Skocz do zawartości

RWD-14b, Czapla i parę drucików, 1:72


drabik

Rekomendowane odpowiedzi

Drabik, jak postępy?

 

Jak? No właśnie, może kiepsko widać, ale zmieniam nie tylko powierzchnię płótna na skrzydle ale i jego fakturę... Osłony popychaczy to przy tym pryszcz:P Na zdjęciu: lewa strona nieobrobiona, prawa - tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mikołaj - cóż za niezachwiana wiara w Tobie; ale ja jestem upadły i krnąbrny anioł:P, więc sam rozumiesz...

A tak poważniej - to nie wiem... nie wiem w jakim stanie psychicznym zostawi mnie to skrzydło za parę dni;) i wtedy się zastanowię. Choć plastik faktycznie jakiś taki znośny...

I jeszcze poważniej - cieszy mnie i podnosi na duchu to wsparcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu, panienkujesz tu za bardzo (może nie wszyscy wiedzą, ale kolega drabik nosi ów nick nie bez przyczyny )

Masz fajne założenie - 3 wklęśnięcia na tydzień, żeby zachować równowagę psychiczną. Ja to rozumiem, bo podobnie nie byłem w stanie wykonać więcej niż 2 ramek wzierników w Su dziennie.

Także działaj powolutku, byle do przodu. I utnij te sloty, potem się pomyśli jak je zrobić. Ale utnij i już. Potem po prostu je zrobisz i tyle

I będzie ładnie, spójnie i konsekwentnie.. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równowaga psychiczna - dobra rzecz... Ale Ty mi tu o równowadze nie opowiadaj, tylko mów, jak Ty byś widział kwestię tych slotów, zanim wezmę do ręki piłkę:), oczywiście poza oczywistą oczywistością, że mam je odciąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Lipstein pytał o skrzydło... otóż została doprowadzona do porządku, ekhm, ćwiartka:P

 

v2015042323100353055313.jpg

 

I tak dalej i w sprawie, że tego... cierpliwości mi trzeba:P

 

Ładne te skrzydełka. Zupełnie nie rozumiem, jak taki brzydki drabik, może takie ładne drobiazgi robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna dłubanina, Czapla to zawsze był dla mnie koszmar. Kusiło mnie swego czasu sobie jakąś wyrzeźbić dla pokuty, ale nie znalazłem w sobie aż takich pokładów okrucieństwa. Jeśli chodzi o sloty - zrobiłbym je z odciętych od skrzydeł krawędzi natarcia. Na mój gust łatwiej jest odtworzyć z kawałka polistyrenu to co pod slotami (bo jak coś pójdzie źle to i tak nie widać). Samym slotom pozostaje tylko nadać odpowiedni kształt od spodu i po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej oglądam Twoją Czaplę, tym głębiej swoją chowam w szafie..

A co do slotów - to może wytłoczyć je na gorąco z cienkiej folii? Podobnie jak kabinki w samolotach? Kopytem byłaby w tym wypadku krawędź natarcia skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna dłubanina, Czapla to zawsze był dla mnie koszmar. Kusiło mnie swego czasu sobie jakąś wyrzeźbić dla pokuty, ale nie znalazłem w sobie aż takich pokładów okrucieństwa. Jeśli chodzi o sloty - zrobiłbym je z odciętych od skrzydeł krawędzi natarcia. Na mój gust łatwiej jest odtworzyć z kawałka polistyrenu to co pod slotami (bo jak coś pójdzie źle to i tak nie widać). Samym slotom pozostaje tylko nadać odpowiedni kształt od spodu i po robocie

 

Okrucieństwa? Raczej masochizmu...:P Chociaż, patrząc po sąsiedzku na IŁ-a... Można jednak Tobie przypisać takie cechy:P Chyba, że... to te małe sługi ciemności całą robotę biorą na siebie a Ty stoisz z palcatem...

 

A tymczasem skrzydełko:

 

v2015043011312036123867.jpg

 

v2015043011312082953024.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, tego...

 

Cytując prezesa Bońka "że tak powiem" - gupio siem zapytam:

A po co te sloty? Przecież one otwierały się automatycznie i tylko w locie. Na postoju były zamknięte i przylegały do powierzchni płata... Wystarczy naciąć linie i już.

