kaesz Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Tym razem coś dopiero powstającego: Źródło facebook Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Bardzo fajne Przydałby się model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 To oficjalne malowanie? Logo Alenii jest, więc zgaduję, że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Jest nawet wizualizacja w kolorze: źródło: https://twitter.com/JuliuszSabak/status/626023680187985920/photo/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Pewnie będzie pojawiało się coraz więcej informacji o naszym nowym nabytku, więc zakładam osobny temat. Pełny artykuł dotyczący kamuflażu. http://aviation24.pl/index.php/artykuly/178-master-kamuflaz O ile dobrze odczytuję, FSy jak w F-16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Czyli jak w całych siłach niebiańskich obecnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Trochę szkoda. Było ciekawie. Nie wszystkie kraje tak ujednolicają malowanie wszystkich maszyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 (edytowane) Ładnie się prezentuje, ale to ujednolicenie barw to faktycznie klęska, podobnie jak w Lotnictwie Wojsk Lądowych... Dobrze, że chociaż uwzględnili miejsce na godło (nie logo) eskadry i miejmy nadzieję, ze będą je malować. Edytowane 29 Lipca 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Master i F-16 mogą być ale Su-22 i MiG-29 mogły zostać po staremu. Jak koniecznie musiał być have glass to można było stare kolory w hameryce zamówić. Ilość farby ta sama, cena od koloru nie powinna zależeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Szachownica 304mm? Od kiedy w Polsce obowiązuje imperialny systemem miar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Orientujecie się czy z tego da się wystrugać naszego? Jak-130 Amodel Płatowce, zdaje się, są niemalże identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Na pewno do usunięcia dodatkowe chwyty powietrza w Jaku, usunięcie uskoku na krawędzi natarcia stateczników płytowych i dodanie destabilizatorów wiru na przejściu napływ-skrzydło. U nasady statecznika pionowego w M-346 jest chwyt powietrza, którego nie ma w Jaku. I cała masa zabawy z antenami i oświetleniem. Tyle na zewnątrz, kokpity też niby podobne, a różne. I na zdjęciu Jaka-130 nie widać grzbietowego hamulca aerodynamicznego. Jak-130 M-346 Trochę rzeźby i da się wystrugać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Ten chyba bardziej podobny do Mastera: Jak-130D Amodel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Wypraski pewnie i tak te same Ja bym dobrze obejrzał model przed zakupem, bo jak Ci się trafi taka ilość nadlewek jak tam na zdjęciu to będziesz miał niezłą obróbkę skrawaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Na razie tylko rozeznanie robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Chłopaki. Nie zauważyliście jednej podstawowej rzeczy Amodel to jakaś stara wersja Jaka i ma taki śmieszny rekini nochal 0 soczewkowym przekroju M-346 ma normalny, o przekroju okrągłym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 ooo faktycznie... bez odbioru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Jak -130 zawsze mi się podobał, i kilka razy zastanawiałem się nad modelem A-Modelu. Teraz jak Polska kupi włoska wersje tego sympatycznego modelu, to pewnie się skusze, ale szczerze mówiąc wersja Rosyjska bardziej mi się podoba. Zwłaszcza możliwość z korzystania z polowych lotnisk. I te uskoki krawędzi natarcia sterów wysokości tez fajnie wyglądają. A nawet ten dziwny dziób, ma swój urok. Włosi trochę pozbawili ten samolot smaczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Tylko że ten dziób był zdaje się tylko w pierwszych prototypach, teraz kształt nosowej częsci w Jaku jest podobny do tego w M-346. A możliwość korzystania z lotnisk polowych to moim osobistym zdaniem pomyłka. O ile instalacja błotnika na przedniej goleni i większego rozmiaru ogumienia to mała zmiana o tyle dodatkowe chwyty powietrza na górze napływów i inst. zamykania wlotów głównych ogranicza ilość pobieranego paliwa i niepotrzebnie komplikuje konstrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Rosjanie znają stan lotnisk swoich, a przede wszystkim swoich potencjalnych klientów, te parę litrów można dołożyć w zbiorniku dodatkowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Zachodnie podejście do utrzymania stanu lotnisk to moim zdaniem lepsze rozwiązanie A dodatkowe zbiorniki to zwiekszenie oporu czołowego, więc i wzrost kosztów. Skórka za wyprawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 To na zachodzie nie stosuje się zbiorników dodatkowych w samolotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Nie, paliwo destylowane jest na pokładzie płatowca w czasie lotu. Nie paliwo było tu tematem dyskusji tylko niepotrzebne zabieranie objętości płatowca na instalacje, których można uniknąć dzięki kulturze technicznej na lotnisku. Teraz się rozumiemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. Rosja posiada masę sprzętu przystosowanego do operowania z takich lotnisk, więc i do szkolenia czy podtrzymania nawyków potrzebuje takiego sprzętu. Chcąc nie chcąc musiało się to w Jaku znaleźć i zapewne było brane pod uwagę przy wyborze podczas konkursu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. Dodałbym jedynie do potrzeb także i możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.