Skocz do zawartości

Warszawski Festiwal Modelarski BABARYBA 2025 - 7/8 czerwca 2025


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, gajowy z wąsami napisał:

Owszem, ale nie ma również żadnych ograniczeń typu "nie więcej niż trzy sztuki w jednej klasie".
Jest jedynie ograniczenie co do modeli nagrodzonych lub wyróżnionych w poprzednich edycjach (ale to chyba oczywiste) - o festiwalu piszę...
Zresztą, regulamin - w postanowieniach ogólnych (poza datą zamknięcia rejestracji elektronicznej) nie zmienił się od poprzedniej edycji imprezy

Myślę że wpis w regulaminie:

Zawodnik może wystawić w danej klasie dowolną ilość modeli"

rozwiązał by wątpliwości mi podobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Xmen napisał:

Myślę że wpis w regulaminie:

Zawodnik może wystawić w danej klasie dowolną ilość modeli"

rozwiązał by wątpliwości mi podobnych.

Naszym zdaniem taki zapis jest/był zbyteczny. Ale weźmiemy Twoją sugestię pod uwagę przy kolejnych edycjach imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, gajowy z wąsami napisał:

Naszym zdaniem taki zapis jest/był zbyteczny

Oczywiście Wasze zdanie jest najważniejsze.:super:

Moje uwagi to takie luźne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoiska handlowe - BABARYBA 2025

- IBG
- MiniArt
- SCREAM COMICS
- ARMA Hobby
- Miniatures Bases
- First to Fight
- FPW Jakub Kraszewski Poznań
- AWC-Model
- Sci Fi kombinat
- Model Maker Decals
- Fine Art
- Scale23
- White Stork Miniatures
- EMP3D
- Lukgraph
- Bilmodel
- KM Model
- Grzegorz Rossa - Quickwheel
- KAENA MODELS
- Jarek Nowak
- Wydawnictwo Militaria
- 24Hobby.pl
- Micro-Armory
- Wydawnictwo Stratus
- MagnumX Sp. z o.o.
- Answer
- Wydawnictwo Profile
- WAK
- Wydawnictwo JSC
- Wydawnictwo Seahorse
- Wydawnictwo Model-KOM
- Techmod
- Point of No Return
- JP11C
- Horia Stoica
- W.M.C.Models
- Sklep Przystanek
- KMK Modelik
- Extra Model
- Karaya
- Robert Skałbania
- Stanisław Jabłoński
- Paweł Dziubek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gajowy z wąsami napisał:

Nie ma opłat za wstęp dla zwiedzających, nie ma też potrzeby rezerwacji.
Zwiedzanie wystawy w godzinach 10-18 w sobotę oraz 9-14 w niedzielę, zgodnie z podanym "rozkładem jazdy"

Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie regulaminu konkursu o Syrenią Łuskę. Jeden z punktów stanowi: „

  • Obecność zawodnika nie jest obowiązkowa, ale jest wskazana, tak, aby zawodnik w rozmowie z sędzią mógł wyjaśnić ewentualne wątpliwości.”

W jaki sposób zawodnik jest informowany o konieczności rozmowy, ma stać przy modelu przez cały czas oceny sędziów (czyli chyba od 15) i czekać aż komisja podejdzie? Czy jak się to ma w praktyce odbywać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Albatros napisał:

W jaki sposób zawodnik jest informowany o konieczności rozmowy, ma stać przy modelu przez cały czas oceny sędziów (czyli chyba od 15) i czekać aż komisja podejdzie? Czy jak się to ma w praktyce odbywać? 

Ocena modeli odbywa się podczas zwiedzania wystawy przez publiczność - nie zamykamy sali na czas oceny sędziowskiej.
Modele w konkursie punktowym zgromadzone są praktycznie w jednym miejscu - więc zorientowanie się przez uczestnika że właśnie zaczyna się ocena modeli, nie stanowi  większej trudności.
 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rzeczywiście czekać w czujności od 15-ej?

A gdy już się wypatrzy tę komisję, to co dalej? Czaić się gdzieś w zasięgu głosu, aż sędzia wydrze się: Hej, kto zrobił jedenastkę w 32?! Czy ciągać sędziego za rękaw i mówić: Panie sędzio, jakby co to Jedenastkę w 32 zrobiłem ja i stoję tam pod trybuną.

Czy inaczej?

  • Like 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że dokumentacja do porządnego modelu to zawsze jest książka. I po prawdzie, gdyby sędzia chciał rzeczywiście starannie z nią przeanalizować każdy szczegół modelu, to musiałby przy nim spędzić czas liczony w godzinach. Razy ilość modeli, razy ilość sędziów. Skutek jest taki, że dokumentacja nie jest dokładnie analizowana. Druga strona jest taka, że autor dokumentacji może uważać, że przedstawia jakieś zagadnienie jasno i jednoznacznie i mylić się w tej kwestii. I to jest coś, co wystąpi niemal na pewno. W obu przypadkach możliwość udzielenia wyjaśnień sędziom daje zawodnikowi dodatkową możliwość pełniejszego zaprezentowania swojej pracy. Oczywiście może to oznaczać także stratę dla zawodnika, ale to wciąż w wyniku lepszej prezentacji :).

