Skocz do zawartości

Gloster E28/39 Pioneer, 1/72, Clear Prop Models


JollyMonk

Rekomendowane odpowiedzi

Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim! Kontynuowałem budowę dzięki świętam)))

Dno przykryto maskami. Na oprawie przesuwnej części canopy zastosowałem elementy fototrawione z dodatkowego zestawu.

IMG_9239.thumb.JPG.dc739091512a66d250e333590c7f9655.JPG

 

1483624457_GlosterWhittlePioneer25.thumb.jpg.aef4e9c5995ee0542913bb230ebc8df5.jpg


Zastosowałem drugi kolor kamuflażu Dark Earth. W tym pośpiechu nie sfilmowałem dokładnie tego etapu. Jednak shagreen nadal przyciąga wzrok.

1437577005_GlosterWhittlePioneer26.thumb.jpg.9143d04f629bb959b187892e645ad818.jpg


Nałożyłem maski na trzecią warstwę kamuflażu Dark Green.

IMG_9259.thumb.JPG.d9f51cc28347ac0d08add17c7df9f639.JPG

 

1861193316_GlosterWhittlePioneer27.thumb.jpg.fffc243ccd615fb16e387caa2d88c7e0.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałożyłem drugi kolor wierzchniego kamuflażu Dark Green:

 

IMG_9272.thumb.JPG.5cf9a72f94c332866ddda65f1b11e168.JPG

 

IMG_9273.thumb.JPG.d8afde59ba987bc459f0004b41ff9332.JPG


Ale kiedy zdjąłem maski, odkryłem dwie nieprzyjemne rzeczy:

- po pierwsze, zielone paski kamuflażu okazały się za wąskie. W tej formie wygląda bardziej jak kamuflaż pustynny;

- a po drugie, bojąc się malować zbyt grubą farbą, nałożyłam za mało warstw. Okazało się, że nie pomalowałem go wystarczająco na zielono. Dark Green nie jest wystarczająco nasycony i bardziej przypomina Olive Drab. Szczególnie widać to na ostatnim zdjęciu: element zielonego kamuflażu na kadłubie przy nasadzie ogona, na kilu, na statecznikach i sterach wysokości są odpowiednio pomalowane. Miejsca te prawdopodobnie otrzymały warstwę większą. Pozostała część zielonego kamuflażu jest jaśniejsza.

 

IMG_9274.thumb.JPG.f6ae7168687d712d9b5ec0157fb1097d.JPG

 

IMG_9275.thumb.JPG.f23dbfe1812f7d2f5a098c0a85edeca9.JPG

 

IMG_9276.thumb.JPG.9c6505390f3c31fc9211e19575a6218e.JPG

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, barszczo said:

Trzeba poprawiać, użyj cieńszych wałeczków. Moim zdaniem były trochę za grube jak na tak mały model.

Dziękuję! Na pewno to poprawię. Już zacząłem. Źle obliczyłem wewnętrzną i zewnętrzną krawędź kamuflażu (zielone paski). Zgadzam się,  wałeczki wydają się za grube. Ale chcę, aby granica kamuflażu była rozmyta.

 

IMG_9277.thumb.JPG.bebdf96eaab9258977a41cf98a23020a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zamiast kłaść jeden kolor na drugim, było by położyć jeden kolor kamuflażu w wyznaczonych obszarach, potem zamaskować i dopiero drugi? Od razu było by widać proporcje obszarów.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mozna, ale wtedy mogą wyjśc irytujące niedomalowania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem...? :hmmm: Położenie cienkich wałeczków prawie na krawędzi koloru praktycznie eliminuje ten problem. Takie niedomalowania zdarzały mi się gdy kładłem wycięte z papieru maski (z naddatkiem) na podstawkach z patafixu, wtedy faktycznie farba czasami nie dochodziła do krawędzi koloru.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to często bywa, różne osoby, różne doświadczenia. U mnie bardzo często dochodziło do niedomalowan przy patafixie. Teraz malując tym sposobem, zrobiłbym tak jak tu kolega.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, Baas ArK said:

A nie lepiej zamiast kłaść jeden kolor na drugim, było by położyć jeden kolor kamuflażu w wyznaczonych obszarach, potem zamaskować i dopiero drugi? Od razu było by widać proporcje obszarów.

17 hours ago, Moses said:

Niby mozna, ale wtedy mogą wyjśc irytujące niedomalowania. 

