kret69 Napisano 10 Czerwca 2012 Share Napisano 10 Czerwca 2012 Rzeczywiscie, nie ma co porownywac. Dziekuje bardzo. Piotrze, czekam na zdjecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 11 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2012 Witam wstawiam kolejne zdjęcia z pracy nad modelem. Teraz aktualnie zajmuję się szlifowaniem połówek po złączeniu ich ,za pomocą cyjanoakrylu. Następnie nałożyłem szpachlówkę w płynie firmy Gunze.Gdy to wszystko będzie już za mną to model będę porównywał wg planów i nanosił będę linie podziału blach i usuwał te które są nie potrzebne . A jest ich tu dużo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczekan Napisano 10 Sierpnia 2012 Share Napisano 10 Sierpnia 2012 Mam pytania do ciebie, jako że chciałbym też samemu dorabiać elementy. Jak zachowujesz wymuary takich rzeczy jak tablice rozdzielcze, panele boczne, fotele? O ile wiem w dokumentacjach nie ma podanych wymiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 11 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2012 Witam Jeśli chodzi o wymiary np: elementów wyposażenia wnętrza kabiny pilota to w większości wykonywałem je sam podczas zbioru dokumentacji . Która ma ponad 50 GB na komputerze , wraz z oryginalnymi instrukcjami wycofanymi z wojska. Wiadomo ,że niektórych elementów takich jak przewody ,i różnego rodzaju instalacje są wykonywane w przybliżeniu w szczególności wykonując model w skali 1/72 lub jeszcze mniejszych skali. Ale większość tych elementów robi się na podstawie dokumentacji . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystyna_z_gazowni Napisano 12 Sierpnia 2012 Share Napisano 12 Sierpnia 2012 pozdrowienia z Rosnowa - przy okazji pozdrów mój rodzinny Dęblin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczekan Napisano 12 Sierpnia 2012 Share Napisano 12 Sierpnia 2012 A skąd instrukcje wytrzasnąłeś? Wtajemnicz mnie mistrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2012 Jeśli chodzi o instrukcje pochodzenia "wojskowego" to człowiek znalazł się w odpowiednim czasie i miejscu. I dostał za darmo... A w większości takich dokumentacji możesz znaleźć na rożnego rodzaju forach internetowych w różnych formatach PDF itp. Fora te zajmują się modelarstwem lub lotnictwem, a także przede wszystkim historią danego statku powietrznego. Prawdą jest to ,że teraz w 90% tego wszystkiego można pozyskać z internetu. Co jakiś czas temu było na kartkach oryginalnych instrukcji użytkowania płatowca itd. POZDRAWIAM Serdecznie całe Rosnowo !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczekan Napisano 13 Sierpnia 2012 Share Napisano 13 Sierpnia 2012 A jak myślisz uda mi się skombinować wymiary paneli pilotów w b-25? Nie mam dostępu do prawdziwego statku, może być coś takiego w dokumentacji podane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Sierpnia 2012 Share Napisano 14 Sierpnia 2012 Ewentualnie w dokumentacji technologicznej z zakładu - ale nie w dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej samolotu. Takie dane nikomu do niczego nie były potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczekan Napisano 14 Sierpnia 2012 Share Napisano 14 Sierpnia 2012 Dzieki, mam nadzieje ze znajde taka dokumentacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 2 Września 2012 Autor Share Napisano 2 Września 2012 Witam ponownie po dość długiej przerwie. Informuje was koledzy ,że od 16-17 września wznawiam dalej pracę nad modelem. Gdyż wracam do Dęblina w szczególności po to by ukończyć licencję pilota turystycznego. A przy okazji już przygotowywać się dalej do kolejnego roku studiów. A co za tym idzie także czas na pracę przy Migu. Więc mam nadzieję ,że będziecie mi towarzyszyli i pomagali. A ja będę się starał ukończyć model do końca tego roku. Pozdrawiam Serdecznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 24 Września 2012 Share Napisano 24 Września 2012 Gdyż wracam do Dęblina w szczególności po to by ukończyć licencję pilota