To naturalnie jedynie furtka dla sędziów, z której nie muszą korzystać, ale wg mnie fajnie, że jest.

 

A pytania moje i , jestem przekonany, że Albatrosa również, biorą się  z założenia, że organizator ma jakąś wizję realizacji tego punktu w sposób, który nie będzie zakłócał komfortu pracy komisji.  Jest możliwość, że moja i dowolnego innego zawodnika wizja tego sposobu, rozmija się z tym, czego oczekiwaliby organizatorzy. Więc pytamy u źródła, jak się zachować, by nie utrudniać, niezależnie od rozwoju sytuacji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, nie mam pojęcia jak takie konsultacje wyglądają w praktyce, więc zakładam że jest jakiś przyjęty schemat. To, że sędziowie zaczynają pracę o 15 jest napisane, ale skąd zawodnik ma wiedzieć, że ta grupka osób, która pochyla się nad modelem to sędziowie, a nie jacyś oglądający, którzy przyszli grupą na wystawę. Skąd zawodnik ma wiedzieć, że oglądany i oceniany jest akurat jego model (jak organizator wspomniał - przestrzeń, a więc i ilość modeli jest niezbyt duża w tej kategorii, więc równie dobrze w danym momencie oglądany może być każdy). Skąd w końcu zawodnik ma wiedzieć, że sędziowie mają jakieś pytania co do modelu, i wreszcie skąd sędziowie mają wiedzieć że ten typ  pod ścianą  to właśnie autor modelu, z którym chcą w tej chwili porozmawiać? Bo chyba z szacunku i dla komfortu pracy sędziów zawodnicy nie powinni zaglądać im przez ramię w czasie pracy i podsłuchiwać o czym teraz gadają… To pytania nowicjusza, zdaję sobie z tego sprawę, ale rozważając ewentualną wizytę na festiwalu chciałbym wiedzieć jak powinienem sobie zaplanować czas i czego się spodziewać na miejscu. 

Edytowane przez Albatros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, greatgonzo napisał:

Problem polega na tym, że dokumentacja do porządnego modelu to zawsze jest książka.

Gonzo, mylisz niestety "dokumentację do porządnego modelu" z "dokumentacją niezbędną do oceny modelu na konkursie punktowym".
Oczywistym jest że sędziowie na konkursie nie mają wystarczająco dużo czasu aby zapoznać się (o analizowaniu nie wspominając) z obszerną dokumentacją - a co powinna zawierać dokumentacja modelu na konkurs punktowy możesz sprawdzić sobie w regulaminie imprezy.  Wzory kart ocen (a więc to na co sędziowie będą zwracali uwagę podczas oceny) również  opublikowane są w regulaminie. Wystarczy "tylko" przygotować dokumentację do modelu pod kątem wymogów konkretnej imprezy - tylko tyle i aż tyle...

Co do oceny modelu i ewentualnych wyjaśnień uczestnika - to w zasadzie "model broni się sam" podczas oceny przy porównaniu z dostarczoną dokumentacją (albowiem sędziowie oceniają do czego zawodnik dążył i co mu z tego wyszło...) - w praktyce "rozmowa wyjaśniająca" stosowana jest (a raczej raz była zastosowana) w momencie kiedy poziom wykonania modelu znacząco odbiega od typowego poziomu dla danej kategorii wiekowej (czyli mówiąc wprost - młodzik/junior wystawił w konkursie bardzo dobry model). Wówczas krótka rozmowa pozwoliła na zweryfikowanie autorstwa danego modelu. Tylko tyle i aż tyle. Oczywiście zamiast rozmowy mogła być automatyczna dyskwalifikacja, ale staramy się wyjaśnić wszelkie wątpliwości na korzyść  zawodnika.

 

9 godzin temu, Albatros napisał:

ale skąd zawodnik ma wiedzieć, że ta grupka osób, która pochyla się nad modelem to sędziowie, a nie jacyś oglądający,

Chociażby stąd że sędziowie będą coś notować, będą dyskutować nad modelami oraz - co najłatwiej zobaczyć - będą stali w takim miejscu do którego oglądający nie są wpuszczani (czyli po wewnętrznej stronie stołów)

 

9 godzin temu, Albatros napisał:

Skąd w końcu zawodnik ma wiedzieć, że sędziowie mają jakieś pytania co do modelu,

Sędziowie oceniają model na podstawie załączonej do niego dokumentacji - zazwyczaj (przy dobrze przygotowanej dokumentacji konkursowej) nie ma dodatkowych pytań co do modelu. 

A jeśli autor pominął coś w dokumentacji to i sędziowie odpowiednio to wypunktują.

10 godzin temu, Albatros napisał:

 Bo chyba z szacunku i dla komfortu pracy sędziów zawodnicy nie powinni zaglądać im przez ramię w czasie pracy i podsłuchiwać o czym teraz gadają…

Święte słowa Panie Kolego 🙂 - niestety nie raz już się zdarzało że "namolny" zawodnik proszony był przez komisję sędziowską o opuszczenie sali i nie przeszkadzanie w pracach.

