Skocz do zawartości

TS-11R Iskra bis DF - ZTS Plastyk 1:72


Moses

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszło zamieszanie z tymi iskrami. Fotki 1913 z okolic 2007 z Malborka

pn_w7699.jpg

0905270004.jpg

 

Nos już ma bez radaru, ale z fotokamerą. Jesteś Jarekk w stanie określić z jakiego mniej więcej okresu są fotki które przedstawiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Po 2004 ,gdy to MW pozbyła się samolotów o napędzie odrzutowym.A tym samym zdemontowano radary,i przywrócono nosy z S-13.

Wtedy to 1913 poszła do Krzesin /ale żeby nie było łatwo .godło to zielona 3/

1919 do Łasku

Można przyjąc ze zdjecia 1918 to ok 2005-6 Krzesiny /choć może też ostatni zlot dowóców ?/

 

Em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co wszystko jasne, ale jeszcze Was pomęczę jesli mozna

Czy oprócz oczu 1913 miała jakieś charakterystyczne elementy malowania (godła etc).?

Z tego co widzę to schemat malowania 1913 zmienił się w latach 2000 (po usunięciu radaru), czy to kwestia oświetlenia wpłynęła na kolorystykę na zdjęciach 1913 z radarem i późniejszych bez, bo jak na mój gust to są inne kolory ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o godła to jaki okres masz na myśli - Marynarka Wojenna czy Siły Powietrzne?

W czasach MW schemat był określony wytycznymi, później była chyba znów dowolność. Co do kolorów to „zakładowe” były takie same a podmalówki w jednostce znów "podobne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o malowanie maszyny ze zdjęć które wkleiłeś (wiec 1913 z radarem Bendixa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mała aktualizacja

iskra09.jpg

dokleiłem kilka drucików/przewodów

 

iskra09s.jpg

wkleiłem kabinę w jedną polówkę

 

Fotele niestety trzeba bardzo gruntownie przerobić, odchodzić, są trochę za duże i nie mieszczą się pomiędzy panele w kabinie.

 

w ten weekend powinien dojść silnik, zamkniemy kadłub, i zaczniemy wielkie szpachlowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście ze lepiej, tyle ze chyba przeglądam jakieś lipne sklepy bo w żadnym nie widziałem żywicy do Iskry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dobry wieczor

Cos ostatnio mi odeszla chec na Iskre i zajalem sie M48, jednakze ostatnimi czasy sie zmobilizowalem i zasiadlem do modelu. Tw polaczylem polowki kadluba i pododawalem czesci z blaszek

iskra12.jpg

iskra10.jpg

iskra11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę, hamulce aerodynamiczne na górnych i dolnych powierzchniach skrzydeł otwierały się jednocześnie.

 

A sam model? Przeróbki rewelacja Przerabianie niezidentyfikowanych mas plastiku na konkretny model zawsze są interesujące.

 

 

ps. właśnei zauważyłem - brzechwy ustateczniające opływ na górnych powierzchniach skrzydeł wkleiłeś tył na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna ale istotna uwaga ze względu na przyklejone blaszki.

Iskra Bis DF ma 3 a nie 1 aparat fotograficzny!

Osłony aparatów są takie same. Jeden jest pod kadłubem (ten zrobiłeś) ale jeszcze dwa są pod osłonami wlotów powietrza do silników.

 

Hamulce otwierają się jednocześnie góra i dół.

Blaszki na skrzydłach mają inny kształt niż te na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za bardzo istotne uwagi, dopiero teraz zwrocilem uwage na zdjeciach na te dwa pozostale aparaty, z chamulcami tak myslalem ze powinny byc oba otwarte, instrukcja jednak jest cholernie nieczytelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dawno mnie tu nie było, a to dlatego że po cichu jeszcze dłubie przy czymś innym, a i jakoś chęci w pewnym momencie odeszły do lepienia. przez ten czas model miał kilka kontaktów z kuprem mojego kocura, jednakże na szczęście wyszedł z tego prawie bez szwanku (urwana rurka pitota, płat usterzenia, pokrywa podwozia), czego nie mogę powiedziec o stojącym obok OA-4 który został zmasakrowany, gdy kocur goniony z półki wykonał szarżę :( Na dzień dzisiejszy Iskra przedstawia się tak:

iskra13.th.jpg iskra14.th.jpg iskra15.th.jpg

 

Jednak blaszki dają modelowi dużo i nie ma mowy bez siadania do niego bez nich. Model jeszcze czeka szlifowanie niedoskonałości szpachlowania na nosie, i wykonanie nieszczęsnych osłon aparatów na wlocie powietrza.

Jeszcze mam problem z hamulcami aerodynamicznymi, bo model oczywiście będzie stał na ziemi, i czy możliwe jest aby miał otwarte hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha Grzesiu, nie mam planów to raz a dwa to jeszcze nie ten poziom wtajemniczenia Najważniejsze aby ładnie się na półce prezentował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.