Skocz do zawartości

F-16C Block 30 Aggressor // Tamiya // 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 229
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Fajne rozróżnienie czarnych elementów (HUD i osłona). Tylko chyba trochę zdjęcia przepalone bo aż rażą po oczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przerwie od nudniejszych rzeczy (wlot powietrza) zrobiłem pozostałe podwieszenia jakie będzie przenosić moja cejotka: zasobniki AN/ALQ-184, Sniper XR oraz HTM.

Ten pierwszy zestawowy, dwa ostatnie to zestaw Hasegawy z uzbrojeniem do współczesnego lotnictwa.

Jak wspominałem wcześniej, wszystkie pody wykonane są pięknie, koszmar zaczyna się w przypadku kalkomanii.

Te Tamki słabo reagują na płyn zmiękczający, te Hasegawy są dodatkowo bardzo grube - źle wyglądają po położeniu.

Do HTM użyłem kalkomanii z zestawu kalek Speed Hunter Graphics - kładą się jak marzenie.

Malowanie według instrukcji.

ALQ-184 dodatkowo troszkę pobrudziłem i poprzecierałem, tak jak widziałem to na zdjęciach.

Obiektywy (czy tez jakieś soczewki) wewnątrz Snipera zrobiłem z opalizujących cekinów.

 

047.jpg

 

A tak wyglądają wszystkie podwieszenia w komplecie:

 

048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pody są z zestawu Aircraft Weapons E Hasegawy.

Snipera i HTM nie brudziłem w ogóle, dałem tylko ciemnobrązowego washa.

Pobawiłem się za to z ALQ-184, bo znalazłem takie jego zdjęcia, na których widać że za czysty nie jest:

http://www.169fw.ang.af.mil/photos/mediagallery.asp?galleryID=7449&page=18

 

Zrobiłem więc najpierw w niektórych miejscach brązowy, w niektórych szary preshading.

Potem odrobinę pobawiłem się pigmentami Airfield Dust Jimeneza, a na koniec wash cienobrązowy i odrobinę washa Dark Yellow for Germany Vehicles od AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, drobnymi kroczkami posuwam się do przodu.

 

Oglądając zdjęcia myśliwca zauważyłem, że w tylnej części kabiny, tam gdzie jest mechanizm podnoszenia owiewki, Aires nie odtworzył kilku istotnych przewodów i wyposażenia.

Postanowiłem więc to dorobić: jakiś przewód elektryczny, przewód wentylacyjny i jakąś skrzyneczkę, kij wie do czego. Przy okazji przemalowałem ten fragment samolotu, bo było za brudno.

 

050.jpg

 

Po pomalowaniu i utytłaniu na nowo, wygląda teraz to tak.

 

052.jpg

 

Jako że pracuję nad kanałem wlotowym, postanowiłem dla relaksu przygotować turbinę która jest na jego końcu (to turbina sprężarki? sam nie wiem co to jest w zasadzie)

Gdybym pomalował ją tak jak każe instrukcja, czyli burnt ironem, byłaby to tylko ciemna plama.

W interku znalazłem na to ciekawy patent: pomalowałem najpierw całą turbinę kolorem burnt iron, a potem kolorem white aluminium trysnąłem na same krawędzie łopatek i obudowę.

Dzięki temu wszystkie krawędzie świecą nieco w ciemności i wygląda to fajnie.

 

Oto sama turbinka (jak to kiedyś mówili w programie B.A.R. (Bezalkoholowa Audycja Radiowa): "wstawimy mu turbinkę, by pił tylko krzynkę"):

 

053.jpg

 

A po zamontowaniu i zamknięciu kanału, wygląda tak:

 

049.jpg

 

Na koniec mały sukces z obróbką kanału wlotowego i wnęki podwozia.

Udało się ładnie zeszlifować co trzeba, żeby wpasować przednią wnękę, choć zarówno ściankę wlotu powietrza, jak i spód wnęki musiałem szlifować na grubość papieru, a i tak trzeba trochę dociskać, żeby się ładnie zeszło.

Trzeba jednak przyznać, że poza tym komora jest spasowana do otworu w kadłubie wręcz idealnie.

051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pomalowaniu i utytłaniu na nowo, wygląda teraz to tak.

