Jump to content

PŁUGOPIASKARKA FORD LNT-8000 - AMT 1:25


Recommended Posts

model wykonany fajnie tylko ten babol z wycieraczkami no i brudzeniem szyby...... Na szybie raczej jest snieg prawda? takie bylo zalożenie...... wiec imho suto albo cale musi byc duzo bardziej pobrudzone albo na maxa zasniezone...... bo teraz to wyglada tak ze jest delikatnie przybrudzone (lekkie zimowe warunki) a szyba wyglada jakby byla po ostrej zamieci..... Wiec moim zdaniem albo coś zrobić z szyba albo cale auto inaczej przybrudzic.... zapruszyc sniegiem.....

Hola hola, model jeszcze nie ukończony, a Ty już byś chciał aby auto było całe upierdzielone. Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają

Szyby - w założeniu mają nosić ślady przyschniętego brudu po wcześniejszym używaniu wycieraczek, aczkolwiek o śniegu też myślałem. W realu brud jest ciemniejszy, ale nie aż tak mocno, no ale wiadomo, lampa błyskowa rozjaśniła go.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hola hola, model jeszcze nie ukończony, a Ty już byś chciał aby auto było całe upierdzielone.

 

Spoko wyluzuj ;) zobaczę efekt końcowy ;)

 

Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają

 

Nie wiem czy jeździłeś kiedyś mocno obniżonym autem które to szurało zderzakiem po śniegu jak pług...... otóż wyglądało tak jak ta rajdówka - cały przedni zderzak oblepiony śniegiem. Mimo że śnieg przy jeżdzie leciał i na maske i nawet na dach to na masce i na szybie od razu sie topil (goraca maska od silnika oraz pewnie cieply nawiew na szybe zrobil swoje) ciężarówki są dużo wyższe wiec az tak bardzo syfu nie łapią jak osobówki......aczkolwiek również sie brudzą ;)

 

Szyby - w założeniu mają nosić ślady przyschniętego brudu po wcześniejszym używaniu wycieraczek, aczkolwiek o śniegu też myślałem. W realu brud jest ciemniejszy, ale nie aż tak mocno, no ale wiadomo, lampa błyskowa rozjaśniła go.

 

No to racja bardziej szare są "brudy" na szybie i może faktycznie lampa robi swoje...... także czekam na kolejne postepy prac ktore bede oczywiscie sledzil ;)

Link to post
Share on other sites
Wszystko w swoim czasie. No a zdjęcia, które przedstawiłeś - pojazdy te raczej nie są ciężarówkami i nie pchają przed sobą pługa więc wyglądają jak wyglądają

 

Nie wiem czy jeździłeś kiedyś mocno obniżonym autem które to szurało zderzakiem po śniegu jak pług...... otóż wyglądało tak jak ta rajdówka - cały przedni zderzak oblepiony śniegiem. Mimo że śnieg przy jeżdzie leciał i na maske i nawet na dach to na masce i na szybie od razu sie topil (goraca maska od silnika oraz pewnie cieply nawiew na szybe zrobil swoje) ciężarówki są dużo wyższe wiec az tak bardzo syfu nie łapią jak osobówki......aczkolwiek również sie brudzą ;)

No tak, tylko ja nie buduję rajdówki ani nic w tym rodzaju więc w moim modelu śnieg będzie w większości na i przed pługiem, a szyby też są podobne do trucka z poniższej fotki

 

1b6b070f4a7c2e48.jpg

Link to post
Share on other sites

PiQ przy ostrych opadach śniegu przednia szyba wygląda tak jak na fotce wyżej. Nie wiem jak ciepłe powietrze byś musiał dmuchać na szybę żeby nie ostał się ani jeden płatek śniegu. Jeżdżę autobusem od kilku lat i przy opadach śniegu moja szyba wygląda tak że odkryta jest tylko tam gdzie sięgają wycieraczki, pozostała część szyby zawsze jest zasłonięta przez śnieg.