Dziękuję!
Oczywiście można to zrobić w ten sposób, ale czy jest to łatwiejsze? Jak powiedział kolega @Moses, ta metoda wiąże się z ryzykiem. Wcześniej  granice kamuflażu rysowałem ołówkiem. A teraz pomyślałem, że mam już doświadczenie i postanowiłem zrobić maski na oko. :glupek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim, skromnych, doświadczeń - jak kładziesz kolory "oddzielnie" łatwiej od razu o efekt - czy preshading, czy marmurek czy inny. Jak kładziesz "jeden" na drugi trzeba potem maskować , żeby poprawiać cieniowanie i jeśli maskuję na "ostro" taśmą, to zdjąć ją póki farba do końca nie wyschła, żeby schodka nie było. Ot takie moje skromne przemyślenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/9/2024 at 10:21 AM, Usul said:

Z moim, skromnych, doświadczeń - jak kładziesz kolory "oddzielnie" łatwiej od razu o efekt - czy preshading, czy marmurek czy inny. Jak kładziesz "jeden" na drugi trzeba potem maskować , żeby poprawiać cieniowanie i jeśli maskuję na "ostro" taśmą, to zdjąć ją póki farba do końca nie wyschła, żeby schodka nie było. Ot takie moje skromne przemyślenie.

Bardzo racjonalna opinia! A najśmieszniejsze jest to, że robiłem to już wcześniej na przykład z modelem Mirage.
Preshading jest tutaj prawdopodobnie słowem kluczowym. W Mirage chciałem wykonać wstępne cieniowanie obu kolorów i pomalowałem je oddzielnie. Ale w tym modelu, na ciemnym kolorze (w tym przypadku zielonym), nie planowałem żadnych efektów i mój umysł nieświadomie wybrał „dziecinną” formułę: najpierw jeden kolor, potem drugi.

 

IMG_5662.thumb.JPG.f374192522b32c0717060bb1ddd4b753.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem maski ponownie biorąc pod uwagę poprawki na szerokośc zielonych pasków.

GlosterWhittlePioneer28.jpg.f478d5c6d275


Nałożyłem kilka dodatkowych warstw farby. Zdjęcia w świetle sztucznym i naturalnym.

IMG_9303.JPG.6137b6f936a1dc571540fbd457c

 

IMG_9305.JPG.2fd4df7192b6da55bde3b8789af

 

IMG_9304.JPG.4b5ec33d2227241d14c0eca1161

 

Jestem zadowolony z uzyskanego efektu, gdy istnieje wyraźna granica pomiędzy kolorami dolnego i górnego kamuflażu. Natomiast granica pomiędzy kolorami górnego kamuflażu jest lekko zatarta. Odpowiada to zdjęciom historycznym:

GlosterWhittlePioneer29.jpg.395924e98d79

 

11-3.thumb.jpg.174cf7723e29bcc67c43b301aa2d1131.jpg

 

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

On 1/12/2024 at 6:11 AM, barszczo said:

No i udało się, wygląda bardzo dobrze wink4.

Dziękuję @barszczo!

Model pokryłem lakierem błyszczącym (pomarańczowy HATAKA 1:2) i nałożyłem kalkomanie.

Kalki są przepiękne. Kierując się instynktem, a nie koniecznością, użyłem Mr.Settera (nie było potrzeby używać Mr.Softera). Po wyschnięciu kalki praktycznie wskoczyły na swoje miejsce. Kalkomania w jednym miejscu na górze prawego skrzydła podkreślała granicę kamuflażu, choć bez niej wybrzuszenie nie byłoby widoczne. Starałem się wybrać kąt, który to podkreślał. W jednym miejscu trochę mnie poniosło z płynem do zgrzewania kalkomanii i ten trochę „zjadł” lakier. Myślę, że trochę brakuje napisów technicznych - ale to nie jest krytyczne. Umieszczano je wyłącznie na odchylanych powierzchniach. W przeciwnym razie wszystko jest świetnie!

 

IMG_9354.thumb.JPG.730f545420c604c3a8af071685794963.JPG

 

IMG_9353.thumb.JPG.cb24996bd65a1eb72e60162a90c2931c.JPG

 

IMG_9352.thumb.JPG.9c0651d1676376894470c453d5e8c8dd.JPG

 

1586793800_GlosterWhittlePioneer30.thumb.jpg.04e315ebcb33ce26d19e3313a5fd67d9.jpg

 

2109148458_GlosterWhittlePioneer31.thumb.jpg.7c7a1403a243abcb43a49a6a32429712.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WASH.

