Dorotka Napisano 10 Września 2014 Autor Share Napisano 10 Września 2014 Usiadłem sobie i zacząłem przypasowywać jedno do drugiego, czyli przód Hase do kabiny Airesa. Najpierw zabezpieczyłem powierzchnie zewnętrzne: Następnie za pomocą różnych tajemniczych technik i narzędzi zacząłem się pastwić nad powierzchniami wewnętrznymi. Proces ten spowodował konieczność odkurzania całego pomieszczenia, w którym tę czynność wykonywałem. Z racji wku... zdjęć nie wykonywałem, ale jak ktoś będzie nalegał to służę uprzejmie Kiedy wydawało mi się, że już można coś do czegoś przypasować okazało się, że jestem w błędzie i całą procedurę trzeba było powtórzyć. Można kilkakrotnie przeczytać poprzedni "punkt". Ostatecznie po 4 godzinach dało się to jakoś mocno wstępnie i na sucho złożyć w jedną w miarę sensowną całość: Konkluzje są takie, że albo brakuje z przodu, albo brakuje z tyłu Ja zdecydowałem się żeby brakowało z przodu - widoczny na fotkach ubytek powinno się łatwo dorobić i "zaglansować" jakimś szpejem. Dodatkowo przykryje to jeszcze szkło, więc nic nie będzie widać. Z tyłu przy braku 2 mm i podniesionej owiewce trzeba by się było narobić, a mi się nie chce Co dalszych czynności w tym zakresie to mam kilka wątpliwości na co się zdecyduje, jeżeli chodzi o boczne panele. Chyba je potne i kleić będę bezpośrednio do boków kadłuba. Ale to dopiero zobaczymy jutro (albo i nie) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 11 Września 2014 Share Napisano 11 Września 2014 Mi się osobiście najbardziej podoba dokładnie ta wersja malowania F-14V F-213 Black Lions : http://www.super-hobby.se/products/F-14D-Tomcat-VF-213-Black-Lions-CAG-Bird-U.S.Navy.html I z tego co wiem jest tego niewiele na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 11 Września 2014 Autor Share Napisano 11 Września 2014 Fajny, ale zostanę przy Kocie z kotem... (numer 107 z VF-31). Przynajmniej na razie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 12 Września 2014 Autor Share Napisano 12 Września 2014 Troszkę się działo w tak zwanym międzyczasie. Przede wszystkim spozycjonowana została żywica kabiny. Napiszę i podkreślę, że to nie koniec jeszcze... Ale blisko, coraz bliżej... Perspektywa połączenia jednego z drugim jest bardzo kusząca Popatrzyłem sobie na fotki oryginału i na modele (wózki na „listwie” , zamki wewnątrz kabiny). Hasegawa to sobie głowy tym w ogóle głowy nie zawracała i nie ma ani zamków ani wózków. W HB coś próbowali z tym zrobić, ale też im nie za bardzo wyszło. Ale mały plus im się należy. W DZ (HB) jest już lepiej. Zestaw blach 1192-LEPT2 zawiera wózki. Czyli ktoś problem zauważył. Duży plus. Coś to jednak zmienia, choć jak się popatrzy na różnice wymiarowe przedniej części z Hase i HB to i tak ma się wątpliwości. Ale z pewnością jest to najbardziej zbliżone do wyglądu oryginału jeżeli chodzi o wózki i zamki… Co do żywic to w Airesie zrąbali to koncertowo… Zamki szczerzą się z „progu kabiny” na pół milimetra. Mam jeszcze zestaw Black Boxa ale tu kicha jest całkowita – ani wózków ani zamków. Po zamontowaniu w modelu prezentuje się to tak jak na zdjęciu poniżej (czyli do dupy). W związku z tym co powyżej wracam do koncepcji blachy od Eduarda założonej na Airesa. Szkło. Na fotkach osłona w kabinie RIO wychodzi minimalnie (w tył) od "poprzeczki" na osłonie kabiny. Nie mierzyłem tego dokładnie i szkła jeszcze nie obrabiałem wydaje się jednak, że w modelu jest nieco za bardzo przesunięta do przodu. Druga, przednia część jest raczej OK. Przymierzyłem przód do reszty kadłuba i raczej wszystko gra. Jadąc dalej, co do przodu maszyny (pomijając wnęki podwozia od