Kazik Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2011 Marcinie puszczę Ci jutro linki do silikonu i żywicy na allegro na PW. Teraz piszę z telefonu i jest mi trochę niewygodnie. Jeszcze co do kierownicy przemekgksw3 to jest wg. AMT wersja customowa!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 6 Stycznia 2011 Share Napisano 6 Stycznia 2011 Będzie ubrudzon, czy wersja prosto z myjni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2011 Będzie ubrudzon, czy wersja prosto z myjni Zgadnij! Rodzinka zarządziła weekend wyjazdowy, więc pozostało mi tylko dumanie i czytanie forum. Dumanie jest niebezpieczne. Wymyśliłem, że skoro i tak szybka jest do dupy i będę robił oszklenie sam to, dlaczego by nie obniżyć tego dachu. Pooglądałem sobie fotki, wygrzebałem ile to jest wycięte tych słupków w prawdziwej gablocie i po powrocie do domu zabrałem się do dzieła. Panowie z WCC wycieli 3cale słupków, co u mnie da 3mm jak mówią mierzyć dwa razy ciąć raz, więc trochę się pobawiłem i ciach. Potem zrobiłem sobie przy pomocy dwóch kubków, patafixa i nitki poziom do sprawdzenia czy dach będzie prosto Wyszły mi drobne poprawki z jednej strony i sporo zabawy z ponownym przyspawaniem dachu. To w następnych krokach, bo po otwarciu karoserii stwierdziłem, że mam taki fajny dostęp do wnętrza, że grzechem by było tego nie wykorzystać przy robieniu m.in. tunelu środkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 10 Stycznia 2011 Share Napisano 10 Stycznia 2011 Fajnie że postanowiłeś go jednak obniżyć, zyska sporo charakteru Z czego planujesz wykonać nowe szyby, tak żeby były zarówno sztywne ale i odpowiednio przejrzyste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2011 Z folii np. przeźroczyste okładki do bindowania. Teraz dobrze widać, co miałem na myśli mówiąc, że kierowcy i pasażerowi wieje po nogach Wydaje mi się, że chyba się z grubsza wstrzeliłem w łuczek tego tunelu to nie takie proste, bo robię to tylko na podstawie tych fotek. Jeszcze sporo z nim zabawy będzie. Wyprostowałem trochę przetłoczenie na podłodze, bo mi psuło konwencję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2011 Postęp prac do pokazania niezbyt wielki, ale dość pracochłonny click! Doszedłem do wniosku, że te gadżety dodadzą smaczku temu, (bo to on, Ford) paskudzie! mam nadzieję, że się zmieści Kimber Gold Combat II 11mm Wydłubałem jeszcze trochę innego plastiku, ale na razie jest mało widowiskowy, więc o tym później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Fajnie że zrobiłeś ten schowek napewno poprawi wyglad wnętrza. A czy będzie soęon chował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Cześć! Ciekawy pomysł z tym odwirowywaniem, przy okazji też wygląda na to, że bąble powietrza wydostały się z formy. Życzę powodzenia z tym projektem i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2011 A czy będzie się on chował? Przecież widać na pierwszej fotce schowany. ...przy okazji też wygląda na to, że bąble powietrza wydostały się z formy No ze dwa się zaczaiły, ale dałem z nimi sobie radę. Dzięki Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2011 Niby teoretycznie mam trochę wolnego ostatnio, ale jak przyjdzie co do czego to dopiero po 22 można coś zrobić. Tak jak pisałem korzystając z otwartego dachu chcę zrobić tunel i deskę rozdzielczą. Spojrzałem, więc na tę drugą. Prosta sprawa, po za zegarami. Powinny być nowocześnie wyglądających 5 kółek a jest takie cóś jak we wczesnym fiacie dużym. Ostatnio robiłem sobie porządki w szufladzie z modelarskimi różnościami i utkwiło mi w pamięci, że mam zegary kupowane gdzieś za wielką wodą. Już się ucieszyłem, że będzie problem z głowy a tu dupa (o proszę, na innym forum nie można używać takich wyrazów ) za wielkie. Wyjdzie na to, że chyba za mały jest ten obszar na zegary. Oni czyt. WCC wpakowali tam pięć kółek, z czego jedno duże i cztery małe (widać na zdjęciach wnętrza, które pokazywałem stronę wcześniej). Jak sobie to rozrysowałem w Cadzie (zboczenie zawodowe ;o) ) to wyszło, że aby to jakoś wyglądało to mały powinien mieć 1,5mm a duży 2,5 czyli 37,5 i 62,5mm w rzeczywistości. Ej wydaje mi się, że są większe! No cóż powiększać tego obszaru na zegary nie będę, bo pochrzani mi się wszystko i na dodatek stracę proporcję. Wpadłem na pomysł