lukass Napisano 8 Maja 2015 Share Napisano 8 Maja 2015 Ta maszyne stacjonujaca w Karolinie( zaznaczona w ramce) zrobil jakis czas temu Giuseppe, galeria jest na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 Maja 2015 Autor Share Napisano 8 Maja 2015 Tak, widziałem ten piękny model, ale mój będzie lepszy. Co do koloru owiewki: musze przyznać rację Ostachowi - poszperałem tu i tam i wychodzi na to, że faktycznie chyba w każdym F-16CJ tylna część owiewki powinna nie być barwiona. Zresztą nawet Tamka na opakowaniu tak podaje. Tak więc zmieniłem zdanie i tył owiewki będzie przezroczysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 Maja 2015 Autor Share Napisano 8 Maja 2015 Wracając jeszcze do tematu owiewki - Karambolis namówił mnie do zabarwienia tylnej jej części tak, aby wyglądała jak pancerna (tak jak na foto poniżej): Spróbowałem to zrobić, mieszając na oko zieleń i błękit clear z odrobiną smoke. Trochę za mocno wyszło, ale chyba tak już zostawię. Z drobiazgów: dorobiłem działko (a raczej jego fragment), tak aby było je widać zerkając w otwór jego wylotu (w kadłubie). Użyłem do tego plastikowego krążka w którym zamontowałem profile aluminiowe. Trzeba mieć niezły wzrok i oczy na szypułkach żeby to dojrzeć, ale jak już się ktoś dopatrzy, to wygląda to fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 Owiewka fajna. Jak pomalujesz kamo, to nie będzie się tak mocno ten kolor w oczy rzucał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 9 Maja 2015 Autor Share Napisano 9 Maja 2015 Dzięki, jednak ją umyłem i przemalowałem jeszcze raz, teraz ta zieleń jest mniej intensywna. Mam pytanie dotyczące malowania, a konkretnie kamuflażu, bo trochę się gubię. Generalnie był dwa schematy: dwu- i trzykolorowe, prawda? Pomijam naturalnie malowania agresorów i okazjonalne. Z tego co widzę na zdjęciach i instrukcjach do kalkomanii, w moim przypadku (robię model maszyny sprzed około 5-7 lat) powinienem chyba zastosować schemat dwukolorowy. Czy orientujecie się, jak to było z przejściem pomiędzy tymi schematami? Czy ten 3-kolorowy był po prostu wcześniej kładziony na maszyny, a ten dwukolorowy jest po prostu nowszym kamuflażem i malowany jest obecnie? A może wybór kamuflażu zależał od czegoś innego? Druga sprawa to zbiorniki paliwa. Z tego co się zdążyłem zorientować, choć pewny nie jestem, to zbiorniki powinny być zawsze w kolorze spodu maszyny, czyli w przypadku kamo 3-K powinien to być kolor FS36375, a w przypadku 2-K - FS36270. Sęk w tym, że karcie kolorów na CyberModellerze, w przypadku 2-K, instrukcja zaleca albo FS36375, albo FS36270. Czy to od czegoś zależało? Żeby było jeszcze bardziej skomplikowanie, znalazłem zdjęcie "mojej" maszyny (a raczej z "mojego" dywizjonu, bo numer jest inny), która ma zbiornik paliwa ewidentnie dwukolorowy, jakby pomalowano go właśnie ww. farbami. Być może to efekt przejścia z kamo 3-K na 2-K i nie zdążyli do końca pomalować tych zbiorników, sam nie wiem O - tak to wygląda na wspomnianym zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 10 Maja 2015 Autor Share Napisano 10 Maja 2015 Tak, ta maszyna jest dość dziwnie pomalowana, bo kadłub za kabiną powinien być w całości pomalowany jednym, ciemniejszym kolorem. No ale ja nie robię modele tej konkretnej maszyny, więc nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Maja 2015 Autor Share Napisano 12 Maja 2015 Robota jakoś tak drepcze mi w miejscu, a raczej ja to robię. Postanowiłem skończyć wszystkie podwieszenia jakie mój eF będzie przenosić, czyli trzeba było zrobić zbiorniki. Zbiorniczki Tamka zrobiła prima sort, są naprawdę pięknie wymodelowane. Nic, tylko skleić i pomalować. Miałem kłopot z tym ja mają wyglądać te zbiorniki, bo na wszystkich zdjęciach jakie widziałem był bardzo czyste, ze śladowymi ilościami zabrudzeń. Postanowiłem trochę pokombinować z preshadingiem, a potem się zobaczy. Po pomalowaniu i kalkomaniach, zbiorniki wyglądają tak: Potem ostatni etap: brudzenie. Wyszło trochę brudniej niż chciałem, użyłem wyłącznie pigmentów Tamki, nakładając kolejne warstwy i mocno ścierając. A tak wyglądają kompletne już podwieszenia, które będzie przenosić moja Dzika Łasica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 12 Maja 2015 Share Napisano 12 Maja 2015 Zbiorniczki, na tyle fajne, ze mi sie automatycznie do nich gęba śmieje !