Airesa). Przyjmuję założenie, że osłony działka będą zamknięte, stopnie rozłożone, drabinka też. Myślę jeszcze nad otworzeniem radaru, ale się nie mogę zdecydować, bo mam wrażenie, że to strasznie zakłóci linie samolotu. Chciałbym też otworzyć po jednym panelu z prawej i lewej strony. Paneli, których w innych modelach się nie otwierało. Jeżeli są jakieś sugestie w tej materii (najlepiej podparte materiałem foto) to chętnie posłucham… Obojętne jaki materiał każdy producent widzi samolot inaczej Od prawej jest HB i później Hasegawa (wersja A i D), później BB i Aires. Podstawowa różnica to kształt podstawy monitora radaru w RIO. W Hasegawie zaokrąglony w HB prosty. W Airesie też prosty. I jeszcze małe poprawki do zrobienia na stronie lewej/przód: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 12 Września 2014 Share Napisano 12 Września 2014 Dorotka, ale zdajesz sobie sprawę, że większość patrząc na te analizy nitowania (właściwie to o wkręty chodzi), puka się w głowę? U mnie masz za to A co do do kokpitów, to pobieżny ogląd według mnie wskazuje na drugi od lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 12 Września 2014 Share Napisano 12 Września 2014 że większość patrząc na te analizy nitowania (właściwie to o wkręty chodzi), puka się w głowę? U mnie masz za to I u mnie Ale na razie jedno, bo wiesz - odjazdy w jednych obszarach wymuszają odjazdy w kolejnych. Inaczej model będzie niespójny. Dobrze rozważ zanim wkroczysz na tę zgubną ścieżkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 12 Września 2014 Autor Share Napisano 12 Września 2014 A dziękuję obydwu Wać Panom za dobre słowo! Słuchajcie, ja to traktuje na luzie... Policzyłem przy okazji patrzenia czy coś nie jest generalnie skopane i pasowania kabiny do linii podziału i szkła... Nie jest... Powiedziałbym nawet, że ta połówka przodu jest lepsza niż w HB. Tam naćkali nitów wszędzie gdzie mogli, uwypuklili za bardzo "podstawki" pod wystające szpeje, etc. Przesunięcie jednego zamka o 1 mm w górę to dramat na modelu nie jest. Ale nawet jeżeli nie poprawię to przynajmniej wiem jak być powinno... Wariant malowania ostatecznie wybrany: F-14D BuNo 163897/AJ-210 z VF-213. Mnie podoba się, że to nie wodotrysk kalek pod publikę tylko realna maszyna przygotowana do działania. No i chciałbym ten model zmalować od szablonów a "Lew" się do tego dobrze nadaje. Kalki tylko tam gdzie nie można będzie inaczej. Fajna konfiguracja uzbrojenia. Chyba można się dopatrzeć kilku touchups'ów. Typowe spracowanie powierzchni, brudny ale nie za bardzo. Każde zdjęcie tego egzemplarza jest bardzo mile widziane This 'Tomcat' was initially assigned to VF-214, the F-14 Pacific Fleet crew training squadron. After two years as a trainer, it went to the fleet for the remainder of its 14 years of operational service. Assignments included the famous VF-2 'Bounty Hunters', while its final squadron was the 'Black Lions' of VF-213, part of Carrier Air Wing 8 (CVW-8), assigned to the USS Theodore Roosevelt (CVN-71). Its final combat sortie was 7 February 2006. Following launch from the USS Roosevelt at 1600, 'Black Lion' AJ-210 flew to Northern Iraq for overhead protection of US and Iraqi forces. After its mission, it trapped aboard the carrier at 2233 hours, completing a 6.5 hour mission. Returning to the US in March 2006, the F-14Ds were unloaded for the last time and retired. BuNo 163897 was flown to McClellan shortly thereafter and joined the collection. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Września 2014 Autor Share Napisano 13 Września 2014 Jedziemy dalej... Przygotowałem sobie przód do działań, o których gadaliśmy wczoraj. Wrzucam parę fotek. Refleksja na poziomie ogólnym teraz będzie Zwolennicy modelu Hase muszą być przygotowani na to, że formy się zużyły i linie podziału są, jakie są. Tu model HB (pod względem "ostrości", nie wiem jak z poprawnością) zdecydowanie wygrywa. W Hase część linii całkowicie się gubi... Najgorzej jest w sekcji dół-przód, tam praktycznie trzeba wszystko odtwarzać od podstaw. Spasowanie elementów może być, konieczności użycia czarnego CA i debondera nie stwierdziłem (żałuję, bo bardzo chciałbym zapoznać się bliżej z tą techniką). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Września 2014 Autor Share Napisano 13 Września 2014 Osłona kabiny Hase w modelu Hase: Teraz HB... Mam mocno mieszane uczucia...Tył skopany, powinno być pod kątem prostym, bez tych "kątowych udziwnień". Zakładam, że tak jest we wszystkich wersjach. No i ugięcie tego szkła (w Hase też, ale duużo mniejsze). Na plus przeźroczystość szkła. "Nity" HB to całkowity bajer, niezgodny w rzeczywistością. Przez środkową część "ramy" powinny być 2 rzędy, HB zrobiło 1. To samo po bokach. Poszli w bajer aż im się osłona ugięła Przód szkła HB to zupełnie inne rozwiązanie niż w Hase. Czemu tak, cholera wie..."Nity" tak samo bajeranckie i tak samo błędne. No i ta różnica wymiarowa... Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 13 Września 2014 Share Napisano 13 Września 2014 F-14D BuNo 163897/AJ-210 z VF-213.... Każde zdjęcie tego egzemplarza jest bardzo mile widziane Może się przyda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Września 2014 Autor Share Napisano 13 Września 2014 Może się przyda: No pewnie, że się przyda! Wielkie dzięki Trochę mnie znudziło to pozycjonowanie i naszła mnie chęć trochę poskrobać. Okazja się nadarzyła, bo na jednym z boków Kota ktoś o czymś zapomniał. W pierwszym odruchu sięgnąłem po blachy Eduarda, ale jak to mówi jeden z naszych forumowych kolegów i on postanowił utrudnić życie modelarzom Aż dziwne że ten szczegół umknął uwadze i Hase i Eduarda... (w HB a jakże jest). Chodzi o przetłoczenie blachy przy tylnym stopniu... Jak mówię małe to nie jest: Problem to złapanie krzywizny na dole, która odpowiada podziałowi blach i linii prostej z pierwszym stopniem. Na razie plastik jest trochę gruby, ale cieniować go będą po przyklejeniu do kadłuba (czyli za jakiś czas)... Obawiam się, że gdybym zrobił go cienkim teraz to przy przyklejaniu zwyczajnie by się rozpuścił albo zwinął... Tak więc wędruje do magazynu części... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 13 Września 2014 Share Napisano 13 Września 2014 Brak tego wzmocnienia w Hasegawie nie jest błędem. Po prostu zestaw jest starszy niż modyfikacja wprowadzona na płatowcu. Takich elementów które pod koniec okresu eksploatacji F-14 trzeba było dołożyć /wymienić było wiecej. Np. cała pokrywa awioniki na dziobie po prawej, pod sondą do tankowania. Zamówili je w... Mielcu Dorotka, Twoje porownanie zestawów jest bardzo pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 13 Września 2014 Autor Share Napisano 13 Września 2014 Brak tego wzmocnienia w Hasegawie nie jest błędem. Po prostu zestaw jest starszy niż modyfikacja wprowadzona na płatowcu. Takich elementów które pod koniec okresu eksploatacji F-14 trzeba było dołożyć /wymienić było wiecej. Np. cała pokrywa awioniki na dziobie po prawej, pod sondą do tankowania. Zamówili je w... Mielcu Dorotka, Twoje porownanie zestawów jest bardzo pomocne. No to niezły numer ... Ale "210" je ma Faktycznie faktu wieku samolotu i modelu zupełnie nie powiązałem... Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Drobne korekty w zakresie pozycjonowania kabiny i założenia na nią blach rozwiązujących problem wózków i zamków narzuciły konieczność cięcia zestawu Airesa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Zrobiłem metalowe rusztowanie pod kabinę pilota. Według mnie ma ono tę zaletę, że dość sztywne w tym przypadku blachy można dowolnie "doginać" i w ten sposób pozycjonować żywicę. Kabina siedzi na miejscu bez kleju i to bardzo mocno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 I przymiarka szkła... Chyba jest ok w stosunku do lekko wystającej podstawy celownika. Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie... Zdjęcia są z reguły pod delikatnym kątem i można zgłupieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 I obiecuję, że ostatnie na dziś pytanie :P Co myślicie o zastosowaniu tych nitów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 To zdaje się nie nity, ale fastener bolts (jakkolwiek się to po polsku nazywa) mocujące panele na miejscu. Wyglądają jak dla mnie ok, aczkolwiek zdaje się że były one wpuszczone na płasko. No wiem, że to nie są typowe "nity" ... Są wpuszczane na płasko to prawda... Jak się je położy na "goło", da podkład i kolory ... to praktycznie powinien być taki efekt ... One mają 0.10 mm grubości... Nie wiem tylko, czy jest sens... No i jeszcze miały różne główki... Zastanawiam się czy jest sens się w to pobawić Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Warsztacik niezły, będę podglądał bo na połce leży F-14 HB. Widzę że sporo mogę się nauczyć zanim wezmę na warsztat swój model. Te linie podziału blach to będzie trasował i namalowałeś je cienkopisem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Warsztacik niezły, będę podglądał bo na połce leży F-14 HB. Widzę że sporo mogę się nauczyć zanim wezmę na warsztat swój model. Te linie podziału blach to będzie trasował i namalowałeś je cienkopisem? Linie podziału są fabryczne Hasegawy. Zostały zaczernione jedynie w celu sprawdzenia poprawności i pasowania elementów kabiny do linii podziału i szkła. Pisałem chyba o tym wcześniej... Będę trasowane później... Fajnie, że coś z tego "wyciągniesz"... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Przyznam, że nie czytałem od początku ale w wolnym czasie przejrzę cały warsztat. Tomcat'a odkładam na razie i wziąłem się za A-10 żeby trochę doświadczenia nabrać, później pewnie będzie F-15 i na koniec kocurek. Szkoda by było zepsuć mój ulubiony samolot brakiem doświadczenia. Na razie w A-10 miałem kłopot ze spasowaniem modelu albo po prostu sam mało starannie spasowałem wszystko i później musiałem dużo szlifować i szpachlować. Tak więc będę podpatrywał żeby uniknąć zbędnego szlifowania. Kibicuję!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Na koniec dnia i kabina RIO trafiła na rusztowanie... Jak widać dziura pomiędzy nią a pilotem dość spora się zrobiła, choć przyznam, że na fotki jeszcze nie patrzyłem i nie wiem czy RIO nie pójdzie trochę do przodu... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Szacun za doskonala robote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 14 Września 2014 Autor Share Napisano 14 Września 2014 Szacun za doskonala robote Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 14 Września 2014 Share Napisano 14 Września 2014 Ja mam wersje A z Hobby Szefa ale narazie doskonale techniki malowania itp. Ale twoj warsztat to ogladam ja ulubiony serial I czekam na kazda aktualizacje jak na kolejny odcinek. Chyba jeden z najlepiej prowadzonych warsztatow na forum. Oczywiscie poza scratch buildem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.