Skocz do zawartości

Ciągniczek na październiczek - C2P [scratch+varia]


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

To teraz ciągniki i przyczepa ;)

 

Przy armacie najpierw jeszcze ciut poprawek i drobiazgów, potem malunki (rozjaśnianie) i dalej washe, obicia etc.

Tyle tylko, że nie znam tej całej procedury, co po czym (obijanie, wash, lakier ?!?!?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rewelacja już teraz wygląda świetnie.

 

Tyle tylko, że nie znam tej całej procedury, co po czym (obijanie, wash, lakier ?!?!?).
Ja efekty eksploatacyjne robię w takiej kolejności:

1 kolor wyjściowy

2 sidolux

3 jeśli trzeba kalki

3 obicia,

4 sidolux (ten pkt. pomijam jeżeli nie stosuje kalek)

5 wash i pigmenty

6 lakier docelowy

 

Ps. Mam małą uwagę co do zdjęć - gdybyś je robił na jednolitym tle odbiór ich był by łatwiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajefajny.

Nie oklepuj go zbytnio, bo wyjdzie kolejny "flak" jakich miliony na każdym forum.

Tylko delikatnie pow. robocze , płukanka punktowa dla podkreślenia detalu z rzadkiej olejnej i minimum pigmentu.

 

Jeszcze kwestia lufy, bo sam nie wiem, czy one czasem często nie były wymieniane ?

Jeśli tak - to czy malowanie jest zasadne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę go oklepywać za bardzo, podejrzewam że armaty kal. 40 w większości były nowe i dość rzadko używane (zwłaszcza półstałe).

Rafale lufa była wymieniana owszem, każdy działon woził ze sobą 1-2 zapasowe. Na zdjęciach armaty są albo całe zielone albo w kamo (łącznie z lufą). Korci mnie, żeby niemieckim zwyczajem zrobić jakiś miniowany element ale wtedy to już zupełnie będzie wyglądała jak pruski flak.

 

Markus - muszę kupić nowy arkusz papieru żeby robić zdjęcia, wiem że te ze stołu są kiepskie. Wybaczcie ale robiłem je wczoraj wieczorem, bo chciałem się pochwalić, że cokolwiek udało mi się zbliżyć do końca.

 

Z płukankami itp proszę Was o instruktaż, bo ja jestem cieńki bolo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

No i mam już wstępnie przygotowane wszystkie główne elementy wnętrza dla jednego ciągnika:

przoacuted_1_zpsf0c4aaef.jpg

ty1420_2_zpsc0263cb0.jpg

ty1420_1_zps553242b9.jpg

Więcej w tym wszystkim pytań niż odpowiedzi ale jakoś udaje się to zebrać do "kupy". W jednym osiągnąłem całkowitą zgodność historyczną - ciasnota wnętrza. Teraz trzeba zabrać się za wnętrzności drugiego C2P, a potem koszmar, czyli osłona silnika/chłodnicy. Dziurkowana ... :(

WARSZTAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tym ażurem wanilij pifko i wykorzystaj blaszkę tzn nawierć później wygnij x2 i po sprawie ;) a tak poważnie to kawał scratcha odwaliłeś rozumiem że wanna z s-modela nie nadaje się bo nie trzyma wymiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Przepraszam, że tak długo byłem modelarsko pasywny ;) Dzisiaj pojawiła się druga osłona silnika-chłodnicy. Teraz pora na rozczłonkowanie jednej z nich oraz dziurawienie.

OK-6_zps25170f2c.jpg

OK-3_zps1302f299.jpg

OK-4_zpsfb733fd6.jpg

OK-5_zps75ea8cae.jpg

OK-1_zpsd2ee42fe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Jendrass piękne te twoje ciągniczki. Powiem jedynie że coraz bardziej mam ochotę zabrać się za niego sowiecką plotkę 37 mm ze Zvezdy będę miał po świętach, poświęcę też jednego Boforsa Zvezdowego. I po mału zabiorę się za C2P. Będę też przerabiał tak jak pisałem Armowską drezynę TK tak aby przypominała oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.