Skocz do zawartości

KV-2 zvezda 1/35


BB84

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak napisał Taw. Masz dryg do modelarstwa widzę.  Te koła jezdne, bez bandaży i ta rdza wygląda spoko. 

 

Ja jako rdzę, ta co koroduję i ta bardziej z procesem utleniania, to daję dwa kolory. Orange brown do malowania twarzy używam jako bazy i możesz dać kolor obok jaśniejszej rdzy ten rust- np. Pactra- wodny akryl.

 

Masz dwa fajnie odcienie korozyjne. Do narzędzi stosuje jak trzonki drewniane: skin tone, orange brown i dark flesh z vallejo model color. Również ta baza do figurek twarzy. Za to świeże ślady tarcia metalu- ołówek.

Edytowane przez MayonesEXG7
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2024 o 15:55, BB84 napisał:

izopropanolem

Tamki najlepiej rozcieńczyć leveling thinnerem albo Tamiya Lacquer thinner. Ale z tym drugim nie mam doświadczenia.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam krótkie pytanie czy budujesz wrak pojazdu, bo rdza na kołach w miejscu styku gąsienic z pojazdem mi to sugeruje. Fajnie by było zobaczyć na forum wrak pojazdu albo wycofany z eksploatacji i pordzewiały mocno.

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy jeżeli inwestujesz w model powiedzmy 30-50 godzin (strzelam sam nigdy nie liczyłem dokładnie ile wkładam) a widzę, że swój wkładasz dużo czasu to nie widzę za bardzo sensu na oszczędzaniu na czymś takim  rozcieńczalnik do koloru bazowego.  Czy w ogóle farby. Łatwo zniweczyć pracę włożoną w budowę modelu nieprzewidywalnym zachowaniem farby. Tym bardziej, że taka butelka Laquer Thinner 250ml za 35zł. starcza na wiele modeli. Ja swoją pomalowałem już chyba z 8 i jeszcze polowy nie zużyłem a jeszcze używam do czyszczenia aero. 

 

Ale to oczywiście tylko moje zdanie i moja sytuacja. 

 

Czy ten biały nalot to nie jest efekt ultra matowy? Może farba zasycha Ci jeszcze w locie i stąd ten efekt. Widziałem, też że niektórzy dodają do mieszanki koloru bazowego trochę lakieru gloss np. X-22.

 

EDIT: a dopiero doczytałem, że to przy kładzeniu lakieru się zrobiło więc dodawanie X-22 odpada :) 

Edytowane przez WPR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patrykd napisał:

Mam krótkie pytanie czy budujesz wrak pojazdu, bo rdza na kołach w miejscu styku gąsienic z pojazdem mi to sugeruje. Fajnie by było zobaczyć na forum wrak pojazdu albo wycofany z eksploatacji i pordzewiały mocno.

Tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WPR napisał:

Z mojej perspektywy jeżeli inwestujesz w model powiedzmy 30-50 godzin (strzelam sam nigdy nie liczyłem dokładnie ile wkładam) a widzę, że swój wkładasz dużo czasu to nie widzę za bardzo sensu na oszczędzaniu na czymś takim  rozcieńczalnik do koloru bazowego.  Czy w ogóle farby. Łatwo zniweczyć pracę włożoną w budowę modelu nieprzewidywalnym zachowaniem farby. Tym bardziej, że taka butelka Laquer Thinner 250ml za 35zł. starcza na wiele modeli. Ja swoją pomalowałem już chyba z 8 i jeszcze polowy nie zużyłem a jeszcze używam do czyszczenia aero. 

 

Ale to oczywiście tylko moje zdanie i moja sytuacja. 

 

Czy ten biały nalot to nie jest efekt ultra matowy? Może farba zasycha Ci jeszcze w locie i stąd ten efekt. Widziałem, też że niektórzy dodają do mieszanki koloru bazowego trochę lakieru gloss np. X-22.

