LimaOscar Napisano 24 Sierpnia 2012 Share Napisano 24 Sierpnia 2012 może teraz się zbłaźnię ale wydaje mi się że 320 w barwach PanAm'u to fikcja w takim razie czemu akurat te silniki? kalki, upodobanie, czy ja jestem niedoeudukowany i nie znam tematu? No dobra, chciałem o tym opowiedzieć przy okazji malowania i nakładania kalek, ale skoro pytasz... Pan Am był pierwszą amerykańską linią lotniczą, która wyraziła chęć zakupu nowego samolotu Airbusa. I zrobił to w typowy dla siebie sposób, czyli jeszcze zanim w ogóle maszyna wzbiła się w powietrze . 13 Września 1984 podpisano list intencyjny pomiędzy Pan Am a Airbus Industries na pierwszych 16 maszyn A320, z opcją 34 dodatkowych. Miały to być samoloty wyposażone w nowe silniki IAE V2500. Umowa została parafowana w maju 1985. Dostawa pierwszych egzemplarzy miała nastąpić w styczniu 1986. Ale wiadomo jak się potoczyła sprawa z prototypami, dopracowywaniem konstrukcji i tradycyjnymi dla Airbusa opóźnieniami. Najpierw rok, potem kolejny, i tak dalej. Ostatecznie dostawy zaczęły się z prawie trzyletnim poślizgiem, a przecież w pierwszej kolejności trzeba było przekazać samoloty odbiorcom europejskim, czyli liniom państw, które partycypowały w projekcie. Jako pierwsze dostały je Air France. W momencie gdy Airbus był w stanie dostarczyć A320 dla Pan Am, sytuacja ekonomiczna linii była już bardzo nieciekawa. Dość powiedzieć, że 1989 rok był w zasadzie początkiem końca - praktyczne wycofanie się z Berlina i zmniejszenie floty o połowę, redukcje połączeń i utrata części hubów. Nie było już szans, żeby nowy samolot zdążył wejść do służby, pomimo tego, że pierwsze sześć maszyn miało już nadane 'panamowskie' rejestracje i nazwy własne. Były to regi w zakresie od N301PA do N306PA oraz imiona Clipperów 'Aurora', 'Atmosphere', 'Orion', 'Comet', 'Eclipse' oraz 'Sirius'. Ponieważ natura, a tym bardziej biznes lotniczy nie lubi próżni, przeznaczone dla Pan Am A320 trafiły do innej amerykańskiej linii lotniczej - 'Braniff International Airways', gdzie w 1989 roku rozpoczęły służbę z nowymi rejestracjami i tradycyjnie kolorowymi malowaniami. Nie polatały tam zresztą zbyt długo bo Braniffa szlag trafił wkrótce potem, jeszcze przed oficjalnym upadkiem PanAm. Myślę, że udzieliłem odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie. Czyli teoretycznie 'fikcja' ale tak nie do końca . A że robię sukcesywnie całą flotę PA, więc i A320 zabraknąć nie może. Poniżej dwie fotki niedoszłych 'panamowskich' A320 w barwach BI (które zresztą też niebawem mam zamiar wykonać w skali 144, heh). pierwsza fota z moich zbiorów, druga z Airliners.net Co do drugiej części pytania, o te 'uszczelki', to uczciwie odpowiadam - nie wiem. Nie wykluczam, ale muszę poszukać fotek, które w zbliżeniu pokazują jak to wygląda. Czy to cholerstwo dokleić, czy namalować. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Może dla tego, że Airbus nie jest moim ulubionym producentem (choć A300/310 lubię). Zdecydowanie preferuję amerykańskie samoloty i nimi się interesuję . pozdrawiam LimaOscar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 25 Sierpnia 2012 Share Napisano 25 Sierpnia 2012 Podoba mi się te historia i wielkie dzięki za jej wytłumaczenie trzymam kciuki za dalsze prace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 26 Sierpnia 2012 Share Napisano 26 Sierpnia 2012 No to ja opowiem o moim A340 Foty dam jutro. A więc zaszpachlowałem okna, skleiłem skrzydła i winglety. Wszystko zaszpachlowane, wyrównane itp. Cała prawa połowa kadłuba zaszpachlowana, gdyż Revell nie popisał się tym modelem... Planuję go popełnić w barwach Turkish Airlines, Emirates albo Gulf Air. Jutro dostanę gaz pędny do aero i zamawiam farbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 