Skocz do zawartości

F/A-18F Super Hornet 1/72 Hasegawa


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie przeczę ;) W zasadzie odpowiadałem na post wcześniej Kwestia tego, jak rozwiązane jest sterowanie zmianami przekrojów dyszy w konkretnym silniku. Z teorią maszyn przepływowych i tak warto było by się zapoznać, moim zdaniem. Dla samego poznania i zrozumienia zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli mogę wtrącić - choć oczywiście, nie jestem ekspertem - co do kwestii lądowania F/A-18 na lotniskowcach... Czytałem kiedyś taką książkę "Lotniskowiec". Jeśli dobrze pamiętam, autor był pilotem US Navy i na koniec umieścił kilka komentarzy do tekstu, m. in. odnoszących się do Hornetów, które ponoć we Flocie są nazywane "plasticbugs" z racji rozbudowanej elektroniki i ilości kompozytów, w porównaniu do np. Tomcatów. Z tego też powodu lądowania na lotniskowcu na "osiemnastkach" są właśnie najłatwiejsze (choć dziwnie to brzmi ) i wychodzą stosunkowo najlepiej. Stąd może brać się kwestia nie otwartych na "cały regulator" dysz na zdjęciach.

Choć jak pamiętam, przy lądowaniu na lotniskowcu tuż przed dotknięciem pokładu należy właśnie dać pełny ciąg, aby mieć zapas mocy w przypadku przesmarowania. A pełny ciąg = otwarta dysza.

 

A przy okazji:

40664_37591.jpg
Jako nieutulony w żalu fan "Kocurów" zapytam: nie uważacie, że ten znak na tym samolocie to po prostu profanacja sacrum?

 

bzzz-bzzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nieutulony w żalu fan "Kocurów" zapytam: nie uważacie, że ten znak na tym samolocie to po prostu profanacja sacrum?

Profanacja...... Phantoma?

vf84f4jusn.jpg

 

Sorki za OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moses, pytanie odnosiło się do konkretnego samolotu i na pewno nie miał on w oznaczeniu "4"

Phantom i Tomcat to maszyny, które dla mnie właściwie "urodziły" się z tymi insygniami na statecznikach (choć "upiorki" dobrze wyglądają też w barwach "szajbusów" ). Ale kiedy FAGi wyparły z lotniskowców inne maszyny to już nie to. Jakby do Jaguara założyć felgi od Malucha...

Również przepraszam za OT

 

bzzz-bzzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylnym jest stwierdzenie, że pilot przesuwa przepustnice silników przed dotknięciem kołami pokładu. To zepsułoby lądowanie. Dopalanie włączane jest równocześnie z "przyziemieniem". O konieczności zwiększania ciągu w tym newralgicznym momencie już było wyżej wspomniane, a dowodów na to, co się dzieje kiedy pilot o tym zapomni, albo silniki nie zareagują, radzę poszukać na YouTube.

Jeśli chodzi o zobrazowanie na dioramie dysz Super Horneta, to dopalacze i tym samym przekrój dyszy zmienia się tak szybko w tym momencie, że można model wykonać w dwójnasób.

A teraz o stabilności podejścia na Hornetach w stosunku do Tomcatów, to lądowanie F/A-18 może być uznawane za łatwiejsze, ale nie z uwagi na lepszą stabilność płatowca, a z uwagi na fly-by-wire, które wspomaga pilota. Ten ma zwyczajnie mniej roboty. Natomiast z tego co mi wiadomo, to właśnie Tomcat był zawsze uznawany za najstabilniej lądujący samolot US NAVY. A to pewnie ze względu na dużą siłę nośną kadłuba, szeroko rozstawione silniki i oczywiście skrzydła o zmiennej geometrii. Dodatkowo po wprowadzeniu na F-14 systemu DFCS, czyli nieco uproszczonego FBF, i na tym typie było nieco mniej stresu przy podejściu.

Co do barw Jolly Rogers na Super Hornetach, to kwestia przyzwyczajenia. Na żywo wygląda super. Nawet dla kogoś kto od F-14 oczu od lat oderwać nie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna dyskusja się rozwinęła. Dziękuje wszystkim za skomentowanie kwestii technicznych. Mi się trochę rozjaśniło, a myślę że inni też skorzystali

 

Dzisiaj drobna, acz stresująca aktualizacja. Tak wyglądają kalki na kokpicie po Microscale SOL:

 

SH105217.jpg

 

Odkładam na bok aż nabiorę do tego dystansu, bo się trochę wnerwiłem ;) W planach jest zwaloryzowanie kokpitu własnym sumptem. Cośtam powycinam z blaszek, polistyrenu, poprzyklejam, pomaluję i jakoś to będzie. I tak nic nie będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

 

Niewielka aktualizacja. Taki jest stan obecny.