kombinacji z rurką aluminiową a na środek małe kółko z zestawu. Z daleka tak jak to widać nagim okiem wygląda całkiem całkiem. Ale zbliżając się jest gorzej i gorzej tyle mi się udało zrobić w ręcach z narzędziami, które posiadam. W te małe kółka tarczy żadnej i tak nie wcisnę, bo... za małe po prostu. Pod środkowy można wstawić coś imitującego tarczę prędkościomierza. Szkiełka z folii lub KristalKleara. Jeszcze spróbuję dopracować krawędzie i chyba wstawię na swoje miejsce. Lepsze takie niż to, co jest z AMT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tryingtobe Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 Samochody to nie moja dziedzina.. Ale oglądając Twój warsztat muszę przyznać.. a'la Szaranowicz.. Fenomenalnie.. pełen doping dla inicjatywy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 Cześć! Zamiast rurek też dobrze się sprawdzają pierścionki zwijane z cienkiego drutu. Kiedyś tym sposobem zrobiłem całą tablicę rozdzielczą w samolocie od podstaw. Wszystkie przyrządy miały tarcze mniejsze niż 1,5mm. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2011 Dzięki Paweł! że też na to nie wpadłem. Wydaje się dużo prostsze i finalnie powinno wyglądać estetyczniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 13 Stycznia 2011 Share Napisano 13 Stycznia 2011 Kocham amerykańskie klasyki. + ode mnie za projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2011 Dzięki, dzięki! Tymczasem zabrałem się za kolejną operację przy tunelu. Trochę się jej obawiałem i dalej się obawiam, ale już połowa strachu za mną (chyba). Jak widać na fotkach tunel ma ścięte narożniki po obu stronach przez całą długość. Niby żadna filozofia, ale na łukach nie będzie łatwo zrobić tak by wszędzie było równo. Przykleiłem od góry jeszcze listek polistyrenu żeby całość troszkę wzmocnić. Pojawiły się w trakcie obróbki na szpachlówce samochodowej pojedyncze pęknięcia. Następnie rozrysowałem sobie linie, krawędzie ścięcia od góry i na bokach i hajda ze skalpelkiem wyrównałem papierem i na razie jeszcze ujdzie. Zrobiłem sobie nawet taki szablonik do sprawdzenia Teraz trzeba zapodkładować, zacisnąć zęby i brać się za poprawianie. Jakoś nie wierzę, że za pierwszym razem będzie równo. Najpewniej czeka mnie szpachlowanie i szlifowanie. Wyciachałem też płaskorzeźbę i zrobiłem otworki na metalowe śrubeczki w desce Wyczyściłem wreszcie matrycę z tłustych kropków, więc będą się pojawiać wreszcie fotki na białym. Choć ja lubię na ciemnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 14 Stycznia 2011 Share Napisano 14 Stycznia 2011 Ale chopaki z WCC sobie i Tobie roboty narobili z tą środkową konsolą... Oni się tak zachowują, jakby nie mogli znieść myśli o tym, że w kabinie podłoga może być płaska - a dla mnie to właśnie jest plus takich wozów jak ten Ford.. Ale mniejsza, wyrazy uznania za wkład pracy włożony przez Ciebie w odwzorowanie tej konsoli. Życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2011 Ja w sumie nie mam nic przeciw tunelom środkowym, choć kiedyś dawno temu śmigałem Wardburgiem z biegami w kierownicy. Można było kopać pasażera po kostkach Ciąg dalszy zabawy. Fuknąłem tunel podkładem i ... miłe zaskoczenie. Nie jest tak źle szczeliny do uzupełnienia szpachlówką i powinno być ok. Tak też zrobiłem, fuknąłem jeszcze raz kontrolnie podkładem i wkleiłem dolną półkę/prowadnice do szufladki widać tam trochę ubytków, więc znów złapałem za szpachlówkę. Ponad to do wnęki na pistolet dokleiłem spód i front do całej szufladki. Wszystko polistyren w różnych grubościach przy okazji widać, że boki tunelu muszę wygładzić. Podrapałem je trochę w momencie przyszlifowywania boków frontu szufladki. Wydaje mi się również, że sobie trochę popsułem jeden skos tuż przy szufladce. Za mocno przytarłem. W sobotę koledzy postraszyli mnie żebym się brał za dach, bo z tym to się trochę zejdzie. Rad od bardziej doświadczonych kolegów należy słuchać, więc dziś zabrałem się za dalsze cięcie dachu. Jak zacząłem dumać to mi wyszło, że nie będzie znów tak łatwo. Roztropnie zrobiłem sobie takiego pomocnika gipsowy odlew wnętrza dachu dodatkowo wyciąłem również taki prostokącik naprowadzający, który odrysowałem od spodu później już było ciach potem dużo kombinowania i przymierzania żeby wybrać najlepszą opcję