Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

To trzeba szukac zdjęć lewej strony kabiny. Tam powinen być byc pulpit sterowania AFA. A w tych naszych serii 9600 miejsce na aparat widze tylko w panelu akumulatorów.

A może do lotu z aparatem leciał tylko z jednym akumulatorem ? Prawym- tylko już nie pamiętam -czy patrząc zgodnie z kierunkiem lotu, czy stojąc przed samolotem. Bo do rozruchu z AKU na ziemi wystarczał właśnie tylko jeden akumulator.Ale i tak musiałby być wtedy jakiś wziernik na obiektyw w pokrywie luku AKU. Gdybym wiedział 31 lat temu że będę miał taki " problem " to porobiłbym zdjęcia ex-BD samolotów. Znając życie to gdzieś te MF pewnie "gniją ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko te aparaty zdemontowano, a na tych, które są obecnie w muzeach albo na pomnikach nie ma śladu po okienkach. no i nie ma pewności, na których egzemplarzach w ogóle AFA-y były (no bo wiadomo tylko, że na 16 z 20)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat foto i jego pulpit to jak najbardziej avionika Tak samo jak LLTV czy IR camera

 

A na poważnie, w naszych Su-7 i Su-20 pulpit AFY był mocowany na lewej burcie kabiny .

 

No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat foto i jego pulpit to jak najbardziej avionika Tak samo jak LLTV czy IR camera

 

A na poważnie, w naszych Su-7 i Su-20 pulpit AFY był mocowany na lewej burcie kabiny .

 

No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.!

Mam nadzieję że na wymienionych 21MF też były mocowane na poważnie , a nie na żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.!

Ale gdzież mi lekcewazyć 80procentów! O numerki konkretne się mi rozchodzi

Swoją drogą, to, że nie ma u nas fotki MF z AFA-mi to jedno, ale nigdzie w sieci nie można się takiego "ustrojstwa" dopatrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie to gdzieś te MF pewnie "gniją ".

Jeden nawet niedaleko mnie. Przy 7502 nie zauważyłem niczego szczególnego w tej kwestii, a patrzyłem specjalnie szukając tego aparatu. Więc albo to jeden z tych 4, który foto nie miał fabrycznie, lub też jak pisze Andzin faktycznie je wymontowano (powód?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dobrą sprawę jest dla mnie osobiście sprawą mocno wątpliwą aby nasze MF serii 9600 były przystosowane do przenoszenia LAF. W pułkach myśliwskich sprawami aparatów zajmowali się osprzętowcy. Jeśli ktoś ma formularze części osprzętu tych maszyn niech przepatrzy czy jest tam jakaś wzmianka o LAF.

Prawdopodobnie egipskie maszyny MFR były produkcji zakładów w Gorki i stąd przypuszczenie, że wszystkie samoloty z tych zakładów były dostosowane do LAF - ale oczywiście to moje osobiste zdanie. Adama się pytałem wcześniej o tą sprawę jeszcze przed ukazaniem się artykułu ale jak twierdzi dostał takie informacje od ludzi, którzy na nich pracowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie egipskie maszyny MFR były produkcji zakładów w Gorki i stąd przypuszczenie, że wszystkie samoloty z tych zakładów były dostosowane do LAF - ale oczywiście to moje osobiste zdanie.
Grzegorz 5710 - ale zwróć uwagę proszę, że te egipskie wyglądają całkiem inaczej. Raz że ich było tylko 7, i po drugie są prawie jak R -bez działka, czego Naszym MF nie brakuje. A odnośnie tego 8113 -no cóż może to jeden z tych 4 z całej 20-stki , co nie był przystosowany ? W sumie wychodzą ciekawe sprawy, tylko brak ludzi i dostepu do sprzetu i dokumentacji , jak zwykle.

Ps. Sprawa formularza w toku . Dopadam do sprzętu na chwilę i Małżonka bierze sprawy w swoje ręce [ bez domysłów proszę ]

Ktoś tu parę stron wcześniej pytał o żółte pasy malowane na ogonach 21. Historia okazuje się stara jak świat, no chyba ze jeszcze ktoś się bawił w takie malowania póżniej.

tepasy.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

tepasy22.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

mfzgorkidlabd.th.png

 

I na koniec wykaz z prawdopodobnym miejscem "pobytu" tajemniczej 20 z Gorki. Marne szanse zeby dokładnie obejrzeć. Chyba tylko Dęblin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec wykaz z prawdopodobnym miejscem "pobytu" tajemniczej 20 z Gorki. Marne szanse zeby dokładnie obejrzeć. Chyba tylko Dęblin ?

