wosiek Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Ponieważ powoli zmierzam ku końcowi z projektem Sd.Kfz 251 C/D Holzgas, którego warsztat można oglądnąć TUTAJ postanowiłem rozpocząć kolejny ulepek. Padło na Sd.Kfz 9 z działem Flak 88 mm. Trochę historii: W 1942 roku złozone zostało zamówienie na 112 samobieżnych dział 8,8 cm Flak 37. Pierwszy prototyp został ukończony pod koniec października 1942 roku. Od lipca do września 1943 roku, w sumie wyprodukowano 12 pojazdów seryjnych - 8,8 cm Flak 37 na Zgkw. Sd.Kfz.9 18t.Opancerzona nadbudowa została wykonana z płyt pancernych grubości 14.5mm. Ponieważ masa pojazdu zwiększyła się do 25 ton, podwozie musiało być wzmocnione.Pojazdy zmontowano w firmie Bad Oeynhausen Weserhütte. Zapas amunicji to 40 pocisków przechowywanych w zasobnikach z tyłu pojazdu. W pozycji bojowej ze względu na stabilność musiały być rozkładane na boku po dwie podpórki.. Wszystkie 12 seryjnych pojazdów zostało przypisane do 304 Heeres-Flak-Abteilung 26-tej Dywizji Pancernej i były wykorzystywane we Włoszech od 1943 do 1945 roku. (źdódło: http://www.kfzderwehrmacht.de/) Inbox: Tym razem nie będę sam tworzył konwersji tylko wykorzystam do tego gotowy produkt firmy CMK. Wrrób CMK to kilkanaście elementów żywicznych ( platforma, przedział silnika i elementy działa) oraz kilkadziesiąt fototrawionych zgrupowanych w trzech ramkach. Blachy pozwalają między innymi na wykonanie otawartej opancerzonej kabiny,natomiast przedział silnika jest pełnym odlewem i tutaj być może pokuszę się na zmianę, żeby go pokazać wykorzystując silnik dodany w zestawie Revella ( piszę być może, bo jeszcze nie zastanawiałem się w jakiej konfiguracji pojazd będzie przedstawiony). A tu już chyba wielokrotnie pokazywany zestaw Revella Jeśli macie dostęp do ciekawych fotek lub malowań to ładnie proszę ( proszę nie mylić z 12t transporterem Sd.Kfz.8 na którym również umieszczano tego typu działa) pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twitch Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Zapowiada się kolejny niesamowity warsztat... Z chęcią zasiadam do oglądania. A tutaj kilka wariantów malowań: 26 Pz.Div. Salerno September 1943. 26 Pz.Div. Anzio Febuary 1944. 26 Pz.Div. Bolonia December 1944. 26 Pz.Div. Imola April 1945. No i to się może jeszcze przyda... jakby co to mogę podesłać Ci to w większej rozdzielczości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Nietypowy projekt. Rzadko spotykany. Z niecierpliwością czekam na postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 11 Lutego 2012 Autor Share Napisano 11 Lutego 2012 No i to się może jeszcze przyda... jakby co to mogę podesłać Ci to w większej rozdzielczości Dzięki za kolorki no i oczywiście chętnie skorzystam z rysunków. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Lubisz nietypy. Zasiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubert72 Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Uwielbiam Twoje projekty - sa nietypowe . To sie chwali Będę regularnie zaglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Bardzo fajny warsztat się szykuje.Życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 Zasiadam. Sam mam dwa Famo za sobą, ale i o takim myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 12 Lutego 2012 Share Napisano 12 Lutego 2012 O Famo - świetny pojazd. W twoich rękach, więc można być spokojnym o efekt. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 13 Lutego 2012 Share Napisano 13 Lutego 2012 Muszę tu coś napisać, żeby sobie "zaznaczyć" temat. Czekam z niecierpliwością na postępy prac. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 15 Lutego 2012 Autor Share Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) Dzięki za zinteresowanie tematem. