Skocz do zawartości

[HUMVEE] - dyskusja ogólna o HMMWV/Humvee/Hummer


kubisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie wiem jeszcze, gdzie założę warsztat, ale ruszam z kolejnym Humvee. Tym razem M-1026, ale znowu wschodnie klimaty. Na razie planuję stworzyć go z modelu Tamiyi(czas najwyższy porzucić te toporne Academy) i blaszek Eduarda Co z wieżyczką strzelca, jeszcze nie wiem. Przy okazji mam pytanie, czy nie ma nikt w złomie na sprzedaż osłony strzelca??? Chodzi mi o tą przednią, która jest np. w I.E.D. Academy.

Tak może będzie wyglądał. Nie bd się bawił w 100% szczegółow, ale myślę, że podobieństwo będzie widoczne ( tak ok 90%)...

polski130.jpg

Zdjęcie z serwera Kubisza

A to już mam i bardzo jestem z tego zakupu zadowolony

DSC06071.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zderzak - gratuluję zakupu. Teraz będzie Ci ciężko powrócić do Academy Proponuję teraz żebyś poszedł za ciosem i kupił zestaw ASK Eduarda. Tak, wiem - można dorobić, ale ja kupiłem i nie żałuję, jest bardzo dobry merytorycznie i dość łatwy w montażu. Oczywiście cena nie jest mała, ale może jednak warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to Ty mnie masz Nawet nie wiedziałem, że jest dostępna, nie wiem jak szukałem . Z przesyłką wyjdzie coś ok 57zł, więc nie jest za drogo. Jednak bd musiał się zastanowić. Myślałem przerobić samemu, jakbym skołował osłonę, to może resztę jakoś bym zdziałał. Trochę bym ponaginał rzeczywistość. Tylko nie wiem co z włazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę przednią jakoś byś dorobił, boczne też - w końcu to tylko płyty pancerne. Gorzej z obrotnicą, ta z zestawu M1025 Tamiyi i taka jak powinna być różnią się dość sporo (choćby element pod podstawą karabinu czy otwieranie - stary typ w bok, nowy do tyłu). TUTAJ masz in-box zestawu konwersji MIGa do M1114 UAH - jest tam identyczna obrotnica, porównaj z Tamiyowską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już sam nie wiem. Na razie to mój najdroższy Humvee i szkoda mi wydawać więcej kasy. Najpierw spróbuję przerobić to co daje Tamiya, a jak nie wyjdzie to potem pomyślimy. Najwyżej trochę będzie to dobiegać od ideału

 

Edit:

W ostateczności zostaje to, baza z 1026 a tylko taka wieża. Trochę zamotałem.

polski2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że lubię robić zamieszanie to mam kolejny dylemat. Tak przy okazji to chyba nie bd szlifował napisu AM General, bo widocznie albo mamy tak stare Humvee, albo nie wiem co.

Ale z innej beczki. Przeglądając to co mam od kubisza moją uwagę przykuł właz. Wydaje mi się, że jest to zwykły właz przespawany na tył obrotnicy. Wnioskuję po linii, gdzie pokrywa się składa, oraz długim prostym odcinku po lewej stronie (pozostałość po poprzednim mocowaniu ). Ponadto wystaje ona dość wysoko

polski14.jpg

polski15.jpg

polski17.jpg

Tutaj założę się o 3 Humvee od Tamiyi, że mam rację:

polski23.jpg

Jeszcze jeden wariant. Nawet został stelaż...

