Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 547
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No dobra, niech wam bedzie na moich zdjęciach głównie apa holuje .

Pytanie- jakie wartosci przeciążenia dopuszczalne( książkowe eksploatacyjne) dla su-22 i realnie na ile mozna je przekroczyć żeby nie skonczyło się to wizytą w Bydgoszczy?

Pozdr

Link to post
Share on other sites

W książce Samolot Su-22M4, Książka 1, Charakterystyki lotno-techniczne, sygn. Lot. 2674/87, Dowództwo Wojsk Lotniczych, Poznań 1990 jest zdaje się "+7g i -3g".

Znam przypadek(na Su-20) gdzie przekroczono w locie tą wartość i jednak samolot został wycofany. Na pewno jest jakiś "margines błędu", ale ile on dokładnie wynosi to pewnie nikt nie wie.

 

Co do holowania przez APĘ to nigdy nie widziałem na żywo takiej scenki. Jest ponoć jakieś przeciwwskazanie do użycia APY jako holownika. Nie powiem dokładnie o co chodzi niestety.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Co do holowania przez APĘ to nigdy nie widziałem na żywo takiej scenki. Jest ponoć jakieś przeciwwskazanie do użycia APY jako holownika. Nie powiem dokładnie o co chodzi niestety.

 

 

 

Sawicz, w APIe wówczas pali się sprzęgło.

 

 

Łukasz, niwelacja i przegląd węzłów silowych odpowiadają na pytanie czy wycofać czy zostawić w słuzbie ;).

 

Nie tylko. ITWL ma swoją metodę- fotografia krok po kroku całej budy i wrzucenie całości do swojego chytrego programu. 3Dmax.

Link to post
Share on other sites
Sawicz, w APIe wówczas pali się sprzęgło.

 

Dzięki za informację. Teraz jestem o nią mądrzejszy.

 

p.s. Jedno z moich ujęć z Machawca 15.05.2010:

miromar.th.jpg

 

Ładnie żabami rzucało:-)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Holującej APy nie trzeba daleko szukać, "Wizerunek polskich skrzydeł" w części "lotnicza codzienność" może nie Su-22, ale jest z MiG-23.

Piotrek.S. nie wiedziałem, że też byłeś w Mirosławcu jak znajdę czas to wrzucę trochę detali uzbrojenia z bliska

Link to post
Share on other sites
No to po sprzęgle:

Piotrek.S- racz zauważyć kiedy to zdjęcie było wykonane. W "upojnych" latach 90-ych wiele rzeczy było możliwe, które obecnie są zakazane. Holowanie APA-mi jak najbardziej też.

Link to post
Share on other sites
No to po sprzęgle:

Piotrek.S- racz zauważyć kiedy to zdjęcie było wykonane. W "upojnych" latach 90-ych wiele rzeczy było możliwe, które obecnie są zakazane. Holowanie APA-mi jak najbardziej też.

Oj nawet obstawiłbym `89 albo troszkę wcześniej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Witam

 

Poszukuję materiałów dotyczących su-22 um3k 102 / 66102 użytkowanego w 7 PLB-R w Powidzu. W dniu 13.06.2001 samolot ten uległ katastrofie podczas podejścia do lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych.

 

su22um3102.jpg

 

Pozstanowiłem zbudować model w skali 1/72 lub jak się uda to w 1/48 ). Jednak posiadam materiały ilustrujące samolot jedynie z lewej strony. Jeśli ktoś z Was ma jakieś fotografie lub schemat malowania tej maszyny będe wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

No w 1/48 nie zrobisz raczej bo nikt nie robi szparki w tej skali (podobno kiedyś dawno temu Kopro robiło). Zestawów do konwersji tez nie za bardzo jest.... Tez chcę zrobić go w 1/48 i stoję w miejscu :(

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

W necie widziałem pare fotek sowieckich Su-17M3 bez kamuflarzu, pozostawionych w naturalnym kolorze poszycia.

Czy sowieci eksploatowali jakies M4 bez kamuflarzu?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.