Skocz do zawartości

Zapowiedzi i nowości TAKOM


Paweł Czarnocki

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, panDespota napisał:

 

Ciekawa sprawa z tym włazem kopułki dowódcy, ale jest kwit. Wygląda na to że ten nietypowy składak też miał nietypową modyfikacje. Z tego co mi właśnie w głowie świtało to był tam standardowo przyspawany taki ogranicznik otwarcia stąd moje pytanie.

Druga sprawa na zdjęciu oryginału nie widać elementu zaznaczonego na czerwono, a na modelu widzę że jest. Gdyby był, też nie otworzono by tak włazu na 180 stopni.

 

IMG_20240405_113646.png.4bfe1ef650775a76c608e99ec25d6362.png

 

IMG_20240405_114101.thumb.jpg.8732bdb79e2d92bd4d02ee4fcc9b1b14.jpg

 

Możliwe że rozwiązanie zostało "zapożyczone" od prototypu:

5071-cupola-2.jpg.6125445961118d5cfc7ec719e21db357.jpgPRBLewW.png.05c0fb2f025d40a82f2502f7fa660c60.png

 

Albo jakieś uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wspomnienia niemieckich pancerniaków często można natrafić na wzmianki na temat modyfikacji polowych i uwag jakie kierowali do producentów odnośnie różnych elementów konstrukcyjnych np. tygrysów.  Kopułki to przede wszystkim kwestia widoczności i ochrony dowódcy. Zdjęcia to jedno a poczytanie wspomnień to druga kwestia, które razem dają pełny obraz tego dlaczego tak robili a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2024 o 12:39, AchtungCancer napisał:

Tygrysami się nie zajmuję, ale czy to na prawdę coś aż tak wyjątkowego? Na zdjęciach z 505 pojawia się dość regularnie, więc to chyba stosunkowo popularna modyfikacja dla wygody dowódcy. Czy to po prostu mój brak wiedzy?

Modyfikacja polowa. Modyfikacja raczej rzadka, lecz nie wyjątkowa.

Stosowana między innymi w 505 BCC, a że nie fabryczna to dwa przykłady - 

Tygrys No.121 - 

1208676043_meser262@111b.thumb.jpg.0112c1ddd004c69e36e154b90e65e7ba.jpg

 

Tygrys No.123 - 

1450260416_meser262@111c.thumb.jpg.3f960f348a5430461bf5fd4b592946c2.jpg

 

Tu widoczna dość dobrze ta modyfikacja - ułamany ogranicznik otwierania.

1711873187_meser262@111a.thumb.jpg.5ba2303673598499262fc38842175f63.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

PS.

Konieczny był też demontaż elementu wspomagającego otwieranie włazu. 

Jest to oczywiste, ale wolałem dodać ten element dla pełnej jasności.

Bez jego demontażu nie można by było otworzyć na "fula" właz. 

1907945376_meser262@111.thumb.jpg.8bd6b5fc27e294d50ead4d3cc3830473.jpg

Dopisek po sprawdzeniu.

Jeśli chodzi o F01 to nie do końca tak wyglądał właz D-cy na tym pojeździe jaki przedstawia TAKOM.

Edytowane przez meser262
PS i dopisek
  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
22 godziny temu, Paweł Czarnocki napisał:

Tym bardziej, że Obiekt 279 fizycznie istniał i stoi w muzeum, a ten niemiecki cudak to wydumka z gry ....

 

Nawet dwa mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 16:36, Seb napisał:

REWELACJA!!!

Przynajmniej pod względem jakości wykonania. Dragon może się pakować w temacie Tygrysów😁

 

Niestety nie jest tak fajnie jak mi się wydawało. W trakcie budowy wychodzi trochę chińszczyzny😁

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 29.04.2024 o 21:11, Seb napisał:

Niestety nie jest tak fajnie jak mi się wydawało. W trakcie budowy wychodzi trochę chińszczyzny😁

 

 

 

 

Jestem ciekaw co konkretnie wymaga uwagi. Jeszcze nie sklejałem, ale już zauwazyłem parę minusów. Kupiłem tego średnio-późnego z 507Abt. Na pierwszy rzut oka stosunek jakości do ceny jest znakomity, podobnie jak w tygrysie AFV w 1/48.

 

Poniżej moje uwagi.

 

1.  Czy nie masz wrażenia, że miejscami jest przesakalowany tzn za duży? Narzędzia zwróciły moją uwagę, jakby były za duże właśnie.  Patrzyłem na rzuty i wydają się na granicy normy.

2. Brak faktury odlewu m.in. na kopule d-cy, wentylatorze i dachu, kratach. Fajna jest w sumie tylko na osłonach kolektorów.  Z kolei na płytach nad chłodnicami faktura jest z dość dużymi wżerami. To jest do skorygowania.

3. Wreszcie liny dodane do zestawu są drastycznie za grube, do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jerzype napisał:

Jestem ciekaw co konkretnie wymaga uwagi. Jeszcze nie sklejałem, ale już zauwazyłem parę minusów. Kupiłem tego średnio-późnego z 507Abt. Na pierwszy rzut oka stosunek jakości do ceny jest znakomity, podobnie jak w tygrysie AFV w 1/48.

 

Poniżej moje uwagi.

 

1.  Czy nie masz wrażenia, że miejscami jest przesakalowany tzn za duży? Narzędzia zwróciły moją uwagę, jakby były za duże właśnie.  Patrzyłem na rzuty i wydają się na granicy normy.

2. Brak faktury odlewu m.in. na kopule d-cy, wentylatorze i dachu, kratach. Fajna jest w sumie tylko na osłonach kolektorów.  Z kolei na płytach nad chłodnicami faktura jest z dość dużymi wżerami. To jest do skorygowania.

3. Wreszcie liny dodane do zestawu są drastycznie za grube, do wymiany.

Jeszcze nie dotarłem do etapu narzędzi i lin, ale te pierwsze i tak wymieniam.

Mi to się nie podoba składalność modelu. Wyżej pisałem o problemach z kadłubem, a i z wieżą nie jest lepiej.

Tu trzeba coś usunąć, tu przeszlifować, a tam nawalić szpachli.

Messer też zauważył ten poważny błąd z kopułką dowódcy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.