Diobeu Napisano 22 Października 2012 Autor Share Napisano 22 Października 2012 Skoro przednia szyba jest dzielona to jakiś słupek musi być to oczywiste. Chyba mnie nie zrozumiałeś, nie dyskutuję z zasadnością słupka na środku, pytam czy zostawić żółty pasek na jego środku czy cały ma być czarny, a przekładając na rzeczywistość: czy pomiędzy uszczelkami szyb widać kolor nadwozia? Z tego co widzę na zdjęciach słupek zawsze jest czarny, ale nie mam zdjęcia z bliska tego słupka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 22 Października 2012 Share Napisano 22 Października 2012 Przepraszam ale dzisiaj internet jest pełny od dzieci neo, które nie myślą tylko pytają o oczywistą oczywistość. Wszystko kwestia grubości słupka, jak i koloru ciężarówki. Po prostu może się zlewać na zdjęciach. A zdjęcie chyba wszystko wyjaśnia. Co prawda to Fredek, a tu mam kenia. cienki słupek, gumy go zasłaniają. Edytuję 2 raz, aż poszedłem sprawdzić jak to u mnie jest w pudełku. Zamalowuj go na gumowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 22 Października 2012 Share Napisano 22 Października 2012 Przy dzielonej szybie musi te połówki coś trzymać . Słupki za szerokie nie są a uszczelki też muszą na coś wejść aby mogły spełniać swoją rolę. Jakby to obejrzeć z bliska to okaże się że obie połówki dolegają do siebie a pośrodku jest delikatny rowek. Tak jak pisze copycat ---- wal ten słupek na czarno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maggot97 Napisano 22 Października 2012 Share Napisano 22 Października 2012 A pociągnij to lekko bezbarwnym matem. Nawet z pędzla (bo ciężko będzie Ci zabezpieczyć te chromowane wykończenia do aero; poza tym pod pędzlem chyba łatwiej wyregulować warstwę bezbarwnego matu niż pod aero). Ja tak robiłem, szczególnie w tapicerkach, gdzie część jest matowa, a drewnopochodne wykończenia mają połysk i na kabinie Turbostara (nomen omen czekającego w pudle na lepszy czas). Wtedy na wierzch daj washa i eksploatację. Wygląda to całkiem, całkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 23 Października 2012 Autor Share Napisano 23 Października 2012 maggot97, mówisz, żeby kabinę pociągnąć matem? Może to być jakiś pomysł, dotychczasowa robota sugeruje, że auto jest niezbyt dobrze utrzymane. Nawet niechluj nie wyczyścił rdzy z siodła ;) Głupio by było teraz dawać super połysk na zewnątrz po to, żeby go potem matowić i "zużywać" choć pierwotnie tak chciałem zrobić. Hmm, sprawa do przemyślenia, powrócę z efektami dalszych prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maggot97 Napisano 23 Października 2012 Share Napisano 23 Października 2012 Z mojej pracy z ciężarówkami (a miałem do czynienia ze sporą ich ilością) wynika, że połysk na jej kabinie zdarza się wyłącznie w momencie odbioru nowego auta (pomijam straże pożarne, pojazdy pokazowe itp. historie). Później lakier matowieje, m. in. po chemii na myjniach samochodowych i nikt już tego nie poleruje. Połóż cieniutką warstwę na jednym fragmencie, daj wyschnąć (a akryl schnie ekspresem) i zobacz, czy Cię efekt zadowoli. Zawsze możesz to pociągnąć wycierając część farby z pędzla i zostawić prześwity lekko błyszczące - będzie realistyczniej, bo matowienie nie zawsze równomiernie występuje na danej powierzchni Musisz pokombinować. O tyle łatwiej, że to tylko bezbarwny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 23 Października 2012 Share Napisano 23 Października 2012 Przed washem nic nie matuj. Jeśli brudzisz olejami, błyszcząca