Marek Świderski Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Wiem ze nie w temacie ale dobry samolot poradzi sobie nawet z "migolapka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) marek 1101 Ja wiem że Wy w Słupsku nie takie cuda wyczynialiście, ale ja za bardzo nie mogę telepatycznie odgadnąć co się kryje za tym kwadracikiem z czerwonym krzyżykiem A pdnośnie samolotu w knajpie -no cóż może bywalcami są w większości ludzie z osługi 21 ? W Krzesinach gosciu zrobił kawiarenkę gdzie wyposażenie to elementy 21, np siedziska to osłony wnęk głównych i wszyscy pieją z zachwytu. Edytowane 3 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Jestem przekonany, że gdyby któryś z nas nabył SZYBKIEGO (niezależnie w jakim stanie)to nie upokożyłby go tak. Wręcz lśnił by w słońcu bez żadnego wgniecenia poszycia czy nalotu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Pytanie do osprzetowcow .Czy rzeczywiscie jezeli samolot Mig-21R latał bez zasobnika R lub D zamiast wskaznika SPO -3 montowano wskaznik IPŁ ,i na odwrót? Lepiej tak niz miały by gnic na dworze . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Pytanie powinno być do radiowców. NIE ! Miałem całą jedną szafę ze wskaźnikami IPŁ które sobie tam leżały. W lotnictwie rozpoznawczym nie latano z wykorzystaniem LAZURA. Nie robiliśmy jego sprawdzeń, nawet okresowych. Swoją drogą latanie bez zasobników powodowało, że SPO-3 było nieprzydatne. Główny blok SPO-3 był z tyłu zasobnika przed kasetami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Pytanie powinno być do radiowców. NIE !Miałem całą jedną szafę ze wskaźnikami IPŁ które sobie tam leżały. W lotnictwie rozpoznawczym nie latano z wykorzystaniem LAZURA. Nie robiliśmy jego sprawdzeń, nawet okresowych. Swoją drogą latanie bez zasobników powodowało, że SPO-3 było nieprzydatne. Główny blok SPO-3 był z tyłu zasobnika przed kasetami. Potwierdzam w pełnej rozciągłości. O Lazurze w Sochaczewie można było zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Lazur w pułku rozpoznawczym nie był potrzebny więc siłą rzeczy leżał sobie spokojnie w szafach jak to stwierdził Jarekk. Zdejmowanie zasobników było w zasadzie sporadyczne a co więcej w gotowości bojowej wszystkie maszyny musiały mieć zasobniki co eliminowało zakładanie wskaźnika na lot bez zasobnika. Jedynie samoloty PFM/N, które mieliśmy przez pewien okres czasu miały je na stałe co zapewne potwierdzą koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 To było aż tyle zasobników ? Zarówno D jak i R ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Jak, aż tyle? To ja myślałem, że każdy s-t miał swój zasobnik (D lub R). Mylę się? Pytanie z cyklu głupich, co to właściwie ten Lazur Przewija się już kolejny raz tutaj, a ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Każdy samolot MiG 21 R miał swój zasobnik rozpoznawczy R lub D i nie powinno to nikogo dziwić . Było 36 samolotów i tyle samo zasobników. Lazur - urządzenie do naprowadzania samolotu po przyrządach inna nazwa urządzenie 2000 - pulpit sterowania był na lewej burcie w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Na pewno ? Stosunek 1/2 ? czy 1/4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Na pewno ? Stosunek 1/2 ? czy 1/4? Na pewno ale jaki stosunek był tego nie powiem choć wydaje mi się iż było po połowie ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Wydaje mi się, że było pół na pół (+/-1). Urządzenie ARŁ-S (LAZUR, 2000) Aparatura telemetryczna do odbioru i automatycznego zobrazowania na przyrządach pilotażowo-nawigacyjnych komend naprowadzania na cel powietrzny, przekazywane z ziemi. Kolejne wersje LAZURA, instalowane np. na SU-15, współpracowały z autopilotem, istniała wiec możliwość sterowania samolotem z ziemi, chyba nawet sprowadzenie nad próg pasa. Komendy zobrazowane są na: - pulpit sterowania 2LAS-23 - wskaźnik IPŁ, - UKŁ-2, - KUSI-2500, - WDI-30. PS. Odnalazłem dzisiaj trochę "zabytkowej" literatury z Oleśnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 http://92.60.138.60/~apacz/smf/index.php?topic=12081.90 young-Z Forum MS na tej stronie , opisane i przyrządy i w miarę przejrzyście system naprowadzania , który sprowadzał sie do tego iż pilot za pomocą znaków na wskażniku otrzymywał komendy do naprowadzania na cel .Nie głosem , a radiokomendowo za pomocą aparatury naziemnej od nawigatorów. Jarekk napisał PS. Odnalazłem dzisiaj trochę "zabytkowej" literatury z Oleśnicy. A jest coś może o fotoaparatach na 21 ? Ale inne ciekawe rzeczy też z chęcią na Forum przyjmiemy Dobra pytanie z innej beczki -poczta nie chce odbierac dokumentów większych jak ok 30Mb -co mogłem s.....rzyć ? Nic nie przestawiałem , słowo daję , kosze , wszystko jest puste, zostały tylko adresy z Forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 3 Lutego 2011 Share Napisano 3 Lutego 2011 Nie głosem , a radiokomendowo za pomocą aparatury naziemnej od nawigatorów. Nie nawigatorów a operatorów - nawigator nie miał z tym nic wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Nie głosem , a radiokomendowo za pomocą aparatury naziemnej od nawigatorów. Nie nawigatorów a operatorów - nawigator nie miał z tym nic wspólnego A oni nie wspóldziałali razem ? Przecież nawigator miał na swoim wskażniku odzwierciedlenie wykonywania komend . Ale to taka dygresja, w każdym bądż razie za sznurki jak w marionetce nie pociągali . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Jak sam wiesz komendy nie były podawane głosem tylko na wskaźnik - rola operatora sprowadzała się do namierzenia celu i "prowadzenia" go - resztę robił automat. Takie naziemne stanowisko było w batalionie radiotechnicznym przy pułkach myśliwskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 marek 1101 W Krzesinach gosciu zrobił kawiarenkę gdzie wyposażenie to elementy 21, np siedziska to osłony wnęk głównych i wszyscy pieją z zachwytu. Znaczy się ,w Krzesinach nic takiego nie widziałem . Za to kawiarenke z dwoma paniami mają koledzy w Łasku. I wystrój zawdziecza /kawiarenka /min. panu chorazemu P. Tak temu samemu który popełnił złotego Miga i nie tylko Wysokie stółki są z osłon kół podwozia głownego a osłona kabiny to min. akwarium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Tzn . słyszałem że dzwonią tylko nie wiedziałem gdzie .Zgadza , pomyłka , tu efy i tam efy. Widziałem gdzieś to na zdjęciach , ładnie to wyglądało, no plus oczywiście skóry na siedzeniach.Ale pomysł z wykorzystaniem el. s-tu w takiej specyficznej kawiarni bardzo fajny. A te Panie to też "element " jakiegoś samolotu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Dokładnie tak można to nawet zobaczyć w filmiku na YouTube pt: "FIGHTERZY Z F-16" A wieszaki mają zrobione w Łasku w domku pilota z nadajników kątów natarcia DUA-3. I mają powieszoną osłonę działka Gsz-23 itp. Dużo fajnych gadżetów kolekcjonerskich tam się znalazło. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Jako pamiątkę pobytu w Oleśnicy mam tylko opisy (4 skrypty) eksplaoatacji urządzeń radioelektronicznych M-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Panowie, a widział kto ksiażke o różnicach pomiedzy Mig-21R a Mig-21M? Jarek,Jarek! Zasobnik ,,D,, z 6 aparatami AFA-39 plus ASzczAFA-5M Bohater zamieszania ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Panowie, a widział kto ksiażke o różnicach pomiedzy Mig-21R a Mig-21M?Jarek,Jarek! . Zawsze wydawało mi się, że R ma kabinę i wyposażenie PFM-a a nie M-a. Czyżbym mylił się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 Ok, więc dobrze zakładałem z tym Lazurem. Zmyliła mnie natomiast kwestia braku tego Lazura w Sochaczewie. Jeśli dobrze rozumiem, spowodowane to było demontażem wskaźnika IPŁ na rzecz SPO-3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 4 Lutego 2011 Share Napisano 4 Lutego 2011 TAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.