LAND_Cougar_6x6_and_Polish_HMMWV_Iraq_lg.jpg

Dla porównania:

polskilssah.jpg

Zdjęcie bodek66

con_qX90jx.jpg

 

Tak więc chyba nie ma potrzeby kupowania Legenda, bo wydaje mi się, że jakbym nie zrobił obrotnicy, to i tak bd dobrze. Czyli wybieram scratch No chyba, że ktoś mi wytłumaczy i wyprowadzi z błedu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polacy dostali na dzień dobry dość stare Humvee od Amerykanów, więc widocznie jest możliwy i napis, i stary typ obrotnicy, do którego dokręcono tylko osłony i przednią tarczę. Kiedyś chciałem zrobić takiego Humvee, ale zanim dobrze przyglądnąłem się zdjęciom, zapał minął na korzyść jakiejś innej wersji. Dobrze, Zderzak, że uważnie studiujesz fotki. Jeżeli nie chcesz mnożyć kosztów, to dopasuj to co już posiadasz. Widać na przykładzie zdjęć, które wkleiłeś, że nie powinno być problemu. Możesz zrobić wariant tylko z tarczą na obrotnicy z Tamiyi. Chociaż z drugiej strony dorobienie osłon bocznych to nie jest duży problem, po weekendzie poszukałbym Ci wymiarów, bo chyba gdzieś mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż z drugiej strony dorobienie osłon bocznych to nie jest duży problem, po weekendzie poszukałbym Ci wymiarów, bo chyba gdzieś mam.

Bd wdzięczny za wymiary. Nie śpiesz się, bo na razie nic i tak nie będę robił z tym związanego. Najpierw pomęczę się z ramą i pobawię z nadwoziem. Może w tym tygodniu przyjdą blaszki.

Co do osłon bocznych, to zrobię je, ponieważ zdecydowanie dodają uroku, a tym samym model staje się bardziej urozmaicony i efektowniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do przeczytania artykułu Mark'a Ruthefordr'a dotyczącego nowych kół dla Hummerów:

 

New honeycomb tire is 'bulletproof'

 

The University of Wisconsin-Madison and a Wausau, Wis., company have come up with a 37-inch, bullet and bomb-proof Humvee tire based on a polymeric web so cool looking there's no need for hub caps.

 

Resilient Technologies and Wisconsin-Madison's Polymer Engineering Center are creating a "non-pneumatic tire" (no air required) that will support the weight of add-on armor, survive an IED attack, and still make a 50 mph getaway. It's basically a round honeycomb wrapped with a thick, black tread.

 

The military wants an alternative to the current Humvee "run flat" tires, which despite the name, still need a minimal amount of air pressure to roll and can leave troops stranded after being shot or blown out.

 

"You see reports all the time of troops who were injured by an IED or their convoys got stranded because their tires were shot out," said Resilient's General Manager Mike Veih. "There's all sorts of armor on the vehicle, but if you're running in the theater and get your tire shot out, what have you got? You've got a bunch of armor in the middle of a field."

 

In developing the design, the Wisconsin team studied other airless tires, like the Michelin "Tweel," but in the end settled on lessons learned from nature.

 

The patent-pending design mimics the precise, six-sided cell pattern found in a honeycomb and best duplicates the "ride feel" of pneumatic tires, according to the developers.

 

"The goal was to reduce the variation in the stiffness of the tire, to make it transmit loads uniformly and become more homogenous," said mechanical engineering professor Tim Osswald. "And the best design, as nature gives it to us, is really the honeycomb."

 

This particular geometry also does a great job of reducing noise and heat levels while rolling-two common problems with past models.

 

Costs per tire are expected to be the same or less than current units. Delivery is anticipated for 2011.

 

Humvee_tire_270x269.jpg

 

Źródło: http://news.cnet.com/8301-13639_3-10098240-42.html

 

Jeśli wymagane będzie tłumaczenie, dajcie znać. W najbliższym czasie sie ono pojawi. Niestety w tej chwili nie mam na to czasu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jak zrobiłbym [tak hipotetycznie, bo nie wiem czy warto moje warsztat mojego padła ] czarnego matowego "HI" mógłbym być zlinczowany przez fanów kamuflaży/militarystów. Stąd pytanko, wiem że SWAT używa/ał różnorakich pojazdów w czerni ale niestety nie w macie. Robić SF też nie bardzo chcę. Tak wiem ze mną jak z babą w ciąży .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.