tornado Napisano 24 Listopada 2009 Autor Share Napisano 24 Listopada 2009 model wykonany fajnie tylko ten babol z wycieraczkami no i brudzeniem szyby...... Na szybie raczej jest snieg prawda? takie bylo zalożenie...... wiec imho suto albo cale musi byc duzo bardziej pobrudzone albo na maxa zasniezone...... bo teraz to wyglada tak ze jest delikatnie przybrudzone (lekkie zimowe warunki) a szyba wyglada jakby byla po ostrej zamieci..... Wiec moim zdaniem albo coś zrobić z szyba albo cale auto inaczej przybrudzic.... zapruszyc sniegiem..... Hola hola, model jeszcze nie ukończony, a Ty już byś chciał aby auto było całe upierdzielone. Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają Szyby - w założeniu mają nosić ślady przyschniętego brudu po wcześniejszym używaniu wycieraczek, aczkolwiek o śniegu też myślałem. W realu brud jest ciemniejszy, ale nie aż tak mocno, no ale wiadomo, lampa błyskowa rozjaśniła go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Hola hola, model jeszcze nie ukończony, a Ty już byś chciał aby auto było całe upierdzielone. Spoko wyluzuj ;) zobaczę efekt końcowy ;) Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają Nie wiem czy jeździłeś kiedyś mocno obniżonym autem które to szurało zderzakiem po śniegu jak pług...... otóż wyglądało tak jak ta rajdówka - cały przedni zderzak oblepiony śniegiem. Mimo że śnieg przy jeżdzie leciał i na maske i nawet na dach to na masce i na szybie od razu sie topil (goraca maska od silnika oraz pewnie cieply nawiew na szybe zrobil swoje) ciężarówki są dużo wyższe wiec az tak bardzo syfu nie łapią jak osobówki......aczkolwiek również sie brudzą ;) Szyby - w założeniu mają nosić ślady przyschniętego brudu po wcześniejszym używaniu wycieraczek, aczkolwiek o śniegu też myślałem. W realu brud jest ciemniejszy, ale nie aż tak mocno, no ale wiadomo, lampa błyskowa rozjaśniła go. No to racja bardziej szare są "brudy" na szybie i może faktycznie lampa robi swoje...... także czekam na kolejne postepy prac ktore bede oczywiscie sledzil ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 24 Listopada 2009 Autor Share Napisano 24 Listopada 2009 Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają Nie wiem czy jeździłeś kiedyś mocno obniżonym autem które to szurało zderzakiem po śniegu jak pług...... otóż wyglądało tak jak ta rajdówka - cały przedni zderzak oblepiony śniegiem. Mimo że śnieg przy jeżdzie leciał i na maske i nawet na dach to na masce i na szybie od razu sie topil (goraca maska od silnika oraz pewnie cieply nawiew na szybe zrobil swoje) ciężarówki są dużo wyższe wiec az tak bardzo syfu nie łapią jak osobówki......aczkolwiek również sie brudzą ;) No tak, tylko ja nie buduję rajdówki ani nic w tym rodzaju więc w moim modelu śnieg będzie w większości na i przed pługiem, a szyby też są podobne do trucka z poniższej fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szakal85 Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 PiQ przy ostrych opadach śniegu przednia szyba wygląda tak jak na fotce wyżej. Nie wiem jak ciepłe powietrze byś musiał dmuchać na szybę żeby nie ostał się ani jeden płatek śniegu. Jeżdżę autobusem od kilku lat i przy opadach śniegu moja szyba wygląda tak że odkryta jest tylko tam gdzie sięgają wycieraczki, pozostała część szyby zawsze jest zasłonięta przez śnieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 tornado, pytałeś o siłownik. Ekspertem od siłowników samochodowych nie jestem, ale patrząc z "hydraulicznego punktu widzenia", wydaje mi się, że siłownik powinien mieć podłączenia tylko na dole. Jednym