Skocz do zawartości

Airfix - Harrier 1:24


tornado

Rekomendowane odpowiedzi

Złoszujesz jakoś silnik? Poziom czadu znacznie by wzrósł

Prace przy silniku jeszcze nie zakończyły się, coś się zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dokończyłem malownie kadłuba na kolor bazowy i na koniec całość psikłem clearem. Poeksperymentowałem z podziałem liniami na pokrywach silnika, przy ścieraniu naddatku zmyłem trochę farby wiec będę musiał jeszcze raz je malnąć. Jednak mam obawy co do wygladu końcowego, jak ten samolocik będzie wyglądać cały wykropkowany

 

0f60ad9067c4dc31.jpg

32d3d9e896d52619.jpg

 

Dziób pomalowany ale czeka go jeszcze polerka:

 

575f2bc39e3b738b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykropokowany bedzie wygladal rewelacyjnie, ale nie w polysku.

 

Bo i nie będzie w połysku - gloss położyłem pod kalkomanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak zastosowac jaśniejszy kolor washu? Może by tak nie waliło po oczach? Jak myślisz?

 

Też tak mi się wydaje Przed chwilą psiknąłem sobie kilka blach (zostały mi od innej wersji harriera) to jutro poeksperymentuję sobie na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez to wykropkowanie, tylko lekko jasniejsze, będzie super realiztyczne. Przecież samoloty używane w warunkach bojowych, stojące na wolnym powietrzu, a nie w hangarze, tak własnie by wyglądały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja byłbym za podstawką przedstawiającą Harriera na polowym lotnisku na Falklandach. Wtedy to kropkowanie powinno pasować - raczej po kilku takich lądowaniach maszyny nie były zbyt czyste

Kurcze, zastanawiam się, jak zrobić takie blachy jakimi było wyłożone lądowisko, tylko w 1/72 - do mojego Harriera z Italeri. Może ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrezygnuję z "kropkowania" Na kadłubie jakoś to wygląda, ale okazuje się, że na skrzydłach są zbyt płytkie nity (na kadłubie większość też jest zbyt płytka) i linie podziału, przez co przy ścieraniu nadwyżki washu nic nie zostaje w nich O ile mógł bym pogłębić proste linie, to nie wiem jak by mi wyszły kółka i owale Ponad to musiał bym cienkim wiertełkiem pogłębić nity, a jest ich tyle, że mi się odechciewa. Szczerze mówiąc pomyslę nad tym bo teraz jestem jakiś taki załamany i wogóle nic mi nie chce się. Narazie tak to wygląda:

 

e69addf0be1b6edb.jpg

2ec1696d6dcd2952.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mow co chcesz, a mnie sie podoba tak, jak jest. Przeciez to nie jest tak, ze wszystkie nity musza byc idealnie czarne. Wash ma rowniez dac zludzenie gry swiatla i cienia w zaglebieniach, a nie tylko zabrudzen. Ponad to, nie wszystkie nity na poszyciu sa idealnie identyczne. Jeden jest troszke plytszy, inny odrobine glebszy. W jednym pada wiekszy cien, w innym mniejszy. W jednym zbiera sie wiecej syfu, w drugim mniej. I tak dalej. Wydaje mi sie, ze w tak wielkim modelu brak jakiegokolwiej zaakcentowania "niejednolitosci" poszycia bedzie wygladac golo i nienaturalnie. Ale oczywiscie dcyzja nalezy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majek ma rację. Nigdy żadna maszyna nie brudzi się i nie zużywa równomiernie. Część ogonowa na Twoim zdjęciu wg mnie wyszła naprawdę realistycznie. Przy tak dużym modelu ciekawe, czy nie sprawdziłby się preshading nitów i linii podziału zrobiony za pomocą cieniutkiego czarnego pisaka - np. do płyt CD. Będę musiał kiedyś tego spróbować na modelu w 1/72

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nie poddawać się Do wykonania washu użyłem szarej z niewielką domieszką czarnej farbki olejowej. W realu wash jest o wiele delikatniejszy niż na zdjeciach i tak jak pisał Majek - po pryśnięciu matem powinien być jeszcze delikatniejszy, a oto fotki:

 

d8b2c5fc9db90723.jpg

708d6979dd63a1bc.jpg

1c1a6cdb70f5a13f.jpg

790f4e37e3b85f48.jpg

4e174e8a1d45028a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za Wasze opinie Licznik wskazuje srednio 200 odwiedzin na dobę, a wiec i zainteresowanie tematem jest spore

Wczoraj zabrałem się za naklejanie kalkomani, przy tej czynności spędziłem nieco ponad 12 godzin, a to jeszcze nie koniec. Nie pomalowałem oznaczeń, chciałem najpierw zobaczyć jak wyjdą naklejone. Może na zdjeciach tego nie widać, ale kalkomania ładnie położyły się, a w realu widoczne są wszystkie nity i linie podziału krótko mówiąc zostawiam tak jak jest:

 

ad921df7eee34416.jpg

a49fdc5082615c67.jpg

1c9137b173f8e74e.jpg

d0ebd2851dafe73b.jpg

8caa7cd1c1502501.jpg

6b606d47c52ba736.jpg

 

a to czeka na swoją kolej:

23f6d7d992e9dd8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny potwór ale, Andrzejku, on nie może taki zostać. Pomijając kwestię lakieru na kalkomanie, to będziesz musiał trochę go pobrudzić. Nic wielkiego, żadne błota i rdzy pancerniaków. Jednak przydałoby się zaznaczyć, że samolot nie wyjechał z hali fabrycznej. Przybrudzenia w zagłębieniach, delikatne odpryski w miejscach inspekcyjnych.