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie Postanowione- nie wstawiam żywycznego klocka przedziału silnikowego !!! Silnik będzie widoczny. Wiąże się to niestety z całkowitą przeróbką lub raczej powiedzmy sobie szczerze DORÓBKĄ bebechów silnika i całego wnętrza przedziału silnikowego. To co zaproponował Revell jest conajmniej żałosne. Oto przykład: tak wygląda silnik wg Revella Żałuję, że nie kupiłem Famo z Trumpka,, który całkiem ładnie odwzorował detale silnika i nie tylko. No cóż stało się inaczej. Myślałem, że jeżeli model Revella ma najwyższą skalę trudności (5) to i detale będą solidniejsze. Nie narzekajmy jednak i bierzmy się do roboty. Tak wstępnie po przymiarce wygląda blok silnika po liftingu Oczywiście muszę dorobić do niego jeszcze wentylator, paski klinowe itd. Reszta też się pojawi, ale powoli, bo miało być lajtowo a zrobiło się harkorowo aktualizacje wkrótce pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 Podziwiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 ... Myślałem, że jeżeli model Revella ma najwyższą skalę trudności (5) to i detale będą solidniejsze. ...No właśnie dlatego ma skalę 5 bo wszystko sobie musisz sam dorobić. Jak by było 3 to pewno wpudełku wszystko by było .Ten silnik to jest ten oryginał po przeróbce czy jakiś inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 15 Lutego 2012 Autor Share Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) Ten silnik to jest ten oryginał po przeróbce czy jakiś inny? Z silnika pozostało to cowidać beżowe czyli podstawa, ale też modyfikowana, bo silnik wychodził za duży i gary się nie mieściły pod maską W zasadzie blok silnika gotowy. Pozostało tylko wywiercić otwory pod rury od chłodnicy. Czas na ... skrzynię biegów. Pozwolicie, że wytwór Revella pozostawię bez komentarza. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 Wosiek, nie wiem czemu tak się czepiasz tego silnika i skrzyni biegów. Być może nie zauważyłeś, ale Revell zrobił swojego Famo w konwencji bez widocznego silnika czy przekładni pod zdjętymi płytami. Taką miał wizję, czy słuszną to już inna sprawa. Dlatego w modelu nie ma góry silnika i przekładni i widać tylko tyle, ile zobaczy się zerkając na spód podwozia. Co innego model Trumpka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 15 Lutego 2012 Autor Share Napisano 15 Lutego 2012 Wosiek, nie wiem czemu tak się czepiasz tego silnika i skrzyni biegów. Być może nie zauważyłeś, ale Revell zrobił swojego Famo w konwencji bez widocznego silnika czy przekładni pod zdjętymi płytami. Taką miał wizję, czy słuszną to już inna sprawa. Dlatego w modelu nie ma góry silnika i przekładni i widać tylko tyle, ile zobaczy się zerkając na spód podwozia. Co innego model Trumpka. Nie są to jedyne elementy do których się pewnie przyczepię A tak poważnie, jak można zauważyć po pozycjach które wstawiam "nie kręcą mnie" modele robione prosto z pudła z oklepanymi malowaniami. I tak jest też w tym przypadku. Przecież mogłem zamiast się męczyć z wnętrzem wkleić kostkę żywicy dołączoną przez CMK w miejsce silnika i też by było. Czyż nie? Ale po co. Czy nie sprawia więcej radości stworzenie czegoś nowego? Nie twierdzę, że to co robię jest idealne i nie każdemu zapewne odpowiada, ale mnie się podoba i chyba to jest najważniejsze. Tak więc, bez urazy, ale ja się nie czepiam tylko stwierdzam fakty. 1. Skrzynia biegów jak i niektóre elementy mogą być widoczne po, jak to określiłeś "zerknięciu na spód podwozia" ( o ile nie zapomnę to zrobię odpowiednie zdjęcia po sklejeniu całości) 2.Jeśli ktoś na opakowaniu podaje informację o skali trudności wykonania modelu to spodziwam się czegoś więcej niż atrapy. W skali 1-5 dla modeli Revella to ma być 5 czyli - trudby, ilość części powyżej 150, model dla wymagających 3.Czemu Revell uniemożliwia wykonania wersji otwartej? Przecież zamknięcie przedziału silnikowego w opcji Trumka i Revella są identyczne. 4.Po to pokazuję mankamenty Revella, żeby ktoś kto chce się pobawić w wersje pozbawione "okładzin" nie popełnił błędu przy zakupie. Na koniec podaję linki do inbox-ów identycznych pojazdów w skali 1:72 Revell http://www.model-making.eu/Revell-Sd.Kf ... 42188.html Trumpeter http://www.mojehobby.pl/Trumpeter-Germa ... 