No chyba, że robisz model w locie i to jeszcze z niewielką prędkością - to wtedy powinny być wysunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Jedni poszczuli pierw, a inni czekali na efekt i wyłożyli kawę na ławę Ale bardzo fajnie to wyglada, powiedzmy że będzie sprawdzana na pracach w PWLu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Jedni poszczuli pierw, a inni czekali na efekt i wyłożyli kawę na ławę Ale bardzo fajnie to wyglada, powiedzmy że będzie sprawdzana na pracach w PWLu

 

Mogę powiedzieć, jak pewien, ekhm, celybryta: Takiego mi przynieśli

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem po zasobach - fotografie pozowane, tzn. robione w celach np. ofertowych, pokazują wysunięte sloty nawet na postoju. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z ich naturalnym działaniem, ale taka sytuacja miała miejsce.

Jeżeli robisz wersję pomalowaną "na prototypa", czyli z białym ogonkiem (z badań w ITL) - to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie zamierzałem, ale... nie przesadnie będę miał inne wyjście;) to teraz jeszcze pytanie - biały ogonek uzbroić w karabin obserwatora, czy nie? Przyznam, że jego brak w tym modelu byłby sporym ułatwieniem:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie zamierzałem, ale... nie przesadnie będę miał inne wyjście;) to teraz jeszcze pytanie - biały ogonek uzbroić w karabin obserwatora, czy nie? Przyznam, że jego brak w tym modelu byłby sporym ułatwieniem:P

 

Sloty o podobnym automatycznym działaniu posiadało więcej samolotów i np. w przypadku Bf 109 można znaleźć zdjęcia, gdzie sloty są otwarte na postoju. Obojętnie, czy w ramach czynności obsługowych, bo przecież trzeba sprawdzić, czy się coś nie zacina, czy pozostawione otwarte po lądowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się skrzydło prezentuje.

Sprawa slotów wyjaśniona. Ale gonisz Krzychu ostatnio, jak nie Ty...

 

No pewnie, że jak nie ja... Zostało jeszcze trochę, niestety, tego mydelniczkowego, szarego plastiku do wykorzystania...

 

Lepiej nie powiem, czemu gonię:P

 

Może mnie ktoś oświecić, czy widział zdjęcie Czapli z białym ogonkiem a bez km obserwatora? Teoretycznie powinny takie być - bo przyznaję, że... mi się nie chce.

 

I jeszcze jedno - Jarek38 proponował paski kalki jako imitację żeber. Tylko, czy one będą się odznaczały pod paroma warstwami lakieru? Chyba, że prysnę cieniutko; ster biały, więc może to możliwe...

 

Poproszę o odpowiedź bez eksperymentów, może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się skrzydło prezentuje.

Sprawa slotów wyjaśniona. Ale gonisz Krzychu ostatnio, jak nie Ty...

 

Przyglądałem się zdjęciom i nie widać na nich podziału slotów na trzy części. Wydaje się, że slot działał jako całość i raczej wypadałoby szpachlować te dwie dość grube linie podziału.

 

 

 

Może mnie ktoś oświecić, czy widział zdjęcie Czapli z białym ogonkiem a bez km obserwatora? Teoretycznie powinny takie być - bo przyznaję, że... mi się nie chce.

Rumun też nie miał kaemu.

Biały ogonek jest może i fajny, ale to tylko prototyp. Mało bojowy. Na dodatek szachownica miała dodatkową czerwoną linię odgraniczającą białe obwódki od tła. Skąd to weźmiesz?

 

 

I jeszcze jedno - Jarek38 proponował paski kalki jako imitację żeber. Tylko, czy one będą się odznaczały pod paroma warstwami lakieru? Chyba, że prysnę cieniutko; ster biały, więc może to możliwe...

 

Nie spróbujesz, to się nie dowiesz:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sloty ("skrzele") - trójdzielne. Zobacz choćby tutaj - punkt 1.b, drugi akapit:

http://www.muzeumlotnictwa.pl/digitalizacja_archiwaliow/katalog/ksiazki/0313/instrukcja_obslugi_samolotu_czapla_1939/19d.jpg

Aczkolwiek, rzeczywiście - działało to jako całość.

 

2. Dla ścisłości: biały ster kierunku to niekoniecznie prototyp. To oznakowanie samolotu przechodzącego badania w ITL. Ale w przypadku Czapli - rzeczywiście, to prototyp.

 

3. Przy kładzeniu pasków warto pamiętać o części skrzydeł krytych sklejką:

 

6cbdc0ff7f591ca3m.jpg

 

 

--------

P.S. Czy CZAPLA miała lotki kryte sklejką? Tak mi wychodzi z rysunku w instrukcji:

http://www.muzeumlotnictwa.pl/digitalizacja_archiwaliow/katalog/ksiazki/0313/instrukcja_obslugi_samolotu_czapla_1939/24d.jpg

Pokrycie przed pierwszym i za drugim dźwigarem jest tak samo zaznaczone, jak pokrycie lotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.