prosta. Mogłem użyć miedzianych prętów ale wole plastik - mniej przy tym kłopotu. Trzeba tam tylko dodać jakieś spawy. 
Poprawiłem drut z tyłu, lina do malowania została zdjęta i dodałem hak. 
Przy gnieździe anteny dodałem kanister i drut. Do malowania to ściągnę. 
Z przodu ulepiłem trochę szmatek i ostatecznie ułożyłem gąsienice. Będą jeszcze on na nadbudówce.
Więcej bambetli na kadłubie poza tymi gąsienicami już nie będzie raczej, wrzucę jeszcze dwie liny i może dwa kanistry. 

DSC01114.jpeg

DSC01116.jpeg

D0E927D6-9551-41E5-8D12-7B227C7A417D.jpeg

Edytowane przez Konrad-Ciba
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:sorry: że w takiej formie - będzie mi prościej - 

12 godzin temu, Szakalaka813 napisał:

1. Zimmerit, po lekkim podbiciu fotek dosyć dobrze widać miejsca "połączenie" warstw poziomych, ich ilość i wielkość zgadza się z pojazdem i wzorem Vomagu np. z Panzer wraków 8 (rozdział Operacja Cobra)  oraz z poniższym zdjęciem ( foty 1-5),

 

Przepraszam Cię, ale to "wróżenie z fusów". Dane są dostępne i nie ma co wywarzać już otwartych drzwi.

Panzer Tracts 4-3 str.4-3-76
cytat - "Pz.Kpfw.lV were taken directly off the Pz.Kpfw.lV production line at Nibelungenwerk for conversion to 'Artillerie-Beobachungswagen IV" starting with 10 in April 1944, 22 in May, 13 in June, 13 in July, 25 in August, 25 in September, 25 in October, 20 in November, 25 in December, and 25 in February 1945. However, there was a long delay of several months before these were converted to Pz.Beob.Wg.lV and accepted by the Heeres Waffenamt inspectors. The first 7 were reported as accepted in July 1944, "

 

Numery seryjne zaczynają się od 89901 do 93250 - Panzer Tracts 23 str. 23-76 /Tabela/

 

12 godzin temu, Szakalaka813 napisał:

2.  Zdjęcie 6 (żółty filtr) - myślę, że dosyć dobrze widać ustawienie śrub mocujących schurzen - środkowa wysunięta do przodu ( typowy element Vomagu oraz częściowo Kruppa),

 

No ja bym powiedział że Kruppa to oni wprowadzili jako pierwsi trzy śruby inne montownie zrobiły to później.
Krupp stosował po 3 śruby mocujące osłony już od maja  - natomiast 
Vomag od czerwca - ( w maju miał tylko dwie śruby na pierwszych mocowaniach.) 
Nibelungen do maja stosował po dwie śruby, a od czerwca przeszedł na trzy ze środkowymi do tyłu z obu stron.

Tak tu zgodzę się z Tobą że ma mocowanie osłon (rozmieszczenie śrub) montowni Vomag. Co świadczy że przechodził remont i zamontowano mu takowe osłony. 
 

13 godzin temu, Szakalaka813 napisał:

3. No i te błotniki, a właściwie mocowanie dodatkowych gąsienic - dla mnie identycznie ja na kolejnym zdjęciu ( panzer wraki 8 ) - te 3 mocowania są symetrycznie ustawione względem siebie (2 są otwarte - płaskowniki są podniesione do góry)  i są bardzo proporcjonalne do otworów po dolnych chwytach względem  wyżej omawianego zdjęcia. 

 

Poniżej fotka na której widać i mocowania osłon Nibelungen i zamocowane gąsek Nibelungen (nie z tyłu) i śruby na kołach jezdnych z pełną gamą śrub.

1999455792_meser262@1111a.thumb.jpg.e0bab15e9e007664793159914906d6fa.jpg

 

Możliwe że wraz z osłoną wieży zamontowano mocowania gąsek na błotniku podczas remontu dlatego mówi się że to składak.

Nibelungen z cechą Vomagu tak ja bym to określił w świetle dostępnych informacji.


Pozdrawiam
Krzysztof

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Konrad-Ciba changed the title to Churchill AFV Club 1/35
  • Greif changed the title to Na warsztacie 1/35

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.