Skocz do zawartości

Bismarck 1:200 Trumpeter


dziuba

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, super Zamówiłem płytki polisterynowe grubości 0.75mm, powinno być ok Chciałem jeszcze Ciebie zapytać, skąd wziąłeś tę folię? Ewentualnie nazwa czy cokolwiek Wymyśliłem dość fajny sposób na ryfle - odciskałem je za pomocą małego śrubokrętu z płaską główką na folii aluminiowej typu jak niezbędny, potem to zalałem CA dla utwardzenia, niemniej jednak z takiej folijki jak Ty pokazałeś powinno to wyjść fajniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

...Wymyśliłem dość fajny sposób na ryfle - odciskałem je za pomocą małego śrubokrętu z płaską główką na folii aluminiowej typu jak niezbędny, potem to zalałem CA dla utwardzenia...

chętnie zobaczę wyniki! brzmi zachęcająco....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folię dostałem akurat od blacmana

Ale widziałem podobną w sklepie z akcesoriami do kominków, służy do uszczelniania połączeń w instalacji kominkowej.

Kolega Witek z Konradusa używał do wyciskania nitów kalki technicznej i gluta do utrwalenia. Nie wiem czy utrwalenie z CA na foli będzie trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie trzymają się mocno (można spojrzeć na fotce ze strony trzeciej) nie mniej jednak zamówiłem też komplet blach ryflowanych od Adlera i zobaczę jak będzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie skończyłem sam radar. Uprzedzając: mi się całkiem podoba

Swoją drogą zdjęcia strasznie hiperbolizują krzywiznę moich elementów...

Ok, pręty na radarze po bokach wyszły kiepskawo, przed zamontowaniem wydawały się sporo lepsze :(

1z4bypk.jpg

 

2ekjgcg.jpg

 

15ogysj.jpg

 

2q3rtl3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś wychodzi kiepskawo to robimy co? Taaak... Ucinamy i od nowa:]

święte słowa - taka skala, że trochę wstyd puszczać niedoróbki a radar będzie wyeksponowany więc nie da się ukryć że będzie się to rzucało w oczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś wychodzi kiepskawo to robimy co? Taaak... Ucinamy i od nowa:]

święte słowa - taka skala, że trochę wstyd puszczać niedoróbki a radar będzie wyeksponowany więc nie da się ukryć że będzie się to rzucało w oczy

 

Zwłaszcza, że jak już się poprawi i jest lepiej, człowiek sam się cieszy, że podjął taką decyzję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie 100% rację i właśnie po takie kopy założyłem ten temat

Podmiana trochę zajęła, wywierciłem 10 otworów wiertłem 0,2mm na druciki, co przy owalu i starajac się nic nie uszkodzić zajęło dość sporo czasu.

Niemniej jednak wygląda chyba lepiej?

2ds32tj.jpg

 

edit://

zdecydowałem się też na malowanie, będzie to wersja z momentu wpłynięcia Bismarcka do Korsfjordu w maju '41 roku. Wszystko dlatego, że nie czuję się na siłach malować nadbudówki w pasy, ogrom maskowania i delikatnych elementów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orzeszku włoski! Jaki wielki!

 

Szanowny Kolego zrób go najlepiej jak potrafisz. Takie monstrum będzie wspaniałą ozdobą i wisienką na torcie modelarskiego życia.

Pomyśl o jakiejś gablotce co by się nie kurzył i nie niszczył (a szkoda by było, bo na pewno nie mało kosztował).

 

Będę stałym oglądaczem i życzę udanej zabawy z modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknąłem radar na kolor i....cholera, chyba za ciemno :|

malowane na neutral grey, 992 z palety model color, taki jaki podaje się w instrukcji malowania, nie wydaje mi się jednak, żeby był to odpowiedni odcień szarości :(

 

ir4ax1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy oglądałeś relacje z budowy kartonowego Bismacka prowadzonej przez Arta.

http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=167694&t=167694&filtr=0&page=1

Na pewno warto bo jego model dostał złoty medal na "Naviga" w Starej Zagorze w Bułgarii wynikiem 97,33 pkt. na 100 możliwych.

