Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze wydawało mi się, że R ma kabinę i wyposażenie PFM-a a nie M-a. Czyżbym mylił się?

 

rornice.jpg

 

To co oni w tem wojsku wyprawiali ? Tłumaczyli czy uprawiali radosna twórczość?

Po za tym ,oprócz rozmieszczenia niektórych wskazników /dzisiaj mówia relokacjii/i dodaniu ASP oraz zmianie SPO wszystko jest takie same .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszanie z poplątaniem .Przynajmniej jesli chodzi o płatowiec [ o elektronice się nie wypowiadam ]

No bo popatrzcie -jeden z prototypów

mig21r1.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

wersja ostateczna

mig21r5.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Na dobrą sprawę to są 2 różne samoloty, w miarę pomysłów modyfikowano kolejne płatowce pod R

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy takiej pozycji nie widziałem ani nie słyszałem. Korzystałem z instrukcji opisu R-a.

R i M miały inne stacje oraz pulpity ich sterowania. CD-30 lub CD-30MA.

 

Zobacz na sygnaturę tego wydawnictwa - 1969 rok. Zapewne to tymczasowe wydawnictwo. Później powstało oryginalne dla R-a.

 

Babcia - prototypy R-a były to klasyczne PFM-y.

 

Zdjęcie kabiny to R - Mariusza (2el) 1085.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku,tak sygnatura też wprowadza zamieszanie bo wydanie ksiązki to np 1971.

Jako radiowiec ,pamietasz czy po wytarganiu radaru z nosa ,na wrędze była tabliczka z nazwa radaru ? Dlaczego pytam ? Ano dał bym sie pokroić że na PFM ie którego rozbierali w Mierzecicach widziałem czarna tabliczke z tekstem ,,RP-21MA,,

 

A korzystałeś z ksiązek wydanych po 1975 roku ? Ja z takimi sie nie spotkałem . Nie mówie o lotnych.

 

Babcia ,prototypy R były rozwijane na ,,bazie ,, wersji 76 i jej pochodnych czyli 94.Zwróc uwage na owiewke kabiny , pochodzi z PF a

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu coś namotałem -" zgubiłem " zdjęcie kabiny , ale wiemy o co chodzi .Jarekk-a ja do tej pory byłem przekonany ze klasyczny PFM to miał 2 belki , a nie 4 pod skrzydłami . Dlatego napisałem ze kombinowali co się dało, może i z silnikami także .Ale to jest cała radośc , po tylu latach ciągle grzebać w "starym Migu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwracałem wtedy uwagi na Tabliczki. Na wszystkich dokumentach jakie miałem było oznaczenie CD-30 (bez MA). Jeszcze nie dawno miałem w domu oryginalną okładkę rosyjskiego "Albumu schematów CD-30".

 

U Gordona są sylwetki prototypowych R-ów.

 

Jeśli chodzi o prototypowe zdjęcie to już znalazłem.

 

Samolot z numerem 78 to doświadczalny prototyp wykonany w OKB-155. Zbudowano go w Gorki na bazie PF-a 8 serii, miał silnik R-11F2S-300, miał już SPS-a i zasobnik na spadochron i 4 belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot z numerem 78 to doświadczalny prototyp wykonany w OKB-155. Zbudowano go w Gorki na bazie PF-a 8 serii, miał silnik R-11F2S-300, miał już SPS-a i zasobnik na spadochron i 4 belki.

No , to jak napisałem , pomieszanie z poplątaniem . Wszystkiego po trochu. Niczego nie mozna być do końca pewnym. Rosjanie swoje , instrukcje swoje i na koniec wydawcy monografi też coś swojego wrzucą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu dyskusja za wschodnią granicą odnośnie fotoaparatów.W sumie ładne zbliżenie czeskich kontenerów z 4 AFA-39 [A-39 ]

5662452.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

6490695.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I sam apart

9673127.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

6121286.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

4175096.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

3329753.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wydawało mi się, że R ma kabinę i wyposażenie PFM-a a nie M-a. Czyżbym mylił się?

 

Ty Jarek? Nigdy :-)

Pewnie, że PFM-a- innej opcji nie ma.:-)

 

Dla zainteresowanych kabina era o której wspomniał Jarek:

 

http://www.airplane-pictures.net/image65896.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a widział kto ksiażke o różnicach pomiedzy Mig-21R a Mig-21M?

Jarek,Jarek!

.

 

Zawsze wydawało mi się, że R ma kabinę i wyposażenie PFM-a a nie M-a. Czyżbym mylił się?

Oto to to. A czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy, że na zewnętrznych pylonach mogły być tylko przenoszone zbiorniki (brak okablowania do uzbrojenia?).

R nie ma skrzydełek na boomie, brak anten w wypustkach na stateczniku pionowym ( nad szachownicą) oraz działka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto to to. A czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy, że na zewnętrznych pylonach mogły być tylko przenoszone zbiorniki (brak okablowania do uzbrojenia?).

R nie ma skrzydełek na boomie, brak anten w wypustkach na stateczniku pionowym ( nad szachownicą) oraz działka.

 

A jest to nie prawda - "R" miał w swym komplecie zewnętrzne belki uzbrojenia takie same jak np. na M czy MF. Miał również do nich okablowanie tylko jest mała różnica - instalacja ta jest połączona szeregowo z wewnętrzną tzn w przypadku podwieszenia 4 belek odpalenie czy też zrzut bomb następowałby jednocześnie z dwóch prawych lub lewych belek. Dlatego też w takim przypadku uzbrojenie wieszało się tylko na jednej parze belek zewnętrznej lub wewnętrznej a nigdy na wszystkich jednocześnie tak jak na M/MF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze się zastanawiałem, jak ten jaskrawy kolor nie męczył pilotów?