37363.html pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 (edytowane) Uporałem się ze skrzynią biegów, dodałem transmisję do wyciągarki oraz butlę o których zapomniał Revell. Efekt poniżej Myślałem, że to już koniec z podwoziem, ale chyba jednak nie Pobawimy się teraz w analizę Po przymiarce platformy z CMK ( zdjęcie 5 i 6) okazało się, że niemożliwe jest założenie "namiastki " bębna wyciągarki dołączonej przez Revella. To mnie zastanowiło i zacząłem przyglądać się zdjęciom oryginałów i sposób mocowania działa. I tak: Na zdjęciach 2 i 3 wyraźnie widać wyższą kolumnę pod działo niż to z CMK. Sposób mocowania kolumny widać na zdjęciu 1 ( co prawda jest to działo zamontowane na sdkfz 8, ale wysokość jest podobna) Zdjęcie 4 pokazuje wygląd podłogi od spodu - wyrażnie widać, że jest to blacha ryflowana na konstrukcji szkieletowej m.in. z płaskownika ( jest to wersja podstawowa Famo, ale myślę, że podobnie było w tej z działem). Wahałem się czy aby napewno mam rację, bo rysunki podrzucone przez Twitch-a ( jeszcze raz za nie dziękuję) pokazują jednak niższe zamocowanie kolumny, ale z kolei większość dostępnych zdjęc przeczy tak niskiemu zamocowaniu działa. Wynika z tego, że prawdopodobnie obie koncepcje są słuszne. Przechodząc do sedna sprawy: 1. dorabiam bęben wyciągarki, którego brak u Revella ( patrz górne zdjęcie) 2. przerabiam płytę podłogi ( konstrukcja szkieletowa + blacha ryflowana ( kolejna część do odstawki z CMK ). Jak tak dalej pójdzie to będę pluł sobie w brodę, że w ogóle kupiłem ten dodatek 3. zmieniam sposób mocowania kolumny pod działo Jak widać kolejny raz pracy zamiast ubywać niestety przybywa pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Podziwiam Cię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Te dodatki to z czegoś masz czy sam je strugasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 18 Lutego 2012 Autor Share Napisano 18 Lutego 2012 Te dodatki to z czegoś masz czy sam je strugasz? Sam strugam dlatego tak to się ślimaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Rób formę i rozpowszechniaj. Kupców Ci nie braknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Wątek przeglądałem dość pobieżnie i dopiero teraz zauważyłem że skrzynia oraz silnik robione były praktycznie od podstaw. Szacunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skikut87 Napisano 19 Lutego 2012 Share Napisano 19 Lutego 2012 się chyba muszę zgłosić do Ciebie na doszkolenie w struganiu tych miniaturowych dodatków świetna robota już się nie mogę doczekać gdy weźmiesz się za działko tam to dopiero możesz poszaleć z waloryzacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wosiek Napisano 19 Lutego 2012 Autor Share Napisano 19 Lutego 2012 (edytowane) Rób formę i rozpowszechniaj. Kupców Ci nie braknie. W tym przypadku nie ma potrzeby. Wystarczy kupić Trumpka i wszystko to co dorobiem już będziecie mieli podane na tacy Wątek przeglądałem dość pobieżnie i dopiero teraz zauważyłem że skrzynia oraz silnik robione były praktycznie od podstaw. Szacunek Lepiej późno niż wcale Dzięki za uznanie się chyba muszę zgłosić do Ciebie na doszkolenie w struganiu tych miniaturowych dodatków świetna robota już się nie mogę doczekać gdy weźmiesz się za działko tam to dopiero możesz poszaleć z waloryzacja Chyba nie będzie to konieczne. Przeglądając Twoje dłubanki też jest na co popatrzyć (np.Sd. Kfz 165 Hummel Late). To, że rzadko coś piszę na forum w "zewnętrznych tematach" nie oznacza, że nie oglądam i nie podziwiam prac innych mrucząc sobie pod nosem "Dobry jest...". Co do armaty jeszcze będziesz musiał dłuuuuuugo poczekać, bo wcześmiej czeka wykończenie bebechów pod maską sama maska i wnętrze kabiny i pewnie zasobnik na pociski, bo CMK i w tym przypadku dało klocek żywicy . Oj narobiło się tego, a miało być tak lekko i przyjemnie, ehhh... Po za tym czeka mnie dokończenie winietki z sd-kiem 251, bo jakoś ostatnio smutno na mnie patrzy Ba koniec mały update. Belki pod platformę praktycznie skończone. Po lewej gotowa po prawej przygotowana do sklejenia pozdrawiam Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.