Skocz do zawartości

Mig 21 MF 1/48 Eduard


jacek

Rekomendowane odpowiedzi

Walka trwa. Kilka blach pomalowanych i ta piękna „Migowa” zieleń. Wiem że kiepsko widać na tych zdjęciach ale szkoda mi czasu na rozstawianie całego szpeju do robienia fotek. Wacham się jeszcze przed odbarwieniem kolejnych blach. Chyba zostanie tak skromnie jak jest. Na oryginałach prawie nie widać różnic a na starych zdjęciach to już w ogóle. Lini podziału blach też chyba nie będę zapuszczał a jeśli już to bardzo delikatnie. Jak macie jakieś sugestie lub widzicie rażące błędy to śmiało, walcie jak w bęben. Jeszcze jest czas na poprawki.

IMG_7156.jpeg

IMG_7155.jpeg

IMG_7154.jpeg

IMG_7153.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego koloru metalizera użyłeś ? Strasznie ciemny wyszedł .... Dawno temu na forum była dyskusja na temat koloru, który najlepiej oddaje faktyczna barwę polskich MiGow i wniosek był taki, ze white aluminium. Ja taki zastosowałem przy swoim i efekt całkiem spoko. Kolejna sprawa to uważaj z tym panelowaniem i kieruj się raczej zdjęciami konkretnego egzemplarza, który zamierzasz zrobić. Podoba mi się Twoja robota przy modelu i szkoda, żeby malowanie poszło nie tak 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Psar77 napisał:

Jakiego koloru metalizera użyłeś ? Strasznie ciemny wyszedł .... Dawno temu na forum była dyskusja na temat koloru, który najlepiej oddaje faktyczna barwę polskich MiGow i wniosek był taki, ze white aluminium. Ja taki zastosowałem przy swoim i efekt całkiem spoko. Kolejna sprawa to uważaj z tym panelowaniem i kieruj się raczej zdjęciami konkretnego egzemplarza, który zamierzasz zrobić. Podoba mi się Twoja robota przy modelu i szkoda, żeby malowanie poszło nie tak 🙂

Mr.Color SM 203 Faktycznie nie jest super jasny a do tego zdjęcia bardzo przekłamują. Pytanie czy na starych zdjęciach z kliszy można tak do końca polegać? One są bardzo jasne, zwykle bardziej niż w rzeczywistości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek napisał:

Mr.Color SM 203 Faktycznie nie jest super jasny a do tego zdjęcia bardzo przekłamują. Pytanie czy na starych zdjęciach z kliszy można tak do końca polegać? One są bardzo jasne, zwykle bardziej niż w rzeczywistości. 

Ja bardziej polegam na tym co widzę w tym czy tamtym muzeum na własne oczy 🙂 A jeśli chodzi o foty to i tak bardziej ufam tym analogowym niż obecnie publikowanym cyfrowym z podkręconym do granic absurdu kontrastem 🙂

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie użyłem SM201, tutaj (zwlaszcza po czarnej bazie) wydaje się bardzo ciemno, choć na tych zdjęciach nie widać nic kompletnie… co do zaufania do starych zdjęć to też bym bardzo uważał, bo tutaj też było mnóstwo czynników przekłamujących zarówno kolor jak i rozpiętość tonalną - rodzaj filmu (niestety nierzadko podłej jakości, który już z defaultu przekłamywał kolory), użyta chemia do wołania, sposób wywoływania,  niedoskonałe techniki reprodukcji. Generalnie żeby prawidłowo oddać kolor to trzeba się przy zdjęciu napracować, żeby to była rzetelna referencja. Podczas pracy nad naszym Migiem z MLP Kamil Trębacz dobierał kolor niejako na żywo, porównując do egzemplarza muzealnego, i wyszło że najbliżej był SM201. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to klops. 
sugerowałem się jednym z nielicznych zdjęć robionym nie w pełnym słońcu gdzie wszystko świeci jak wiadomo co i komu. Do tego pomyślałem sobie że zwykle na ten jasny wszyscy moi poprzednicy nakładają litry brudów i odbarwień, ciemne linie podziału blach itp. No i wychodzi piękny kolorowy obrazek samolotu który w rzeczywistości dzięki pracy mechaników nie był aż tak zapuszczony. Oczywiście nie uważam że odkryłem Amerykę i wiem lepiej od poprzedników. Po prostu postanowiłem iść trochę inną drogą. 
Prace na ten moment są na tyle posunięte że nie będę już zmieniać jasności. W planie jeszcze linie podziału blach których nie chcę zapuszczać jakimś panel linerem. Raczej pociągnę je delikatnie pigmentem tak by tworzyły szersze pasy na tych liniach a nie ostre krawędzie. Jak wyjdzie, sam jestem ciekaw. 