Raczej nie. Jak już pisałem 7502 jest pod Szczecinem. 8113 w MWP w Warszawie. 8039 - Woźniki koło Radomska.

W Dęblinie jest nie 8113, a zwykły 96A 9113.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://picasaweb.google.com/mig21wpolsce/MiG21_8189_Kruszyna#

 

Ten samolot stoi 20 km przed lub za Częstochową przy trasie szybkiego ruchu Warszawa - Katowice. W najbliższy weekend postaram się podjechać do niego i zrobię mu masę zdjęć wówczas dużo będzie jasne. :

 

Egipskie samoloty to ze zdjęcia to nic innego jak MiG 21 RF a nie MFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young- skoro 8113 jest w MWP , to logiczne ze nie może być w Deblinie. Wg wykazu " coś tam coś tam " w języku miłosników puddingu 8022, 7656, 8122, powinny być w Dęblinie [ zostały nieromontowane , składowane , jako eksponaty ? ]

Egipskie samoloty to ze zdjęcia to nic innego jak MiG 21 RF a nie MFR.

A kto to pisał ze to są MFR ?

Grzegorz 5710 jedż delikatnie i powoli , najwazniejsze jest dowiezienie zdjęć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, co Ty tak z tym Dęblinem? Nie odwoływałbym się do spisu Gordona jeśli chodzi o dalszy los maszyn. Masz przecież artykuł o serii 9600, tam opisane są dalsze losy tych s-tów po służbie. Prócz błędu z 7502 reszta się zgadza, w kraju są wymienione powyżej plus 8189 prezentowany przez Grzegorza.

Jeśli chodzi o eksponaty tego typu polecam spis możliwy do pobrania tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Na rosyjskim forum ,w wątku o naszych M/MF, kolega z Czech stawia teze ,iz u nas nie było samolotów w wersji MF a tylko M. Co ma na poparcie? Ano ksiazke o samolocie Mig-21 MF /96A/ a w niej informacje że główną cecha rozniącą M od MF to zastosowanie silnika R-13-300. I cos w tym jest

Ponadto dziwuje sie brakowi polskich metodyków dotyczączych wersji MF .Bo to prawda.Tych wydanych przez DWL nie widziałem. Jest,znaczy sie jedno wydawnictwo ktore ogladałem ,i opisuje Mig-21MF ale to skrypt z Olesnicy ,w ktorym sa rysunki Gorkowskich samolotów z podpisem ,,Produkt 96MF,,

cimg7942.jpg

cimg7941.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tytułowa strona książki pokładowej MiG 21 MF 8910 pisanej w zakładzie produkcyjnym więc nie można zarzucić nam błędów.

 

Ok,zakładamy że w ksiązce nie ma błędów. Po prostu kupiliśmy Mig-21MF 96A wariant B. Miało byc taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno aby producent pisał inne dane niż wynika to z jego produkcji. Oczywiście sam samolot był skonfigurowany wedle zamówień kupującego i nie ma w tym nic dziwnego. Choć wówczas się mówiło, ze Rosjanie nie chcą mam sprzedawać czegoś nowszego- ale wiadomo za tym szła kasa której my nie mieliśmy.

Węgrzy mieli także MF ale mieli zamontowane jeszcze słabsze silniki niż my - to było widać przy starcie mieszanej pary. Nasz już wystartował a Węgier był w połowie pasa - wychodzi, że bratanki mieli wariant C ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, co Ty tak z tym Dęblinem? Nie odwoływałbym się do spisu Gordona

Sorry -nie chciało mi się rzucać okiem .Wyszedłem z założenia że pewnie stoją tam i będą stały do us...ej śmierci . Zapomniałem o AMW.No to jak poszły w prywatne ręce , to kicha jeszcze gorsza.A tak wogóle to z literaturą, teoriami , odnośnie 21 jest coraz "lepiej " Ludzie zaczęli drążyć to i różne smaczki wychodzą. A wszystko stąd że to było niemal do końca tajne /poufne, a wydawnictwa dalej pewnie gdzieś gniją i są pokarmem dla moli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cieszy ten fakt ,że ludzie mający takie gadżety w domu wreszcie zaczęli udostępniać nam te swoje skarby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.