Skocz do zawartości

Ciągniczek na październiczek - C2P [scratch+varia]


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

Po Boforsie zrobionym przez Gerda ciężko mi stawać z nim w szranki. Działko jest zrobione perfekcyjnie i obawiam się, że przy moich umiejętnościach mu nie dorównam.

 

Halo, halo. Ja to wszytsko czytam!!! I bez przesady proszę. Przede wszystkim ja nie podejmuję się budowy czegoś od pod podstwa. MAX to jakś lekka przróbka. Tobie natomiast to przychodzi z nadzwyczajną lekkością. (zaprzeczanie nie ma sensu)

 

PZInż 202 holujący armatę 75mm St i C2P za nim z przyczepką amunicyjną.

 

No i to jest świetny pomysł! Oczywiście kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak rozumiem górne krawędzie są jeszcze nie docięte ?

Jendrass - oryginalne "wanny" były nitowane - nie stosowano wtedy w II RP powszechnie spawania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co, daliście mi popalić (zwłaszcza Jarekk) z tymi poprawkami. Dawno się tak nie katowałem modelarsko jak dziś. Żeby skończyć sponsony trzeba było je zdjąć, zrobić dół i wkleić na nowo, tak żeby pasowały z nową płytą tyłu ... Koniec świata !

IMG_7617.jpg

IMG_7618.jpg

IMG_7624.jpg

IMG_7621.jpg

 

Jarkku, wielkość tego dolnego otworu można jeszcze zmienić ale wydaje mi się, że jest proporcjonalny. Ostatecznie potwierdziły się błędy w rysunkach A.Jońcy w "Pojazdach WP 1939".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej grubości polistyren używasz?

Czy będziesz robił śruby?

Szukałem mocnych "śladów" spawanego kadłuba C2P i nigdzie nie znalazłem ich. Cieciwa ma rację. W MiF autor napisał, że w prywatnych rękach znajduje sie wanna C2P i z jej zdjęć wynika, że jest spawana. Jak się dobrze przyjrzeć tym zdjęciom to widać na nich otwory po śrubach, jest to więc wanna skręcana. Poszukam zaraz i wstawię zdjęcie o którym Ci pisałem.

 

Jednak chyba znalazłem:

"spawany" kadłub:

- brak śrub na przedniej płycie,

- w sponsonach skręcany tylko środkowy zbiornik paliwa.

 

C2P-0a1e982a4451499015.jpg

C2P-0a1e982a445149905.jpg

 

i klasyczny" skręcany" kadłub:

- skręcana przednia płyta,

- skręcany cały sponson boczny.

 

C2P-0a1e982a4451499060.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polistyren poniżej 1mm - 0,5 albojakoś tak, dokładnie nie pamiętam. Spód wanny z 1 mm. Śruby tam gdzie będą potrzebne tak- kupię gotowy zestaw łbów.

Na "spawanej" wannie widać śruby ale są one w miejscach mocowania np ramy na której stał silnik. Śrub na łączeniu płyt nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sponsony są źle zbudowane - jeśli mogę ..

Przednia część jest otwarta od spodu.

 

Jarekk - nie przekonuje mnie to zdjęcie ...

Nie słyszałem, żeby było stosowane spawanie do budowy C2P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sponsony są źle zbudowane - jeśli mogę ..

Przednia część jest otwarta od spodu.

Faktycznie, a tak się namęczyłem z tą częścią! aaa

Jarekk - nie przekonuje mnie to zdjęcie ...

Nie słyszałem, żeby było stosowane spawanie do budowy C2P.

A jednak szukaj, a znajdziesz.

 

Jarku dziękuję za zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Jendrass - nie czytaj, to jest dyskusja "akademicka"]

 

Czyżby "ziarno" zdjęcia?

Albo w ramach modyfikacji po prostu zastosowano inne śruby ?

O płaskim łbie?

"SPEKULUJE !!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jestem sceptykiem ...

Dlaczego wprowadzano by zupełnie nową technologię (trudną i drogą) do produkcji nie najpotrzebniejszego pojazdu zamiast do 7TP (9TP == 7TP wzmocniony).?

Aczkolwiek C2P zaczęto produkować w końcu lat 30-tych, więc może ....

Z drugiej strony z dyskusji min. na forum "Odkrywcy" wyłania się obraz totalnego chaosu produkcyjnego - C2P produkowane w tej samej fabryce różniły się zewnętrznie tak znacznie ... - czego najlepszym dowodem są min. tylne błotniki (chlapacze), zamykanie klapy przedniej i parę innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoich rozważaniach co do spawania zapomniałeś chyba o grubości blach. Spawanie kadłuba C2P to zupełnie coś innego niż spawanie kadłuba 7TP.

 

Piszesz:

"Nadal jestem sceptykiem ... ".

 

Może w takim razie napisz, że zdjęcia są zmanipulowane, lub nie wiem co się stałe ze śrubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć, które wrzucił Jarekk i ja (wanna) wynika jasno, że wanna jest spawana. Zdjęcia nie pozostawiają złudzeń. Czy ta informacja o haosie produkcyjnym przy C2P jest sprawdzona ? Skąd taka informacja ? Chętnie bym poczytał na ten temat. Mi coś świta, że produkowano je w krótkich, przez co różniących się od siebie seriach.

 

Cieciwa masz prawo uważać inaczej ale mam wrażenie, że trochę siejesz ferment. Zdjęcia, książki, raporty - fakty. Ty nie mniej dzięki za uwagę dotyczącą błotników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do produkcji - to zobacz na zdjęcia prezentowane na forum "Odkrywcy".

A dodatkowo wyszło to z rozmowy z Adamem Jońcą.

 

Jestem w stanie się przyznać do tego, że "nie pasuje mi" spawanie - ale jeśli uważacie, że jest to spawane - muszę uznać, że macie ku temu podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk mnie przybił przysyłając mi instrukcję S Modela dotycząca C2P, normalnie weekedn zepsuty ;P Łudziłem się (w sumie nie wiedzieć czemu), że trochę bardziej przyłożyli się do wnętrza i że jest ono przynajmniej materiałem do obróbki, a tymczasem ...

Wnętrze C2P by S Model = wnętrze TKS/TK-3/CP by RPM. Kropka w kropkę, to samo. Nie wiem kto od kogo kopiował, ale teraz jestem już pewnien, że dobrze zrobiłem nie kupując tego modelu.

Standardowo trzeba robić od nowa, słowem klops & kaszanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie daj Ci ojciec, nie da Ci matka tego co może dać Ci RPM...

 

Zmęczyła mnie wanna, w której trzeba poprawić przednią część sponsonów, więc zabrałem się za coś innego - układ jezdny.

Trzeba doprowadzić części do stanu chociażby zbliżonego do oryginału więc zeszlifowałem toporne i grube ramy główne. Różnica tu:

IMG_7629.jpg

Dorobiłem tylny "wahacz" z całym mechanizmem - brakuje tylko sprężyny, którą dorobię pewnie z drucika miedzianego jeszcze.

Wygląda to tak:

IMG_7631.jpg

IMG_7632.jpg

IMG_7634.jpg

Zdjęcia są warsztatowe więc już nie czyściłem elementów bo i tak produkcja takich dupereli zajęła mi cały dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jamka skurczowa - hmm iście poetycka nazwa Panzer4 dziękuję, bo znając moje roztrzepanie pewnie bym przeoczył tego, jak ja to mówię, babola

Mam jeszcze jeden problem - ile piór było w resorze ? tyle samo co w TKS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.