powierzchnia jest lepsza, jeśli pigmentami to wtedy mat. Można i olejem po macie, ale wtedy nie wytrzesz go dokładnie. Pancerniacy zawsze przed brudzeniem stosują sido, po brudzeniu mat na wszystko. I bez przesady z tym matowieniem, ja tam próbuję łączyć w miarę jeszcze błyszczący lakier z eksploatacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 4 Listopada 2012 Autor Share Napisano 4 Listopada 2012 Efekt ostatnich prac: W kolejności występują: Podkład - kolor - Sido - kalki - Sido - wash z farbek olejnych dla plastyków rozcieńczonych benzyną - ... i teraz nie wiem co. Wracam do wątpliwości sprzed kilku postów. Teraz moim zdaniem wygląda dość realistycznie na tyle, na ile potrafiłem to zrobić, przypominam, że to moja pierwsza ciężarówka i pierwsze próby starzenia, eksploatacji. Mam dość połyskliwą powierzchnię Sido, ale jednak nie jest to piękny wypolerowany klar jak na nowym nadwoziu, przybrudzony w zakamarkach tak jak kierowca niechluj potrafi zapuścić ciężarówkę. Boję się, że dodanie warstwy bezbarwnego wypiękni mi kabinę, nie przekonuje mnie również pryśnięcie tego matem, sam nie wiem. Pewnie mi nagle coś wpadnie do głowy i tak zrobię, skłaniam się jednak do delikatnej warstewki klaru bardziej w celu zabezpieczenia tego wszystkiego niż dodania jakiegoś efektu wizualnego (ten wash jest ciągle ścieralny palcem jak się człowiek postara). I jeszcze błotko na nadkolach (Sido + pigmenty): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Hmm, wg mnie wygląda to teraz b. dobrze. Choć szarpię się jeszcze z nissanem to martwi mnie sposób zabezpieczenia kabin w nadchodzących modelach ciężarówek . Do tej pory miałem zamiar zrobić to bezb. połysk + mat nanoszony " od ręki" w okolice zakurzone. A takie pytanie - jaka jest pewność, że samo sido będzie długowieczne? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 4 Listopada 2012 Autor Share Napisano 4 Listopada 2012 Ufff, przeżyłem chwile grozy, ale teraz jestem w skowronkach. Ale po kolei. Stan, który uprzednio pokazywałem pomalowałem... Alcladem GLOSS KLEAR KOTE. Nie wiem co mnie podkusiło, ale pomalowałem. Malowało się średnio fajnie, trochę dziwny lakier, tworzy pomarańczę niezależnie od położenia, ale na szczęście po kilkunastu minutach nieco się wygładza. Otworzyłem zakupione niedawno pasty Tamiya i po 2 godzinach przeleciałem sleeper zobaczyć jak to jest polerować nadwozie. Pracuje się super, po kilku minutach miałem dach pięknie błyszczący... ale oczywiście wyglądało to absurdalnie. Brudne, zużyte nadwozie, które błyszczy się jak cholera. tak być nie mogło, więc połysk Alclad pokryłem matem Model Master i efekt jest taki jak chciałem. Mnie się bardzo podoba i tak zostaje. Poniżej efekt: (obiecałem sobie nie robić już zdjęć po ciemku, ale tym razem musiałem bo cieszę się strasznie z wyniku prac) Taki mały podpis, lubię się podpisać gdzieś, gdzie nie widać ;) To wszystko poniżej to tylko przymiarka. Ten brud na nadkolu wyszedł całkiem przypadkiem, jest to resztka błota ze środka nadkola, pędzel mi wyszedł w czasie ciapania środka, ale tak mi się spodobało po washu, że zostawiłem. Na drzwiach widać takie jakby igiełki - za dużo dałem Sidoluxu na kalkę i się porobiły takie spękania, nie tylko tu. Niestety przy montażu wnętrza kabiny wyszło mi nieco oparów kleju CA na szybę, widać w dolnym prawym rogu szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 Czyli jednak będzie amerykański szkoda... Myślałem że pokusisz się o przeróbkę, ale i tak to co