26 Sierpnia 2012 Share Napisano 26 Sierpnia 2012 Cała prawa połowa kadłuba zaszpachlowana, gdyż Revell nie popisał się tym modelem... Wg mnie jest wręcz przeciwnie - to całkiem niezły model. Zrobiłem takie dwa i nie miałem więcej szpachlowania niż w A319 czy 320 . Coś musiało Ci pójść nie tak, skoro masz z nim problemy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Wg mnie jest wręcz przeciwnie - to całkiem niezły model. Zrobiłem takie dwa i nie miałem więcej szpachlowania niż w A319 czy 320 . Coś musiało Ci pójść nie tak, skoro masz z nim problemy ;) Niestety plastik opadł, ale to już przeszłosć No to czas na fotki: Sorry za foty (robione kiełbasą) Takie coś znalazłem: (Nie wiem jak z jakością) http://www.drawdecal.com/store/index.php?dispatch=categories.view&category_id=425 Więc jak widzicie tam są tylko praktycznie do wersjii 600 i nie ma żadnych, które by mnie interesowały. Widziałęm jedne fajne Turkisha, ale koleś zaczął na mnie wrzucać na maila, że takich staroci to ONI nie produkują, ale MAMY INNE KALKI TURKISH AIRLINES! ale do B737... Ewentualnie może być Atlantycki Prawiczek... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Czołem Po kolei.... Niestety plastik opadł Znaczy się jak? Plastik 'opadł'? Nie rozumiem. Może szpachlówka się zapadła, co jest normą. I powstały zagłębienia w miejscu zaszpachlowanych okien. Szpachlówka cały czas podczas swojego schnięcia kurczy się i przez to powstają zaklęśnięcia. Stąd niejednokrotnie trzeba po kilka razy szpachlować. Albo użyć szpachlówki epoksydowej, która nie ma skurczu, bowiem jest chemoutwardzalna. No chyba, że o coś innego chodzi, ale nie wiem co, bo na zdjęciach nie widzę ... Takie coś znalazłem: (Nie wiem jak z jakością) http://www.drawdecal.com/store/index.php?dispatch=categories.view&category_id=425 Więc jak widzicie tam są tylko praktycznie do wersjii 600 i nie ma żadnych, które by mnie interesowały. Widziałęm jedne fajne Turkisha, ale koleś zaczął na mnie wrzucać na maila, że takich staroci to ONI nie produkują, ale MAMY INNE KALKI TURKISH AIRLINES! ale do B737... Ewentualnie może być Atlantycki Prawiczek... No fakt, DRAW nie ma tego co Cię interesuje. Ale ich kalki są dobre. Jesli chodzi o jakoś druku i wyrazistość rysunku to najwyzsza półka ze wszystkich produkcji niskonakładowych. Natomiast mogą sprawić problemy przy nakładaniu na powierzchnie obłe. Ale akurat takich w A 340 nie masz do oklejenia. Z kolei fajne kalki do A340-300 THY masz tutaj: http://www.nazca-decals.com/html/turkey.htm Nazca, to jak sama nazwa wskazuje, firma niemiecka, stąd z kupnem nie ma problemu (wiem z doświadczenia). Jakość też ok - wysokiej klasy laser ma gość pozdreawiam LimaOscar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 OK. Dzięki. Szpachla mi nie opadła bo plastik miał duże wgłębienia. Wszystkie już zaszpachlowałem, wiec nie pokarzę. co do szpachlowania to ja nakłądam raz i szlifuję 10 razy i ta metoda się sprawdza. kupię tylko przewód ciśnieniowy do aero i malu malu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Bóg albo Los Cię pokarze, jeśli dalej będziesz tak pisał - 'pokarze' A co do 'opadania' - już rozumiem. Prościej napisać, że są zaklęśnięcia lub 'skurcze' tworzywa. Wtedy wiadomo o co chodzi. Takie coś często w modelach występuje. Podobnie jak zwichrowanie i pokrzywienie elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 OK. U nas sie mówi opada Zamówiłęm Alcady Jet Exehaust i Polished Amelinium. Teraz tylko przewód, opryskusz i farba ni zejdzie! Z tym "pokarzę" wiem jak się pisze, ale się żem przejęzyczył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Czołem ;) Silniki dotarły (jeszcze raz dzięki Sebastianie ), więc można się od jutra zabrać do dalszych prac. Po