arturoo Napisano 28 Grudnia 2014 Share Napisano 28 Grudnia 2014 ATRy EuroLOTu nie miały duralowych pasków na stożku ogonowym tylko naklejane były taśmy przewodzące ładunki. Taśma miała kolor szary i ok 15mm szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2014 Share Napisano 29 Grudnia 2014 ATRy EuroLOTu nie miały duralowych pasków na stożku ogonowym tylko naklejane były taśmy przewodzące ładunki. Taśma miała kolor szary i ok 15mm szerokości. Na części 72 były koloru bordowego lub czerwono-brazowego .Szare to chyba one nie były lecz srebrne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 ATRy EuroLOTu nie miały duralowych pasków na stożku ogonowym tylko naklejane były taśmy przewodzące ładunki. Taśma miała kolor szary i ok 15mm szerokości. Na części 72 były koloru bordowego lub czerwono-brazowego .Szare to chyba one nie były lecz srebrne . Dziękuję za zwrócenie mojej uwagi na ten element. Zmusiło mnie to do poszukiwania bardziej szczegółowych zdjęć ogona i o to co znalazłem na egzemplarzu noszącym moją rejestrację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturoo Napisano 29 Grudnia 2014 Share Napisano 29 Grudnia 2014 ATRy EuroLOTu nie miały duralowych pasków na stożku ogonowym tylko naklejane były taśmy przewodzące ładunki. Taśma miała kolor szary i ok 15mm szerokości. Na części 72 były koloru bordowego lub czerwono-brazowego .Szare to chyba one nie były lecz srebrne . Czerwone lub bordowe to były jak zeszła warstwa przewodząca która była napylana na taśmie. A sama warstwa przewodząca była szara matowa później zaczynała się błyszczeć i ścierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2014 Share Napisano 29 Grudnia 2014 Nie, paski pojawiły sie w czasie eksploatacji /czyli jakis biuletyn producenta/ i jestem pewien że były srebrne. No ale to juz historia i nie obejmuje malowania wybranego przez kolege . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 Tak czy owak w skali ten element powinien mieć ok 0,1mm, więc jeśli zrobię to z matowej strony foli aluminiowej myślę że nikt nie przyczepi sie do koloru, poza tym bardziej przemawia za mną wersja iż na początku były srebrne, a raczej połyskliwe (mam na myśli gołe aluminium), a z czasem kiedy alu staje się matowe jak np po piaskowaniu jest ewidentnie niemetaliczne i przypomina kolor szary. Podobnie dzieje się z krawędzią natarcia na slotach chociażby w airbusach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 Ma ktoś może fotkę wychylonych klap na postoju? Muszę je doszlifować i nie wiem jaki powinien być kąt. Wszystkie zdjęcia jakie mam są z klapami w pozycji 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 29 Grudnia 2014 Share Napisano 29 Grudnia 2014 Masz parę odemnie Może nie są najlepsze bo ciężko je było uchwycić ale coś tam widać. Profil widać na zdjęciu DSCF1885. Maksymalny kąt wychylenia 30 stopni. Po złożeniu połowa powierzchni klapy chowa się w skrzydło, co zresztą widać w postaci brudu który się tam zbiera ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 Tak wiem, wszystko pięknie widać na tych zdjęciach, tylko czy to jest pozycja którą mogę przyjąć jako postojową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2014 Na postoju klapy w ATR ach troche zwisają .Wstyd się przyznać ,ale nie pamiętam czy klapy miały tzw slot klapy /coś jak na Iskrze / .Popytam.Odnośnie położenia powierzchni sterowych , na postoju zaciąga się Gust Lock ,blokade mechaniczną sterów , lotki i stery wysokości pozostają w obrysie. Możesz wychylić ster kierunku . Na tylnym dzwigarze ida instalacje elektro/hydro/paliwowe oraz linki do lotek. sugeruję się tą wypowiedzią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK74 Napisano 30 Grudnia 2014 Share Napisano 30 Grudnia 2014 Prawdą jest, że załoga chowa klapy po lądowaniu i jak jest ciśnienie w instalacji hydraulicznej to są one w pozycji 0, natomiast po wyłączeniu silników to ciśnienie jest trawione i w miarę upływu czasu na postoju opadają. Generalnie z tego co pamiętam to producent wyznaczył jakiś czas, poniżej którego klapy nie mogą opaść, po tym czasie opadają (mówię o czasie rzędu godzin). Ster wysokości i lotki mają być w pozycji - nie wychylone - załoga na postoju zaciąga - gust lock (blokada sterów), co ma na celu ich ochronę przed uszkodzeniem przez wiatr. Ster kierunku nie ma blokady i może się wychylać pod wpływem porywów wiatru - nie uszkodzi się bo w układzie jest tłumik holendrowania, który gasi/spowalnia gwałtowne ruchy steru kierunku pod wpływem wiatru. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Grudnia 2014 Share Napisano 30 Grudnia 2014 Na postoju klapy w ATR ach troche zwisają .Wstyd się przyznać ,ale nie pamiętam czy klapy miały tzw slot klapy /coś jak na Iskrze / .Popytam.Odnośnie położenia powierzchni sterowych , na postoju zaciąga się Gust Lock ,blokade mechaniczną sterów , lotki i stery wysokości pozostają w obrysie. Możesz wychylić ster kierunku . Na tylnym dzwigarze ida instalacje elektro/hydro/paliwowe oraz linki do lotek. sugeruję się tą wypowiedzią Tą i kolegi MAREK74 , a opadały do 15 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2014 Powiedzmy że mam już czysty obraz co się działo z klapami, nawet znalazłem zdjęcie na postoju z oklapniętymi klapkami, lotki faktycznie są w pozycji 0, natomiast ze zdjęć które przewertowałem wynika iż ster wysokości bardzo rzadko pozostaje w obrysie statecznika, nawet na poniższym zdjęciu. Tak czy inaczej jeszcze waham się między dwoma opcjami. Pierwsza to klapy w pozycji 0 i wychylony kierunek + wysokość. Druga to klapy na ok - 15 oraz wychylenie kierunku. Na chwilę obecną przemawia za mną wersja 1, natomiast nie wiem czy uda mi się uzyskać dobry efekt wklejając klapy w skrzydło po moich przeróbkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Grudnia 2014 Share Napisano 30 Grudnia 2014 Wychyl klapy, odchyl ster kierunku w prawo, stery wysokości noskami w góre .No i obowiązkowo ,,lejce,, na lewe śmigło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 31 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2014 ok, namówiłeś mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2015 Jak mówi stare przysłowie im dalej w model tym więcej drzew Poziom rozczarowania przeszedł moje wyobrażenie. Tydzień zajęło mi uzyskanie zadowalającego efektu łączenia skrzydeł z kadłubem, jako że jest to górnopłat i górna część kadłuba wraz z mniej więcej 1/3 przykadłubową częścią skrzydeł tworzy jedną płaszczyznę, żadna niedoróbka się nie ukryje, ale do rzeczy. Skrzydła skleiłem do kupy, maksymalnie wycieniłem część krawędzi spływu pod którą schowają się klapy i rozpocząłem dopasowanie do kadłuba. Skupiłem się na tym alby linia łącząca miejsca na silniki wraz z kadłubem stanowiła jedną płaszczyzną, oraz żeby pozycja przednio - tylna była symetryczna. Udało się, ale po związaniu kleju myślałem że mam halucynacje. Lewe skrzydło okazało się grubsze od lewego ( to samo spotkało mnie przy statecznikach poziomych, które zostały odlane jako jeden element ) szybko sobie z tym poradziłem podklejając płytkę 0,25 mm od spodu. Jako punkt odniesienia przy klejeniu skrzydeł obrałem sobie górną część kadłuba, jednak był to zły punkt orientacyjny. Okazało się że krawędź spływu po stronie prawej jest ok 2-3 mm wyżej. Naciąłem więc skrzydło mniej więcej na 3/4 długości i zmieniłem kąt nachylenia skrzydła, wklejając je w pozycji "0" względem skrzydła lewego. Oczywiście trzeba było zebrać mnóstwo plastiku z górnej części kadłuba. Na odcinku między krawędziami natarcia, musiałem usunąć swoisty garb, tak aby część kadłuba odpowiadała kątowi krawędzi natarcia. Poza tym wyryłem linie na skrzydełkach. Oto efekty. Na deser fotki silników , generalnie nie ma elementu który nie wymaga poprawki, a przede mną jeszcze podwozie, za które na chwilę obecną nie mam pojęcia jak się zabrać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 5 Stycznia 2015 Share Napisano 5 Stycznia 2015 A myślałem, że silników z zestawu Ił 18 Az Model nic nie przebije . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2015 Zatem czuję się zaproszony do budowy owego Iljuszyna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 5 Stycznia 2015 Share Napisano 5 Stycznia 2015 Zatem czuję się zaproszony do budowy owego Iljuszyna:) Chociaż marny ze mnie modelarz to udało mi się go skleić . W takim razie czekam na Iła w Twoim wykonaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Marca 2015 Autor Share Napisano 21 Marca 2015 W końcu dorobiłem piórka mojej ptaszynce. Strasznie dużo czasu zajęło mi dopasowywanie steru wysokości i lotek, tak aby szpara na całej powierzchni kontaktu miała jednakową szerokość. Klapy niestety musiałem zrobić od podstaw bo te przerabiane pod wpływem kleju i leżakowania znacznie się powyginały. Nowe są z jednego kawałka, jedynie delikatnie pogrubione w najgrubszej części profilu, więc powinny zachować swój kształt. Zrobiłem również światła nawigacyjne. I taka marna symulacja Teraz kończę rzeźbić (dosłownie) silniki i model trafi do lakierni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Marca 2015 Share Napisano 21 Marca 2015 Skróć od góry prawa kadłubową nakładke p/lodową . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 21 Marca 2015 Share Napisano 21 Marca 2015 Strasznie wolno prace trwają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Marca 2015 Autor Share Napisano 21 Marca 2015 Dzięki em dopiero teraz zwróciłem uwagę na zdjęciach o ile powinna być krótsza. LucasKeller - strasznie powoli, ostatnio prawie w ogóle nie mam czasu, a kiedy już go znajdę to ciągle poprawiam niedokładności w łączeniu kadłub skrzydło, bo im dłużej się wpatruję w zdjęcia tym więcej różnic dostrzegałem, ale na chwilę obecną jestem usatysfakcjonowany i mam nadzieję że prace ruszą do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LucasKeller Napisano 24 Marca 2015 Share Napisano 24 Marca 2015 Na kiedy mniej więcej planujesz położyć kalki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 24 Marca 2015 Autor Share Napisano 24 Marca 2015 Nie mam planów, myślę że jak już wygrzebie się z silnikami to pójdzie z górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.