Link to post
Share on other sites

tornado, pytałeś o siłownik. Ekspertem od siłowników samochodowych nie jestem, ale patrząc z "hydraulicznego punktu widzenia", wydaje mi się, że siłownik powinien mieć podłączenia tylko na dole. Jednym wężem jest doprowadzane ciśnienie z pompy, które powoduje podnoszenie kipra, zaś drugi wąż będzie odprowadzał olej do zbiornika w czasie, gdy kiper opada pod ciężarem własnym (wypychając olej z siłownika). Oczywiście zawory odpowiednio wszystkim sterują - zamykając lub otwierając odpowiedni przepływ. To siłownik wielosegmentowy, bez tłoczyska - podłączenie z góry nie miałoby sensu.

Gdyby siłownik miał tłoczysko (przegroda), wówczas podłaczenia mialby z góry i z dołu - podając ciśnienie na jedną lub drugą stronę tłoczyska, powodujemy ruch siłownika - wsywanie bądź wysuwanie - tak jest np. w siłownikach koparek.

Ale tutaj rolę ruchu przeciwnego do podnoszenia, spełnia ciężar wlasny kipra (tak mi się wydaje).

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites

Tornado, robota jak zwykle pierwsza klasa.

Chciałbym zapytać jak robiłeś ślady po wycieraczkach. Też mnie to czeka w modelu Payhaulera - oczywiście tam szyba będzie ubrudzona pyłem a nie śniegiem, niemniej jednak technologia brudzenia powinna się dać zaadoptować

Link to post
Share on other sites

Szakal85 przy ostrych opadach śniegu przednia szyba wygląda tak jak na fotce wyżej. Nie wiem jak ciepłe powietrze byś musiał dmuchać na szybę żeby nie ostał się ani jeden płatek śniegu. Jeżdżę autobusem od kilku lat i przy opadach śniegu moja szyba wygląda tak że odkryta jest tylko tam gdzie sięgają wycieraczki, pozostała część szyby zawsze jest zasłonięta przez śnieg.

wiesz mozliwe ze przy większych powierzchniach szyb są one chłodniejsze i rzeczywiście się śnieg przylepia - ja ciężarowymi nie jeżdżę a u siebie w osobowce grzeję do temperatury hmm zeby mi ani za zimno nie bylo ani za goraco. Przy duzych opadach sniegu na poczatku rzeczywiscie sie snieg przylepia ale potem jak sie wnetrze auta ogrzeje (i szyba podejrzewam tez bo praktycznie zawsze zima mam nawiew na szybe) snieg sie topi.....

 

No ale oki nie spamujmy koledze wątku bo zaczynamy odbiegać od tematu ;)

 

tornado na pewno wykona fajnie model, pobrudzi go odpowiednio (i mam nadzieje poprawi szybe przednia ;p )

Link to post
Share on other sites

Jarku też mi się tak wydaje, a pytałem dlatego, że producent modelu na dolnym cylindrze siłownika w jego górnej części umieścił jakiegoś "pypcia" coś w rodzaju miejsca podłączenia przewodów, nie bardzo mi to pasowało więc zeszlifowałem go i zrobiłem podłączenia na dole cylindra (fotki zamieszczę później).

 

Chciałbym zapytać jak robiłeś ślady po wycieraczkach.

Maskę zrobiłem z taśmy Tamiya Na podkładkę typu Olfa (w moim przypadku jakś chińska taniocha) nakleiłem pasek taśmy odpowiadający wymiarom szyby. Długość gotowej wycieraczki A(ramię +pióro) daje nam promień zewnętrznego okręgu, który cyrklem narysowałem na taśmie, następnie zmniejszyłem promień o długość samego pióra B . Punkty C, w których umieszczamy igłę cyrkla muszą odpowiadać położeniu ośkom wycieraczek w modelu względem szyby. Zakreskowane pole wyciąłem i nakleiłem na szybę, pozostałą część szyby psiknąłem aero.

