BOMI21 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Share Napisano 16 Lutego 2014 Wskaźnik po prawej, w zielonej ramce to wskaźnik kąta natarcia. Po lewej stronie, na dole to wskaźnik przeciążeń, a na górze? SAU? Niech ni się migospece wypowiedzą, bo pewności nie mam. Ale, jeśli to SAU to to kokpit MiG-21bis, nie MF. To 21 z Łasku, wskaznik opromieniowania SPO-10 jak się przyjrzycie napisy są po angielsku Gdzieś czytałem o tym tajemniczym wskaźniku w Łaskim '6715 po angielsku tyko teraz pytanie ze strony czysto merytorycznej - co ja mam z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Lutego 2014 Share Napisano 16 Lutego 2014 Kawałek płytki na to okrąg tez z plastiku i masz brakujacą część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Share Napisano 16 Lutego 2014 Kawałek płytki na to okrąg tez z plastiku i masz brakujacą część. Nie lubię tego typu improwizacji, ale lepiej wkleić "coś", co przypomina jakąś część niż brak jakiejkolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Share Napisano 17 Lutego 2014 Zacząłem coś majstrować przy kokpicie. Udało się bardzo dobrze dobrać kolor farby do blaszek. W miarę starannie skleiłem tablicę przyrządów, nieskromnie się przyznam, że przy okazji popsułem drugie tyle elementów Ale każdy następny model coraz lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Przy okazji prac nad kokpitem zacząłem się zastanawiać nad kwestią uszczelek oszklenia. Wiadomo, standardowo uszczelka jest, jak to widać na zdjęciu Daniela (Czesia) (z forum pwm.org.pl) (przy okazji ładnie widać detale wskaźnika przeciążeń) I moje zdjecie Teraz jak zrobić z tą uszczelką (m am na myśli tylko stałą część oszklenia samolotu)? Wewnątrz wygląda ona na kolor ciemnobrązowy (zazwyczaj w '21 jest brązowa więc się zgadza) a z zewnątrz jest czarna i na pierwszy rzut oka niewidoczna. Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 maskowanie najpierw czarny, podeschnie i brąz - dłubania będzie, ale w ten sposób uzyskasz zaplanowany efekt bez dwukrotnego maskowania - nie testowałem, ale planuje tak zrobić w swoim Mi-24 , gdzie czarny ma być od środka a zielony z zewnątrz- powinno się udać - pomysł podsunął mi kojot92 Mam do tego nawet maski Montexu zrobione do modelu Eduarda, które były dorzucane do ich kalek do '21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny. Jeśli mogę się włączyć, uszczelnienie było zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz. Kolor uszczelnienia od ciemnego brązu do prawie piaskowego. Ta masa blakła w miarę upływu czasu zwłaszcza na samolotach dla których zabrakło miejsca w hangarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny. Jeśli mogę się włączyć, uszczelnienie było zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz. Kolor uszczelnienia od ciemnego brązu do prawie piaskowego. Ta masa blakła w miarę upływu czasu zwłaszcza na samolotach dla których zabrakło miejsca w hangarze. Raczej nie jest zaskoczeniem, że "nieco" wyblakło, ale obecność uszczelki na zewnątrz brzmi dość rozsądnie - Teraz to zauważyłem - uszczelka zewnętrzna została pomalowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Teraz to zauważyłem - uszczelka zewnętrzna została pomalowana? Niestety - w ferworze walki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Teraz to zauważyłem - uszczelka zewnętrzna została pomalowana? Niestety - w ferworze walki. Na maszynach normalnie w eksploatacji (w służbie) coś takiego nie mogło mieć miejsca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 i nie miało Pamiętam jak malowaliśmy złotego a potem szare i uszczelnienie zawsze było maskowane taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 i nie miałoPamiętam jak malowaliśmy złotego a potem szare i uszczelnienie zawsze było maskowane taśmą. Z ciekawości - przemalowywaliście na złoty, czy malowaliście podczas renowacji lakieru dla muzeum w Krakowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Piersze malowanie na złoty (kiedy samolot był jeszcze w służbie) poszło na szary lakier jakim wcześniej był malowany samolot. Dodatokowo samolot maił biały pas z Ćwiczeń (kryptonimu już nie pamiętam) który lekko przebijał z pod złotego koloru. Renowacja w Krakowie polegała na umyciu i odtłuszczeniu samolotu a następnie cały został ponownie pomalowany na złoty i uzupełniony w napisy eksploatacyjne i okolicznościowe. Dla ścisłości Muzeum udostępniło hangar i sprężarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Piersze malowanie na złoty (kiedy samolot był jeszcze w służbie) poszło na szary lakier jakim wcześniej był malowany samolot. Dodatokowo samolot maił biały pas z Ćwiczeń (kryptonimu już nie pamiętam) który lekko przebijał z pod złotego koloru. Renowacja w Krakowie polegała na umyciu i odtłuszczeniu samolotu a następnie cały został ponownie pomalowany na złoty i uzupełniony w napisy eksploatacyjne i okolicznościowe. Dla ścisłości Muzeum udostępniło hangar i sprężarkę. Bardzo ciekawe. Dzięki za podzielenie się tym tutaj PS. Przed rozpoczęciem tego projektu, złoty 9107 też był brany pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 W temacie 21-go a zwławszcza MF służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 W temacie 21-go a zwławszcza MF służę pomocą. No i super. Obecność na forach modelarskich fotografów lotniczych, byłych (i obecnych) członków obsługi techniczej a nawet pilotów i instruktorów jest czymś bezcennym! Tylko teraz muszc się zastanowić, czy robię maszynę jeszcze w służbie (inny kształt plam!) czy tą po remoncie wykonanym przez Archeo Łask Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 A tutaj masz kilka fotek złotego. http://archeolask.pl/cms/index.php/zoty-q9107q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 A tutaj masz kilka fotek złotego. http://archeolask.pl/cms/index.php/zoty-q9107q Stronę znam na pamięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Dodatokowo samolot maił biały pas z Ćwiczeń (kryptonimu już nie pamiętam) który lekko przebijał z pod złotego koloru. Ćwiczenia Orli Szpon w 97 roku :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Zastanawiam się czy to był Orli Szpon 97 czy Ocelot 99. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek 1614 Napisano 21 Lutego 2014 Share Napisano 21 Lutego 2014 Dzisiaj to już chyba historyczne fotki: marzec 2000 początek prac na "Złotym" czerwiec 2000 pierwsze wyprowadzenie z hangaru: Sorki za jakość zdjęć ale przy braku skanera pozostało zrobić fotki fotkom z pamiątkowego albumu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Dzisiaj to już chyba historyczne fotki: Niesamowite zdjęcia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 Pracuję nad kabiną pilota. Prawa strona w 70% skończona. Prawa jeszcze nie zaczęta. Tylna ściana też. Zastanawiam się, czy warto walnąć cały kokpit czarny washem. Tablica przyrządów I górny panel. Wygląda dość głupio na zdjęciach, ale w rzeczywistości nie widać tych przesunięć. Przy okazji zostało to stuningowane - Eduard wolałby górny panel w formie płaskiego obrazu przyrządów i przełączników, co by wyglądało nieciekawie przy blaszkowej części głównej. Może jeszcze tutaj coś zmienię, dodając wystające krawędzie po bokach oraz może coś zmienię przy prawym panelu - aby nie był taki przekręcony, chociaż jak napisałem wcześniej, nie rzuca się to w o czy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOMI21 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Share Napisano 21 Lutego 2014 No dobra, tablica z poprzedniego posta to było nieporozumienie. Poprawiłem, bo nie mogłem na to patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Fotki z malowania "złotego" to prawdziwe perełki. A Twoje modelowanie BOM21 to miód dla oczu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.