zrobiłeś jest ładne, może kiedyś zrobisz Australijczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 5 Listopada 2012 Autor Share Napisano 5 Listopada 2012 Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć jaki będzie. Kierownicę ma po australijskiej stronie, jeśli wyższa kabina i podwójne zbiorniki czynią go australijskim to owszem, nie będzie z AU, ale jeśli wierność... instrukcji czyniłaby go modelem T900 to jednak jest taki. No dobra obaj nie wierzymy w prawdę w instrukcji, hyhy. Australijczyka nie zrobię, nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, dziś przyszła paczuszka z USA, Mustang '68 GT. A co z twoim Kenem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 Cześć Diobeu - maszyna wygląda dobrze. Jeśli chodzi o te opary na szybie - spróbuj je albo delikatnie spolerować np. chusteczką higieniczną, albo pociągnij delikatnie sidoluksem - powinno pomóc. Życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 6 Listopada 2012 Autor Share Napisano 6 Listopada 2012 Witam, dzięki za odzew, cieszę się, że ktoś to ogląda. Niestety jest gorzej niż na zdjęciach, wczoraj poszedłem na strych i mnie serce zabolało. Dzięki za podpowiedź, ale nie widziałeś tego, co jest teraz, wczoraj nie miałem odwagi robić temu zdjęcia, opary ulatniały się także po pracy i po zrobionych zdjęciach. Nie ma mowy o odklejeniu szyby, polerować się nie da od środka (siedzenia, kierownica) podobnie jak i malować Sido, szyba i wnętrze wklejone jest atomowo. Dobrze, że model jest brudny bo "zaparowana" szyba pasuje do tematu Nie mam weny na razie o tym myśleć choć do głowy przychodzi mi jedno rozwiązanie: przysłonić zakres pracy wycieraczek i prysnąć resztę szarą mgiełką, ale wtedy musiałbym chyba cały model brudzić na szaro. Albo zostawić jak jest, a jest źle. Ech, głupi Polak po szkodzie, tyle przeczytałem relacji z budowy gdzie komuś szyba zaparowała od kleju CA... Tak to wygląda :( Zależnie od oświetlenia efekt jest mniej lub bardziej widoczny, w rzeczywistości jest tak pośrodku, nie robię z tym nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 9 Listopada 2012 Autor Share Napisano 9 Listopada 2012 Tak to dziś wygląda: Kabina i sleeper siedzą, drobne poprawki były niezbędne ale wynikały one raczej z nierówności ramy, maska przymierzona. Z modyfikacji zewnętrznych - wyciąłem przejście do sleepera i pomalowałem go w środku na burdelowy kolor, którego i tak nie widać. Teraz biorę się za chromowane dodatki, lusterka, anteny, oświetlenie itd. Potem zostaną już tylko zderzak z orurowaniem, błotniki i drobnostki. Znalazłem jeszcze jeden, poważny błąd Revella. Mianowicie w pudełku były elementy do zabudowy zarówno prawo- jak i lewostronnego sterowania, ale do wersji prawostronnej, którą ja wybrałem nieprzystosowana jest podłoga od spodu. Otwór na kolumnę kierowniczą jest tylko dla kierownicy po lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek Napisano 9 Listopada 2012 Share Napisano 9 Listopada 2012 Ja poszedłbym w brudzenie szyby (imitację kurzu z dróg). Zaparowanie już wystarczająco przybrudziło szybę wiec wystarczy trochę prysnąć, gorzej z resztą samochodu już trochę więcej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 9 Listopada 2012 Share Napisano 9 Listopada 2012 Szybki najlepiej wklejać za pomocą Revellowskiej farbki Clear Mat Nr 1. Ja przynajmniej tego specyfiku używam Szkoda, że już za późno, ale zaparowane szyby będą pasowały do zakurzonego zestwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol_Max