karambolis8 Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Witam. Prawie skończyłem MFa "Miecznika", wystarczy tylko dokleić odłamane ( ) podwozie i można robić galerię. Zaczynam teraz nowy model. Pomysł podpatrzyłem na ARC: Zamierzam zrobić coś bardzo podobnego, wręcz to samo, czyli lądujący samolot zaczepiony o gumę. Udział biorą: Hasegawa E18 Super Hornet F Fotelie Pavla Figurki pilotów z Intrudera Fujimi. W następnym odcinku pierwsze zdjęcia, zapraszam Pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Zaproszenie przyjęte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janekzukosa Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Będę śledził! gdyż i ja miałem/mam plan stworzenia czegoś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Zasiadam w pierwszym rzędzie Jednak w modelu na zdjęciu dysze są zamknięte a samolot dopóki nie zatrzyma się całkowicie jest na pełnym gazie, na wypadek zerwania liny, tak więc żeby nie być gołosłownym Powodzenia w budowie Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 24 Października 2011 Autor Share Napisano 24 Października 2011 Dzięki Czesio. Też o tym słyszałem. I zastanawiam się co z tym zrobić, bo w zestawie są zamknięte, a nie chcę zbytnio inwestować w dodatki. Nie wiem czy dam radę samemu je wydłubać. Inny pomysł to takie tłumaczenie: pilot już wie, że złapał linę, więc zamknął dysze, ale samolot jest jeszcze na dobiegu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Niestety pilot wyłącza ciąg dopiero po pełnym zatrzymaniu, taki manewr jest na wypadek zerwania nie niezłapania oto co się dzieje jak pilot nie da "gazu" a linka się urwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Fajny pomysł. Coś podobnego chodzi za mną tyko z udziałem F-8 Crusader. Zainspirował mię kiedyś taki obrazek. Czesio ciekawe ile połamanych nóg było na tym lotniskowcu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Żeby tylko nóg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 Dzień dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dumapolski Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 A jeśli pilot nie poderwie samolotu i spadnie do morza, ale się uratuje, to potem ma z tego powodu jakieś nieprzyjemności? Co do modelu, to popatrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 24 Października 2011 Share Napisano 24 Października 2011 (...) Zamierzam zrobić coś bardzo podobnego, wręcz to samo, czyli lądujący samolot zaczepiony o gumę. (...) Ponieważ w podpisie masz słowo "elektronika" to może pokusisz się o coś takiego: http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal10/9201-9300/gal9280-F-14-Ikeda/00.shtm Polecam również obejrzeć film (link jest w powyższej relacji), efekty audio-wizualne mocno przemawiają do wyobraźni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 24 Października 2011 Autor Share Napisano 24 Października 2011 Widziałem już tą podstawkę Woit, ale kompletnie o niej zapomniałem. Na pewno to rozważę. Dźwięk do mnie nie przemawia jakoś specjalnie (chociaż nie powiem, w miarę realistycznie brzmi), ale oświetlenie już prędzej. Może nawet reflektory lądowania bym podłączył? No zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Października 2011 Autor Share Napisano 25 Października 2011 Witam. Dzisiaj troszkę o kabinie pilotów. Kokpit ma zerową ilość detali. Wszystko płaskie. Szkoda, bo reszta elementów jest bardzo ładnie zdetalowana. Liczyłem na wypukłe panele, mógłbym posuchopędzlować, a tak zostają tylko kalki. Instrukcja proponuje FS 36231 jako kolor całego kokpitu. Poniżej fotele z zestawu i Pavlowe. Żywiczne są troszkę niższe, ale nie za bardzo. Pierwszy już z grubsza obrobiony. Na koniec wspomniane figurki z Intrudera Fujimi. Bardzo mi się podobają. Fajnie, że łapki są osobno. Łepek też niczego sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 25 Października 2011 Share Napisano 25 Października 2011 Kurcze troche więcej można by się było spodziewać po Hase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Października 2011 Share Napisano 25 Października 2011 Zasiadam w pierwszym rzędzie Jednak w modelu na zdjęciu dysze są zamknięte a samolot dopóki nie zatrzyma się całkowicie jest na pełnym gazie, na wypadek zerwania liny, tak więc żeby nie być gołosłownym http://www.youtube.com/watch?v=BBtl7tck ... re=related Powodzenia w budowie Pzdr Na filmie wyraznie widac ,że dysze są w takim samym położeniu co na zdjęciu modelu ,czyli zamknięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 25 Października 2011 Share Napisano 25 Października 2011 Obejrzyj jeszcze raz, na podejściu ma zamknięte, siada na pokład wysuwa trochę liny i dysze się otwierają i widać płomienie z silnika, jak się kapnie że złapał linę i jest wszystko ok to wyłącza silniki. Tutaj 2 przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Października 2011 Autor Share Napisano 25 Października 2011 Ale na tych filmach widać, że jest moment, w którym dysze są przymknięte i to mnie ratuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 26 Października 2011 Share Napisano 26 Października 2011 Zrób jak chcesz w końcu każdy pilot lata inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wprzybylak Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Dysze otwiera dopiero, kiedy wie, że złapał linę. W momencie przyziemienia ma przymknięte ponieważ tylko w takim układzie uzyskuje pełny ciąg. Wynika to z prawa Bernoliego. Więc jeśli ma być w trakcie łapania liny, to zdjęcie załączone na początku przedstawia prawdziwą sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Właśnie nie za bardzo bo jeśli włącza pełny ciąg dysze się otwierają Jeśli się mylę poprawcie mnie bo kompletnie nie rozumiem tego prawa, ale na Discovery Channel miał otwarte dysze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 To chyba wyjaśnia kwestię dysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Piękne zdjęcia ;) Ale mi chodziło że po dodaniu pełnego ciągu dysze się otwierają , a na podejściu są zamknięte by utrzymać odpowiednią prędkość podejścia czyli jeśli się nie mylę 130 węzłów czyli +/- 240-250 km/h na pełnym ciągu otwiera dysze i leci nawet 1,8 macha ;) sorki ale się mała zamota zrobiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Po przyziemieniu daje pełny ciąg (więc dysze się otwierają), aby w razie przesmarowania mógł wystartować ponownie. Pilot o tym czy złapał liny czy nie wie dopiero kiedy samolot się zatrzyma. A wtedy nie potrzebny mu już pełny ciąg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Długo by gadać na ten temat, poszukaj w internecie informacji o dyszach zbieżnych i zbieżno-rozbieżnych. Ale kluczem do zrozumienia istoty zjawisk przepływowych jest właśnie wspomniane wyżej prawo Bernouli'ego, bez tego nie ma co nawet ruszać tematu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Mikele ale tu chodzi o konkretny przykład. Jak widać na fotkach 18tka podchodzi na dyszach zamkniętych, dotyka pokładu daje pełną moc dysze się otwierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.