djack Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 Kiedyś zacząłem ambitnie dłubać Bilkowego Antka w 1:72, ale ostatecznie odpuściłem go sobie, kiedy wyszedł Bilkowy Antek w 48-ce. Jest o niebo lepszy od mniejszego brata. Też ma sporo niedociągnięć, które wymagają dokładnego przemyślenia i zaplanowania, ale nie są to rzeczy, które spędzałyby sen z powiek (bo tak po prawdzie, żeby mieć porządnego Antka w 72-ce, trzeba by go zbudować od podstaw). Od razu ostrzegam, to nie będzie relacja typu „weekend edition”, prędzej „neverending story”. ;-) Do rzeczy. Pierwowzór to An-2P z Aeroklubu Gliwickiego o rejestracji SP-AOI w malowaniu z połowy 2002 r., czyli z cywilną rejestracją, wojskowymi szachownicami i bez dodatków w postaci stopnia przy drzwiach wejściowych i napisu SKYDIVE nad drzwiami (kiedy go fotografowałem w 2002 r. nie miał też anten za kabina pilotów i części oprofilowań na skrzydłach i statecznikach). Obecnie szachownice są zamalowane, a sam samolot ma więcej podmalówek (szczególnie na skrzydłach), ale poprzednia wersja malowania bardziej mi się podoba. Budowę modelu zacząłem od przeskalowania planów ze „Skrzydeł w miniaturze”, a następnie rozrysowałem sobie poprawki i zmiany charakterystyczne dla tego egzemplarza. Na początek część silnikowa. Założenie jest takie, że wszystkie osłony silnika (łącznie z pierścieniem) i łopaty śmigła będą zdemontowane. Wyjątkiem jest osłona pokazana na zdjęciu, bo na niej będzie opierać się przegroda ogniowa. Proces powstawania osłony pokazują zdjęcia. Najpierw zrobiłem szablon, który posłużył też jako uchwyt przy dalszych pracach (celowo jest nawiercony w dolnej części, żeby po wszystkim łatwiej go było odciąć). Potem przykleiłem do niego płytkę plastikową i wyciąłem w niej otwory pod klapy chłodzenia silnika i chłodnicę oleju. A potem to już z górki, czyli cięcie, szlifowanie, klejenie inne takie. C.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 Bardzo ładnie się zapowiada, pierwsze detale świetne. Czy poza silnikiem będą jeszcze jakieś "uszczegółowione" partie? Pytam - będąc w zasadzie pewnym, że tak, ale potwierdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 6 Lutego 2013 Autor Share Napisano 6 Lutego 2013 Dzięki Mikołaj za opinię. Co do detali, to będą m.in. otwarte luki w kadłubie, kabina pilotów i pasażerska, odsłonięte zbiorniki paliwa i parę innych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 O, to sympatycznie. Tylko nie odpuszczaj łobuzowi. A ten Twój konkretny egz jak ma w kabinie transportowej? Będzie widać konstrukcję wręgowo-podłużnicową czy jest tzw. tapicerka? Wiadomo, że lepiej jak by nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 Ambitny scratch ...uwielbiam tego typu relacje pierwsze kroki wyglądają bardzo ciekawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 Oj już widać, że będzie grubo Siedzim i patrzym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 7 Lutego 2013 Autor Share Napisano 7 Lutego 2013 Dzięki za komentarze chłopaki. A ten Twój konkretny egz jak ma w kabinie transportowej? Będzie widać konstrukcję wręgowo-podłużnicową czy jest tzw. tapicerka? Wiadomo, że lepiej jak by nie było... SP-AOI ma tapicerkę, ale to wbrew pozorom daje trochę możliwości: fotele, siatkowy bagażnik na ścianie, ślady po zdemontowanej toalecie. Jest się na czym wyżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 Widzę, że widownia już obsadzona, ale może wcisnę się gdzieś ze swoim stołeczkiem Tak się zastanawiałem o jakim "stopniu" piszesz ale jak zerknąłem na zdjęcie to już wiem (klik). Co do tapicerki, jeśli dobrze pamiętam, to jej obecność lub nie to kwestia kilku godzin montażu / demontażu. Przy samolocie oddelegowanym na stale do skoków była ona demontowana (Aeroklub Warszawski) bo to ok 200kg mniej masy do wyniesienia = szybsze wznoszenie / krótszy czas wejścia na pułap / mniejsze spalanie. Z ciekawością będę tu zaglądał bo pierwsze prace wyglądają wielce interesująco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 Widzę, że widownia już obsadzona, ale może wcisnę się gdzieś ze swoim stołeczkiem To ja niosę kanapę i zmieścimy się wszyscy Zapowiada się mega kosmos lub inaczej, wznowienie produkcji AN-2 Fajnie było by zobaczyć