Jump to content
imt

F-100 1/48

Recommended Posts

Witam Wywołany do tablicy odpowiadam co dalej. w ramach przerw nad MiGiem wykonuję model pokrywany foliami metalicznymi. Na poszczególnych zdjęciach widać etepy pracy. Folie które używam to Bare Metal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to nie ta sama folia którą oklejałeś F-86? Widziałem tamten model na własne oczy i z całym szacunkiem dla włożonej w niego pracy, ale efekt był raczej średni. Po prostu widać, że to model oklejany folią. Podobny zabieg zastosował kolega Fojtek Fajga na PWM oklejącąc swojego P-47 folia kuchenną i Jego metoda zdaje się jest bardziej efektowna. Doskonałej jakości fotki pokazują jak gładka powierzchnia wychodzi przy stosowaniu zwyczajnej folii kuchennej.

 

W F-100 linie podziałowe tworzą się w naturalny sposób na łączeniach arkuszy naklejanych blach, czy też nacinasz nowe, a dopiero potem oklejasz folią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i już odpowiadam. Tak jest to ta sama folia BM. Robiłem próby oklejania modelu folia kuchenną o czym była mowa w Aeroplanie i tu zapraszam do zapoznania się z tym artykułem. Co do efektu masz pełne prawo tak ocenić model ale w/g mnie zbyt dużej różnicy między foliami nie ma i twoja ocena może była lekko zafałszowana gdyż model wystawiałem z planszą pokazującą w jaki sposób to zrobiłem- może inaczej byś na to spojrzał w momencie gdybyś w podczas oglądania nie wiedział iż wykonany on jest tą metodą. Folie różnią się między sobą tym iż kuchenną folię trudno jest układać na bardzo skomplikowanych kształtach, najzwyczajniej ona się nie da lekko nacinągnąć, dobra za to jest do wszelkich płaskich powierzchni. A co do linii podziałowych-model to stary Monogram czyli wszelkiego rodzaju linie są wypukłe i najpierw zeszlifowałem stare i naciąłem nowe i dopiero oklejałem folią. Model ma również wykonane od nowa okablowanie we wnękach na podwozie oraz w luku zamykanym przez hamulec aerodynamiczny na spodzie kadłuba. Jeśli masz jeszcze jakieś uwagi czy spostrzeżenia to chętnie ich wysłucham i w miarę możliwości udzielę odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro linie podziałowe są nacinane od nowa, a dopiero potem przychodzi folia to chylę czoła. Doskonale wiem jak trudno uzyskuje się gładką fakturę powierzchni po takich zabiegach. Kamuflaż potrafi wybaczyć pewne niedociągnięcia na liniach podziałowych, zwłaszcza gdy zastosuje się jakis podkłąd typu surfacer, a folia zapewne nie.

 

Będziesz model nitował?

Aeroplana już od dłuższego czasu nie kupuję. Niestety poziom tego dość ciekawego w przeszłości pisemka się obniżył, a cena nie. Wspomniany artykuł mam jednak skserowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do linii to nie powiem szlakowski mnie przy nich trafiał Co do spraw nitowania to korciło mnie to aby zrobic jednak odpusciłem sobie ten temat ze względu na mój podstawowy model który teraz robię czyli MIGa /relacja jest na forum/. Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czas odświeżyć wątek po długim leżakowaniu. W przerwie nad pracamai nad LIM-em, /choć nie leży on odłogiem/ zakończyłem foliowanie samolotu. Jedynie co pozostało do ofoliowania to podwieszenia oraz belki. W niedługim czasie położę kalki oraz spróbuję pocieniować niektóre blachy.Miłego oglądania

zdjcia005-1.jpg

zdjcia001.jpg

zdjcia006.jpg

zdjcia008-1.jpg

Może jakieś skromne komentarze.

Oczywiście przyjmuje wszystkie a w szczególności te krytyczne. No to można pójść nna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż tu komentować ...

wygląda zacnie, szczere gratulacje tym bardziej, że foliowanie bardzo udane.