 

EDIT: a dopiero doczytałem, że to przy kładzeniu lakieru się zrobiło więc dodawanie X-22 odpada :) 

Z bazą rozcieńczoną IPA nie ma problemu, mgła robi się miejscami z clarem x-35. Spróbuję dodać leveling thinner, bo kładę w kilku warstwach i można to spokojnie zakryć. Podejrzewam, że z IPA schnie w locie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BB84 napisał:

Podejrzewam, że z IPA schnie w locie. 

Dokładnie, z levelinga będziesz Pan zadowolony. Nawet Wamod owa alternatywa daje radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, zyziek napisał:

Dokładnie, z levelinga będziesz Pan zadowolony. Nawet Wamod owa alternatywa daje radę. 

Mam jeszcze x-20 do emalii, ale to się chyba nie nadaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Temat zmatowienia ogarnięty. Zmieszałem clar : IPA : leveling thinner w proporcji 1 : 2 : 1. Nie wiem tylko, czy nie nakładam zbyt mało lub zbyt dużo. Przerywam w momencie, gdy uzyskuję lekki połysk/satynę. Czy po washach, na sam koniec, też należy kłaść klar? 

IMG_20240130_190208889_HDR.jpg

IMG_20240130_190235052_HDR.jpg

IMG_20240130_190329403.jpg

Edytowane przez BB84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieniowanie eleganckie. Na zbliżeniach widać jednak ze farba była nadal zbyt gęsta lub ew. warstwy były zbyt grube:

 

image.png.46ad24d2867e91155f606d72c758d11b.png

 

Następnym razem wartoby spróbować rozcieńczyć farby bardziej żeby powierzchnia wyszła gładka. Działaj dalej, jestem ciekaw efektu końcowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Oil dots (rainsy) i pin wash na wieży. Dość trudno się te oleje rozprowadza na półmacie, może to wina benzyny do zapalniczek, szybko wsiąkają i ciężko usunąć nadmiar. 

IMG_20240202_212421921.jpg

IMG_20240202_212448469.jpg

Edytowane przez BB84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BB84 napisał:

. Dość trudno się te oleje rozprowadza na półmacie

Tutaj przyczyną może być odkurz, na następnym malowaniu weź jakiś kawałek plastiku i pryśnij aby zobaczyć jak się farba zachowuje. Też miałem z tym problem. Ale jak się ogarnie rozcieńczanie, wychodzi fajna zabawa. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda spoko, taka uwaga tylko co do 'tylnych drzwi' wieży - prezentując ją w pozycji otwartej/uchylonej zapomniałeś o dorobieniu wystających od wewnątrz śrub lub usunięciu główek i rozwierceniu otworów po nich^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Adamerio napisał:

Wygląda spoko, taka uwaga tylko co do 'tylnych drzwi' wieży - prezentując ją w pozycji otwartej/uchylonej zapomniałeś o dorobieniu wystających od wewnątrz śrub lub usunięciu główek i rozwierceniu otworów po nich^^

One będą uchylone na 10-20 stopni, żeby wnętrze było niewidoczne. 

IMG_20240204_200535638.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przejechałem gąski ołówkiem i prysnąłem clarem, niestety wyszły ciemne, jak gdyby mokre, a grafitu praktycznie nie widać. Pomalowałem je więc gąbką gęstą farbą olejną nadając od strony wewnętrznej trochę faktury. To samo z kółkami. Pewnie będzie to tydzień schnąć. 

IMG_20240204_201025507.jpg

IMG_20240204_201102681.jpg

IMG_20240204_201109023.jpg

IMG_20240204_200941438.jpg

Edytowane przez BB84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, BB84 napisał:

Przejechałem gąski ołówkiem

Trochę to mija się z ideą porzuconego pojazdu. W miejscach przeszlifowaniu stali korozją łapie najszybciej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, zyziek napisał:

Trochę to mija się z ideą porzuconego pojazdu. W miejscach przeszlifowaniu stali korozją łapie najszybciej. 

Ale wygląda trochę ciekawiej. Wrócę do tematu gdy przeschną. 

Tymczasem ćwiczę na klapach chipping. 

IMG_20240205_171842964.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem idee porzuconego pojazdu ale jak długo on tam stał?

 

Taka rdza to musiał juz dobrze postać.

 

A z jakiego powodu porzucony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.