finalnie zrobiłem tak, że podkleiłem pod spód do jednej połówki prostokącik, potem ułożyłem ją na gipsowym kopytku i dopasowałem drugą połówkę szczelinę uzupełniłem Magic Sculpem mam nadzieję, że dobrze złapie. Jeszcze przymiarka upewniająca Zastanawiałem się czy nie pociąć go od razu w dwóch kierunkach obawiałem się jednak, że będzie dużo trudniej dopasować cztery ćwiartki bez błędu. Zrobiłem też takie coś lutowanie jeszcze zgłębiam, więc nie wygląda jakoś super. Inna sprawa, że nie jest to zbyt duże w odróżnieniu od moich paluchów to ma być próba zrobienia zawiasu do klapki od schowka, który znajduje się w tunelu w okolicach łokci. Chciałbym go również wystrugać. Trzymali tam kolejny rozpylacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Cudownie to wygląda, nie zapomnij o wycięciu pozostałości po słupku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Cześć! Widzę, że jednak wziąłeś się za "top chop", myślę, że to dobrze, bo to ważny element stylistyczny tego samochodu. Zgadzam się z tobą, że im mniej cięć tym lepiej. Jedna rzecz, którą bym zaproponował, to sprawdzić tylne okno - często jest tak, że dach się obniża, ale tylne okno próbuje się zostawić maksymalnie duże, to ułatwia manewrowanie samochodem. Przy okazji odpada jedna niestandardowa szyba, bo często można użyć fabrycznego tylnego okna. A poza tym życzę powodzenia w budowie i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Co do lutowania przydałaby się jakaś kalafonia, lub topnik, to dzięki nim cyna tak ładnie się rozpływa. Tu widzę że chyba na "sucho" lutowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2011 Nie wiem, co to znaczy na "sucho". Lutowałem z użyciem pasty Koki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Kazik jeżeli to co lutowałeś ma być tym zawiasem do schowka - to hmmm mam mocno mieszane uczucia. Mam blaszki Abera w 1/35 - uniwersalne i pracujące zawiasy i zostało mi kilka sztuk - myśle ze wpasowały by się rozmiarem do skali - napisz do mnie PW ( jeśli jesteś zainteresowany ). Poza tym czekam na finalnie wykończony tunel - świetna robota. Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Nic tylko podziwiać. Choć za amerykańcami nie przepadam, to Twój warsztat skutecznie odwodzi mnie od tego przekonania. Jak zwykle świetna robota - fajne patenty na obniżanie dachu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2011 Dach już całkiem nieźle stwardniał. Rozformowałem go i trochę oszlifowałem niebawem cięcie w drugim kierunku. Przygotowałem stelaż pod fotele zaznaczam, że części nie są jeszcze gotowe na 100%. Będę je jeszcze przygotowywał przed malowaniem. Mam też takie ładne pierścienie/obwódki do zegarów zamiast tych moich wcześniejszych wypocin rurka ma 1,5mm. Wpadłem do mięsnego i poprosiłem o kilka cienkich plasterków Podziękowania dla kolegi Maćka! Bawiłem się też z dopasowaniem tej cholernej deski rozdzielczej. Nie wiem, czemu sobie wymyśliłem żeby ją opierać na tunelu. W końcu udało mi się tak to poustawiać, że po włożeniu w karoserię w miarę (jak na AMT) wszystko przylega. Powstały takie skrzydełka, na których opiera się deska jeszcze je później trochę rozbuduję. Teraz już wszystko stoi bez pomocników Powoli powoli będzie mnie czekać malowanie wnętrza. Jest tam sporo czerni. Żeby ta czerń nie była zbyt jednolita zacząłem eksperymentowanie z oddaniem przy pomocy odpowiednio położonej farby różnych materiałów jak np. zamsz czy alcantara a może i perforacje skóry. Dziś trzy próbki czarny mat gunze + mieszanka Mr. Surfacer 1200 i Mr. Base White 1000. Nie podam dokładnych proporcji bo ... sobie ich nie zapisałem od razu a potem zagadała mnie żonka i zapomniałem. Normalne rozcieńczenie jak do malowania, fukane z dużej odległości ta sama konsystencja, niskie ciśnienie z bliska oraz gęsta konsystencja, ciśnienie 2bar Dwie pierwsze próbki to nic nadzwyczajnego, natomiast ostatnia daje fajny efekt. Trochę jakby skóra a trochę wygląda jak tworzywo sztuczne na deskach rozdzielczych starszych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Dodatkowo, zamiast malować na czarno, większość detali można pomalować różnymi odcieniami ciemnoszarego, zwykle daje to bardzo dobry efekt, i zagłębienia detali można cieniować na czarno. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.