Może tutaj jest akurat trochę przejaskrawiony [ albo kwestia oświetlenia albo dobrania farby przy odnawianiu s-tu ] Ale Rosjanie praktyką doszli do takich a nie innych wniosków , w dzień to przecież nie męczyło , przyrządy ładnie " rzucały " się w oczy, a przede wszystkim w nocy przy punktowym oświetleniu przyrządów tablica nie świeciła , nie rozpraszała uwagi .Coś musiało być na rzeczy że utrzymywało się to kilkadziesiąt lat, i nie słyszałem żeby którykolwiek z pilotów po powrocie z lotu narzekał na kolor kabiny.

link do instrukcji pocisku R-60 [ po polsku ]

 

http://narod.ru/disk/1978349001/R-60MK.djvu.html

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uzbrojenie nie znam się tak dobrze Grzegorz, ale pamiętam z rozmów z Maćkiem (nasz uzbrojeniec) że sprawa wygląda troszkę inaczej niż opisujesz.

Czy szeregowe połączenie instalacji elektrycznej nie dawało praktycznie możliwości awaryjnego zrzutu lub jedoczesnego na hura.

Czy zewnętrzna belka była podłączona do PUS-a (chyba tak to się nazywa) do odpalania UB (rożnymi opcjami)?

 

Co do CD-30, to naczytałem się literatuty rosyjsciej i wykika z niej, że stacja na R-e była z PF-a, a nie PFM-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uzbrojenie nie znam się tak dobrze Grzegorz, ale pamiętam z rozmów z Maćkiem (nasz uzbrojeniec) że sprawa wygląda troszkę inaczej niż opisujesz.

Czy szeregowe połączenie instalacji elektrycznej nie dawało praktycznie możliwości awaryjnego zrzutu lub jedoczesnego na hura.

Czy zewnętrzna belka była podłączona do PUS-a (chyba tak to się nazywa) do odpalania UB (rożnymi opcjami)?

 

Jarku - poprawne działanie uzbrojenia w przypadku "R" z czterema belkami nie sprowadza się tylko i wyłącznie do zrzutu jednoczesnego bomb czy awaryjnego zrzutu podwieszeń.

Zacznijmy od samego początku - w kabinie nie masz rozgraniczenia przełączników na zewnętrzne lub wewnętrzne podwieszenia jak w M/MF a tylko lewe - prawe podwieszenia tak jak na PFM i starszych wersjach. Więc nie może być mowy o tym abyś mógł zrzucać bombki kolejno z każdego podwieszenia . Jeżeli podwiesisz 4 bombki to w przypadku R będziesz zrzucał albo prawe podwieszenia albo lewe podwieszenia czyli będą spadały dwie bombki z lewego skrzydła albo dwie z prawego skrzydła. Awaryjny zrzut będzie jednoczesny ze wszystkich podwieszeń ale nie będę gmatwał obrazu.

Podobnie się będzie działo gdy podwiesisz 4 X R3 S - i znów odpalasz lewy pocisk to zejdą ci dwa pociski z lewego skrzydła itd.

 

 

PUS 36 D/DM bo takie były na naszych R przyrządy do odpalania pocisków S-5 z wyrzutni UB 16 był montowane w skrzydle przy belce wewnętrznej zarówno z prawej strony jak i z lewej strony. Natomiast belki zewnętrzne nie miały PUSów. Czyli analogicznie po podwieszeniu 4 X UB 16 odpalenie byłoby z czterech zasobników na raz a nie z dwóch.

 

 

Wiązka elektryczna szła od belki wewnętrznej do zewnętrznej a nie wychodziła od kabiny tak jak było to w M/MF

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzesiu na wyjaśnienie.

 

Zaczytałem się w Gordonie i popełniłem ściągę o stacjach radiolokacyjnych MiG-a 21:

 

CD-30

- jako RP-9 na Su-9,

- E-7-1 , nr burt. „71”, (płatowiec MiG-21F)

- E-7-2, nr burt. “72”, (?)

- MiG-21P-13 (nie wszedł do produkcji ?)

 

CD-30T

-E-7-3, nr burt. „73”, (płatowiec MiG-21F/ po przeb. MiG-21PF)

- E-7-4 nr burt. „74”, (płatowiec MiG-21PF)

 

CD-30TP (P – pomiechozaszczitnaja) – RP-21

- MiG-21PF

- MiG-21FL uproszczona RP-21 (P1L), późne samoloty - uproszczona wersja RP-21M (P2L)

- MiG-21 PFS

- MiG-21R

 

RP-21M

- MiG-21PFM

 

RP-21MA

-MiG-21M

 

RP-22 (Szafir-21, S-21)

-MiG-21S

- MiG-21SM

- MiG-21SMT

- Mig-21MF

 

RP-22M (Szafir-21M, S-21M)

- MiG-21bis

 

Coś mi się kołacze po głowie, że nasze MF-y miały słabszą stacje RP-21M/MA (ale nie jestem pewien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mówimy o radiolokatorach ,to na polskich Mig-21 R stacja RP-21M /CD -30TK/ zas na Mig-21 M/MF RP-21MA

 

I takie moje domysły odnosnie radarów na eksportowych 21. Otóz czytając instrukcje eksportowe stacje to pomieszanie starych bloków z nowszymi . Czyli w przypadku Mig-21R wersja TK z TPM ,i smiało mozna szukac czym się te modyfikacje rózniły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.