IMG_7157.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, na moje oko to ani jedno ani drugie zdjęcie nie oddaje ani rzeczywistego koloru ani jasności i rozpiętości tonalnej. Zdjęcie 230 jest zbyt ciepłe i za ciemne - kadr został niedoświetlony aby nie było „przepału” na niebie i białych obszarach (uroki fotografowania w pełnym słońcu), popatrz na wręcz ciemnobrązowy kolor płyt lotniska i ogólny brunatny zafarb na tym zdjęciu. Podobnie zdjęcie 229, także jest zbyt brązowe - urok właśnie starych filmów. Trudno tu mówić o zdjęciach referencyjnych, które oddają rzeczywistość. I jedno i drugie niewiele ma z rzeczywistością wspólnego. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetrawiłem to o czym pisaliście powyżej. Jednak chęć dążenia do realizmu wygrała nad dumą i trzeba było się przyznać przed samym sobą że obrana droga jednak była błędna. Dzięki za wskazanie dobrej. Efekt jest taki że pomalowałem go od nowa ale już jaśniej niż poprzednio. Mam nadzieje że teraz jestem bliżej oryginałowi. Teraz intensywnie myślę czym zapuścić linie aby nie były zbyt mocne. 

IMG_7159.jpeg

IMG_7160.jpeg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz chyba lepiej, choć te zdjęcia nie pomagają w ocenie… spróbowałbym panellinery Tamiya - szary i ciemno szary, który lepiej Ci zagra. Ewentualnie miejscami brązowy, ale to już kwestia bazowania na zdjęciach referencyjnych. Zacząłbym od jaśniejszych, zawsze potem można jeszcze poprawić olejami i wzmocnić gdzie trzeba. Szkoda że go nie ponitowałeś, bo to bardzo wzbogaca powierzchnię w tym samolocie. 

Edytowane przez Albatros
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Albatros napisał:

Teraz chyba lepiej, choć te zdjęcia nie pomagają w ocenie… spróbowałbym panellinery Tamiya - szary i ciemno szary, który lepiej Ci zagra. Ewentualnie miejscami brązowy, ale to już kwestia bazowania na zdjęciach referencyjnych. Zacząłbym od jaśniejszych, zawsze potem można jeszcze poprawić olejami i wzmocnić gdzie trzeba. Szkoda że go nie ponitowałeś, bo to bardzo wzbogaca powierzchnię w tym samolocie. 

Nity w tym modelu są i to tak delikatne że dokładanie od siebie czegoś więcej mogło by tylko go popsuć. Ale to też kwestia modelarskiego gustu.

IMG_7171.jpeg

Edytowane przez jacek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze problem z malowaniem uzbrojenia a dokładnie chodzi mi o RS-2US. Instrukcja mówi jedno a zdjęcia oryginałów drugie. Do tego ilość oryginalnych malowań jest spora. Wykluczam szkolne. Tak to wygląda na teraz…

IMG_7173.jpeg

Edytowane przez jacek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapuściłem linie najdelikatniej jak mogłem. Już się tak nie świecą a nie są tak mocno ciemne jak zwykle u mnie a wydaje mi się że bardziej przypominają te oryginalne. 

IMG_7174.jpeg

IMG_7179.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacek napisał:

Mam jeszcze problem z malowaniem uzbrojenia a dokładnie chodzi mi o RS-2US. Instrukcja mówi jedno a zdjęcia oryginałów drugie. Do tego ilość oryginalnych malowań jest spora. Wykluczam szkolne. Tak to wygląda na teraz…

IMG_7173.jpeg

Z fabryki w kolorze srebrzanki.

Po remontach w Modlinie jasnoszare 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na boczku robi się podstawka. Na razie bez trawy ziemi i całego pobocza. Same płyty. Domaluję jeszcze jakieś pasy albo oznaczenia stojanki i tyle. 

IMG_7181.jpeg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto kiedykolwiek sklejał ten model to wie ile tu jest kalek. Walczę drugi dzień ale przynajmniej już widać czyj jest samolot. Kalki same w sobie kładą się dobrze a i ściąganie błonki nie sprawia większych kłopotów. Tylko ta ilość…

Niedługo dojdą nr. boczne i godło.

IMG_7189.jpeg

IMG_7187.jpeg

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, ciężkie życie modelarza. Najpierw starasz się żeby wszystko było jak w laboratorium czyściutkie i pachniało nowością a potem godzinami brudzisz, pokrywasz rdzą, postarzasz, zalewasz olejem i wszelakim brudem itp.

Kończę szpej i niedługo zabiorę się do końcowego montażu.  

IMG_7213.jpeg

IMG_7212.jpeg

IMG_7211.jpeg

IMG_7210.jpeg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.