Skocz do zawartości

MiG-21MF 1:48 Eduard


BOMI21

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik po prawej, w zielonej ramce to wskaźnik kąta natarcia. Po lewej stronie, na dole to wskaźnik przeciążeń, a na górze? SAU? Niech ni się migospece wypowiedzą, bo pewności nie mam. Ale, jeśli to SAU to to kokpit MiG-21bis, nie MF.

 

To 21 z Łasku, wskaznik opromieniowania SPO-10 jak się przyjrzycie napisy są po angielsku

 

Gdzieś czytałem o tym tajemniczym wskaźniku w Łaskim '6715 po angielsku

 

tyko teraz pytanie ze strony czysto merytorycznej - co ja mam z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zacząłem coś majstrować przy kokpicie. Udało się bardzo dobrze dobrać kolor farby do blaszek. W miarę starannie skleiłem tablicę przyrządów, nieskromnie się przyznam, że przy okazji popsułem drugie tyle elementów

Ale każdy następny model coraz lepszy

 

20140217_204120.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji prac nad kokpitem zacząłem się zastanawiać nad kwestią uszczelek oszklenia. Wiadomo, standardowo uszczelka jest, jak to widać na zdjęciu Daniela (Czesia) (z forum pwm.org.pl)

 

4QzyjxCCuk6cyZXPTfR7LFjVlqOOEE4VHY7FhbSUqIE=w783-h587-no

 

(przy okazji ładnie widać detale wskaźnika przeciążeń)

 

I moje zdjecie

 

IMG_3050.JPG

 

Teraz jak zrobić z tą uszczelką (m am na myśli tylko stałą część oszklenia samolotu)? Wewnątrz wygląda ona na kolor ciemnobrązowy (zazwyczaj w '21 jest brązowa więc się zgadza) a z zewnątrz jest czarna i na pierwszy rzut oka niewidoczna.

 

ddb182152f08b685bf5b82ed1b9eb077.jpg

 

Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maskowanie najpierw czarny, podeschnie i brąz - dłubania będzie, ale w ten sposób uzyskasz zaplanowany efekt bez dwukrotnego maskowania - nie testowałem, ale planuje tak zrobić w swoim Mi-24 , gdzie czarny ma być od środka a zielony z zewnątrz- powinno się udać - pomysł podsunął mi kojot92

 

Mam do tego nawet maski Montexu zrobione do modelu Eduarda, które były dorzucane do ich kalek do '21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny.

 

Jeśli mogę się włączyć, uszczelnienie było zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz.

Kolor uszczelnienia od ciemnego brązu do prawie piaskowego. Ta masa blakła w miarę upływu czasu zwłaszcza na samolotach dla których zabrakło miejsca w hangarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wychodziłoby na to, że uszczelka powinna być naniesiona od wewnątrz kabiny.

 

Jeśli mogę się włączyć, uszczelnienie było zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz.

Kolor uszczelnienia od ciemnego brązu do prawie piaskowego. Ta masa blakła w miarę upływu czasu zwłaszcza na samolotach dla których zabrakło miejsca w hangarze.

 

Raczej nie jest zaskoczeniem, że "nieco" wyblakło, ale obecność uszczelki na zewnątrz brzmi dość rozsądnie -

 

4QzyjxCCuk6cyZXPTfR7LFjVlqOOEE4VHY7FhbSUqIE=w783-h587-no

 

Teraz to zauważyłem - uszczelka zewnętrzna została pomalowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie miało

Pamiętam jak malowaliśmy złotego a potem szare i uszczelnienie zawsze było maskowane taśmą.

 

Z ciekawości - przemalowywaliście na złoty, czy malowaliście podczas renowacji lakieru dla muzeum w Krakowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piersze malowanie na złoty (kiedy samolot był jeszcze w służbie) poszło na szary lakier jakim wcześniej był malowany samolot. Dodatokowo samolot maił biały pas z Ćwiczeń (kryptonimu już nie pamiętam) który lekko przebijał z pod złotego koloru.

 

Renowacja w Krakowie polegała na umyciu i odtłuszczeniu samolotu a następnie cały został ponownie pomalowany na złoty i uzupełniony w napisy eksploatacyjne i okolicznościowe.

Dla ścisłości Muzeum udostępniło hangar i sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piersze malowanie na złoty (kiedy samolot był jeszcze w służbie) poszło na szary lakier jakim wcześniej był malowany samolot. Dodatokowo samolot maił biały pas z Ćwiczeń (kryptonimu już nie pamiętam) który lekko przebijał z pod złotego koloru.

 

Renowacja w Krakowie polegała na umyciu i odtłuszczeniu samolotu a następnie cały został ponownie pomalowany na złoty i uzupełniony w napisy eksploatacyjne i okolicznościowe.

Dla ścisłości Muzeum udostępniło hangar i sprężarkę.

 

Bardzo ciekawe. Dzięki za podzielenie się tym tutaj

 

PS. Przed rozpoczęciem tego projektu, złoty 9107 też był brany pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie 21-go a zwławszcza MF służę pomocą.

 

No i super. Obecność na forach modelarskich fotografów lotniczych, byłych (i obecnych) członków obsługi techniczej a nawet pilotów i instruktorów jest czymś bezcennym!

 

 

Tylko teraz muszc się zastanowić, czy robię maszynę jeszcze w służbie (inny kształt plam!) czy tą po remoncie wykonanym przez Archeo Łask

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj to już chyba historyczne fotki:

 

marzec 2000 początek prac na "Złotym"

z1420oty7_zpscdb1faa2.jpg

 

z1420oty6_zpsbb66be62.jpg

 

z1420oty5_zps8be33dd4.jpg

 

z1420oty8_zpsf992c30e.jpg

 

z1420oty9_zpsaa3b9412.jpg

 

czerwiec 2000 pierwsze wyprowadzenie z hangaru:

 

z1420oty10_zps0d2cac54.jpg

 

Sorki za jakość zdjęć ale przy braku skanera pozostało zrobić fotki fotkom z pamiątkowego albumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję nad kabiną pilota.

 

Prawa strona w 70% skończona.

 

20140221_210355.jpg

 

Prawa jeszcze nie zaczęta.

 

20140221_210339.jpg

 

Tylna ściana też. Zastanawiam się, czy warto walnąć cały kokpit czarny washem.

 

20140221_210313.jpg

 

Tablica przyrządów

 

20140221_210252.jpg

 

20140221_210210.jpg

 

I górny panel. Wygląda dość głupio na zdjęciach, ale w rzeczywistości nie widać tych przesunięć. Przy okazji zostało to stuningowane - Eduard wolałby górny panel w formie płaskiego obrazu przyrządów i przełączników, co by wyglądało nieciekawie przy blaszkowej części głównej. Może jeszcze tutaj coś zmienię, dodając wystające krawędzie po bokach oraz może coś zmienię przy prawym panelu - aby nie był taki przekręcony, chociaż jak napisałem wcześniej, nie rzuca się to w o czy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.