BB84 Napisano 28 Stycznia Autor Share Napisano 28 Stycznia Chyba coś spieprzyłem. Kładę x-35 z izopropanolem 1:3 i robi się taki biały nalot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 29 Stycznia Autor Share Napisano 29 Stycznia Eksperymenty z wodnym washem na bazie akrylu gun metal. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 29 Stycznia Autor Share Napisano 29 Stycznia Trochę na gąskach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MayonesEXG7 Napisano 29 Stycznia Share Napisano 29 Stycznia (edytowane) Tak jak napisał Taw. Masz dryg do modelarstwa widzę. Te koła jezdne, bez bandaży i ta rdza wygląda spoko. Ja jako rdzę, ta co koroduję i ta bardziej z procesem utleniania, to daję dwa kolory. Orange brown do malowania twarzy używam jako bazy i możesz dać kolor obok jaśniejszej rdzy ten rust- np. Pactra- wodny akryl. Masz dwa fajnie odcienie korozyjne. Do narzędzi stosuje jak trzonki drewniane: skin tone, orange brown i dark flesh z vallejo model color. Również ta baza do figurek twarzy. Za to świeże ślady tarcia metalu- ołówek. Edytowane 29 Stycznia przez MayonesEXG7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziek Napisano 30 Stycznia Share Napisano 30 Stycznia W dniu 28.01.2024 o 15:55, BB84 napisał: izopropanolem Tamki najlepiej rozcieńczyć leveling thinnerem albo Tamiya Lacquer thinner. Ale z tym drugim nie mam doświadczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 30 Stycznia Share Napisano 30 Stycznia (edytowane) Mam krótkie pytanie czy budujesz wrak pojazdu, bo rdza na kołach w miejscu styku gąsienic z pojazdem mi to sugeruje. Fajnie by było zobaczyć na forum wrak pojazdu albo wycofany z eksploatacji i pordzewiały mocno. Edytowane 30 Stycznia przez patrykd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WPR Napisano 30 Stycznia Share Napisano 30 Stycznia (edytowane) Z mojej perspektywy jeżeli inwestujesz w model powiedzmy 30-50 godzin (strzelam sam nigdy nie liczyłem dokładnie ile wkładam) a widzę, że swój wkładasz dużo czasu to nie widzę za bardzo sensu na oszczędzaniu na czymś takim rozcieńczalnik do koloru bazowego. Czy w ogóle farby. Łatwo zniweczyć pracę włożoną w budowę modelu nieprzewidywalnym zachowaniem farby. Tym bardziej, że taka butelka Laquer Thinner 250ml za 35zł. starcza na wiele modeli. Ja swoją pomalowałem już chyba z 8 i jeszcze polowy nie zużyłem a jeszcze używam do czyszczenia aero. Ale to oczywiście tylko moje zdanie i moja sytuacja. Czy ten biały nalot to nie jest efekt ultra matowy? Może farba zasycha Ci jeszcze w locie i stąd ten efekt. Widziałem, też że niektórzy dodają do mieszanki koloru bazowego trochę lakieru gloss np. X-22. EDIT: a dopiero doczytałem, że to przy kładzeniu lakieru się zrobiło więc dodawanie X-22 odpada Edytowane 30 Stycznia przez WPR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 30 Stycznia Autor Share Napisano 30 Stycznia 3 godziny temu, patrykd napisał: Mam krótkie pytanie czy budujesz wrak pojazdu, bo rdza na kołach w miejscu styku gąsienic z pojazdem mi to sugeruje. Fajnie by było zobaczyć na forum wrak pojazdu albo wycofany z eksploatacji i pordzewiały mocno. Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 30 Stycznia Autor Share Napisano 30 Stycznia 3 godziny temu, WPR napisał: Z mojej perspektywy jeżeli inwestujesz w model powiedzmy 30-50 godzin (strzelam sam nigdy nie liczyłem dokładnie ile wkładam) a widzę, że swój wkładasz dużo czasu to nie widzę za bardzo sensu na oszczędzaniu na czymś takim rozcieńczalnik do koloru bazowego. Czy w ogóle farby. Łatwo zniweczyć pracę włożoną w budowę modelu nieprzewidywalnym zachowaniem farby. Tym bardziej, że taka butelka Laquer Thinner 250ml za 35zł. starcza na wiele modeli. Ja swoją pomalowałem już chyba z 8 i jeszcze polowy nie zużyłem a jeszcze używam do czyszczenia aero. Ale to oczywiście tylko moje zdanie i moja sytuacja. Czy ten biały nalot to nie jest efekt ultra matowy? Może farba zasycha Ci jeszcze w locie i stąd ten efekt. Widziałem, też że niektórzy dodają do mieszanki koloru bazowego trochę lakieru gloss np. X-22. EDIT: a dopiero doczytałem, że to przy kładzeniu lakieru się zrobiło więc dodawanie X-22 odpada Z bazą rozcieńczoną IPA nie ma problemu, mgła robi się miejscami z clarem x-35. Spróbuję dodać leveling thinner, bo kładę w kilku warstwach i można to spokojnie zakryć. Podejrzewam, że z IPA schnie w locie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziek Napisano 30 Stycznia Share Napisano 30 Stycznia 2 minuty temu, BB84 napisał: Podejrzewam, że z IPA schnie w locie. Dokładnie, z levelinga będziesz Pan zadowolony. Nawet Wamod owa alternatywa daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 30 Stycznia Autor Share Napisano 30 Stycznia 40 minut temu, zyziek napisał: Dokładnie, z levelinga będziesz Pan zadowolony. Nawet Wamod owa alternatywa daje radę. Mam jeszcze x-20 do emalii, ale to się chyba nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 30 Stycznia Autor Share Napisano 30 Stycznia (edytowane) Temat zmatowienia ogarnięty. Zmieszałem clar : IPA : leveling thinner w proporcji 1 : 2 : 1. Nie wiem tylko, czy nie nakładam zbyt mało lub zbyt dużo. Przerywam w momencie, gdy uzyskuję lekki połysk/satynę. Czy po washach, na sam koniec, też należy kłaść klar? Edytowane 30 Stycznia przez BB84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 31 Stycznia Autor Share Napisano 31 Stycznia Klapki na dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 2 Lutego Autor Share Napisano 2 Lutego Przygotowane pod oleje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halset Napisano 2 Lutego Share Napisano 2 Lutego Cieniowanie eleganckie. Na zbliżeniach widać jednak ze farba była nadal zbyt gęsta lub ew. warstwy były zbyt grube: Następnym razem wartoby spróbować rozcieńczyć farby bardziej żeby powierzchnia wyszła gładka. Działaj dalej, jestem ciekaw efektu końcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 2 Lutego Autor Share Napisano 2 Lutego (edytowane) Oil dots (rainsy) i pin wash na wieży. Dość trudno się te oleje rozprowadza na półmacie, może to wina benzyny do zapalniczek, szybko wsiąkają i ciężko usunąć nadmiar. Edytowane 2 Lutego przez BB84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziek Napisano 2 Lutego Share Napisano 2 Lutego 9 minut temu, BB84 napisał: . Dość trudno się te oleje rozprowadza na półmacie Tutaj przyczyną może być odkurz, na następnym malowaniu weź jakiś kawałek plastiku i pryśnij aby zobaczyć jak się farba zachowuje. Też miałem z tym problem. Ale jak się ogarnie rozcieńczanie, wychodzi fajna zabawa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 3 Lutego Autor Share Napisano 3 Lutego Całość. Teraz chipping olejem olive green van gogh. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamerio Napisano 4 Lutego Share Napisano 4 Lutego Wygląda spoko, taka uwaga tylko co do 'tylnych drzwi' wieży - prezentując ją w pozycji otwartej/uchylonej zapomniałeś o dorobieniu wystających od wewnątrz śrub lub usunięciu główek i rozwierceniu otworów po nich^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 4 Lutego Autor Share Napisano 4 Lutego 7 godzin temu, Adamerio napisał: Wygląda spoko, taka uwaga tylko co do 'tylnych drzwi' wieży - prezentując ją w pozycji otwartej/uchylonej zapomniałeś o dorobieniu wystających od wewnątrz śrub lub usunięciu główek i rozwierceniu otworów po nich^^ One będą uchylone na 10-20 stopni, żeby wnętrze było niewidoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 4 Lutego Autor Share Napisano 4 Lutego (edytowane) Przejechałem gąski ołówkiem i prysnąłem clarem, niestety wyszły ciemne, jak gdyby mokre, a grafitu praktycznie nie widać. Pomalowałem je więc gąbką gęstą farbą olejną nadając od strony wewnętrznej trochę faktury. To samo z kółkami. Pewnie będzie to tydzień schnąć. Edytowane 4 Lutego przez BB84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyziek Napisano 5 Lutego Share Napisano 5 Lutego 20 godzin temu, BB84 napisał: Przejechałem gąski ołówkiem Trochę to mija się z ideą porzuconego pojazdu. W miejscach przeszlifowaniu stali korozją łapie najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 5 Lutego Autor Share Napisano 5 Lutego 48 minut temu, zyziek napisał: Trochę to mija się z ideą porzuconego pojazdu. W miejscach przeszlifowaniu stali korozją łapie najszybciej. Ale wygląda trochę ciekawiej. Wrócę do tematu gdy przeschną. Tymczasem ćwiczę na klapach chipping. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BB84 Napisano 5 Lutego Autor Share Napisano 5 Lutego (edytowane) Nie za dużo? Edytowane 5 Lutego przez BB84 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 5 Lutego Share Napisano 5 Lutego Rozumiem idee porzuconego pojazdu ale jak długo on tam stał? Taka rdza to musiał juz dobrze postać. A z jakiego powodu porzucony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.