Napisano 9 Listopada 2012 Share Napisano 9 Listopada 2012 A co z twoim Kenem? Co z moim keniem? Hym... jakby to powiedzieć, stoi i się kurzy Mam zaczętych w ciul modeli i może jakieś cztery skończę i w tedy ostro biorę się za kenia mam nadzieję Bardzo mnie cieszy że ci szyby zaparowały, to może wtedy go całego pobrudzisz Powodzenia i nie bierz przykładu ze mnie, bo go nie skończysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 9 Listopada 2012 Autor Share Napisano 9 Listopada 2012 Dzięki, elefantes, mam Crystal Clear Revella i... przykleiła się całkiem dobrze, ja oczywiście przedobrzyłem i chciałem, żeby się już nigdy nie odkleiła bo naczytałem się o tym, jak szyby odpadają po klejach przezroczystych. Spróbuję też tego co radzisz. Karol_Max, wstydź się, czytałem twój warsztat z zapartym tchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 9 Listopada 2012 Share Napisano 9 Listopada 2012 Nic nie rób. Troszeczkę przykurz z zewnątrz i będzie oryginalnie wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 9 Listopada 2012 Autor Share Napisano 9 Listopada 2012 Kilka zdjęć, to był jeden z najmilszych etapów, przykleiłem kilka istotnych rzeczy, z których każdy dobrze widać i daje zadowolenie. Przymiarka: Już siedzi, dorobię jeszcze opaskę na łączeniu gumy z obudową filtra: Doszły pręty, żeby chłodnica nie odleciała: Zamierzam jeszcze przyprószyć matem łączenia, gdzie klej się błyszczy. Na tym etapie najgorzej było dopasować wydechy, chętnych robić tą ciężarówkę w przyszłości ostrzegam: dopasuj 10x zanim przykleisz przy czym pasuj razem z chromowanymi tłumikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 10 Listopada 2012 Share Napisano 10 Listopada 2012 Cześć! Wygląda naprawdę dobrze. Na przyszłość - przezroczyste części dobrze jest zanurzyć w sidoluksie i pozwolić im wyschnąć pod przykryciem (żeby kurz nie osiadł) 24 godziny. Potem można kleić superglutem i osad się już nie osadza - wielokrotnie osobiście to wypróbowałem. Powodzenia w dalszych pracach - pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 10 Listopada 2012 Share Napisano 10 Listopada 2012 Też lubię ten etap, bo wtedy widać cały efekt malowania tych wszystkich pojedynczych elementów. Przyprósz tylko przednie zawieszenie, wydaje się być super czyste, a to przecież idealny wyłapywacz brudu. Na zdjęciach szyby wyglądają jak zakurzone. Całość nabrała fajnego wyglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 23 Listopada 2012 Autor Share Napisano 23 Listopada 2012 Trochę festynu doszło do modelu, trąbki, bombki i inne gadżety. Reflektory nad drzwiami nie mają sensu, bo ogromny talerz od filtra zasłania jego światło chyba, że mają to być szperacze świecące na boki a to jest tylko ich skrajne położenie, w wierzchołku górnego trójkąta mocowania lusterka powinno być gniazda dla anten, po przyklejeniu znajdują się one dokładnie pod tym talerzem, przykleję je tuż nad drzwiami za mocowaniem lusterka. W ogóle całe to mocowanie lusterek to chyba najgorzej niedopasowane elementy, elementy są skracane przeze mnie i wyginane, a i tak nie ma odpowiednich kątów. Do końca zostało kilka, kilkanaście kroków, błotniki, kalki na masce i maska, zderzak i orurowanie, jutro Kret i... szpachla, strasznie dużo roboty będzie z orurowaniem, są tam mega niedoróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Ja bym go tak zostawił -- wygląda grożnie. A maskę postawił bym obok na kobyłkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.