wężem jest doprowadzane ciśnienie z pompy, które powoduje podnoszenie kipra, zaś drugi wąż będzie odprowadzał olej do zbiornika w czasie, gdy kiper opada pod ciężarem własnym (wypychając olej z siłownika). Oczywiście zawory odpowiednio wszystkim sterują - zamykając lub otwierając odpowiedni przepływ. To siłownik wielosegmentowy, bez tłoczyska - podłączenie z góry nie miałoby sensu. Gdyby siłownik miał tłoczysko (przegroda), wówczas podłaczenia mialby z góry i z dołu - podając ciśnienie na jedną lub drugą stronę tłoczyska, powodujemy ruch siłownika - wsywanie bądź wysuwanie - tak jest np. w siłownikach koparek. Ale tutaj rolę ruchu przeciwnego do podnoszenia, spełnia ciężar wlasny kipra (tak mi się wydaje). Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmajer Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Tornado, robota jak zwykle pierwsza klasa. Chciałbym zapytać jak robiłeś ślady po wycieraczkach. Też mnie to czeka w modelu Payhaulera - oczywiście tam szyba będzie ubrudzona pyłem a nie śniegiem, niemniej jednak technologia brudzenia powinna się dać zaadoptować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Szakal85 przy ostrych opadach śniegu przednia szyba wygląda tak jak na fotce wyżej. Nie wiem jak ciepłe powietrze byś musiał dmuchać na szybę żeby nie ostał się ani jeden płatek śniegu. Jeżdżę autobusem od kilku lat i przy opadach śniegu moja szyba wygląda tak że odkryta jest tylko tam gdzie sięgają wycieraczki, pozostała część szyby zawsze jest zasłonięta przez śnieg. wiesz mozliwe ze przy większych powierzchniach szyb są one chłodniejsze i rzeczywiście się śnieg przylepia - ja ciężarowymi nie jeżdżę a u siebie w osobowce grzeję do temperatury hmm zeby mi ani za zimno nie bylo ani za goraco. Przy duzych opadach sniegu na poczatku rzeczywiscie sie snieg przylepia ale potem jak sie wnetrze auta ogrzeje (i szyba podejrzewam tez bo praktycznie zawsze zima mam nawiew na szybe) snieg sie topi..... No ale oki nie spamujmy koledze wątku bo zaczynamy odbiegać od tematu ;) tornado na pewno wykona fajnie model, pobrudzi go odpowiednio (i mam nadzieje poprawi szybe przednia ;p ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 24 Listopada 2009 Autor Share Napisano 24 Listopada 2009 Jarku też mi się tak wydaje, a pytałem dlatego, że producent modelu na dolnym cylindrze siłownika w jego górnej części umieścił jakiegoś "pypcia" coś w rodzaju miejsca podłączenia przewodów, nie bardzo mi to pasowało więc zeszlifowałem go i zrobiłem podłączenia na dole cylindra (fotki zamieszczę później). Chciałbym zapytać jak robiłeś ślady po wycieraczkach. Maskę zrobiłem z taśmy Tamiya Na podkładkę typu Olfa (w moim przypadku jakś chińska taniocha) nakleiłem pasek taśmy odpowiadający wymiarom szyby. Długość gotowej wycieraczki A(ramię +pióro) daje nam promień zewnętrznego okręgu, który cyrklem narysowałem na taśmie, następnie zmniejszyłem promień o długość samego pióra B . Punkty C, w których umieszczamy igłę cyrkla muszą odpowiadać położeniu ośkom wycieraczek w modelu względem szyby. Zakreskowane pole wyciąłem i nakleiłem na szybę, pozostałą część szyby psiknąłem aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmajer Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Maskę zrobiłem z taśmy Tamiya Na podkładkę typu Olfa (w moim przypadku jakś chińska taniocha) nakleiłem pasek taśmy odpowiadający wymiarom szyby. Długość gotowej wycieraczki A(ramię +pióro) daje nam promień zewnętrznego okręgu, który cyrklem narysowałem na taśmie, następnie zmniejszyłem promień o długość samego pióra B . Punkty C, w których