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Maja 2015 Autor Share Napisano 12 Maja 2015 I już nie są takie fajne... Zacząłem je jeszcze dopieszczać i na jednym, na spodzie, zamiast patyczka nasączonego wodą, przez pomyłkę użyłem patyczka nasączonego Leveling Thinnerem. Farba się rozpuściła, na szczęście nie starłem jej, i pigment na stałe przykleił się do podłoża. Powstała może i dość naturalna, ale jednak ciemna smuga. Nie miałem wyjścia, musiałem coś podobnego zrobić na drugim zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 13 Maja 2015 Share Napisano 13 Maja 2015 Obsługa robiła sobie grilla pod samolotem, żeby nie stać na słońcu. I tak sobie stanęli akurat pod zbiornikiem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszM Napisano 13 Maja 2015 Share Napisano 13 Maja 2015 Wiesz Solo, mi się nie podoba ta smuga na zbiornikach. Nie wiadomo co to jest. Stonowałbym to bazą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 13 Maja 2015 Share Napisano 13 Maja 2015 O ile Ci się chce, to bym radził to przemalować. Przed smugą wyglądało super. Czarne paski z kalki wytniesz z jakichś resztek albo namalujesz od taśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Maja 2015 Autor Share Napisano 13 Maja 2015 I tak zrobiłem. Chyba nie wyszło źle: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 14 Maja 2015 Share Napisano 14 Maja 2015 Super! Możesz pokazać jakie to pigmenty Tamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Maja 2015 Autor Share Napisano 14 Maja 2015 To te ich cienie do powiek: sadza i plamy z oleju, o ile dobrze pamiętam nazwy. Czyli po prostu czarny i brązowy pigment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 14 Maja 2015 Share Napisano 14 Maja 2015 Ale to te po trzy cienie w zestawie? Podaj chociaz jaka litera bo o ile sie nie myle to nazywaja sie weathering master effect tylko oznaczone sa roznymi litetami od A do E lub F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Maja 2015 Autor Share Napisano 14 Maja 2015 Tak, to te: brąz to Oil Stain z zestawu D, a czerń to Soot z zestawu o nazwie (nie ma oznaczenia literowego) For Natural Metal Aircraft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 14 Maja 2015 Share Napisano 14 Maja 2015 Zestaw D nawet mam to spróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 15 Maja 2015 Autor Share Napisano 15 Maja 2015 A co tu pisać więcej? Zbiorniki pomalowałem kolorem spodu maszyny, zgodnie z rozpiską kolorów podaną na Cybermodellerze. Kolor ten to Gunze C306. O tym jak brudziłem te zbiorniki, pisałem szczegółowo wcześniej: dwa cienie do powiek Tamki (brąz i czarny), nakładane ichnią gąbeczką, rozcierane oraz ścierane chusteczką higieniczną, czasami patyczkiem do uszu. Gdy wychodziło za mocno, to na mokro ścierałem nadmiar brudu, czasami aż do zera, potem nakładałem od nowa. W sumie praca może na 10-15 minut. Pigmenty kładzione na matowym lakierze, dzięki temu miałem bardzo dobrą kontrolę nad całym procesem. Jeśli masz jakieś pytania dodatkowe, chętnie odpowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 18 Maja 2015 Autor Share Napisano 18 Maja 2015 Prace nad Falconem odrobinę przyśpieszyły i posuwamy się raźno do przodu. Kadłub został przygotowany do sklejenia. Na pierwszy ogień poszły hamulce aerodynamiczne, które zastąpię żywicznymi dodatkami Eduarda. Najpierw trzeba było odciąć to co dała Tamka, starając się nie uszkodzić niczego w okolicy. Czeska żyletka po raz kolejny zdała egzamin. Po wklejeniu kilku paneli na bokach korpusu, pokrywy działka i innych pomniejszych części, połówki kadłuba zostały sklejone. Dopiero wtedy (niestety) zdałem sobie sprawę z tego, że wcześniejsze wklejenie wnęki podwozia wraz z wlotem powietrza byłoby chyba lepszym pomysłem. Z duszą na ramieniu przymierzyłem więc tę cześć (część, a nie części, bo zostało to wcześniej sklejone w całość) do kadłuba i jak widać, na szczęście nie powinno sprawiać to potem problemu ze sklejeniem. Troszkę gorzej wygląda teraz (niż w czasie przymiarek na sucho) spasowanie tyłu wnęki podwozia, ale szpara jest tak niewielka, że odrobina szpachli powinna sprawę załatwić. Na zdjęciu wnęka nie jest dociśnięta do kadłuba, a więc szpara jest znacznie większa niż po dociśnięciu. Po sklejeniu model kadłub został przezornie dociążony magicznymi kulkami mocy. W zasadzie mogłem sobie to darować, bo ilość żywic i blachy jakie wpakowałem do przedniej części maszyny jest naprawdę spora, ale strzeżonego... Hamulce. Trochę bałem się spasowania tych części do przekroju kadłuba w tym miejscu, jednak Edek to nie Aires i gniazda hamulców okazały się dopasowane niemalże idealnie. A tak wyglądają obrobione i oszlifowane te części, gotowe do malowania i finalnego montażu, kiedyś tam. Na deser jedno z moich ulubionych dań: dysze silnika. Wszystkie części Airesa zostały odcięte i doszlifowane, oraz pomalowane podkładem, co widać na zdjęciu. Wziąłem się także powoli za malowanie, ale efekty tegoż pokażę jak uda mi się zrobić to tak jak sobie wymarzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 19 Maja 2015 Share Napisano 19 Maja 2015 Solo na efekt dysz czekam z niecierpliwością bo ostatnio swe malowałem i sam nie wiem czy jestem zadowolony a nie mam jak pokazać :(. Pozdrówka i kurde do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Maja 2015 Autor Share Napisano 19 Maja 2015 Dobrze się złożyło, bo właśnie dziś skończyłem prace nad silnikiem. To mój ulubiony element każdego modelu, z którym z reguły mam najwięcej problemów. Aires zrobił piękną dyszę, na którą warto wymienić zestawową dyszę Tamki, porównania naturalnie nie ma. Kilka słów jak malowałem poszczególne elementy. Turbina: podkład z Chrome Alclada, na to niebieski clear, zgaszony tu i tam Jet Exhaustem także Alclada. Element na którym turbinka jest osadzona pomalowałem półmatowym aluminium Alclada i troszkę wyciągnąłem drobne detale SM07 Gunze przy pomocy suchego pędzla. Wnętrze dyszy to biały matowy oraz jasny beż, to wszystko podmalowane nieco Jet Exhaustem Alclada, plus czarny pigment Tamki, plus pigment Titanium White, plus czarny wash. Sama dysza na zewnątrz to Super Titanium Gunze, lekko cieniowany Pale Burnt Metalem i Exhaust Manifoldem, naturalnie Alclada, na to cienie Tamki: pomarańczowy, błękitny oraz bodajże Titanium Silver czy jakoś tak. Ciemne elementy to Jet Exhaust. Innymi słowy, kombinowałem jak się dało. Sama dyszka po zmontowaniu wygląda tak: A tak wygląda zamontowana w samolocie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 20 Maja 2015 Share Napisano 20 Maja 2015 A to taki z Ciebie kolega kurde, f.... k znowu mam ganiać po zakupy --- jak mogłeś mi to zrobić . Napiszę szczerze -- muszę zmywać --- THX za dobre rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Maja 2015 Autor Share Napisano 20 Maja 2015 A dlaczego musisz zmywać? Możesz rozwinąć? Tak naprawdę to nie ma potrzeby używania tych wszystkich specyfików, jakie ja użyłem. Wystarczy Super Titanium jako kolor bazowy i trochę pigmentów: jakaś pomarańcza albo złoto, do tego niebieski, a do środka czarny. I już. Reszta moich zabiegów jest praktycznie niewidoczna, jeśli ktoś nie wie czego szukać na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 21 Maja 2015 Share Napisano 21 Maja 2015 Solo, jesteś pewien tego pomarańczowego? Troszkę dziwnie wygląda. Jeśli mógłbym coś zasugerować to znacznie lepiej w tym przypadku było by pomalować pióra jasnym metalizerem, np. aluminium i wetrzeć ( właściwie przepolerować ) weń sproszkowany grafit pędzelkiem o stosunkowo krótkim i miękkim włosiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.