 

Podsumowując - jeśli jesteś seniorem, startujesz w konkursie punktowym, masz dobry model i dokumentację przygotowaną według regulaminu (https://ipmspolska.org.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dokumentacja.pdf) to twoja obecność podczas oceny modelu nie jest wymagana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gajowy z wąsami napisał:

Gonzo, mylisz niestety

Moglibyśmy się tu pospierać, ale to bez znaczenia, bo pytania były o to jak ma się zachować zawodnik w kontekście przytoczonego punktu regulaminu. I odpowiedź na to nie pytanie nie padła, chyba że chodzi o to, że punkt dotyczy tylko juniorów i seniorów, którzy świadomie lub nieświadomie przygotowali dokumentację niezgodną z regulaminem. Ale i tu nadal nie wiadomo, co mają oni robić podczas oceny.

 

Skoro forma dokumentacji jest określona regulaminem, to znaczy, że model może byś zdyskwalifikowany za to, że dokumentacja od wymogów regulaminu odbiega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greatgonzo napisał:

Skoro forma dokumentacji jest określona regulaminem, to znaczy, że model może byś zdyskwalifikowany za to, że dokumentacja od wymogów regulaminu odbiega?

Zdyskwalifikowany? - raczej nie (choć to akurat należy do komisji sędziowskiej w konkretnej sytuacji a nie do organizatora), ale zapewne otrzyma adekwatną ilość punktów, zapewne niższą niż otrzymałby gdyby dokumentacja przygotowana byłaby poprawnie.
W konkursie punktowym ważny jest (podlega ocenia) zarówno sam model jak i dołączona do niego dokumentacja (sposób jej przygotowania przez zawodnika, zgodnie z wymogami regulaminowymi) - to dołączona dokumentacja stanowi podstawę do oceny modelu (i odpowiednio przygotowana może skutkować uzyskaniem większej ilości punktów... lub wręcz odwrotnie). Za to jeśli dokumentacji nie będzie to:
(Oczywiście jak modelarz się uprze to dokumentacji być nie musi ale wtedy NKS* też się uprze i nie będzie oceniać tego modelu, czyli jak nie chcesz robić dokumentacji to startuj w kategoriach festiwalowych.)

 

2 godziny temu, greatgonzo napisał:

Moglibyśmy się tu pospierać, ale to bez znaczenia, bo pytania były o to jak ma się zachować zawodnik w kontekście przytoczonego punktu regulaminu. I odpowiedź na to nie pytanie nie padła, chyba że chodzi o to, że punkt dotyczy tylko juniorów i seniorów, którzy świadomie lub nieświadomie przygotowali dokumentację niezgodną z regulaminem. Ale i tu nadal nie wiadomo, co mają oni robić podczas oceny.

Ależ Gonzo - odpowiedź na wasze pytanie padła (choć najwyraźniej  nie chcesz jej przyjąć do wiadomości)
- jeśli jesteś seniorem, startujesz w konkursie punktowym, masz dobry model i dokumentację przygotowaną według regulaminu to twoja obecność podczas oceny modelu nie jest wymagana.
Inaczej mówiąc - chcesz się przysłuchiwać pracy komisji sędziowskiej, możesz, masz do tego prawo, jak każdy zwiedzający, bylebyś tylko nie przeszkadzał w pracach komisji.
Ale nie oczekuj że ocena twojego modelu to jakiś egzamin ustny i komisja będzie chciała z Tobą rozmawiać i wyjaśniać jakieś szczegóły czy zawiłości modelu czy dokumentacji - ten punkt regulaminu jest (był) w zasadzie używany sporadycznie i służy jedynie weryfikacji autorstwa modelu. Jeśli nie ma podstaw do podejrzeń o niesamodzielne wykonanie modelu przez zawodnika - nie ma też i potrzeby rozmowy komisji sędziowskiej z zawodnikiem.

 

W dniu 30.05.2025 o 15:50, greatgonzo napisał:

A gdy już się wypatrzy tę komisję, to co dalej? Czaić się gdzieś w zasięgu głosu, aż sędzia wydrze się: Hej, kto zrobił jedenastkę w 32?! Czy ciągać sędziego za rękaw i mówić: Panie sędzio, jakby co to Jedenastkę w 32 zrobiłem ja i stoję tam pod trybuną.

Jeśli komisja będzie chciała znaleźć autora konkretnego modelu, to przecież jest to (technicznie) bardzo proste - każdy model ma swój numer startowy i w Biurze Festiwalu można bez problemu stwierdzić kto wystawia ten konkretny model. Jeśli nawet osoba autora nie będzie znana któremuś z sędziów/organizatorów/członków klubów ect. to istnieje przecież opcja wywołania danej osoby (Pan Xiński proszony jest do...) przez radiowęzeł czy też próba kontaktu mailowego, a w ostateczności zostawienie krótkiej informacji przy modelu z prośbą o kontakt np. z Biurem Festiwalu. Z drugiej zaś strony nie przypominam sobie sytuacji aby zawodnik przywiózł modele np. w sobotę rano i wybył z imprezy aż do niedzieli, do momentu zakończenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.