Skocz do zawartości

PZInż 222 czyli polska wersja SdKfz 10


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 181
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jarkku uporem możesz się równać z najlepszymi

Masz sporo racji (instrukcja) ale powtórzę jeszcze raz co już powiedziałem.

Wnętrze wozu (paka) zostanie szare, bo:

- wstępnie przemalowałem je na zielono i efekt wizualny był fatalny, zatraciło się poczucie głębi itp

- wiemy, że nie zawsze malowano wg instrukcji

- pojazd ma plandekę (w przeciwieństwie do prezentowanych przez Ciebie ciężarówek)

- to prototyp i jako taki można pokusić się o pewne "odszczepieństwo"

- na jednym ze zdjęć wóz wygląda jak bez kamuflażu, w dodatku jest jasny (piaskowy?!a nie zielony) i co, tego też instrukcja nie przewidywała ?

pzin_222_copy-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie napewno każdy z was zna piękne zdjęcie paki PF618 w wersji dla kawalerii zmotoryzowanej, widać wyraźnie iż wnętrze zielone, dla porównania nad tylna belką elementy pomalowane w kamo, można porównać. Także popieram Jarkka pyzatym ta 618 z tym nadwoziem tez prototyp, a instrukcja....cóż w wojsku rzecz święta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a instrukcja....cóż w wojsku rzecz święta!

 

Nawet mnie nie rozśmieszaj w ten sposób. Popatrz na zdjęcia 7TP z września i udowodnij mi, że są wszystkie wozy są malowane zgodnie ze wskazaniami instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz jednolitych z bieżącej produkcji zakładów Czechowickich tak, nie sugeruj się tylko i wyłącznie poglądowym rysunkiem układu plam w tejże instrukcji ale częścią opisowa, przecież nikt nie malował plam kamuflażu wg wzorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na siłę tylko perswazja.

Porównaj u Jońcy na str. 89 dwa środkowe zdjęcia. Ja na Twoim zdjęciu widzę podobny układ plam jak na wyretuszowanym zdjęciu. Dach jest ruchomy, nawet pręty są zsuwane, więc nie widzę żadnego powodu oby skrzynię ładunkową malować na jasno-szaro. Gdzie tu zasada maskowania!

 

PS. W kontrowersyjnej książce napisano, ze 222 był bardzo nieudany, szczególnie trakcyjność z powody wąskich gąsek i dlatego po serii informacyjnej nie planowano dalszej jego produkcji. Natomiast 202 był wzorowany na nienieckich ciągnikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. W kontrowersyjnej książce napisano, ze 222 był bardzo nieudany, szczególnie trakcyjność z powody wąskich gąsek i dlatego po serii informacyjnej nie planowano dalszej jego produkcji. Natomiast 202 był wzorowany na nienieckich ciągnikach.

 

To pewnie z ksiązki Michulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedrass to Twoj model i ma sie podobać przedewszystkim Tobie.....nam nawet nie pomalowany i bez gasienic juz sie podoba a tak serio chyba chodzi o nasze wizje przełozone na żywice, polistyren, przeciez spelnienie wizji daje satysfakcje:) sam czesto łapie sie na tym iz dodaje lub robie cos co wygladało inaczej a robie pod siebie, przeciez nasze modele to nasze wizje ich oryginałów:) A zmieniajac temat zasłyszane gdzies iz Poznańska grupa rekonstrukcji 7dakW odtwarza Putiłowke z przodkiem i (chyba jaszcz do tego??), słyszałes cos w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to powiedział szef zamtuza "Dobra dziewczyny, koniec przyjemności teraz to już na serio do roboty".

Najbardziej tragiczny kawałek roboty przy tym modelu mam za sobą - gąsienice.

Nie odbyło to się jednak bez pewnych uproszeń. Szkic gąsienic Adama Jońcy i dopasowanie do przedstawionego w nim wzoru gąsienic 7TP RPM jest niemożliwe. Gąsienice czołgowe zbyt się różnią, żeby je przerabiać na identyczne ze szkicem. Nie widząc innej ścieżki zamknięcia spraw gąsienic poszedłem nieco na łatwiznę i na gąski RPM zapakowałem "poduszki" gumowe, które wyraźnie widoczne są na fotkach PZInż 222. Poduszki to jak widać nic innego jak kawałeczki pasków polistyrenu. Znajdzie się pewnie zaraz jakiś purytanin, który odsądzi mnie od czci i wiary za takie uproszczenie - i będzie miał trochę racji. Powiem mu tylko, że jeśli chce zrobić 140 ogniw od podstaw to ja poproszę, najlepiej dwa komplety od razu

IMG_5659.jpg

IMG_5660.jpg

IMG_5662.jpg

IMG_5665.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jędrass polecam składać ogniwka nie bezpośrednio na kołach ale sklejać segmentami na szablonie z kartonu,później jak wyschną wymodelowane wklejać na koła, wtedy można fajno wymodelować zwisy i przejścia gąsienic. Niestety z ogniwkami tak się dzieje chyba że ma się fruile lub modelkasteny. Lub polecam patent z taśma klejąca http://www.holek.com/technika/ogniwa_klejenie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk i jarusogral - dzięki chłopaki za rady !

szwabu87 & mnowogro - za dobre słowo, daj Wam

 

Gąski RPM sklejałem pierwszy raz i przyznaję, że przejście z friuli na rpm jest cokolwiek radykalne

Macie sporo racji, że niektóre odcinki są do poprawki - tak też czynię, jutro postaram się wrzucić zdjęcia już zretuszowanych gąsek.

Co do zwisów to na znanych zdjęciach PZInż 222 zwisów gąsienic (jak na niemieckich wozach) nie widać, więc i ja się ich wyrzekam.

 

Słabo to wygląda
Ułożenie.

Sebowi dziękuję za merytoryczne, pełne elokwencji i kwiecistych porad wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.