Skocz do zawartości

Su-27 582 PLM Academy 1/48


moralezz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 162
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Moralezz, z jakiego zastawu Airesa pochodzi ten fotel z pierwszej strony?? Fajnie Ci idzie

 

Dzięki kolego. Ten fotel to jest dokładnie taki zestaw: AIRES/QUICKBOOST K-36DM E/S for Mig-29, Su-27 numer katalogowy: A4263.

 

Malutka aktualizacja - suczka pryśnięta podkładem:

 

41.jpg

 

42.jpg

 

40.jpg

 

39.jpg

 

38.jpg

 

37.jpg

 

Zostało zrobić mały preshading i czas najwyższy zabierać się za malowanie kamo. Nie będę ukrywał, że słabo mi to jeszcze wychodzi, a do tego po raz pierwszy będę malował farbami olejnymi. Rączki będą drżały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary ja dawałem standardowo FS36375 z dodatkiem białej tak na "oko" Zakup owe kolory bo z Humbrolami za wiele nie wymodzisz, a tak masz gotową farbę. Ja też modziłem z Humbrolami swego czasu, ale niestety nie osiągniesz takiego koloru, chodzi mi o nasycenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MM Flanker Pale Blue 2130

MM Flanker Medium Blue 2131

MM Flanker Blue/gray 2132

 

Co do ich autentyczności to moim skromnym zdaniem w 100% wiernie oryginału nie oddają. Z tymi Flankerami jest ciężka sprawa i myślę że do każdego samolotu trzeba podejść indywidualnie dobierając farby na podstawie zdjęć choć na pewno łatwiej będzie zaczynać z bazą którą daje MM niż kombinując z humbrolami. Myślę że sami Rosjanie ni mieli jakiegoś jednego wzorca u nich kontrola jakości szału nie robiła więc i same farby o niby tych samych (nazwach, numerach) miały inne odcienie. Podejrzewam że widziałeś tą stronę:

http://www.naritafamily.com/Scalemodel/airplanes/Su27/photo_gallery.htm

 

ale jak nie to też podsyłam linka.

Tak sobie przejrzałem te zdjęcia co są w twoim wątku tam takiego typowo szarego nie widać. Z MM które Ci podałem to ten pierwszy i ostatni będą mniej więcej pasować kolor medium za mało niebieski. Ja chyba właśnie przez to zamieszanie z kolorami nie zrobiłem jeszcze Flankera. Przeglądałem wiele wątków i każdy dobierał inaczej farby. Czekam może w końcu jakiś producent się pofatyguję i zrobi prawdziwe autentyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie - przekonaliście mnie. Zamówiłem farby z Model Mastera. Będą w przyszłym tygodniu, więc malowanie wstrzymane, chociaż preshading zrobiony:

 

43.jpg

 

W oczekiwaniu na farby trzeba zająć się czymś innym, żeby nie było za dużych przestojów, więc padnie najpewniej na golenie podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam może w końcu jakiś producent się pofatyguję i zrobi prawdziwe autentyki.

 

Nie ma i nie będzie "autentyków" do Su-27. Zgadzam się z uwagami, że do każdego malowania modelu Su-27 trzeba podchodzić indywidualnie. Fabryczne farby stosowane do malowania tych samolotów były bardzo nie trwałe w trzymaniu kolorów. Przede wszystkim wpływ miały warunki atmosferyczne i "garażowanie pod gołym niebem". Proponuję dokładnie przyjrzeć się wybranemu schematowi malowania. Trochę śmiesznie wygląda model z farbkami MM, a kalkomanie naniesione na model zawierają elementy dołożone po pięciu lub dziesięciu latach eksploatacji, kiedy kolory straciły swój pierwotny odcień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś doradzić to w tym miejscu do czarnego preshingu dołożył bym jeszcze białe plamki (tylko nie przesadź z wielkościami) na środku jakiś większych elementów poszycia po pokryciu tego odpowiednio cienką warstwą koloru podstawowego uzyskasz fajne kontrasty. A drugi kierunek w którym możesz podążyć do na preshing kładziesz kolor czekasz aż naprawdę dobrze przeschnie i nakładasz malutkie plamki w różnych kolorach powiedzmy trzech z tym że kolory muszą być zbliżone do "bazy" to taka lotnicza wersja ''biedronki'' stosowanej przez pancerniaków. Później bierzesz papierowy ręcznik i wcierasz te plami tylko nie przesadź z ilością i wielkością plamek muszą być malutkie. Nie sprawdzałem jeszcze tego drugiego sposobu więc ryzykujesz na własną odpowiedzialność o ile się zdecydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o autentyki to się zgodzę, że nie są idealne. Ale Flanker Medium Blue 2131 jest powiem najlepiej oddającym kolor późniejszych barw jako podstawowy. Jeśli chodzi o ciemniejsze plamy, to jest to loteria jak koledzy podkreślili. Ja w swoim przypadku dawałem podstawową i dolewałem ciemniejszą niebieską. Jestem ciekawy jak wyjdą Tobie osłony silników, tam jest poligon doświadczalny w dosłownym znaczeniu. Ja tam kombinowałem z różnymi specyfikami, ale jest ciężko osiągnąć rezultat orginału. A powiedz mi będziesz ścierał powierzchnię lakieru imitując przetarcia poszycia?? Muszę się zmobilizować do swojego warsztatu. Czekam na update

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zabawę z preshadingiem to na razie zostanę przy standardowym. Otarcia i wszelkiego rodzaju ślady eksploatacyjne na pewno będę chciał zrobić - ale co z tego wyjdzie to nie mam pojęcia. Na razie przeglądam warsztaty mistrzów tego forum, żeby coś tam później u siebie skopiować...

