Skocz do zawartości

Mustang Mk. IVa Italeri (Hasegawa) 1/48


kowal76

Rekomendowane odpowiedzi

Biorę się za kolejny model, a że lubię P 51, więc postanowiłem zrobić  kolejnego. Tym razem Hasegawa przepakowana przez Italeri. Malowanie,  które planuję zrobić,  to srebrny "Dooleybird" :). Model  będzie jak to u mnie prosto z pudła i wzbogacony jedynie o pasy i tablicę Eduarda 3D.

 

 

IMG_20230903_085708.jpg

IMG_20230903_085741.jpg

IMG_20230903_085819.jpg

IMG_20230903_085756.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jachud3 napisał:

Te amerykańskie szachownice przyprawiają mnie zawsze o drgawki. Kalki nigdy nie siądą idealnie, maskowanie i malowanie to niezłe wyzwanie... Powodzenia!

Jerśli chodzi o kołpak i szachownicę, to planuje to pomalować. Zresztą kalki są jakieś ciemnogranatowe. W 1/72 się udało, to w 1/48 tym bardziej.

Edytowane przez kowal76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mirage3 napisał:

Matchbox rulez

 

image.thumb.png.41747b3f08967be53739a70a0704e72d.png

 

Się robiło w tym malowaniu, chyba nawet dwa wink4

Mój pierwszy Matchbox . Kupiony na bazarze we Wrocławiu za grubą kasę.

Aż się łezka w oku zakręciła.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilością warstw szpachlówki natryskowej. Przytaczane schematy są w zasadzie  OK z modelarskiego punktu widzenia, choć nieco rozmijają się z tym co się działo w wytwórniach NA. W Dallas i Inglewood szpachlowano trochę inaczej, ale ostateczny produkt i tak wyglądał tak samo. Ewentualnie, gdyby modelarz chciał przedstawić szczegółowo odsłonięte poszczególne warstwy, albo samolot w trakcie produkcji, byłoby o czym gadać.

 

Warto zwrócić uwagę, że wersja K, robiona w Dallas miała charakterystyczną dla tego producenta limuzynę, inną w kształcie niż to co mamy na boxartach, bokorysach.  A konkretniej, ten egzemplarz miał.

 

Dawniej pas na nosie i rama limuzyny przedstawiana była jako niebieska. Nowsze interpretacje wprowadzają żółty kolor. Nie wiem na jakiej podstawie. Zdjęcia tego nie rozstrzygają i być może w grę wchodzi jakaś zewnętrzna informacja przechylająca szalę na którąś z wersji. Podobnie z maską. Może i czarna, a może normalnie OD. Tylko kształt tego panelu OD/czarnego na załączonych schematach wygląda na naciągany.

 

Ogólnie nie pomogę :). Samolot poza moim spectrum zainteresowań.

 

P-51 Mustang QV_V KM272.webp

 

d4cffbe919253a5e77b0b5eb34d6ef13.jpg

 

Edyta:

Zamieszczony poniżej schemat metalurgiczny wprawił mnie w małe osłupienie. Nie od razu zorientowałem się, że to jest rozpiska jakiegoś modelarza z planowanym/sugerowanym użyciem farb Alclad.

Kowalowi chyba najbardziej przyda się rysunek Heiliga. Pokazuje wygląd skrzydła po szpachlowaniu i nie wchodzi w detale tego procesu.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kowal76 napisał:

Co do Mustanga, to mam pytanie do kolegów obeznanych na temat . Czy linie podziału na skrzydłach  szpachlować na górze i spodzie  pozostawiając tylko te od paneli uzbrojenia ?.

To ja dorzucę Ci jeszcze coś takiego, może się przyda.IMG_20220131_161109_Original.thumb.jpeg.1569deb0aa5dcb823e1b27a375c86cf3.jpegIMG_20220131_161123_Original.thumb.jpeg.c09fb0d66b0a048328148665a3376d66.jpegIMG_20220131_160918_Original.thumb.jpeg.9a91b9a7ddc7fa5bfce3f2dba6dfee6c.jpegIMG_20220131_160944_Original.thumb.jpeg.17c7180882816187b275825a80a2d2af.jpegIMG_20220131_161015_Original.thumb.jpeg.9f5df36a15b241f4cc89cd161f0bbcfa.jpeg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdjęcie płatu nie wprowadza w błąd, to szpachlujesz panel dostępowy do goleni podwozia w natarciu skrzydła. W zasadzie to błąd. Takie coś mogło pojawić się w jednostce, bo jeden taki serwisant i restaurator P-51 tłumaczył mi kiedyś, że serwis goleni spokojnie można wykonać od spodu, bez zdejmowania tego panelu. Ale fabrycznie, to jednak panel dostępowy.

 

Z tego, co da się dojrzeć na zdjęciach widać, że masz błędne, amerykańskie pasy pilota.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, greatgonzo napisał:

Jeżeli zdjęcie płatu nie wprowadza w błąd, to szpachlujesz panel dostępowy do goleni podwozia w natarciu skrzydła. W zasadzie to błąd. Takie coś mogło pojawić się w jednostce, bo jeden taki serwisant i restaurator P-51 tłumaczył mi kiedyś, że serwis goleni spokojnie można wykonać od spodu, bez zdejmowania tego panelu. Ale fabrycznie, to jednak panel dostępowy.

 

Z tego, co da się dojrzeć na zdjęciach widać, że masz błędne, amerykańskie pasy pilota.

Fakt zapędziłem się :), Trzeba będzie wytrasować na nowo.  Pasów nie wykorzystam z tej blaszki. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.