umieszczamy igłę cyrkla muszą odpowiadać położeniu ośkom wycieraczek w modelu względem szyby. Zakreskowane pole wyciąłem i nakleiłem na szybę, pozostałą część szyby psiknąłem aero. I wszystko jasne Bardzo dziękuję, właśnie podobna technika chodziła mi po głowie ... Tak jeszcze kombinowałem czy by może najpierw nie ubrudzić całej szyby, a potem ścierać, ale jednak maskowanie wydaje się być prostsze i skuteczniejsze jak widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckertom Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Obserwuje z zaciekawieniem cały ten temat jak i inne modele tornada i z każdym dniem na nowo jestem zaskoczony Coś pięknego, wielki szacunek dla Ciebie tornado . Co do tego forda to zapowiada się naprawdę super, jeszcze w dioramce, mmm:). Poprostu nic dodać nic ująć jedno tylko co się mi troszeczke w oczy rzuciło to to że chromowane alementy (grill z przodu, ramki reflektorów, ramka dookoła szyby) trochę za bardzo się świecą, ale podejrzewam że coś z tym zrobisz bo to przecież nie koniec:) I mam tylko jedno małe pytanko, czy zamierzasz coś robić we wnętrzu kipra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 24 Listopada 2009 Autor Share Napisano 24 Listopada 2009 jedno tylko co się mi troszeczke w oczy rzuciło to to że chromowane alementy (grill z przodu, ramki reflektorów, ramka dookoła szyby) trochę za bardzo się świecą, ale podejrzewam że coś z tym zrobisz bo to przecież nie koniec:) I mam tylko jedno małe pytanko, czy zamierzasz coś robić we wnętrzu kipra? Wszystko będzie jeszcze matowione i przybrudzone, ale to już pod koniec budowy. Na pace będzie ładunek. W komorze silnika znalazł się filtr powietrza i przybyło trochę przewodów, jeszcze drążek kierowniczy, trochę kurzu i to chyba będzie na tyle w tej części pojazdu Z tyłu za kabiną też trochę popracowałem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Ostatnio nie zaglądałem do tematu, patrze dziś a tu model prawie skończony . Panie tornado jestem pełen podziwu dla szybkości i jakości z jaką robi pan ten model. Jak dla mnie to jest prawdziwa ekstraklasa! wszystko wręcz idealnie zrobione i to z jaką dokładnością i detalami, pełen szacunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckertom Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Tak też myślałem:) Nie moge się doczekać końcowego efektu Masz racje kuba, nic tylko podziwiać Życzę powodzenia w dalszych pracach (choć chyba jest to zbędne bo i tak napewno będzie on idealny ) Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamit Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Mnie brak słów - kozacki model!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 Nie ma co ,robota jak zawsze wykonana na najwyższym poziomie Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 24 Listopada 2009 Super Moderator Share Napisano 24 Listopada 2009 że producent modelu na dolnym cylindrze siłownika w jego górnej części umieścił jakiegoś "pypcia" coś w rodzaju miejsca podłączenia przewodów Bo prawdopodobnie ten pypeć to było gniazdo podłączenia przewodu. W robocie mamy holownik i siłowniki mają doprowadzenie po przeciwległej stronie odprowadzenia. Wygląda to podobnie jak na zdjęciu. Zdjęcie z internetu Jeżeli trzeba, zrobię zdjęcia siłowników u mnie w pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 24 Listopada 2009 Autor Share Napisano 24 Listopada 2009 Tak też podejżewałem, no ale raczej nie będę już przerabiał swojego siłownika - chociaż kto wie Zrób trochę zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 jawkers czy to jest na pewno siłownik do