turystycznego. A przy okazji już przygotowywać się dalej do kolejnego roku studiów. A co za tym idzie także czas na pracę przy Migu. Więc mam nadzieję ,że będziecie mi towarzyszyli i pomagali. A ja będę się starał ukończyć model do końca tego roku. Pozdrawiam Serdecznie . Mogę Ci potowarzyszyć i duchowo i fizycznie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 24 Września 2012 Autor Share Napisano 24 Września 2012 To zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 24 Września 2012 Share Napisano 24 Września 2012 Zadzwonię albo napiszę w piątek o ile nr się nie zmienił. A tak na drugim marginesie to nie wiesz jak tam AUP na piątek? Pewnie kilka puszczyków i 2 iskierki. Szkoda, że w B-C iskrach się posypało... Ok, nie zaśmiecam już Ci wątku. pozdrawiam, Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Października 2012 Autor Share Napisano 13 Października 2012 Witam koledzy po długiej przerwie Udało mi się znaleźć trochę czasu by podłubać przy modelu Miga. Więc od wczoraj posiedziałem trochę nad przednią golenią podwozia. Za element bazowy posłużyła mi goleń zestawowa. Lecz ze względu na to ,że nie zadowalała mnie ona w dużym stopniu swoim wykonaniem. Postanowiłem ją zmodyfikować i przerobić zgodnie z dokumentacją by swoim wyglądem przypominała goleń w oryginalnym SP. Od siebie dorobiłem elementy takie jak : - Amortyzator wykonany z igły lekarskiej - Widełki trzymające felgę z oponą - Elementy wchodzące w skład amortyzacji goleni - Tłumik drgan lecz na zdjęciu jeszcze w formie budowy . Natomiast pozostało mi zainstalować na goleni przewody od instalacji hamulcowej , opaski , czujnik bezwładnościowy który jest charakterystycznym elementem , imitacja napisów eksploatacyjnych, lampkę i uziemienie . Reszta będzie pokazana w kolejnym odcinku Oto zdjęcia: Pozdrawiam Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Października 2012 Share Napisano 14 Października 2012 No to jak już tyle przerabiasz , to wywal ten wciągnik goleni .Bo wielkością przypomina on samą goleń. Zobacz mniej więcej proporcje : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Października 2012 Autor Share Napisano 14 Października 2012 Spokojnie proszę Pana !!! zestawowego wciągnika na pewno nie będzie Gdyż doskonale sobie zdaję z tego sprawę ,że on tam w ogóle nie pasuje i przy tym wszystko psuje. Na chwilę obecną zajmowałem się widełkami i golenią . A element wciągający podwozie będzie też od p[odstaw zrobiony Pozdrawiam i dziękuje za uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 23 Marca 2013 Autor Share Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Dobry wieczór Wszystkim Po bardzo długiej przerwie,powodem której była ciężką pracą na uczelni by dostać się na wymarzony pilotaż. Postanowiłem dziś wznowić prace nad Migiem. Wykonałem więc dalszą część doposażenia przedniej goleń podwozia, którą prezentowałem wcześniej. Dziś goleń otrzymała podkład , kolor bazowy , przewody hamulcowe , lampkę sygnalizacyjną , natomiast na feldze, która także została pomalowana zamontowałem tłumik drgań itd... łącznie goleń liczy na dzień dzisiejszy 58 elementów. Pozostało nanieść napisy eksploatacyjne a także ślady użytkowania. I przednia goleń na finiszu Pozdrawiam życzę miłego wieczoru. CDN. Edytowane 23 Marca 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 23 Marca 2013 Share Napisano 23 Marca 2013 Fajnie że mig idzie do przodu, ale coś kody nie teges bo nie wyświetlają się fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 23 Marca 2013 Autor Share Napisano 23 Marca 2013 Już Leszku są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 24 Marca 2013 Autor Share Napisano 24 Marca 2013 Witam , wrzucam kolejną porcję zdjęć z pracy przy Migu. Dzisiejszy poranek od godziny 6 był bardzo pracowity gdyż wykonałem na migu komorę hamulca aerodynamicznego, drugim elementem wykonanym od podstaw jest instalacja przeciwoblodzeniowa tzw " zielony baniaczek", który był bardzo lubianym elementem wyposażenia Miga Kolejnym krokiem było zabranie się za wykonywanie goleni głównego podwozia. To był najcięższy etap prac. Gdyż trzeba było wykonać dwie identyczne golenie. Na chwilkę obecną golenie posiadają mechanizmy amortyzatora , oraz elementy blokady itp. Teraz pozostało przeprowadzić po nich przewody instalacji hamulcowej i hydraulicznej oraz nanieść ślady eksploatacji i wykonać sygnalizację świetlną. Oto zdjęcia : CDN. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 24 Marca 2013 Share Napisano 24 Marca 2013 Detalowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 25 Marca 2013 Autor Share Napisano 25 Marca 2013 Witam , Korzystając z wolnej chwili postanowiłem zająć się nitowaniem powierzchni skrzydeł. Wszystkie nity zostały wykonane w oparciu o plany ,zdjęcia itp... Zdjęcia poniżej : CDN. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 25 Marca 2013 Share Napisano 25 Marca 2013 Cześć Piotr, po pierwsze gratuluję pilotażu - to coś co już jest poza moimi możliwościami (jeśli chodzi o latanie wojskowo-odrzutowe) Po drugie - jestem fanem detalistyki i lubię Twoją robotę, dlatego też mam trzy uwagi: 1. przy takim zaangażowaniu np. w nitowanie warto byłoby wcześniej dokładnie wypolerować powierzchnię - źle się ogląda te fotki przez klikanie i oczekiwanie, ale na dużych zblżeniach widać chropowatą powierzchnię zestawu; 2. pozostały chyba wklęśnięcia form - w strefie wnęki podwozia na górnej powierzchni skrzydeł; 3. wydaje mi się że malujesz drobiazgi pędzlem - detale trochę przez to umykają i jest ryzyko utraty sporej części wrażeń i wysiłku włożonego w model. Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 25 Marca 2013 Autor Share Napisano 25 Marca 2013 Dziękuje bardzo Mikołaju za te słowa i uwagi, które motywują do dalszej pracy przy modelu. Skuszę się odpowiedzieć Tobie na uwagi, zacznę od punktu pierwszego. Prawdą jest to ,że przed wykonywaniem czynności mających na celu nitowanie powierzchni skrzydeł powinno się najpierw ją dokładnie wyszlifować, wypolerować i odtłuścić następnie przystąpić do nitowania. Ja wykonując te czynność robiłem to właśnie w takiej kolejności jak wyżej napisałem . A szlifowałem powierzchnie papierami ściernymi wodnymi 2500 i 3000. Gołym okiem jest naprawdę ciężko zauważyć jakąkolwiek chropowatość lub nierówność powierzchni. Tym bardziej pod palcem. Przyznaję się do tego ,że na zdjęciu nie wygląda to za ciekawie. Choć zdjęcie wykonane jest naprawdę z bardzo ale to bardzo wielkim przybliżeniem. Natomiast jeśli chodzi o serwis z którego korzystam do wrzucenia zdjęć na forum. Osobiście muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. I czas najwyższy go zmienić . Nawiązując do punktu drugiego. Napisałeś Mikołaju, że przypuszczasz o występowaniu wklęśnięcia form w strefach wnęk podwozia na górnych powierzchniach skrzydeł. Zdecydowanie odpowiadam ,że to nie prawda. Choć nie dziwie się Tobie ,że zwróciłeś na to uwagę gdyż to jest wina oświetlenia podczas wykonywania zdjęć. I jak już jest to tylko i wyłącznie cień. W trzecim punkcie masz racje. Swoje drobiazgi, które wykonuję od podstaw czasami maluję pędzlem, a to tylko i wyłącznie elementy takie jak przewody, przełączniki , felgi, przepustnica itp... Postępuje tak dlatego, że czasami jest mi bardzo ciężko pomalować np.przewód instalacji hamulcowej, który jest już zainstalowany na goleni. I zrobić to w taki sposób by nie uszkodzić lub nie wyjechać z farbą za daleko. Tym bardziej, że goleń na wysokość mierzy 1,3 cm. Nie jest to wytłumaczenie gdyż są osoby takie jak Pan Andrzej Ziober, które nie posługują się prawie w ogóle pędzlem podczas wykonywania lub malowania miniaturowych detali. A efekty są naprawdę powalające. Prawdą jest też to ,że wrzucając tu zdjęcia na forum są one bardzo powiększone. I czasami sam dopiero podczas przeglądania zdjęć zauważam niedoskonałości. A gołym okiem tego nie widać. Dziękuje jeszcze raz za cenne spostrzeżenia i uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.