babcia131 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 To trzeba szukac zdjęć lewej strony kabiny. Tam powinen być byc pulpit sterowania AFA. A w tych naszych serii 9600 miejsce na aparat widze tylko w panelu akumulatorów. A może do lotu z aparatem leciał tylko z jednym akumulatorem ? Prawym- tylko już nie pamiętam -czy patrząc zgodnie z kierunkiem lotu, czy stojąc przed samolotem. Bo do rozruchu z AKU na ziemi wystarczał właśnie tylko jeden akumulator.Ale i tak musiałby być wtedy jakiś wziernik na obiektyw w pokrywie luku AKU. Gdybym wiedział 31 lat temu że będę miał taki " problem " to porobiłbym zdjęcia ex-BD samolotów. Znając życie to gdzieś te MF pewnie "gniją ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Szybko te aparaty zdemontowano, a na tych, które są obecnie w muzeach albo na pomnikach nie ma śladu po okienkach. no i nie ma pewności, na których egzemplarzach w ogóle AFA-y były (no bo wiadomo tylko, że na 16 z 20) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Podwójny post, sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Aparat foto i jego pulpit to jak najbardziej avionika Tak samo jak LLTV czy IR camera A na poważnie, w naszych Su-7 i Su-20 pulpit AFY był mocowany na lewej burcie kabiny . No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Aparat foto i jego pulpit to jak najbardziej avionika Tak samo jak LLTV czy IR camera A na poważnie, w naszych Su-7 i Su-20 pulpit AFY był mocowany na lewej burcie kabiny . No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.! Mam nadzieję że na wymienionych 21MF też były mocowane na poważnie , a nie na żarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Mam nadzieję że na wymienionych 21MF też były mocowane na poważnie , a nie na żarty. A to zależało od mocującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 No Andzin na 80 % procentach samolotów był, i tego lekcewazyć nie mozna.! Ale gdzież mi lekcewazyć 80procentów! O numerki konkretne się mi rozchodzi Swoją drogą, to, że nie ma u nas fotki MF z AFA-mi to jedno, ale nigdzie w sieci nie można się takiego "ustrojstwa" dopatrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Skoro w Iskrze znalazło się miejsce na 3 AFA-39 to w Migusiu musi znaleść się miejsce na jeden! We wnęce anteny ramowej jest akurat miejsce. Moze te Migi miały przeniesioną antenę ARK, jak w szparkach, przed luk podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Ale problem na razie w tym iż nigdzie nie ma "wizualnego "odzwierciedlenia jak to w praktyce wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Znając życie to gdzieś te MF pewnie "gniją ". Jeden nawet niedaleko mnie. Przy 7502 nie zauważyłem niczego szczególnego w tej kwestii, a patrzyłem specjalnie szukając tego aparatu. Więc albo to jeden z tych 4, który foto nie miał fabrycznie, lub też jak pisze Andzin faktycznie je wymontowano (powód?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Nie tylko My pracujemy nad ta zagadka http://www.sgvavia.ru/forum/105-742-1 No nic tam nie ma od gondoli NLG do działka.:( Grzegorz,tak konkretnie ,czy zechciał bys zapytać Adama Gołąbka skąd ta info o AFA ch na Gorkowskich MF ach? A moze obejdzie sie bez pytania Adama ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Tak na dobrą sprawę jest dla mnie osobiście sprawą mocno wątpliwą aby nasze MF serii 9600 były przystosowane do przenoszenia LAF. W pułkach myśliwskich sprawami aparatów zajmowali się osprzętowcy. Jeśli ktoś ma formularze części osprzętu tych maszyn niech przepatrzy czy jest tam jakaś wzmianka o LAF. Prawdopodobnie egipskie maszyny MFR były produkcji zakładów w Gorki i stąd przypuszczenie, że wszystkie samoloty z tych zakładów były dostosowane do LAF - ale oczywiście to moje osobiste zdanie. Adama się pytałem wcześniej o tą sprawę jeszcze przed ukazaniem się artykułu ale jak twierdzi dostał takie informacje od ludzi, którzy na nich pracowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Prawdopodobnie egipskie maszyny MFR były produkcji zakładów w Gorki i stąd przypuszczenie, że wszystkie samoloty z tych zakładów były dostosowane do LAF - ale oczywiście to moje osobiste zdanie. Grzegorz 5710 - ale zwróć uwagę proszę, że te egipskie wyglądają całkiem inaczej. Raz że ich było tylko 7, i po drugie są prawie jak R -bez działka, czego Naszym MF nie brakuje. A odnośnie tego 8113 -no cóż może to jeden z tych 4 z całej 20-stki , co nie był przystosowany ? W sumie wychodzą ciekawe sprawy, tylko brak ludzi i dostepu do sprzetu i dokumentacji , jak zwykle.Ps. Sprawa formularza w toku . Dopadam do sprzętu na chwilę i Małżonka bierze sprawy w swoje ręce [ bez domysłów proszę ] Ktoś tu parę stron wcześniej pytał o żółte pasy malowane na ogonach 21. Historia okazuje się stara jak świat, no chyba ze jeszcze ktoś się bawił w takie malowania póżniej. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I na koniec wykaz z prawdopodobnym miejscem "pobytu" tajemniczej 20 z Gorki. Marne szanse zeby dokładnie obejrzeć. Chyba tylko Dęblin ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 To ja trochę z innej bajki. Ma ktoś może schemat ideowy dotyczący zasilania radiokompasu oraz modułu wzmacniającego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 I na koniec wykaz z prawdopodobnym miejscem "pobytu" tajemniczej 20 z Gorki. Marne szanse zeby dokładnie obejrzeć. Chyba tylko Dęblin ? Raczej nie. Jak już pisałem 7502 jest pod Szczecinem. 8113 w MWP w Warszawie. 8039 - Woźniki koło Radomska. W Dęblinie jest nie 8113, a zwykły 96A 9113. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 http://picasaweb.google.com/mig21wpolsce/MiG21_8189_Kruszyna# Ten samolot stoi 20 km przed lub za Częstochową przy trasie szybkiego ruchu Warszawa - Katowice. W najbliższy weekend postaram się podjechać do niego i zrobię mu masę zdjęć wówczas dużo będzie jasne. : Egipskie samoloty to ze zdjęcia to nic innego jak MiG 21 RF a nie MFR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 young- skoro 8113 jest w MWP , to logiczne ze nie może być w Deblinie. Wg wykazu " coś tam coś tam " w języku miłosników puddingu 8022, 7656, 8122, powinny być w Dęblinie [ zostały nieromontowane , składowane , jako eksponaty ? ] Egipskie samoloty to ze zdjęcia to nic innego jak MiG 21 RF a nie MFR. A kto to pisał ze to są MFR ? Grzegorz 5710 jedż delikatnie i powoli , najwazniejsze jest dowiezienie zdjęć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 Babcia, co Ty tak z tym Dęblinem? Nie odwoływałbym się do spisu Gordona jeśli chodzi o dalszy los maszyn. Masz przecież artykuł o serii 9600, tam opisane są dalsze losy tych s-tów po służbie. Prócz błędu z 7502 reszta się zgadza, w kraju są wymienione powyżej plus 8189 prezentowany przez Grzegorza. Jeśli chodzi o eksponaty tego typu polecam spis możliwy do pobrania tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 Panowie! Na rosyjskim forum ,w wątku o naszych M/MF, kolega z Czech stawia teze ,iz u nas nie było samolotów w wersji MF a tylko M. Co ma na poparcie? Ano ksiazke o samolocie Mig-21 MF /96A/ a w niej informacje że główną cecha rozniącą M od MF to zastosowanie silnika R-13-300. I cos w tym jest Ponadto dziwuje sie brakowi polskich metodyków dotyczączych wersji MF .Bo to prawda.Tych wydanych przez DWL nie widziałem. Jest,znaczy sie jedno wydawnictwo ktore ogladałem ,i opisuje Mig-21MF ale to skrypt z Olesnicy ,w ktorym sa rysunki Gorkowskich samolotów z podpisem ,,Produkt 96MF,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 Uploaded with ImageShack.us To jest tytułowa strona książki pokładowej MiG 21 MF 8910 pisanej w zakładzie produkcyjnym więc nie można zarzucić nam błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 To jest tytułowa strona książki pokładowej MiG 21 MF 8910 pisanej w zakładzie produkcyjnym więc nie można zarzucić nam błędów. Ok,zakładamy że w ksiązce nie ma błędów. Po prostu kupiliśmy Mig-21MF 96A wariant B. Miało byc taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 No trudno aby producent pisał inne dane niż wynika to z jego produkcji. Oczywiście sam samolot był skonfigurowany wedle zamówień kupującego i nie ma w tym nic dziwnego. Choć wówczas się mówiło, ze Rosjanie nie chcą mam sprzedawać czegoś nowszego- ale wiadomo za tym szła kasa której my nie mieliśmy. Węgrzy mieli także MF ale mieli zamontowane jeszcze słabsze silniki niż my - to było widać przy starcie mieszanej pary. Nasz już wystartował a Węgier był w połowie pasa - wychodzi, że bratanki mieli wariant C ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 1 Lutego 2011 Share Napisano 1 Lutego 2011 Babcia, co Ty tak z tym Dęblinem? Nie odwoływałbym się do spisu Gordona Sorry -nie chciało mi się rzucać okiem .Wyszedłem z założenia że pewnie stoją tam i będą stały do us...ej śmierci . Zapomniałem o AMW.No to jak poszły w prywatne ręce , to kicha jeszcze gorsza.A tak wogóle to z literaturą, teoriami , odnośnie 21 jest coraz "lepiej " Ludzie zaczęli drążyć to i różne smaczki wychodzą. A wszystko stąd że to było niemal do końca tajne /poufne, a wydawnictwa dalej pewnie gdzieś gniją i są pokarmem dla moli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 2 Lutego 2011 Share Napisano 2 Lutego 2011 Bardzo cieszy ten fakt ,że ludzie mający takie gadżety w domu wreszcie zaczęli udostępniać nam te swoje skarby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 2 Lutego 2011 Share Napisano 2 Lutego 2011 Bardzo cieszy ten fakt ,że ludzie mający takie gadżety w domu wreszcie zaczęli udostępniać nam te swoje skarby. Ciekawe jak to się ma do Prawa? W końcu dotyczy to wojskowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.