Spód zrobiłem w kolorze żółto-brązowym (kolor brzoskwiniowo-jabłkowy). Olej z benzyną lakową. Nakładałem go pisakiem (nie daje znaczących efektów, można też użyć pędzla). Ale wycieranie gumką jest wygodne - nie pozostają żadne włosy. zwykła benzyna lakowa, jeśli pozostawiona na dłuższy czas (do 12 godzin), lakier (pomarańczowa NATAKA, suszona jeden dzień) lekko zjada i wgryza się w nią.

 

IMG_9357.thumb.JPG.0f02430abf5cf2fdb3550f06b705c9d8.JPG  

 

1930756404_GlosterWhittlePioneer32.thumb.jpg.374df208a57a88e9c9861768f11b3da3.jpg

 

IMG_9362.thumb.JPG.db7f7944a69bea24eea26077651a231f.JPG

 

IMG_9363.thumb.JPG.cfb5545b6b358d936103d96ac4e5f059.JPG

 

IMG_9374.thumb.JPG.8bb5b4e22fd262758a01009609f3256d.JPG

 

IMG_9367.thumb.JPG.4a7e28b58733e8f0ca9941dd9a8c82c4.JPG

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioneer został otwarty lakierem „satynowym”: (pomarańczowy HATAKA mat  do błyszczącego 2:1). Oświetlenie naturalne i sztuczne.

IMG_9390.thumb.JPG.939a587ef12374933527148ae7b9719b.JPG

 

IMG_9389.thumb.JPG.5470e97a16cee78a92b3417c9c77ae90.JPG

 

IMG_9391.thumb.JPG.324f55ba72f204cf5a36770d462f51fd.JPG

 

IMG_9395.thumb.JPG.157cbcfdb1d464c1b5d33c6fca55d69b.JPG

 

IMG_9392.thumb.JPG.2dee94ea3d6b4838e6f4bb9252a300d3.JPG

 

IMG_9396.thumb.JPG.80dc9748d23ca28b09d34d62c5974804.JPG

 

164169057_GlosterWhittlePioneer33.thumb.jpg.693886757745174dfa18349324feb977.jpg

 

IMG_9403.thumb.JPG.0cf66a8faa63613c30ec43a2d2cdeeb0.JPG

 

Koła oryginalnie były pomalowane na srebrno (emalia aluminiowa ARCUS). Użyłem maski ClearProp i pasują idealnie. Potem czarny podklad. Zdjąłem maski i szedłem lekko z „lotniskowym pyłem”, głównie po to, żeby podkreślić napisy na kołach.

1748972206_GlosterWhittlePioneer34.thumb.jpg.59aab5eb46041030e2d76bc19d581c7b.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, barszczo said:

Fajnie wygląda, uwielbiam to zestawienie kolorów na brytyjskich maszynach :D .

Dziękuję! Ta kombinacja kolorów symbolizuje początkowy etap brytyjskiego lotnictwa podczas II wojny światowej. I chciałem dokładnie to odzwierciedlić w swojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie wychodzi miło podglądać 😉

Choć mi osobiście jednak bardzo brakuje P w okręgu, tak charakterystycznego dla maszyn testowych Albionu, ale rozumiem że takie malowanie wybrał autor, ja w moim kiedyś - koniecznie z P 🙂

Pozdr ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, wuwumaster said:

Bardzo ładnie wychodzi miło podglądać 😉

Choć mi osobiście jednak bardzo brakuje P w okręgu, tak charakterystycznego dla maszyn testowych Albionu, ale rozumiem że takie malowanie wybrał autor, ja w moim kiedyś - koniecznie z P 🙂

Pozdr ww

Dziękuję! Całkowicie się z tym zgadzam i bardzo chciałem umieścić literę „P” na kadłubie. Kiedy jednak przeczytałem książkę o historii tego samolotu, zdałem sobie sprawę, że z tym kamuflażem i znakami identyfikacyjnymi wykonał on dopiero swój pierwszy lot. Samolotu nie sfotografowano wówczas, ale istnieją krótkie kadry wideo, z których jasno wynika, że z jakiegoś powodu nie zastosowano litery „P”. Może wątpiłeś w powodzenie tego projektu?

49-3.jpg.dc91e8a02a6b5cffb2c2e28b7d88be3f.jpg


Jednak na swój następny lot odbył dopiero sześć miesięcy później. I wtedy wyglądał trochę inaczej. Ale, jak słusznie zauważyłeś, chciałem wybrać pierwszą opcję.

15-3.jpg.0313741bd758836ae93633d0a32a5fd7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.