tego Bilka w 72, mam nadzieję że do niego wrócisz kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 7 Lutego 2013 Autor Share Napisano 7 Lutego 2013 Dzięki za pozytywny odzew. Postaram się nie zawieść. Relacja z budowy tego Antka w 1:72 jest tutaj: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=4166&start=0 Raczej do niego nie wrócę, chyba, że naprawdę mi kiedyś coś odbije i zrobię go od podstaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 17 Lutego 2013 Autor Share Napisano 17 Lutego 2013 Ciąg dalszy pokryw silnika. Zrobiłem kolejny szablon, owinąłem wokół niego pasek plastiku i przykleiłem „superglutem” tylko na końcach. Potem była kąpiel we wrzątku, żeby utrwalić kształt i znów cięcie, szlifowanie etc. Na razie dolna pokrywa. Górne w produkcji. Do dolnej dojdzie jeszcze kilka drobiazgów. C.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 19 Lutego 2013 Autor Share Napisano 19 Lutego 2013 Kolejny kroczek. Tym razem świeżo zrobiony wlot powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Podoba się - rzadko spotykany warsztat detaliczny . Postuluję rozszerzenie informacji o procesie budowy, a nie tylko fotki gotowych detali. Ogólnie duże wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 19 Lutego 2013 Autor Share Napisano 19 Lutego 2013 OK. Postaram się na przyszłość z tym procesem budowy. Fajnie, że się podoba. W przypadku tego wlotu całość składa się w sumie z 6 elementów (w tym jak widać obudowy wlotu z zestawu). Na obudowę nakleiłem najpierw płytkę z żeberkami filtra przeciwpyłowego (wyżlobionymi igłą krawiecką), a na to drugą płytkę z otworami. Nity są zrobione w.w. igłą, większe śruby przyciętą igłą do zastrzyków. Zdjęcia niestety zrobiłem dopiero na koniec. Aha, w środku jest jeszcze klapka zamykająca wlot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesko Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 A jak robisz te wypukłe nity ?? bo to mnie ciekawi . Jestem naprawdę pod dużym wrażeniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 Nity robię cienką igłą krawiecką osadzoną w oprawce i w czasie nitowania prowadzoną pod kątem. Po jakimś czasie plastik się lekko zasklepia i otworek po igle nie rzuca się w oczy. W zasadzie to widać go tylko w powiększeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Zmień nazwę wątku bo jest niewłaściwa. Powinno być An-2 djack 1:48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 Spokojnie, jak dojdę do kadłuba i skrzydeł, to będzie trochę więcej Bilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Zapowiada się kolejny fantastyczny warsztat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 24 Lutego 2013 Autor Share Napisano 24 Lutego 2013 Lewa pokrywa silnika. Na pierwszym zdjęciu z grubsza elementy, z których została zrobiona. Do klejenia używałem Super Glue i Debondera do czyszczenia. Wspornik pokrywy został zrobiony z kawałka drucika w izolacji. Tak w zasadzie to trochę sztuka dla sztuki, bo pokrywy będą leżeć na podstawce wierzchem do góry, ale co tam. C.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_chacewicz Napisano 24 Lutego 2013 Share Napisano 24 Lutego 2013 Super to wygląda, mam nadzieję, że wątek nie podzieli losu Antka w 72. P.S. Mała prośba o większe zdjęcia bo na tych maleństwach mało co widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 26 Lutego 2013 Share Napisano 26 Lutego 2013 Mimo na razie skromnej relacji, efekty ogląda się z przyjemnością. Inspirujący warsztat Przypomina rzeźbę Mikołaja nad Jakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 3 Marca 2013 Autor Share Napisano 3 Marca 2013 Tak sobie od paru tygodni planowałem, że dzisiaj wyskoczę do Bytomia i jak na złość na weekend dorwało mnie jakieś choróbsko. Z tego wszystkiego zamiast oglądać wystawę wydłubałem na próbę coś, co teoretycznie ma w przyszłości wylądować w kabinie pilotów, czyli słuchawki. Traktuje je jako poligon doświadczalny, bo tak do końca to nie jestem z nich zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 Clarki Do Antka to te ruskie by lepiej pasowały ale szacun za detal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 Ale ten antek był z PZLa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.