kipra? Bo ja się mimo wszystko będę upierał, że taki siłownik wielosegmentowy, bez tłoczyska, nie powinien mieć podłączenia po przeciwnych stronach (tylko po jednej), bo to by nie miało sensu... Przykłady siłowników teleskopowych: KLIK KLIK KLIK Pozdrowienia. PS Znalazłem jeszcze jakiś artykuł o siłownikach w wywrotkach, ale dziś nie mam siły czytać: KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 25 Listopada 2009 Super Moderator Share Napisano 25 Listopada 2009 jawkers czy to jest na pewno siłownik do kipra? Ten co ja przedstawiłem, to nie jest siłownik teleskopowy do kipra. Wysuwa się tylko jeden człon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 25 Listopada 2009 Autor Share Napisano 25 Listopada 2009 Dzięki Jarku za linki ostatniej stronki nie znałem. Znalazłem jeszcze jakiś artykuł o siłownikach w wywrotkach, ale dziś nie mam siły czytać:KLIK Fotka z zapodanej strony: Czyli wygląda na to, że może być kilka podłączeń na różnych wysokościach cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Listopada 2009 Share Napisano 25 Listopada 2009 Czyli wygląda na to, że może być kilka podłączeń na różnych wysokościach cylindra Wygląda na to, że może być kilka podłączeń, ale nie są to tradycyjne podłączenia - tzn. nie spełniają takiej funkcji, jak w siłowniku z tłoczyskiem. Muszę dokładnie przeczytać ten tekst, bo przeleciałem go pobieżnie i nic nie znalazłem na temat tego podłączenia. Myślę, że jest to albo odpowietrzenie albo zdublowane doprowadzenie, powodujące zwiększenie przepływu oleju, a więc prędkość podnoszenia siłownika. Trudno zatem w tej chwili mi ocenić, czy tam powinien być wąż podpięty, bo jeśli to tylko odpowietrzenie, to nie... Trzeba byłoby popytać jakiegoś kierowcę wywrotki... Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 25 Listopada 2009 Autor Share Napisano 25 Listopada 2009 Myślę, że jest to albo odpowietrzenie albo zdublowane doprowadzenie, powodujące zwiększenie przepływu oleju, a więc prędkość podnoszenia siłownika. Raczej nie jest to odpowietrznik bo w tym miejscu nie miał by sensu, po za tym na rysunku umieszczony jest na samej górze. Stawiam na zdublowane podłączenie w celu zwiększenia prędkosci podnoszenia kipra. Heh kiedyś przez kilka miesięcy jeździłem Jelczem wywrotką, no ale to było jakieś 25 lat temu i za chiny nie pamiętam jak to było w nim rozwiązane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 25 Listopada 2009 Super Moderator Share Napisano 25 Listopada 2009 Jeszcze znalazłem szperając w internecie inne rozwiązanie. Iveco z siłownikiem Hyva Siłownik podczas pracy Zdjęcie z internetu Rozwiązanie z jednym przewodem. Zdjęcie z internetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Listopada 2009 Share Napisano 25 Listopada 2009 jawkers, tak mi się wydawało, że może być też jeden przewód - tutaj zawór trójdrożny na zbiorniku kieruje - otwiera odpowiednie drogi. gdy kiper jest podnoszony, zawór otwiera drogę od pompy do siłownika, a jak kiper opada, otwiera drogę od siłownika do zbiornika. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 26 Listopada 2009 Autor Share Napisano 26 Listopada 2009 Drążek kierowniczy zamontowałem i trochę wszystko postarzyłem: Lampa błyskowa wszystko nadmiernie rozjaśniła wiec zrobiłem kilka zdjeć przy sztucznym oświeleniu ale i tak w realu wygląda to troche inaczej: Zamontowałem boczne lusterka, atrapa z lampami już nie błyszczą się, no i pomalowałem kierunki: Doszedłem do wniosku, że w Kanadzie zimy są nie byle jakie więc zacząłem robić zimowe kamo: [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.