Skocz do zawartości

AH-1W Super Cobra -Late / Dream Model 1:72


Yachieku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów Modelarzy.

 

Jest to mój debiut na forum, dlatego zacznę od kilku słów o mnie. Mam 37 lat i modelarstwem zająłem się 4 lata temu. Wydaje się sporo, ale niestety z uwagi na niedostatek wolnego czasu, sklejam średnio 2 modele rocznie, także jestem dość zielony w tej sztuce. Z każdym kolejnym modelem staram się poczynać nieco śmielej i jednocześnie wyposażać warsztat w coraz więcej narzędzi. Forum śledzę biernie od jakiegoś czasu, ale dopiero wraz z rozpoczęciem sklejania mojego 9 modelu, odważyłem się podzielić swoją pracą i przy okazji (mam nadzieję) usprawnić warsztat. 

 

A teraz kilka słów o zestawie. AH-1W firmy Dream Model nabyłem jakiś rok temu ze sklepu MojeHobby.pl w dość wygórowanej cenie 220 zł. Wiem, że da się taniej, ale za sentyment do sklepu jestem w stanie trochę przepłacić (tak już mam). W skład zestawu wchodzą wypraski bardzo dobrej jakości, bez nadlewów i defektów, z dobrą jakością detali (głównie na zewnątrz) i spasowania. Co ciekawe, model dzieli sporo części z zestawu AH-1Z, z dostępnych w zestawie części można by poskładać prawie całego Vipera. Z elementów "szklanych" jest niestety tylko owiewka w wersji zamkniętej i nie ma żadnych świateł ani nawet HUDa. Za to "szkło" jest świetnej jakości.  Do kalek również ciężko się przyczepić. Dodatkowo producent dołożył blaszki, ale głównie elementów zewnętrznych. Jedynym fototrawionym elementem kokpitu są pasy. Jeżeli chodzi o cenę, to moim zdaniem jest ona zbyt wysoka, zwłaszcza ze względu na małą ilość detali kokpitu. Pulpit jest płaski, wzbogacony jedynie o kalki. Jak już pisałem wyżej, nie ma nawet HUDa, oraz kilku widocznych elementów wyposażenia, jak wyświetlacza systemu CMWS/RWR. W moim subiektywnym odczuciu, ten model powinien kosztować 150-170 zł.    1.thumb.jpg.11d23f20ac6194fd78039f7585373c0e.jpg2.thumb.jpg.490b179734f90884a56d452c1dd0a6e8.jpg