Skocz do zawartości

Mig-21bis 1/72 ZVEZDA +Wkład własny-Barwa 9plm nr burt 9703


PiotrPilot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 186
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam wstawiam kolejne zdjęcia z pracy nad modelem.

Teraz aktualnie zajmuję się szlifowaniem połówek po złączeniu ich ,za pomocą cyjanoakrylu. Następnie nałożyłem szpachlówkę w płynie firmy Gunze.Gdy to wszystko będzie już za mną to model będę porównywał wg planów i nanosił będę linie podziału blach i usuwał te które są nie potrzebne . A jest ich tu dużo.

Pozdrawiam

 

s6300029p.th.jpg

s6300022.th.jpg

s6300021.th.jpg

s6300019i.th.jpg

s6300011m.th.jpg

s6300010d.th.jpg

s6300030n.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mam pytania do ciebie, jako że chciałbym też samemu dorabiać elementy. Jak zachowujesz wymuary takich rzeczy jak tablice rozdzielcze, panele boczne, fotele? O ile wiem w dokumentacjach nie ma podanych wymiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o wymiary np: elementów wyposażenia wnętrza kabiny pilota to w większości wykonywałem je sam podczas zbioru dokumentacji . Która ma ponad 50 GB na komputerze , wraz z oryginalnymi instrukcjami wycofanymi z wojska. Wiadomo ,że niektórych elementów takich jak przewody ,i różnego rodzaju instalacje są wykonywane w przybliżeniu w szczególności wykonując model w skali 1/72 lub jeszcze mniejszych skali. Ale większość tych elementów robi się na podstawie dokumentacji .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o instrukcje pochodzenia "wojskowego" to człowiek znalazł się w odpowiednim czasie i miejscu. I dostał za darmo... A w większości takich dokumentacji możesz znaleźć na rożnego rodzaju forach internetowych w różnych formatach PDF itp. Fora te zajmują się modelarstwem lub lotnictwem, a także przede wszystkim historią danego statku powietrznego. Prawdą jest to ,że teraz w 90% tego wszystkiego można pozyskać z internetu. Co jakiś czas temu było na kartkach oryginalnych instrukcji użytkowania płatowca itd.

POZDRAWIAM Serdecznie całe Rosnowo !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam ponownie po dość długiej przerwie.

Informuje was koledzy ,że od 16-17 września wznawiam dalej pracę nad modelem.

Gdyż wracam do Dęblina w szczególności po to by ukończyć licencję pilota turystycznego. A przy okazji już przygotowywać się dalej do kolejnego roku studiów. A co za tym idzie także czas na pracę przy Migu.

Więc mam nadzieję ,że będziecie mi towarzyszyli i pomagali. A ja będę się starał ukończyć model do końca tego roku.

Pozdrawiam Serdecznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Gdyż wracam do Dęblina w szczególności po to by ukończyć licencję pilota turystycznego. A przy okazji już przygotowywać się dalej do kolejnego roku studiów. A co za tym idzie także czas na pracę przy Migu.

Więc mam nadzieję ,że będziecie mi towarzyszyli i pomagali. A ja będę się starał ukończyć model do końca tego roku.

Pozdrawiam Serdecznie .

 

Mogę Ci potowarzyszyć i duchowo i fizycznie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam koledzy po długiej przerwie

Udało mi się znaleźć trochę czasu by podłubać przy modelu Miga.

Więc od wczoraj posiedziałem trochę nad przednią golenią podwozia. Za element bazowy posłużyła mi goleń zestawowa. Lecz ze względu na to ,że nie zadowalała mnie ona w dużym stopniu swoim wykonaniem. Postanowiłem ją zmodyfikować i przerobić zgodnie z dokumentacją by swoim wyglądem przypominała goleń w oryginalnym SP.

Od siebie dorobiłem elementy takie jak :

- Amortyzator wykonany z igły lekarskiej

- Widełki trzymające felgę z oponą

- Elementy wchodzące w skład amortyzacji goleni

- Tłumik drgan lecz na zdjęciu jeszcze w formie budowy .

Natomiast pozostało mi zainstalować na goleni przewody od instalacji hamulcowej , opaski , czujnik bezwładnościowy który jest charakterystycznym elementem , imitacja napisów eksploatacyjnych, lampkę i uziemienie .

Reszta będzie pokazana w kolejnym odcinku

Oto zdjęcia:

 

6018001_gol_tn.jpg

 

9426152gol_tn.jpg

 

270303_gol_tn.jpg

 

9682644_gol_tn.jpg

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie proszę Pana !!! zestawowego wciągnika na pewno nie będzie Gdyż doskonale sobie zdaję z tego sprawę ,że on tam w ogóle nie pasuje i przy tym wszystko psuje. Na chwilę obecną zajmowałem się widełkami i golenią . A element wciągający podwozie będzie też od p[odstaw zrobiony

Pozdrawiam i dziękuje za uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Dobry wieczór Wszystkim

Po bardzo długiej przerwie,powodem której była ciężką pracą na uczelni by dostać się na wymarzony pilotaż.

Postanowiłem dziś wznowić prace nad Migiem. Wykonałem więc dalszą część doposażenia przedniej goleń podwozia, którą prezentowałem wcześniej.

Dziś goleń otrzymała podkład , kolor bazowy , przewody hamulcowe , lampkę sygnalizacyjną , natomiast na feldze, która także została pomalowana zamontowałem tłumik drgań itd... łącznie goleń liczy na dzień dzisiejszy 58 elementów.