 

Nie wiem, czy to zamierzony efekt, ale jakbym widział jakieś "pobrudzenie" na dolnych powierzchniach prawego skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to zamierzony efekt, ale jakbym widział jakieś "pobrudzenie" na dolnych powierzchniach prawego skrzydła.

 

Zgadza się, są tam plamy - nie czyściłem modelu z olejów zbyt dokładnie, ba nawet chcę go troche dobrudzić aby trochę przypominał oryginał jak na tych zdjęciach:

 

ff978cb3df752cae.jpg

 

ale bez przesady:

 

cad5a826d3d590c8.jpg

8690abb76a1d99f9.jpg

 

Dzisiaj odebrałem paczkę z modelem Harriera GR3/AV-8 Zestaw zawiera kalkomanie do wykonania jednego z pięciu rodzajów samolotu - dwa do GR3 i trzy do AV-8:

 

7bd757e0e6b8042b.jpg

 

Najbardziej podobają mi się kalki w barwach tajlandzkich, ale dedykowane są do modelu AV-8S

 

6f962461d566adea.jpg

 

Także przyszły już z Hiro zamówione przewody - w końcu będę mógł wykończyć komorę silnikową

 

d117afc1d9a87f8e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ppodziałałem trochę w komorze silnikowej - instalacja jest dosć uproszczona, ale myśle, że może być W tylnej części korpusu silnika jest plamka po CA, próbowałem pozbyć się jej przy pomocy dobendera i papieru ściernego, ale i tak jest widoczna

 

39c719a5019d1915.jpg

f0482d4d35233916.jpg

b0dec85f12b66093.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tylnej części korpusu silnika jest plamka po CA, próbowałem pozbyć się jej przy pomocy dobendera i papieru ściernego, ale i tak jest widoczna
Zapusc w tamte okolice troche czarno-brazowego washa, bedzie wygladalo, jak jakas plama przepalonwgo oleju, czy cos w ten desen. Generalnie, eksploatowany silnik nigdy nie jest az tak czysty, chocby nie wiem, jak by byl zadbany. Ten wyglada, jakby prosto z fabyki wyszedl i nawet nie byl testowany na hamowni.

 

Tak mnie zastanawia jedna rzecz, abstra:bip:ac od samego modelu. Na prawej burcie zaraz pod przednia dysza wylotowa jest jakas antena (chyba jakis odbiornik omajtania radarem z ziemi, czy cos). Ciekawe, czy nie zkluca ona przeplywu gazow wylotowych, ze w ogole struga jej nie oberwie... Hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie zastanawia jedna rzecz, abstra:bip:ac od samego modelu. Na prawej burcie zaraz pod przednia dysza wylotowa jest jakas antena (chyba jakis odbiornik omajtania radarem z ziemi, czy cos). Ciekawe, czy nie zkluca ona przeplywu gazow wylotowych, ze w ogole struga jej nie oberwie... Hmm...

 

Już myślałem, że zrobiłem bład przyklejajac tą antenę pod dyszą, ale porównałem z oryginałem i okazuje się, że tak ma być. Widoscznie jej konstrukcja nie przeszkadza i w dodatku musi wytrzymać napór gazów skierowanych na nią

 

2530892a2b0ab975.jpg

 

W modelu też są już zamontowane dysze i osłony termiczne Delikatnie usyfiłem miejsca wokół dysz ale na zdjęciach jest to słabo widoczne (skutek lampy błyskowej). Nie miałem zamiaru zbyt mocno brudzić samolotu, chciałem aby wyglądało to mniej więcej jak na tych samolotach:

 

c89468d299fcc527.jpg

8fa3f35f2af4debc.jpg

 

Jednak przyglądając się fotkom modelu zastanawiam się, czy aby nie zrobić wyraźniejszych śladów

 

2c15449200874924.jpg

822ab4f3718bd116.jpg

b99d443c9e5045d0.jpg

f89840ce9f660249.jpg

 

Również dziób znalazł się na swoim miejscu, na wszelki wypadek co by samolot nie stawał dęba wepchnąłem do niego dwie śruby M10 owiniete we dwa wałki plasteliny. Na koniec cały model prynąłem bezbarwnym matem:

 

1ca055385e7a8e06.jpg

fa539fc4bd907d5b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.