Mikele Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 Możesz podziałać z malowaniem jeszcze trochę, bo wygląda dość zachowawczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 1. Posiłkowanie się rekonstrukcjami wymaga znajomości całej historii jaka za nimi stoi. Jak do tej pory większość z nich jest podobnie miarodajna jak plastikowe modele. Dopiero w ostatnich latach pojawiły się pierwsze rekonstrukcje wykonywane na podstawie szeroko zakrojonych badań wszelakiej dokumentacji i jeszcze zgodne z ich wynikami mimo ogromnej, związanej z tym uciążliwości. 2. Kolorowe foty jednoznacznie potwierdzające użycie koloru kamuflażu 'pod szybkami' są znane i 'do znalezienia'. Za to nie widziałem żadnej jednoznacznie potwierdzającej kolor wnętrza. 3. Na zdjęciach czarno białych odróżnienie zielonego od zielonego jest sztuką samą w sobie, a wobec zniekształceń wprowadzanych przez szybę to mission impossible. Ewentualnie pomóc mogą dobre ujęcia bezpośrednie, bez pośrednictwa szybki. Szczególnie warto zwrócić uwagę na boczną krawędź płyty za fotelem pilota, zlicowaną z panelem za nią i tak samo oświetloną. Samolot Scotta 4. Malowanie tego typu powierzchni na kolor kamuflażu było w owym czasie standardem dla amerykańskich samolotów myśliwskich. Czyniono tak zarówno w produkcji na rzecz armii, jak i Navy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agalant Napisano 4 Grudnia 2014 Share Napisano 4 Grudnia 2014 1. Posiłkowanie się rekonstrukcjami wymaga znajomości całej historii jaka za nimi stoi. Jak do tej pory większość z nich jest podobnie miarodajna jak plastikowe modele. Dopiero w ostatnich latach pojawiły się pierwsze rekonstrukcje wykonywane na podstawie szeroko zakrojonych badań wszelakiej dokumentacji i jeszcze zgodne z ich wynikami mimo ogromnej, związanej z tym uciążliwości.. Popieram w całej rozciągłości. Nawet egzemplarze muzealne nie są wolne od pomyłek, a po ich odkryciu zazwyczaj czekają lata lub raczej dekady na ich usunięcie (do następnej renowacji). Jeśli komuś zależy na rzetelnym oddaniu stanu z okresu eksploatacji, nie może opierać się na rekonstrukcjach, modelach, egzemplarzach muzealnych itp. bez krytycznego skonfrontowania z innymi materiałami. 2. Kolorowe foty jednoznacznie potwierdzające użycie koloru kamuflażu 'pod szybkami' są znane i 'do znalezienia'. Za to nie widziałem żadnej jednoznacznie potwierdzającej kolor wnętrza.(...) 4. Malowanie tego typu powierzchni na kolor kamuflażu było w owym czasie standardem dla amerykańskich samolotów myśliwskich. Czyniono tak zarówno w produkcji na rzecz armii, jak i Navy. Budując wiele lat temu P-40 wzorowałem się na monografii z lat dziewięćdziesiątych i bodaj we wszystkich schematach malowania kolor powierzchni pod częścią oszklenia, o której dyskutujemy, pokrywał się z kolorem kamuflażu. Niestety monografii tej nie mam teraz pod ręką, więc nie mogę podać źródła. Poza tym pomalowanie tej powierzchni kolorem podkładu kłóciłoby się z samą ideą kamuflażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 4 Grudnia 2014 Share Napisano 4 Grudnia 2014 Nawet egzemplarze muzealne nie są wolne od pomyłek, a po ich odkryciu zazwyczaj czekają lata lub raczej dekady na ich usunięcie (do następnej renowacji). Jeśli komuś zależy na rzetelnym oddaniu stanu z okresu eksploatacji, nie może opierać się na rekonstrukcjach, modelach, egzemplarzach muzealnych itp. bez krytycznego skonfrontowania z innymi materiałami. Tak dla ścisłości, to niekoniecznie 'nawet'. Muzea mają swoje ograniczenia i cele. Rekonstrukcje lotnicze na całym świecie przechodzą proces typowy dla różnych dziedzin dziedzictwa kulturowego i dopiero nadejdzie czas, gdy muzea znajda się w awangardzie realistycznych rekonstrukcji. Na razie to pojedynczy pasjonaci ('pojedynczy' może oznaczać grupę ludzi) wkraczają na wyższy stopień wierności rekonstrukcji i to są już prawdziwe dzieła, które spokojnie mogą stanowić wzór dla każdego modelarza. Ale jeszcze sporo pożyjemy zanim to będzie powszechne. Na razie są to pojedyncze samoloty. Trzeba też pamiętać, że nie ma czegoś takiego jak bezbłędna monografia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2015 Dziękuję kolegom za komentarze i wszystkie konstuktywne uwagi.Po tych wszystkich sugestiach i zapoznaniu się z materiałem zdjęciowym zdecydowałem się poprawić błędnie pomalowane powierzchnie za oszkleniem bocznym.Troszkę mi to zajęło czasu i nie było proste do przeprowadzenia.Moje prace poszły znacznie do przodu i mam nadzieję,że uda mi się zakończyć projekt w ten weekend.Oto postępy moich dotychczasowych prac: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 30 Stycznia 2015 Share Napisano 30 Stycznia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 30 Stycznia 2015 Share Napisano 30 Stycznia 2015 Wow! Rewelacyjnie to wygląda. Świetna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris7813 Napisano 30 Stycznia 2015 Share Napisano 30 Stycznia 2015 Świetna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 30 Stycznia 2015 Share Napisano 30 Stycznia 2015 Bicz z piasku kręcisz. Wkład pracy ogromny, a przy takim wyjściowym zestawie nie sposób ogarnąć wszystkiego. Krawędź spływu (nad klapami) i przejście końca kadłuba w ster kierunku psuje niestety trochę ogólny odbiór. Szacunek za zmianę malowania tej newralgicznej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Sierpnia 2015 Share Napisano 5 Sierpnia 2015 Wiem że odgrzebuje stary warsztat ale mam pytanie co to są za kalkomanie nałożone na model ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 16 Października 2015 Autor Share Napisano 16 Października 2015 Kalki na modelu są od firmy AML C9003 Curtiss P-40 over Pearl Harbor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.