sklejeniu będą malowane osobno, podobnie jak usterzenie. Podoklejam to na końcu. Już tak jednego A320 zrobiłem i wiem, że to działa. Szkoda, że skrzydeł nie da rady osobno 'sprawić' - byłoby wygodniej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol3414 Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 No w takim razie muszę się sprężyć z tą kalkomanią, dziś postaram się ją wyeksmitować. A wieczorkiem postaram się wkleić zdjęcia mojego A380, wczoraj załatałem okna, dziś czeka mnie szlifowanie. Aż się trzęsę bo wszystko ręcznie. Muszę sobie kupić Dremelka co by na przyszłość chociaż z grubsza ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Lima Oscar, jak chcesz mam cały zestaw silników po A320 (CFMy i GE), który został rozwalony przez rodziców. -_- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 29 Sierpnia 2012 Share Napisano 29 Sierpnia 2012 Lima Oscar, jak chcesz mam cały zestaw silników po A320 (CFMy i GE), który został rozwalony przez rodziców. -_- Pewnie! Będę zobowiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
falcon Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Motyla noga! Opuściłem się trochę z pracami, ale wątek jak za dawnych czasów żywy Widząc rozmiary modelu A380 kolegi karol3414 zdałem sobie z głupoty zakupu drugiej takiej sztuki Nie mam pojęcia gdzie ją postawię, a jeszcze mam AN-124. Na szczęście tylko sztuk jedna, ale myślałem o kupnie drugiej Wrzucam zdjęcie na razie częściowo obklejonej lewej strony kadłuba. Myślałem, że uda mi się nałożyć kalkę z okienkami za jednym razem i w jednej części. Niestety nie poszło mi tak łatwo i kalka rwała. Ostatecznie rwanie zakończyło się na częściu sześciach i położenie samych okienek zajęło mi coś koło godziny Dalsze obklejanie w przyszłym tygodniu jak już będę miał sporo czasu wolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 No proszę Nabiera kolorków. Coraz lepiej wygląda. W temacie brazylijskiego dziadostwa (zwanego czasem kalkomanią) - dam Ci dobrą radę. Pomaluj kalkę przed naklejeniem lakierem bezbarwnym. Ale nie jakimkolwiek, a czymś co się zowie Humbrol Clear Cote'. To ich bezbarwny 'nieżółknący' zrobiony na bazie krzemionek jakichś. Jest sprzedawany w takich kwadratowych buteleczkach. Po wyschnięciu jest elastyczny i 'miękki'. Do 'balsamowania brazylijskiego szajsu nadaje się idealnie (do modeli - jako-tako - nie wysycha 'na amen' i lubi się lepić gdy jest ciepło). Dzięki temu tak się nie będą rwały i nie będą za twarde. Inne lakiery do tego się niespecjalnie nadają - sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Ja wciąż szukam przewodu ciśnieniowego i reduktor do mojej butli Wamodu. To tego naliczyłem za wszystkie farby 300zł więc poszukam taniej bo zrezygnuję z czegoś. Mam pytanko czy zamiast farbek Xtracolor do Airbusów, które są podobno genialne są odpowiedniki? Bo w Polsce tylko są chyba w Martoli i tylko jeden kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 30 Sierpnia 2012 Share Napisano 30 Sierpnia 2012 Ja wciąż szukam przewodu ciśnieniowego i reduktor do mojej butli Wamodu. To tego naliczyłem za wszystkie farby 300zł więc poszukam taniej bo zrezygnuję z czegoś. Mam pytanko czy zamiast farbek Xtracolor do Airbusów, które są podobno genialne są odpowiedniki? Bo w Polsce tylko są chyba w Martoli i tylko jeden kolor. A to chcesz kupić od razu 30 farbek? Rozumiem, że Airbus Grey jest potrzebny. Tutaj radzę kupić Xtracolora. Ale reszta to kolory tzw. 