Czekam/y na dalsze postępy w pracach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czegoś takiego jeszcze nie widziałem, ale bardzo mi sie podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto dalszy etap prac, który powoli ale zbliża mnie do końca prac. Zdjęcia przedstawiają zbiorniki paliwa po foliowaniu. Pozostało mi doklejenie powierzchni stabilizacyjnych i umieszczenie ich pod skrzydłem. Na zdjęcich prowizoryczna przymiarka.

zdjcia007-1.jpg

azdjcia014.jpg

zdjcia011.jpg

No a teraz to się należy małe co nie co...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojejku... najpierw Mig, teraz to

 

Normalnie to są jakieś czary

 

Ale piękne

 

 

Jestem pełen podziwu

 

Pozdrawiam

sokol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

Irek!!! kawał dobrej roboty!!! więcej się nie rozwodzę, bo i nie ma już o czym, efekty Twojej ciężkiej pracy mówią same za siebie!!!

 

Pozdro

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo świąt z okazji, których wszystkim forumowiczom życzę wszystkiego co najlepsze na każdy dzień, prace przy tym projekcie posuwają się we właściwym kierunku. Model jest praktycznie ukończony jedynie to co pozostało do zrobienia to wykonanie rakiet i podwieszenie ich na pylonach oraz wykonanie podstawki. Jeśli mi się uda to skończyć model będzie można zobaczyć w Będzinie. A teraz życzę miłego oglądania:

zdjciea001.jpg

zdjciae007.jpg

zdjcia002-1.jpg

zdjcia003-1.jpg

zdjcia004-1.jpg

A tutaj małe zdjęcie pokazujące iż tak "wypolerowane" samoloty istniały i folie świetnie imitują ten wygląd

F100-54-2091-03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOOOOW

 

Powiedz mi tylko bo wyjasnienia sie nie doczytalem, pokrywasz caly model folia i pozniej tworzysz linie podzialu czy nakladasz kawalki odpowiadajace blachom? Druga sprawa to jak to wyglada na takich krztaltach jak zbiornik paliwa, musi byc przecierz jakis punkt laczenia dwoch krancow foli (jakas fotke jak by bylo mozna prosic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yunior już tobie wyjaśniam. W modelu najpierw tworzę rysunek linii podziałowych tutaj wykorzystałem model Monogramu, który miał wypukłe linie. Naciąłem nowe wklęsłe i potem każdy panel pokrywam pojedynczymi kawałkami folii. Zbiorniki paliwa to najgorsza rzecz jaką można oklejać foliami przynajmniej dla mnie. Już we wcześniejszym modelu Sabre'a próbowałem to zrobić ale mi nie wyszło. Jednym kawałkiem folii nie da rady tego zrobić. Po licznych wizytach na lotniskach w muzeach stwierdziłem iż żaden zbiornik też nie jest wykonany z jednego kawałka. Tą sama metodę zastosowałem przy oklejaniu zbiorników. Łączenia folii tworzą niewielkie zgrubienie które to imituje "spaw" dwóch kawałków ot i cała filozofia. Oczywiście nie każda folia się do tego nadaje. Trzeba wykonać próby gdyż na wszelkich obłych elementach folia musi posiadać tendencję do lekkiego rozciągania i naciągania się-folia imitująca aluminium niespecjalnie się do tego nadaje ale już np.chrom lub ultra brait chrom jest rewelacyjny. Z pozdrowieniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekowac kolejna wizyta na forum i zegos nowego dowiedzialem sie

Share this post


Link to post
Share on other sites

F-86 Był (i jest) powalający, ale.......ten Super Sabre to miodzio Duże for You. Następna maszyna do "foliowania" to chyba F-104 albo F-105 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Po doświadczeniach z ostatnim modelem to pewnie długo, długo i to długo nie będzie nowego samolotu wykonanego tą techniką. Ale nie zbadane są wyroki... chodzi mi po głowie B-25 Mitchell.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Po doświadczeniach z ostatnim modelem to pewnie długo, długo i to długo nie będzie nowego samolotu wykonanego tą techniką. Ale nie zbadane są wyroki... chodzi mi po głowie B-25 Mitchell.

 

Hmmm..... A pamietasz co się stało z Wellingtonem z Trumpka ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.