bożo wpożo Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 Mógłbyś wrzucić rysunek z wymiarami na jakim opierałeś się budując resory ? I czy te druty ( oparcia pod łokcie ?) nie powinny być wszystkie jednakowe ? Przynajmniej dwa pierwsze rzędy patrząc od tyłu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 28 Listopada 2008 Autor Share Napisano 28 Listopada 2008 Mógłbyś wrzucić rysunek z wymiarami na jakim opierałeś się budując resory ? I czy te druty ( oparcia pod łokcie ?) nie powinny być wszystkie jednakowe ? Przynajmniej dwa pierwsze rzędy patrząc od tyłu ? Taki rysunek nie istnieje, podobnie jak cała dokumentacja wozu. Są 4 zdjęcia i jeden papierowy model w 1/72. Druciane oparcia można jeszcze podociągać, ale nie ma sensu robić tego teraz kiedy cała kufa będzie jeszcze poddawana 1000 różnych operacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 To inaczej , mógłbyś podać wymiar Twoich resorów proszę . Długość najdłuższego i najkrótszego pióra , wysokość oraz grubość polistyrenu jakiego użyłeś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Najdłuższe pióro 2,1 cm, najkrótsze 1,6 cm, polistyren 0,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Jendrass, czy dogadałeś się na sprzedaż pojedynczych części z S-Model? Drobne części wyglądają bardzo fajnie, może wewnętrzne strony resorów można pociągnąć lekko na arkuszu papieru ściernego? Wyglądają jakoś porowato, po farbie będzie to uwidocznione jeszcze bardziej. Rama samodzielna czy z S-Model? Czekam z zapartym tchem na widok całego podwozie, reszta będzie już z górki. Z lenistwa kupiłbym w S-Model jaszcz do boforsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Tak - konkretne części z zestawu C4P. Pani Wiesława po raz kolejny poszła mi na rękę Resory od wewnątrz będą jeszcze zeszlifowane na gładko Przyznam szczerze, z już mi się nie chciało wczoraj szlifować. Zgodnie z sugestią dokonam poprawek. Rama, silnik, skrzynia biegów i inne elementu zawieszenia z S Model, ale i tak do przerobienia bo wnętrze ramy było "X" kształtne. Silnik z resztą też do wzbogacenia. Jaszcz do boforsa ? a kto to robi ? S Model na pewno nie. Docelowo PZInż 222 ma holować działko FK-A na przyczepce. Rysunek koncepcyjny jest na odkrywcy, tylko niestety w jednym rzucie. Dzięki za dobre słowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Jaszcz do boforsa dotyczy oczywiście mojego TKS-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Jaszcz do boforsa dotyczy oczywiście mojego TKS-D Ale S Model go nie robi ?! Chyba, że ten konny chcesz kupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Dziś kolej na drzwi od paki. Wzorowałem się na tych z PF 618 bo pewnie w ramach unifikacji podzespołów wykorzystano ten sam wzór. Uchwyt wykonałem ze zszywacza biurowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Drzwi wyglądają fajnie, ale prosi się wykończyć je rozcieńczoną szpachlówką (łączenia się elementów z polistyrenu). Czy stosujesz tę technikę? Jaszcz kupię oczywiście konny i będę go przerabiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 super,nie ma jak wlasna inwencja tworcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Listopada 2008 Autor Share Napisano 29 Listopada 2008 Łączenie elementów z polistyrenu ? Chodzi Ci o te paski doklejane na drzwiach ? Miejsca gdzie się stykają/lub nie?! Napisz proszę co i jak z tą szpachlówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 2 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2008 Prace nad ramą wozu, to bardzo wstępna, niekompletna i wymagająca poprawek wersja. Póki co motto tego modelu to "Operacja się udała, pacjent zmarł". Ilością poprawek, zmian i nagłych olśnień pobiłem dziś swój dotychczasowy rekord. Brak dokumentacji, zwłaszcza w kwestii ramy jest wielkim problemem. W zasadzie wszystko na czuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ShaDow FoX Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Wszystko na czuja, a jednak bardzo ładnie wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Jak dla mnie rewelka, czekam na cd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Dzisiaj zacznę dłubać silnik i skończę ramę. Nie wiem tylko czy mam zapas drucików potrzebnych przy silniku, poszperać trzeba w biurkowych kazamatach Dla zainteresowanych zdjęcia silnika są pod adresem: http://odkrywca.pl/polski-fiat-621-618-614,342355.html#342355 Do gąsek zastosuję patent dwelera z taśmą. Muszę też spasować kabinę kierowcy z budą załogi, nie wiem czy ramy nie trzeba będzie wydłużyć 5-6mm, bo rama jest z krótszego fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 (edytowane) A jako załogę, możesz zastosować np. DOWÓDCA I KIEROWCA 1939 2 figurki -MIRAGE-1:35-08 Edytowane 3 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Skala72 proszę ... To jest FIAT 621, nie ma nic wspólnego z omawianym tu PZInżem 222. Ani silnik, ani rama, z tego co pamiętam nawet opony były inne. A w ogóle zdjęcie, które wrzucasz jest z muzeum ! źródło !! Pytanie do ludzi w temacie. Ramę trzeba pomalować Czarny z lekkim dodatkiem metalizera ? Jakieś sugestie ? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Opsss, fakt, nie spojrzałem na fotki na początek topicu Sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Drzwi wyglądają fajnie, ale prosi się wykończyć je rozcieńczoną szpachlówką (łączenia się elementów z polistyrenu). Czy stosujesz tę technikę? Przy drobnych elementach , czasmi nawet ta technika jest niepotrzebna . Wystarczy poprostu równo i starannie wyciąć elementy . Na zdjęciu zamieszczam przykładowe łączenia .Zaznaczam , że krawędzie pasków są niobrobione . Łączenie u dołu przyklejone i delikatnie zeszlifowane , u góry tylko przytknięte do siebie - niesklejone : Co do resorów Jendrass . Daję Ci przykład fikcyjnego resora , samych piór , na końcach ich niezaokrąglałem , nieprzyklejałem też żadnych uchwytów itp - chodzi o samą ideę . Z kawałka plastiku odciąłem paseczki i pociąłem na różne wymiary , po czym skleiłem razem . Długość najdłuższego pióra odpowiada Twojemu . Zajęło mi to około 15 minut , oczywiście zbytnio się nie przykładając . Budowa modelu od podstaw to budowa modelu , a nie składanie poszczególnych części odciętych z ramki . Każdy lement trzeba wykonać samemu , wymierzyć , wyciąć , nadać mu odpowiedni kształt , doszlifować , obrobić itp . Więc nie jest to takie proste . Powinieneś się trochę bardziej przyłożyć, uzyskasz trochę lepsze efekty . Nie oszukujmy się , resor nie wygląda najlepiej . Moją intencją nie jest to , by Cię urazić , ale żebyś poprawił to , co można zrobić lepiej , a małym nakładem pracy uwierz mi , że można . Jeżeli chcesz poznać parę technik i patencików zapraszam na pw . Praca z tworzywami sztucznymi nie jest trudna , ale trzeba wiedzieć jak Ułatwić też może ta pracę kilka prostych narzędzi i technik . Cieżko jest tylko zrobić kulę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Niby miała być rama ale jakoś skończyło się dziś na silniku Wrzucam zdjęcie "bazowego" i już doprowadzonego do standardu z PF 618. Trzeba jeszcze doszlifować bo klej wylazł (zdjęcia łapią wszystko), ale to juz kosmetyka. Awers Rewers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Jendrass, Jeżeli chodzi o „płynną szpachlówkę” to stosuję szpachlówkę Humbrola rozcieńczaną płynem który chyba nazywa się "octan etylu"? Dostałem go w pracy od koleżanek chemiczek, nie wnikałem dokładnie co to jest, chciałem dostać aceton Pewnie innymi płynami ( w ostateczności rozpuszczalnikiem nitro też można to zrobić, czytał gdzieś, że działa również z denaturatem, ale nie próbowałem). Taka płynna szpachlówka bardzo łatwo wnika w szczeliny, ma cienką warstwę którą łatwo zeszlifować. Czy zauważyłeś, że w twoim linku do forum "odkrywca" jest rysunek ramy Fiata 618. Ładnie tam widać zbiornik paliwa który umieszczony był na końcu ramy i charakterystyczny krzyżak. Jak na razie podwozie wygląda fajnie. Nie ma co uszczegóławiać go bo po malowaniu w ubłaganiu mało kto będzie zaglądał pod spód Może tylko wyeksponować ten charakterystyczny krzyżak, wał napędowy i zbiornik paliwa? PS. Czy te przewody rozdzielacza muszą być takie grube? Rama zdecydowanie czarna bez metalizerów. PZZDR Jarekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Kurde, jesteś drugą osobą, która mówi, że te druto-wężyki są za grube. Faktycznie na zdjęciu wyglądają na duże, w rzeczywistości ich średnica nie przekracza 0,5 mm lub jest nawet ciut mniejsza. Może to tak wygląda bo sam silnik ma tylko 16 mm długości. Trochę mi się już nie chce zmieniać, boję się, że nie złożę go z powrotem. Ze szpachlówką popróbuje ale brzmi to wszystko cokolwiek groźnie. Co do rysunku z odkrywcy to tak, jest to rama od zwykłego PF 618 przy czym napęd jest tam w tylej części. W przypadku ciągnika cały most jest przesunięty znacznie do przodu co utrudnia lub wręcz uniemożliwia krzyżak. Pytałem na modelarstwie Yoonego (się chłopak zna) mówił, że mogą być poprzeczne kątowniki (C lub T). Dobrze, żeś mi o baku przypomniał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Co do kabli to chyba masz rację. Niepokoi mnie jednak inna sprawa. Kwestia ułożenia mostu napędowego względem ramy. Rama to kręgosłup samochodu a Ty osłabiłeś go w bardzo znaczącym punkcie (prawie środek pomiędzy przednim i tylnym punktem podparcia) i to bardzo znacząco. Jak wyobrażasz sobie demontaż/montaż wału? Analizowałem na zdjęciach i rysunkach ten wał i wyszło mi, że jego oś jest na wysokości osi przedniego koła. U Ciebie jest położony znacznie wyżej. Albo w tym miejscu rama była "wyoblona ku górze" jak w halftrucku albo most był poniżej ramy. Prawie na pewno nie może być we wnętrzu ramy, nie jestem samochodziarzem ale nie podoba mi się to rozwiązanie. Przy obniżeniu wału krzyżak mieści się bez problemu. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Sprawa wygląda następująco. W rzeczywistości rama w 222 była lekko wyoblona ku górze, w miejscu, gdzie znajdowały się koła napędowe gąsienic. Pierwotnie model (rama) został tak wykonany, ale okazało się, że przy takiej konfiguracji niemożliwy będzie montaż kabiny kierowcy i przedziału załogi. To "wybrzuszenie" spowodowało by konieczność podniesienia całości zabudowy o 3-4 mm czyli o bardzo dużo, wtedy model wyglądałbym przekomicznie. W rzeczywistości wóz był bardzo niski. Robiąc ramę musiałem iść na jakiś kompromis, zdecydowałem się lekko upodlić wał którego nie widać w zasadzie, niż tworzyć quasi zabudowę fury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.