Na pewno znajdziesz coś dla siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Doody: jest to jedna z trzech relacji, które mam na "tapecie" ;)

@SAW: dzięki ;)

 

Poniżej dalsze etapy dłubania. Usunięte podpórki z żaluzji, wklejony drucik 0.15mm w środku i 0.25mm z zewnątrz, deski trochę psują odbiór ale cóż...

Poglądowe foto radaru 10.5m, wygląda sporo "brudziej" niż na żywo, nie mogę zrobić dobrej fotki

 

nmxds0.jpg

 

k1vsyu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, zdrowo przegiąłeś z tym łoszem... Pamiętaj, że B odbył de facto tylko jeden rejs bojowy, w dodatku bardzo krótki, czyściutki być powinien A te druciki to chyba handrelingi, nie powinny odstawać od blachy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drucik wewnątrz to inspiracja budową Tomasza_D, który robił Bismarcka w 1:100, oraz fotkami, natomiast na zewnątrz żaluzje powinny odstawać delikatnie od pancerza, jako, że w odlewce było to zlicowane postanowiłem zrobić to z drutu, co powinno dać efekt zbliżony do wymaganego..Zdaję sprawę z tego, że jest mocno przesadzony ale wydaje mi się, że na fotkach tylko, w rzeczywistości starałem się zrobić delikatne zacieki plus ślady rdzy, które na przyszłość chyba będę robił tylko na kadłubie..Tutaj faktycznie wygląda jak jakby zagubił się na środku oceanu na parę ładnych miesięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znajomy, który służył na okręcie powiedział mi: Co ma robić 1000 czy 2000 ludzi na okręcie jeżeli akurat nie bierze on udziału w jakiejś "strzelaninie"? Ano z nudów czyszczą wszystko co się da i gdzie można się dostać. Zwłaszcza na okrętach flagowych. Pokład i znajdujące się na nim elementy były zazwyczaj wypucowane na błysk. Zacieki rdzy były tylko przy kluzach kotwicznych gdzie woda się leje chłodząc łańcuch. Burty wcale nie były specjalnie poobijane. Na pewno nie było zacieków rdzawych od bulajów, które były mosiężne.

Także czasem wydaje mi się, że ślady eksploatacyjne na niektórych modelach są mocno przesadzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie za brudny.

sprobuj moze wpuscic tylko nieco losza w zaglebienia i zalamania. I to raczej nie rdzawy a ciemnoszary. Bardziej chyba na polnocnych morzach i Atlantyku warto zaznaczyc zewnetrzne krawedzie kolorem jasniejszym - bardzo jasno szarym (swego rodzaju suchy pedzel) aby zaimprowizowac starcie i przetarcie farby ale tylko na powierzchniach i krawedziach dostepnych dla zalogi...

tak sobie mysle - ale Autor ma tu decydujace zdanie

 

Burty wcale nie były specjalnie poobijane. Na pewno nie było zacieków rdzawych od bulajów, które były mosiężne...

burty byly strasznie poobijane

a zacieki wlasnie tworzyly sie w miejscach laczenia roznych materialow lub gromadzenia sie wody na dluzej niz jej splyw po w miare gladkiej burcie....glowniej to kluzy kotwiczne, pacholki, miejsca zejscia lin cumowniczych, oraz wszelkiego rodzaju trapy i burtowe bomy zaladunkowe.

nie mam zdjec Bismarcka ale Sharnhorst rdzewial calkiem calkiem - pomimo niemieckiego umilowania porzadku....

 

20565804780_246f32f1e9_b.jpg

Briest, '42

 

okrety malowano w czasie przestojow, jesli byly mocno eksploatowane - nie bylo na to czasu. Jestem poza moim archiwum ale mam gdzies zdjecie fantastycznie poobijanej South Dakoty z okresu intensywnych walk na Morzu Salomona...

 

pytanie raczej takie - i tu moze warto przesledzic historie okretu w malowaniu, ktore Kolega dziuba wybral. Jak dlugo w nim plywal i kiedy wczesniej mial np dokowanie, lub dluzszy przestoj - bo wtedy zapewne go malowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.