'general', więc możesz je wziąć z jakiejkolwiek innej firmy. A co do białego - zrób tak jak ja (i wielu innych) - kup lakier samochodowy w sprayu . Prosty w użyciu i tani, heh. Albo 'Śnieżkę', też w sprayu - świetna farba epoksydowa. Jak wyschnie (tak ze dwa dni schnie) na kamień, to faktycznie jest jak kamień . Problem faktycznie masz z tym przewodem i butlą. Myślę, że w perspektywie powinieneś zaopatrzyć się w kompresor. Jednorazowy wydatek większy, ale kompleksowo to wychodzi o wiele taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 No wiem, chciałem kompresor. Całego sklepu nie wykupuję. Ja i tak uzyję białej amci w szpreju. Alcady już są w domu. Tamiya rubber black do kół, czerwone na ogon bo to Turkish Airlines, me. tool cleaner i xtracolor. A za reduktor i przewód też chyba dużo dam... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
falcon Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 No proszę Nabiera kolorków. Coraz lepiej wygląda. W temacie brazylijskiego dziadostwa (zwanego czasem kalkomanią) - dam Ci dobrą radę. Pomaluj kalkę przed naklejeniem lakierem bezbarwnym. Ale nie jakimkolwiek, a czymś co się zowie Humbrol Clear Cote'. To ich bezbarwny 'nieżółknący' zrobiony na bazie krzemionek jakichś. Jest sprzedawany w takich kwadratowych buteleczkach. Po wyschnięciu jest elastyczny i 'miękki'. Do 'balsamowania brazylijskiego szajsu nadaje się idealnie (do modeli - jako-tako - nie wysycha 'na amen' i lubi się lepić gdy jest ciepło). Dzięki temu tak się nie będą rwały i nie będą za twarde. Inne lakiery do tego się niespecjalnie nadają - sprawdzałem. Dzięki za radę Te kalki do CSA pokryłem już innym bezprawnym, ale to chyba zbytnio nie będzie przeszkadzało? A zabezpieczyłem je błyszczącym Clearem Testorsa bo tylko tym dysponuje na chwilę obecna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 31 Sierpnia 2012 Share Napisano 31 Sierpnia 2012 Powinno być ok. Byle tylko nie akrylowym, bo każdy akryl utwardza kalkomanie. A tym bardziej takie (brazylijski szajs). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 1 Września 2012 Share Napisano 1 Września 2012 Wszystko co miało być zaszpachlowane, zaszpachlowano; co odcięte, odcięto; i wreszcie co nacięte - nacięto. Tak więc czas na prace malarskie. Nie chciało mi się kłaść surfacera, więc poleciałem z marszu. Zresztą to farba olejna, więc wystarczyło odtłuścić powierzchnię i prysnąć najpierw jedną, a potem, po dwóch godzinach drugą warstwę. Nie jest za ciepło ostatnio, więc olejna schnie błyskawicznie (jak na olejną, rzecz jasna ). Skrzydła i usterzenie zatem pomalowane, jutro kadłub. Na biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 2 Września 2012 Share Napisano 2 Września 2012 idziesz jak burza też bym tak chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 2 Września 2012 Share Napisano 2 Września 2012 (...) Skrzydła i usterzenie zatem pomalowane, jutro kadłub. Na biało. A czemu najpierw ciemniejszy kolor kladles a bialy jako drugi? Teoria nakazuje wszak najpierw jasniejsze kolory klasc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimaOscar Napisano 2 Września 2012 Share Napisano 2 Września 2012 (...) Skrzydła i usterzenie zatem pomalowane, jutro kadłub. Na biało. A czemu najpierw ciemniejszy kolor kladles a bialy jako drugi? Teoria nakazuje wszak najpierw jasniejsze kolory klasc? A teoria to jakiś dogmat? Bez tego malowanie się nie liczy ? Poza tym, tak jest łatwiej - prościej się maskuje skrzydła niż kadłub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 2 Września 2012 Share Napisano 2 Września 2012 (...) Skrzydła i usterzenie zatem pomalowane, jutro kadłub. Na biało. A czemu najpierw ciemniejszy kolor kladles a bialy jako drugi? Teoria nakazuje wszak najpierw jasniejsze kolory klasc? A teoria to jakiś dogmat? Bez tego malowanie się nie liczy ? Poza tym, tak jest łatwiej - prościej się maskuje skrzydła niż kadłub. Teoria to teoria a praktyk i tak wie swoje dlatego pytam sie i otrzymuje odpowiedz Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.