SH105347.jpg

 

 

Trzeba było trochę poszpachlować.

SH105348.jpg

SH105350.jpg

SH105351.jpg

 

 

Kokpit odtworzyłem naklejając małe prostokąty z polistyrenu 0.25mm.

SH105349.jpg

Szału nie ma, ale dużo tam nie będzie widać po zainstalowaniu pilotów, przez zamkniętą owiewkę. W każdym razie mam taką nadzieję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

 

Znalazł się czas, żeby podłubać też przy Super Hornecie. Pozlepiałem całość do kupy. Szpachlowania nie było ostatecznie zbyt wiele.

SH105417.jpg

 

Wypolerowałem owiewkę. To zawsze daje mi największą satysfakcję.

SH105421.jpg

 

Próbuję zrobić wychylone klapy i sloty. O ile sloty wyszły jako tako

SH105419.jpg

to już widzę, że klapy muszą być inaczej. Na razie jest tak, ale w następnej aktualizaji będzi lepiej i pokażę też zdjęcia oryginału.

SH105420.jpg

 

Działam też z podwoziem. Rozciąłem elementy goleni głównej i spróbuję zrobić tak jak jest w rzeczywistości.

SH105429.jpg

 

Goleń przednia nie będzie wymagała zbyt wielu przeróbek poza wyczyszczeniem ze szwów.

SH105430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypolerowałem owiewkę. To zawsze daje mi największą satysfakcję.

 

Wygląda to fenomenalnie. Aż strach dotykać paluchami .

 

Działam też z podwoziem. Rozciąłem elementy goleni głównej i spróbuję zrobić tak jak jest na zdjęciach.

 

Barrrdzo słusznie. To jeden z najbardziej z zaniedbywanych elementów. Kabina odwalona, w "lakierkach i gejerku", a podwozie prosto z gnoju do pokoju. . Na dodatek podwozie jest często niegorzej widoczne od wnętrza kabinki i zasługuje na udoskonalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podłubałem trochę przy pacynkach. Musiałem im skroić trochę tyłki, żeby nie byli za wysocy. Jednemu zrobiłem też operację łokcia i nadgarstka, żeby jakoś sensownie się to ułożyło. Na razie wszystkie członki są przyklejone na blue tack. Mniejsze skale nie powstydziłyby się takiej rzeźby figurek.

 

SH105443.jpg

SH105444.jpg

SH105446.jpg

SH105447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trochę przerośnięci ;) I tak ich obniżałem. Lepszych figurek nie mam, a lądujący samolot bez pilota wygląda dziwnie ;) Uniesiony kciuk raczej musi być, bo innej dłoni nie mam. Mogę przerobić go na pięść, ale to też będzie dziwne ;) Taka pozycja dodaje trochę życia, niż gdyby oboje siedzieli na baczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dzisiaj pokażę jak chcę zrobić klapy, żeby były w miarę podobne do prawdziwych. Generalnie klapy w Super Hornetach składają się z 2 części - wąskiej blachy przy samym skrzydle i głównej części, która tak na prawdę wykonuje całą "pracę". Wynika to z tego, że oś obrotu klap nie leży w przekroju skrzydła, tylko niżej i kiedy klapa się wychyla, powstaje szpara, którą właśnie zasłania ten kawałek wąskiej blachy.

 

Na takim etapie jestem teraz:

SH105478.jpg

SH105479.jpg

SH105480.jpg

 

Mam zamiar klapę przykleić tak jak w rzeczywistości, czyli tylko na zawiasach. Będę musiał trochę je zmodyfikować.

SH105481.jpg

 

Powstaje też uzbrojenie. Sidewindery i AMRAAMy z zestawu. Sparrow z dodatkowego zestawu uzbrojenia Hasegawy, a Paveway ukradziony z Tornado Revella.

SH105482.jpg

 

No i podwozie. Jedna goleń główna i przednia są już zmodyfikowane.

SH105483.jpg

SH105485.jpg

 

Igły posłużą mi do odtworzenia przeciętego siłownika. Zdjęcia dla osób o mocnych nerwach!

SH105484.jpg

SH105487.jpg

 

PS. Nie ogarniam światła na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to wygląda. Firmy sporo się cenią za zestawy waloryzacyjne klap itp. Podwozie też całkiem fajnie ale zastanawiam się czy nie piwinieneś dobrać bardziej cienkiej igły do siłownika (do zastrzyków podskórnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.