Bartosz69 Napisano 16 Stycznia Share Napisano 16 Stycznia Witam.Po przerwie rozpoczynam kolejny projekt w 1/72. Tym razem na warsztacie japońskiej model firmy Hasegawa P-47 w malowaniu 56 Grupy Myśliwskiej , na którym latał pilot Lieutenant Frank W. Klibbe w Anglii w 1944 r. Postaram się pokazać silnik , otwarte wnęki karabinów maszynowych i amunicji oraz wzbogacić kabinę pilota. Prace już zostały rozpoczęte i postaram się w najbliższym czasie dodać kolejne zdjęcia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolekcjoner WP Napisano 16 Stycznia Share Napisano 16 Stycznia Świetny silnik. Powodzenia w budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 17 Stycznia Share Napisano 17 Stycznia Kibicuję. Jak się ma ten model do rzeczywistości? Czy wychodzi z tego zestawu samolot przypominający P-47? Pytam, bo mam takiego, a po doświadczenia z Hasegawa i ichnim P-40 to dwa razy się zastanowię czy brać się za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zegeye Napisano 17 Stycznia Share Napisano 17 Stycznia 2 godziny temu, Rzeznik napisał: Kibicuję. Jak się ma ten model do rzeczywistości? Czy wychodzi z tego zestawu samolot przypominający P-47? Pytam, bo mam takiego, a po doświadczenia z Hasegawa i ichnim P-40 to dwa razy się zastanowię czy brać się za to A wg Ciebie P-40 Hasegawy nie przypomina oryginału? Przedziwna opinia.... ale każdy ma do tego prawo 8-) Wg mnie to najciekawszy model w skali 72 mimo że bardzo stary i ma sporo uproszczeń. Nowe Special Hobby wg mojej opinii nie trzymają jego standardów mimo że nowsze. (sklejałem oba plus Airfixa). Jeśli chodzi o P-47 to sytuacja jest podobna. Stary model więc wnętrze praktycznie puste jak to u Hasegawy. Ale bryła bardzo dobra. Za długie golenie podwozia. Dość słąbo i niepoprawnie oddana osłona sprężarki na spodzie kadłuba. Ot i tyle. To moje subiektywne odczucia, ale ja lubię Hasegawę.... taki sentyment ludzi w moim wieku 8-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 17 Stycznia Autor Share Napisano 17 Stycznia Postęp prac - ciąg dalszy. Teraz skupiam się nad zabudowaniem silnika i osprzętu . Trochę to potrwa. 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzeznik Napisano 18 Stycznia Share Napisano 18 Stycznia 20 godzin temu, zegeye napisał: A wg Ciebie P-40 Hasegawy nie przypomina oryginału? Przedziwna opinia.... ale każdy ma do tego prawo 8-) Wg mnie to najciekawszy model w skali 72 mimo że bardzo stary i ma sporo uproszczeń. Nowe Special Hobby wg mojej opinii nie trzymają jego standardów mimo że nowsze. (sklejałem oba plus Airfixa). Jeśli chodzi o P-47 to sytuacja jest podobna. Stary model więc wnętrze praktycznie puste jak to u Hasegawy. Ale bryła bardzo dobra. Za długie golenie podwozia. Dość słąbo i niepoprawnie oddana osłona sprężarki na spodzie kadłuba. Ot i tyle. To moje subiektywne odczucia, ale ja lubię Hasegawę.... taki sentyment ludzi w moim wieku 8-) Tak, wg mnie (teraz użyje kilku fachowych terminów niekoniecznie poprawnie) Wlot powietrza pod śmigłem nie ma poprawnego kształtu, a najgorszy jest centropłat i ukształtowanie tego "tunelu", a także przejście z krawedzi natarcia na "gondole" podwozia głównego nie jest zbyt dobre. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zegeye Napisano 18 Stycznia Share Napisano 18 Stycznia Ciekawe jak się wpasuje ten Aires do Hasegawy. Ja montowałem to w Academy. Nie było łatwo ale weszło 8-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 25 Stycznia Autor Share Napisano 25 Stycznia Przymiarki wystruganej przegrody do kadłuba, jeszcze troszkę będę musiał dopracować szczegóły. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 25 Stycznia Share Napisano 25 Stycznia Wygląda to coraz ciekawiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 2 Lutego Autor Share Napisano 2 Lutego Zaczynam malowanie silnika 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 12 Lutego Autor Share Napisano 12 Lutego Silnik skończony. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 16 Lutego Autor Share Napisano 16 Lutego Skrzydła i kadłub połączone. Zanim zaopatrzę kadłub w skrzydła wykonałem luki inspekcyjne w poszyciu ,Zostaną mi jeszcze światła pozycyjne w narożnikach. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 3 Marca Autor Share Napisano 3 Marca Już są światła pozycyjne na swoim miejscu, kadłub połączony ze skrzydłami i statecznikami. Całość zapodkładowana. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 11 Marca Autor Share Napisano 11 Marca Kamuflaż położony na spodzie i górze. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 10 Kwietnia Autor Share Napisano 10 Kwietnia Położyłem pierwsze kalki i eksperymentowałem z nitowaniem HGW Models dedykowanym dla P-47 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia No jest ciekawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 10 Kwietnia Share Napisano 10 Kwietnia To nitowanie jest fantastyczne! Nie wiem czy miałby m na to cierpliwość. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 11 Kwietnia Share Napisano 11 Kwietnia Ciekawie to wygląda, może na granatowym nieco mocno się odbijają ale kolejne zabiegi (jeśli będą) mogą to stonować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 12 Kwietnia Autor Share Napisano 12 Kwietnia Kolego ZARUK ,i o taki komentarz mi chodziło. Umieszczając zdjęcia po nałożeniu nitowania chciałem zasięgnąć opinii, czy nie za bardzo rzuca się w oczy na zdjęciach i czy nie należy ich troszkę stonować. Położę zarówno na insygnia i kamuflaż delikatną warstwę koloru i zobaczę jaki wtedy będzie efekt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Kwietnia Share Napisano 12 Kwietnia Srebrne nity na kamuflaż to niekonwencjonalny pomysł. Z mojego punktu widzenia to realne utrudnienie budowy i spore ryzyko złego efektu.. Nie widzę sensu w takiej procedurze, ale wiadomo, nie ja to robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 25 Kwietnia Autor Share Napisano 25 Kwietnia Pomalowałem nity kolorami kamuflażu. Teraz wygląda to tak. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 25 Kwietnia Share Napisano 25 Kwietnia Podoba się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Kwietnia Share Napisano 25 Kwietnia I preshading poszedł... . Jakieś planowanie budowy modelu na ogól się przydaje. Przestrzeń pod limuzyną - OD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 25 Kwietnia Share Napisano 25 Kwietnia (edytowane) 20 minut temu, greatgonzo napisał: Przestrzeń pod limuzyną - OD To dotyczy P-47, czy to bardziej ogólna zasada (P-40)? PS. Głupio zadane pytanie. Oczywiście w przypadku P-40 nie miałem na myśli obszaru pod limuzyną, tylko pod tylnymi oknami. Edytowane 25 Kwietnia przez Wymysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Kwietnia Share Napisano 25 Kwietnia Dlaczego? Wystarczy odsunąć limuzynę i wszystko będzie się zgadzać :). To ogólna zasada dotycząca amerykańskich myśliwców z okresu. Zarówno Army jak i Navy. Piszę o myśliwcach, bo co do reszty nie mam informacji. Wszystkich samolotów z okresu nie widziałem, ale też z wyjątkiem od zasady, jak do tej pory, się nie spotkałem. Jest kilka zdjęć, które dają podstawy do spekulacji, że tam jest inaczej, ale tylko do spekulacji i zawsze można wtedy obronić zasadę jakością zdjęcia, czy warunkami oświetleniowymi. Racjonalnie obronić. Za to gdy zdjęcia są jednoznacznie czytelne - nie ma żadnych wątpliwości. Manuale temat pomijają. Aha, zasada, oczywiście, nie mówi, że OD, tylko że w tym miejscu kontynuowany jest kamuflaż. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.