 

5033391828c1d1d3.jpg

Link to post
Share on other sites

Maskę zrobiłem z taśmy Tamiya Na podkładkę typu Olfa (w moim przypadku jakś chińska taniocha) nakleiłem pasek taśmy odpowiadający wymiarom szyby. Długość gotowej wycieraczki A(ramię +pióro) daje nam promień zewnętrznego okręgu, który cyrklem narysowałem na taśmie, następnie zmniejszyłem promień o długość samego pióra B . Punkty C, w których umieszczamy igłę cyrkla muszą odpowiadać położeniu ośkom wycieraczek w modelu względem szyby. Zakreskowane pole wyciąłem i nakleiłem na szybę, pozostałą część szyby psiknąłem aero.

I wszystko jasne

Bardzo dziękuję, właśnie podobna technika chodziła mi po głowie ...

Tak jeszcze kombinowałem czy by może najpierw nie ubrudzić całej szyby, a potem ścierać, ale jednak maskowanie wydaje się być prostsze i skuteczniejsze jak widać.

Link to post
Share on other sites

Obserwuje z zaciekawieniem cały ten temat jak i inne modele tornada i z każdym dniem na nowo jestem zaskoczony Coś pięknego, wielki szacunek dla Ciebie tornado . Co do tego forda to zapowiada się naprawdę super, jeszcze w dioramce, mmm:). Poprostu nic dodać nic ująć:) jedno tylko co się mi troszeczke w oczy rzuciło to to że chromowane alementy (grill z przodu, ramki reflektorów, ramka dookoła szyby) trochę za bardzo się świecą, ale podejrzewam że coś z tym zrobisz bo to przecież nie koniec:) I mam tylko jedno małe pytanko, czy zamierzasz coś robić we wnętrzu kipra?

Link to post
Share on other sites
jedno tylko co się mi troszeczke w oczy rzuciło to to że chromowane alementy (grill z przodu, ramki reflektorów, ramka dookoła szyby) trochę za bardzo się świecą, ale podejrzewam że coś z tym zrobisz bo to przecież nie koniec:) I mam tylko jedno małe pytanko, czy zamierzasz coś robić we wnętrzu kipra?

Wszystko będzie jeszcze matowione i przybrudzone, ale to już pod koniec budowy. Na pace będzie ładunek.

 

W komorze silnika znalazł się filtr powietrza i przybyło trochę przewodów, jeszcze drążek kierowniczy, trochę kurzu i to chyba będzie na tyle w tej części pojazdu

 

 

02be9dc9c8f7dc9d.jpg

8669cf71bb42dee6.jpg

8035178a7561c198.jpg

 

Z tyłu za kabiną też trochę popracowałem:

 

4f9f347765ab91ff.jpg

535198376998d996.jpg

Link to post
Share on other sites

Ostatnio nie zaglądałem do tematu, patrze dziś a tu model prawie skończony . Panie tornado jestem pełen podziwu dla szybkości i jakości z jaką robi pan ten model. Jak dla mnie to jest prawdziwa ekstraklasa! wszystko wręcz idealnie zrobione i to z jaką dokładnością i detalami, pełen szacunek

Link to post
Share on other sites

Tak też myślałem:) Nie moge się doczekać końcowego efektu Masz racje kuba, nic tylko podziwiać:) Życzę powodzenia w dalszych pracach (choć chyba jest to zbędne bo i tak napewno będzie on idealny )

Pozdrawiam:)

Link to post
Share on other sites
  • Super Moderator
że producent modelu na dolnym cylindrze siłownika w jego górnej części umieścił jakiegoś "pypcia" coś w rodzaju miejsca podłączenia przewodów

Bo prawdopodobnie ten pypeć to było gniazdo podłączenia przewodu. W robocie mamy holownik i siłowniki mają doprowadzenie po przeciwległej stronie odprowadzenia.

Wygląda to podobnie jak na zdjęciu.

m_czesci_2_56.jpg

Zdjęcie z internetu

Jeżeli trzeba, zrobię zdjęcia siłowników u mnie w pracy.

