Skocz do zawartości

JagdPanther late ( Dragon 1:35 ) + dodatki


Firefly Vc

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne - ja spotkałem przy tych dwóch zdjęciach coś o Królewcu (lub okolicach Królewca). To trochę daleko od Jonkowa... Trudno o jakiś rozsądny komentarz.

Co do samego Jp. na nich, to niezupełnie może pasować do modelu robionego a'la Kubinka. Prawie, ale ten pojazd ma conajmniej jedną cechę wyrobu z MIAG i pewną z MNH. Podpowiedzi nie dam, ciekawe, czy wypatrzysz. Nawiew powietrza na przodzie dachu nie decyduje, z jakim producentem go łączyć, więc pojazd zda się nieco zagadkowy.

No i ten kamuflaż - mniejsza o moje hipotezy, ale coś jest na rzeczy - to względna rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chodziło o wypatrzenie, nie o zgadywanie. Nie ma lekko, będzie podpowiedź, nie odpowiedź: Te dwie firmy daje się odróżnić po nieco odmiennym układzie części osprzętu na obu bokach. Tu zwraca uwagę odpowiedni szczegół na prawym. Drugą różnicą jest "firmowy" układ pokryw włazów na dachu (tutaj zgodny z praktyką MNH).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę, że jedną z tych rzeczy kojarzysz (tylko piszesz tak, że ...): Na lewej burcie - to zawsze znaczy patrząc do przodu - Jp. z MIAG stelaż jest o ok. 5° obrócony, pewnie też wiesz dlaczego (i na prawej bywa krzywo, ale to tylko dziadostwo wykonawcze bez reguły). Na tym zdjęciu od przodu nikt by na 100% nie potwierdził tego skosu na lewej, choć chyba jest. Inny, wyraźniejszy wskaźnik jest na prawym boku.

Ja Cię tak podprowadzam nie dla pastwienia się, tylko żebyś temat nieco szerzej zobaczył, a to zrobione samodzielnie może dać więcej, niż pokazanie palcem. Co sam odkryjesz, głębiej wniknie do głowy i przy różnych dedukcjach jak znalazł.

Porównaj więc np. egzemplarze w muzeach; polecam Aberdeen i Kubinkę oraz IWM i Thun. Ten w IWM to wczesno-średni MIAG. Niestety, on ma już tylko zawiasy po klapach włazów, więc skup się na prawym boku. Drugim miarodajnym dla MIAG jest eksponat w Thun (późniejszy), ten z kolei z ogołoconymi bokami, ale tu patrz na włazy. Potem, chyba już conieco wiedząc o "oprawie" pojazdów z MIAG, dopatrzysz się tego, co trzeba i na niektórych archiwaliach. I tak zostaniesz amatorem wyższego stopnia. A amatorstwo, to brzmi dumnie .

Uwaga co do Pilsen na Jp. w Thun - niech Ci nie zamącą myślenia, bo ich pochodzenie jest nieprodukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem o co chodzi z tymi włazami wcześniej na to w ogóle nie zwracałem uwagi.chodzi o ich zamykanie o ryglowanie gdy są zamknięte,raz są na prawym włazie a raz na lewym czyli są obrócone o 180 stopni ja przynajmniej to wychwyciłem.Ale nie jestem pewien czy o to ci chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, niech będzie. Po mojemu reguła jest taka, że na Jp. z MIAG element pokrywy z zamkami jest prawy, a na tych z MNH lewy. Nie zawsze to się zgadza na pojazdach restaurowanych, ale na dokumentalnych zdjęciach nie widziałem odstępstw.

Teraz jeszcze bliższa podpowiedź co do osprzętu na prawym boku - chodzi o umiejscowienie "koszyka" na kloc pod lewar. Na Twoim zdjęciu jest tak, jak to robiono w MIAG, chociaż to można wywnioskować tylko po fragmencie kloca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jej nie użyję zmieniła się koncepcja.Jak znajdę pasujące malowanie pod mój model to w tedy będę myślał o figurkach a może i jakąś scenę wykonam.JSJ a o ten koszyk na klocek pod lewarek chodzi o to że jest mocowany wyżej lub niżej niczego innego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodziło i na razie chyba starczy tych ciekawostek. Tak po sobie sądzę, że warto było powyślepiać oczy w poszukiwaniu niby nieistotnych rzeczy, bo kilka obiektów przestało być "jakimiś tam" Jagdpanterami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 months later...

W końcu obspawałem model miliputem zajęło mi to 3 dni ale było warto.Do kupiłem inną lufę armaty z większym tłumikiem płomieni.Teraz już tylko zostało przykleić blaszki i myślę że po nowym roku zacznę go malować.Peryskopy też już są na swoich miejscach.Życzę miłego śledzenia wątku i przepraszam że się tak z tym grzebię.

 

1489281_543418312421231_238189216_n.jpg

 

1509766_543418175754578_1841872870_n.jpg

 

1499692_543418232421239_97112130_n.jpg

 

1393657_543418255754570_1040849723_n.jpg

 

Ps: zapomniałem że poprawiłem sprzęg holowniczy proszę się dokładnie przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.