Pozostało nanieść napisy eksploatacyjne a także ślady użytkowania. I przednia goleń na finiszu :)

 

cc90e6136946.jpg

 

155c60a655f1.jpg

 

9f8528e98472.jpg

 

 

24bed9fc2907.jpg

 

6f08f577202b.jpg

 

Pozdrawiam życzę miłego wieczoru. CDN.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

wrzucam kolejną porcję zdjęć z pracy przy Migu.

Dzisiejszy poranek od godziny 6 był bardzo pracowity gdyż wykonałem na migu komorę hamulca aerodynamicznego, drugim elementem wykonanym od podstaw jest instalacja przeciwoblodzeniowa tzw " zielony baniaczek", który był bardzo lubianym elementem wyposażenia Miga

Kolejnym krokiem było zabranie się za wykonywanie goleni głównego podwozia. To był najcięższy etap prac. Gdyż trzeba było wykonać dwie identyczne golenie. Na chwilkę obecną golenie posiadają mechanizmy amortyzatora , oraz elementy blokady itp. Teraz pozostało przeprowadzić po nich przewody instalacji hamulcowej i hydraulicznej oraz nanieść ślady eksploatacji i wykonać sygnalizację świetlną.

Oto zdjęcia :

 

01ad3546daaa.jpg

 

1c764a6f56dd.jpg

 

2e997cf5a2c4.jpg

 

c8f80d6cbe6a.jpg

 

eb94757d3eb1.jpg

 

ddc0b9f5d8ba.jpg

 

1f6200e27168.jpg

 

e40af5540b32.jpg

 

1300fd32835f.jpg

 

b111c5ed91ad.jpg

 

CDN. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Korzystając z wolnej chwili postanowiłem zająć się nitowaniem powierzchni skrzydeł. Wszystkie nity zostały wykonane w oparciu o plany ,zdjęcia itp...

Zdjęcia poniżej :

 

acabd3feac10.jpg

 

7f19deb9272f.jpg

 

46ecf8a234bd.jpg

 

9dd11e2a8e7d.jpg

 

98143eb83ede.jpg

 

CDN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Piotr, po pierwsze gratuluję pilotażu - to coś co już jest poza moimi możliwościami (jeśli chodzi o latanie wojskowo-odrzutowe)

Po drugie - jestem fanem detalistyki i lubię Twoją robotę, dlatego też mam trzy uwagi:

1. przy takim zaangażowaniu np. w nitowanie warto byłoby wcześniej dokładnie wypolerować powierzchnię - źle się ogląda te fotki przez klikanie i oczekiwanie, ale na dużych zblżeniach widać chropowatą powierzchnię zestawu;

2. pozostały chyba wklęśnięcia form - w strefie wnęki podwozia na górnej powierzchni skrzydeł;

3. wydaje mi się że malujesz drobiazgi pędzlem - detale trochę przez to umykają i jest ryzyko utraty sporej części wrażeń i wysiłku włożonego w model.

Pozdrawiam - Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo Mikołaju za te słowa i uwagi, które motywują do dalszej pracy przy modelu.

 

Skuszę się odpowiedzieć Tobie na uwagi, zacznę od punktu pierwszego.

Prawdą jest to ,że przed wykonywaniem czynności mających na celu nitowanie powierzchni skrzydeł powinno się najpierw ją dokładnie wyszlifować, wypolerować i odtłuścić następnie przystąpić do nitowania. Ja wykonując te czynność robiłem to właśnie w takiej kolejności jak wyżej napisałem . A szlifowałem powierzchnie papierami ściernymi wodnymi 2500 i 3000. Gołym okiem jest naprawdę ciężko zauważyć jakąkolwiek chropowatość lub nierówność powierzchni. Tym bardziej pod palcem.

Przyznaję się do tego ,że na zdjęciu nie wygląda to za ciekawie. Choć zdjęcie wykonane jest naprawdę z bardzo ale to bardzo wielkim przybliżeniem.

Natomiast jeśli chodzi o serwis z którego korzystam do wrzucenia zdjęć na forum. Osobiście muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. I czas najwyższy go zmienić .

 

Nawiązując do punktu drugiego. Napisałeś Mikołaju, że przypuszczasz o występowaniu wklęśnięcia form w strefach wnęk podwozia na górnych powierzchniach skrzydeł. Zdecydowanie odpowiadam ,że to nie prawda. Choć nie dziwie się Tobie ,że zwróciłeś na to uwagę gdyż to jest wina oświetlenia podczas wykonywania zdjęć. I jak już jest to tylko i wyłącznie cień.

 

W trzecim punkcie masz racje. Swoje drobiazgi, które wykonuję od podstaw czasami maluję pędzlem, a to tylko i wyłącznie elementy takie jak przewody, przełączniki , felgi, przepustnica itp... Postępuje tak dlatego, że czasami jest mi bardzo ciężko pomalować np.przewód instalacji hamulcowej, który jest już zainstalowany na goleni. I zrobić to w taki sposób by nie uszkodzić lub nie wyjechać z farbą za daleko. Tym bardziej, że goleń na wysokość mierzy 1,3 cm. Nie jest to wytłumaczenie gdyż są osoby takie jak Pan Andrzej Ziober, które nie posługują się prawie w ogóle pędzlem podczas wykonywania lub malowania miniaturowych detali. A efekty są naprawdę powalające. Prawdą jest też to ,że wrzucając tu zdjęcia na forum są one bardzo powiększone. I czasami sam dopiero podczas przeglądania zdjęć zauważam niedoskonałości. A gołym okiem tego nie widać.

 

Dziękuje jeszcze raz za cenne spostrzeżenia i uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.