 

052.jpg

 

Sorry, ale po pomalowaniu i utytłaniu wygląda jakby był czymś byle jak pochlapany. A przetarcia są tak intensywne, jakby miały imitować coś bardzo starego i obdrapanego, a nie coś podkreślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, detale na dużych zbliżeniach wydają się przesadzone.

Przetarcia są w sam raz, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, że tamto zdjęcie było mocno rozjaśnione, żeby było choć trochę widać te elementy które dorobiłem, szczególnie ten przewód wentylacyjny w głębi, z pomarańczową obwódką.

 

Sama kabina, z perspektywy i przy normalnym świetle wygląda tak, a więc chyba całkiem dobrze.

 

054.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy, a raczej porady.

Usiłuję wpasować wannę kabiny, wraz osłoną antyrefleksyjną do kadłuba.

Problem polega na tym, że przednia krawędź osłony nie styka się w żaden sposób z krawędzią kadłuba, powstaje tam niewielka, ale bardzo wyraźna szpara, jak to zaznaczone jest na zdjęciu.

Wynika to z tego, że krawędź kadłuba w tym miejscu ma kształt łuku, a krawędź osłony jest w zasadzie płaska.

 

055.jpg

 

Mam pytanie: czy ta szpara nadaje się tylko i wyłącznie do zaszpachlowania, czy istnieje jakiś sposób na wpasowanie tej osłony tak aby szpary nie było?

Kombinuję z tym już od kilku dni i nie widzę sensownego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa osłony powinna być na równo z krawędzią kadłuba. Jak już to mamy i szpara dalej jest, to raczej bym wkleił płytkę polistyrenu, bo zaszpachlować na równo się tego nie da patrząc na to zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew moim obawom wpasowanie kabinki tak aby nie było widocznych śladów łączeń nie było takie trudne.

Najgorzej było szpara pomiędzy krawędzią osłony antyrefleksyjnej a krawędzią kadłuba - tam pasek polistyrenu i sporo kleju CA załatwiło sprawę.

Łączenia boków kabiny z kadłubem i tylnej części to już po prostu klej CA i debonder, oraz naprawdę niewielka ilość szlifowania.

Potem tylko trzeba było pomalować powłokę lakierniczą uszkodzoną w trakcie obróbki i kabina, jak sądzę, gotowa.

 

056.jpg

057.jpg

058.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na zdjęciach konkretnego egzemplarza czy tylna część osłony kokpitu jest przeźroczysta czy przydymiona. Na przykład na naszych ruchoma część jest przydymiona, tylna przeźroczysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jestem świadomy tego, jednak do tego momentu nie wiedziałem tak do końca który model maszyny robię.

Wybrałem dwa, z zestawu kalkomanii SEAD Specialists Wild Weasel Vipers Part I.

Tak na marginesie, to te współczesne F-16 mają tak bezpłciowe i monotonne malowania (chodzi mi głównie o godła jednostek i okolicznościowe malowania na kadłubie), że w zasadzie nie ma z czego wybierać.

Oba samoloty, jak wynika z rysunków dołączonych do zestawu, mają całe oszklenie przyciemnione.

Nie wiem czy uda mi się znaleźć zdjęcia którejś z tych maszyn, więc nie wiem czy zweryfikuję tę informację.

Najbardziej podoba mi się ta maszyna (zaznaczona ramką), czyli F-16 stacjonujący w Japonii:

90-0825-WW_General_Dynamics_F-16CJ_Fighting_Falcon_USAF_(6486013071).jpg

 

059.jpg

 

W rezerwie pozostaje malowanie maszyny stacjonującej w Południowej Karolinie:

060.jpg

 

Do malowania modelu jeszcze bardzo daleko, więc niewykluczone że mi się coś odmieni, ale na razie typuję te dwie maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie jednak Solo wydaje ze przyciemniona jest ruchoma czesc a nieruchoma jest przezroczysta... Jesli mialy by byc obie przyciemnone to na rysunku ta nieruchoma byla by zazolcona... Tak ja oceniam te rysunki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/3197/ tu masz 90-0825

 

http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/3396/ a tu 91-0353 (kolor gwiazdki i jej położenie zmieniały się w czasie)

 

IMHO, na zdjęciu, które pokazałeś to widać przeźroczystą...

 

I ja te rysunki interpretuję również tak, że tylna część jest przeźroczysta...

 

http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=262 poczytaj, ja przejrzałem tylko pierwszą stronę i dojrzewam do wniosku, że wszystkie tylne części są przeźroczyste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.