Link to post
Share on other sites

Tak też podejżewałem, no ale raczej nie będę już przerabiał swojego siłownika - chociaż kto wie Zrób trochę zdjęć

Link to post
Share on other sites

jawkers czy to jest na pewno siłownik do kipra? Bo ja się mimo wszystko będę upierał, że taki siłownik wielosegmentowy, bez tłoczyska, nie powinien mieć podłączenia po przeciwnych stronach (tylko po jednej), bo to by nie miało sensu...

Przykłady siłowników teleskopowych:

KLIK

KLIK

KLIK

Pozdrowienia.

 

PS

Znalazłem jeszcze jakiś artykuł o siłownikach w wywrotkach, ale dziś nie mam siły czytać:

KLIK

Link to post
Share on other sites

Dzięki Jarku za linki ostatniej stronki nie znałem.

Znalazłem jeszcze jakiś artykuł o siłownikach w wywrotkach, ale dziś nie mam siły czytać:

KLIK

Fotka z zapodanej strony:

0b360def50d8f095.jpg

 

Czyli wygląda na to, że może być kilka podłączeń na różnych wysokościach cylindra

Link to post
Share on other sites
Czyli wygląda na to, że może być kilka podłączeń na różnych wysokościach cylindra

Wygląda na to, że może być kilka podłączeń, ale nie są to tradycyjne podłączenia - tzn. nie spełniają takiej funkcji, jak w siłowniku z tłoczyskiem. Muszę dokładnie przeczytać ten tekst, bo przeleciałem go pobieżnie i nic nie znalazłem na temat tego podłączenia.

Myślę, że jest to albo odpowietrzenie albo zdublowane doprowadzenie, powodujące zwiększenie przepływu oleju, a więc prędkość podnoszenia siłownika. Trudno zatem w tej chwili mi ocenić, czy tam powinien być wąż podpięty, bo jeśli to tylko odpowietrzenie, to nie...

Trzeba byłoby popytać jakiegoś kierowcę wywrotki...

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites
Myślę, że jest to albo odpowietrzenie albo zdublowane doprowadzenie, powodujące zwiększenie przepływu oleju, a więc prędkość podnoszenia siłownika.

Raczej nie jest to odpowietrznik bo w tym miejscu nie miał by sensu, po za tym na rysunku umieszczony jest na samej górze. Stawiam na zdublowane podłączenie w celu zwiększenia prędkosci podnoszenia kipra.

Heh kiedyś przez kilka miesięcy jeździłem Jelczem wywrotką, no ale to było jakieś 25 lat temu i za chiny nie pamiętam jak to było w nim rozwiązane

Link to post
Share on other sites

jawkers, tak mi się wydawało, że może być też jeden przewód - tutaj zawór trójdrożny na zbiorniku kieruje - otwiera odpowiednie drogi. gdy kiper jest podnoszony, zawór otwiera drogę od pompy do siłownika, a jak kiper opada, otwiera drogę od siłownika do zbiornika.

Pozdrowienia.

Link to post
Share on other sites

Drążek kierowniczy zamontowałem i trochę wszystko postarzyłem:

 

28aaba16d587bea7.jpg

6d7e59981d9e436f.jpg

db800aea14a28f8a.jpg

4e994b9b59f08317.jpg

 

Lampa błyskowa wszystko nadmiernie rozjaśniła wiec zrobiłem kilka zdjeć przy sztucznym oświeleniu ale i tak w realu wygląda to troche inaczej:

 

9255ebdadc2eaa2d.jpg

12cecab80cc27af8.jpg

57776fca16518672.jpg

 

Zamontowałem boczne lusterka, atrapa z lampami już nie błyszczą się, no i pomalowałem kierunki:

 

7f3851fb3a0968f1.jpg

 

Doszedłem do wniosku, że w Kanadzie zimy są nie byle jakie więc zacząłem robić zimowe kamo:

 

5c85dccd43fe0714.jpg

1eca380d33b24ba3.jpg

[/img]

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.