Skocz do zawartości

Projekt Pz.kpfw IV


Boozy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Hmm dlaczego projekt i dlaczego znów panzer xxx?

A no dlatego, że bardzo ten pojazd mi się spodobał i pod względem wyglądu i pod względem modelarstwa.

Co to za projekt (a właściwie projekcik )?

Planuje przedstawić tutaj budowe panzer IV od wersji A (chociaż zastanawiam się nad D) do wersji J. Być może poza długolufowym działem oraz zmianami grubości pancerza istotnych zmian nie było w historii tego czołgu, ale jakoś tak się nakręciłem. Wnętrz raczej nie przewiduje na chwile obecną dlatego też o tych zmianach nie pisze.

Wszystkie postawie na jednej podstawce.

 

Na początek ausf G.

pudo.jpg

Mam tam troche zdjęć ale jeśli ktoś ma chętnie przygarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co to za projekt (a właściwie projekcik )?

Planuje przedstawić tutaj budowe panzer IV od wersji A (chociaż zastanawiam się nad D) do wersji J. Być może poza długolufowym działem oraz zmianami grubości pancerza istotnych zmian nie było w historii tego czołgu, ale jakoś tak się nakręciłem. Wnętrz raczej nie przewiduje na chwile obecną dlatego też o tych zmianach nie pisze.

 

Świetny pomysł!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panzer IV Ausf G z długim działem? Co to za wynalazek?!

Jaki wynalazek ?? Najnormalniejsza "czwórka" ! Właśnie od wersji G zaczęto produkować te czołgi z długą lufą, tak gwoli ścisłości to nie było czegoś takiego jak wersja F2, model który ma zamiar robić Boozy to wczesna Ausf. G.

Pzdr

Ps. Wynalazkiem jest zapowiadany przez Dragona Panz. IV Ausf. D z długą lufą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od wersji G zaczęto produkować te czołgi z długą lufą, tak gwoli ścisłości to nie było czegoś takiego jak wersja F2

 

A na jakich źródłach się opierasz? Z tego co wiem to właśnie od wersji F2 Pz IV miały długie lufy. Ostatnim z serii czwórek z krótką lufą był F1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może poza długolufowym działem oraz zmianami grubości pancerza istotnych zmian nie było w historii tego czołgu

Oj było zmian, było...

tak gwoli ścisłości to nie było czegoś takiego jak wersja F2
A na jakich źródłach się opierasz? Z tego co wiem to właśnie od wersji F2 Pz IV miały długie lufy. Ostatnim z serii czwórek z krótką lufą był F1.

Nie było czegoś takiego jak F2. Był po prostu Pz.Kpfw IV ausf. F i miał lufę krótką, oraz następca Ausführung G frühe (często błędnie określany jako tzw. "F2") i on miał lufę długą, więc zgadzam się jak najbardziej z Sebem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakich źródłach się opierasz? Z tego co wiem to właśnie od wersji F2 Pz IV miały długie lufy. Ostatnim z serii czwórek z krótką lufą był F1.

 

Jest to po prostu kwestia nomenklatury. Rację mają moi poprzednicy. Ostatnim czołgiem typu IV z krótką lufą L 24 był Panzer IV F. Potem wprowadzono do produkcji wersję długolufową kalibru 75 mm o długości lufy L43, z charakterystycznym gruszkowatym hamulcem wylotowym. Pojazd ten był de facto (i de iure zresztą też) wersją G (później określona jako wczesna, z uwagi na liczne modyfikacje wersji G). Alianci określali ten pojazd po prostu jako Mark IV Special, dlatego z taką nazwą też można się spotkać. Samo określenie F 2, z tego co pamiętam, w ogóle nie pochodzi z czasów wojny, ale z powojennych badań nad rozwojem tej konstrukcji i tak się przyjęło. Ale dokładnych informacji nie mam. Może ktoś lepiej poinformowany mógłby przybliżyć...

 

Kwestia nazewnictwa poszczególnych wersji, a nawet pojazdów nastręcza sporo problemów. Ostatnio gdzieś czytałem, że ogólnie przyjeta nazwa "Hetzer", także jest niepoprawna, bowiem Niemcy używali wyłącznie po prostu Jagdpanzer 38, ale to materiał na osobną dyskusję.

 

Jako fan tego czołgu z radością będę śledził postępy w budowie.

 

Planuje przedstawić tutaj budowe panzer IV od wersji A (chociaż zastanawiam się nad D) do wersji J.

 

Też kiedyś miałem taki plan, ale życie zweryfikowało, że czasem trzeba odpocząć. Zbudowałem w sumie 4 wersje E, G, H, J (późną). Może kiedyś dokończę serię.

 

Pozdrawiam gorąco! Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie było czegoś takiego jak wersja F2, model który ma zamiar robić Boozy to wczesna Ausf. G.

 

Nie było czegoś takiego jak F2. Był po prostu Pz.Kpfw IV ausf. F i miał lufę krótką, oraz następca Ausführung G frühe (często błędnie określany jako tzw. "F2") i on miał lufę długą, więc zgadzam się jak najbardziej z Sebem.

 

. Rację mają moi poprzednicy. Ostatnim czołgiem typu IV z krótką lufą L 24 był Panzer IV F. Potem wprowadzono do produkcji wersję długolufową kalibru 75 mm o długości lufy L43

Zgadzam się

 

Świetny pomysł!!

Dzięki.

 

No to działaj 4 to jeden z moich ulubioych czołgów zwłaszcza wersja h.

Teraz zbliża się weekend to coś pewnie podłubie.

Poza tym czy w modelu jest coś do przerobienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklejam dalej...

Instrukcja dragona mnie dobija... brakuje kilku elementów na instrukcji której mają być na modelu.

Wybrałem już mniej więcej (raczej więcej) kamuflaż:

kamo.jpg

Malowanie będzie Pactrą według tej rozpiski:

http://hobbyta.sklep.pl/index.php?m=page&a=page&id=7996

czyli A37 Gunship Grey.

 

6.jpg

5.jpg

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie wymieniłeś na elementy fototrawione, które są w zestawie zasłon wlotów powietrza i tej listwy na prawym błotniku ?

Być może jeszcze to wymienie. Dzięki.

 

Oooo 11 d.panc. super - sławetna dywizja duchów.

Tak, padło akurat na ausf. G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz z SLT-56 to wszystko przyćmi nawet pzkmpf czy jakos tak

 

Żebyś wiedział Zastanawiam się tylko czy większy hardcore będzie z Leosiem czy PzH 2000 na lawecie

 

Żeby nie robić OT.

 

Boozy co sądzisz o gąskach z zestawu? W moim T34 Dragona są one w postaci pojedynczych ogniwek, które nie łączą się "na zatrzask" wszystko trzeba kleić, cieka jestem jak to rozwiążesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ie za dużo tych pzkfz na forum?!?!

Mnie kręci to Ciebie tamto

 

Boozy co sądzisz o gąskach z zestawu? W moim T34 Dragona są one w postaci pojedynczych ogniwek, które nie łączą się "na zatrzask" wszystko trzeba kleić, cieka jestem jak to rozwiążesz...

Te też są z pojedynczych ogniwek i mimo iż są "na zatrzask" musze je potraktować klejem żeby się trzymały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.