Wykonanie dyszy z takim efektem jak u Marka to dla mnie jeszcze czarna magia - ćwiczę sobie na boku z Burnt Metalem, Stainless Steel i Magnesium od Model Mastera, ale za nic nie mogę uzyskać podobnych rezultatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne efekty dają weateringi tamiya seria D, nieduży koszt rzędu 25zl za trzy odcienie. Polecam bo świetne efekty daje.

 

http://www.ww-model.pl/index.php?p5611,tamiya-87088-weathering-master-d-set

 

http://www.tamiya.com/english/products/87080weathering/index.htm

 

Polecam filmik do obejrzenia na youtube, co prawda na podstawie wydechu motoru ale przedstawia możliwości. Kiedys tez widzialem warsztat przy su-27 wlasnie i dalo

extra wynik chyba mistrz yufei mao rzeźbił tego suchoja wiec latwo znaleźć..

 

http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal12/11601-11700/gal11601-Su-27-Mao/00.shtm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płyty nic nie poradzę szukałem jej wczoraj cały wieczór. Jeśli szukasz zdjęć Su-27 to polecam rosyjskie fora wpisujesz cyrylicą i gotowe naprawdę ogrom zdjęć. Sposób zdradził mi kolega smialus

 

Ps.Do Piotr P możesz podesłać mi link do tego malowania rur w motocyklu o którym wspomniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płyty nic nie poradzę szukałem jej wczoraj cały wieczór. Jeśli szukasz zdjęć Su-27 to polecam rosyjskie fora wpisujesz cyrylicą i gotowe naprawdę ogrom zdjęć. Sposób zdradził mi kolega smialus

 

Ps.Do Piotr P możesz podesłać mi link do tego malowania rur w motocyklu o którym wspomniałeś?

 

Bodajze jak sie w google wpisuje " tamiya weathering master d set " to wyskakuje link do youtube....niestety glownie uzywam komórki to przegladania neta i nie chce mi sie link skopiować.

 

Co do cyrylicy to wlasnie wtedy mozna naprawdę dużo więcej znaleźć. Ja staram sie w wikipedii polskiej znaleźć nazwę np. Su-27 i przeważnie w nawiasie jest rosyjska nazwa w cyrylicy.

 

Zaś na plycie jest adres rosyjskiej strony ...moze wiec cyrylica coś pokaże. Wieczorem tez spróbuję poszukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrek już widziałem filmik na pewno warto zobaczyć. Zobaczę jak się pracuje z tymi pastelami przy brudzeniu naszego Jastrzębia.

 

Co do Su-27 dosłownie przed chwilką znalazłem co prawda malowanie zdecydowanie nie pochodzi z Chojny ale w moim osobistym odczuciu jest rewelacyjne:-)

 

http://www.primeportal.net/hangar/mario_krijan/su-27_blue_30/index.php?Page=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczekiwaniu na farby zabrałem się za golenie podwozia. Na pierwszy ogień - front gear. Od siebie dodałem przewody, siłownik z igły oraz nadałem głębię reflektorom - zestawowe były zupełnie płaskie.

 

44.jpg

 

45.jpg

 

Po malowaniu:

 

46.jpg

 

Oczywiście wszystko zacząłem sklejać razem - i tu małe rozczarowanie. Baaardzo ciężko to wszystko złożyć, żeby miało ręce i nogi. Przede wszystkim kołpak - okazało się że jest dużo za mały, a właściwie za płytki. Musiałem się z nim sporo namęczyć co by on jakoś się dopasował do reszty i żeby go za bardzo nie uszkodzić po malowaniu i szpachlowaniu. Również mocowanie koła pozostawiało wiele do życzenia, aczkolwiek jakoś z tego wybrnąłem. Pretensje mogę mieć tylko do siebie - że nie sprawdziłem dokładniej na sucho. Całość wyszła średnio:

 

47.jpg

 

Pozostaje jeszcze dorobić klosze świateł i delikatnie "przypudrować" suchym pędzlem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę postęp prac idzie. Wiem co to za męczarnia podwozie. Elegancko wyszło. Czeka mnie to samo. A nie lepiej dać normalnie washa olejnego. Tej płyty poszukam jak odzyskam komputer z naprawy.

 

 

Może Kolega Smialus mi też coś zdradzi?

 

A co kolega potrzebuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.